Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۱ شهریور ۲۰, دوشنبه

طارق الهاشمی حکم اعدام خود را ظالمانه و سياسی خواند و نسبت به فتنه مذهبی توسط نوری مالکی هشدار داد




طارق الهاشمی حکم اعدام خود را ظالمانه و سياسی خواند و نسبت به فتنه مذهبی توسط نوری مالکی هشدار داد
الهاشمی گفت: رژيم ايران نقش بسيار بزرگی در اين حکم داشته است


طارق الهاشمی طی يک کنفرانس مطبوعاتی در ترکيه گفت:
روز گذشته مالکی و دستگاه قضايی اش که تحت تاثير سياسی می باشد، بعد از جلسات محاکمه نمايشی پرده را از روی نمايشنامه هدف قرار دادن من کنار زدند. 

محاکمه ای که عدالتی در آن نبود و طی اين پروسه محاکمه افراد حفاظتم به صورت وحشيانه شکنجه شدند که باعث مرگ برخی از آنها شد تا اين که به دروغ اعتراف کنند. همچنين من و وکلايم از همه حقوقم که طبق قوانين عراق و قوانين بين المللی داشتم، محروم شدم. دادگاه حتی مرا از حق شهود دفاع محروم کرد. از مصونيت قانونی مرا محروم کرد و از حقوق قانونی برای انتقال پرونده از بغداد به کردستان و يا کرکوک محروم کرد و اين وضعيت تأکيد می کند که موضوع به طور کامل سياسی است و جنايی نمی باشد و هدفش اسقاط سياسی است.
اين حکم ظالمانه است و سياسی است و مشروعيتی ندارد و آن را به رسميت نمی شناسم و دادگاهی که اين حکم را صادر کرده است طرفی نيست که حرفه ای اينکار باشد، اين حکم هيچ ارزشی ندارد و بر روی من تاثيری نخواهد داشت، من از ابتدا نيز همين انتظار را داشتم ولی آن را به عنوان يک مدال بر سينه ام نصب می کنم و به آن افتخار می کنم که مالکی و نه هيچ کس ديگر پشت آن بوده است، مفتخرم که مالکی و نه کسی ديگر مرا هدف قرار داده است. برای من اين نشانه بيگناهی و گواهی پاکی و سالم بودن است. حکم اعدام قيمتی است که در مقابل عشقی که به کشورم دارم و وفاداريم به مردمم بايد بپردازم.

من مجدداً بر بيگناهی ام نسبت به همه اتهاماتی که ظالمانه به من نسبت داده شده تأکيد می کنم همچنين بار ديگر تأکيد می کنم که آماده هستم در يک دادگاه عادلانه حاضر شوم و نه يک دستگاه قضايی فاسد و ناتوان که تحت تصرف و اراده و استبداد مالکی باشد و اينکار را از طريق باج گيری از رئيس شورايعالی قضايی و خيلی از قضاتی انجام می دهد که هيأت حسابرسی و عدالت پرونده هايی در اختيار دارد که مشمول بودن آنها به قوانين حسابرسی و عدالت را اثبات می کند.
اين حکم ظالمانه نمی تواند مانع من برای ادامه خدمت به کشورم و مردمم بشود زيرا که من به اين مقام و يا وظيفه عمومی از طريق الطاف مالکی نرسيده ام بلکه از طريق صدها هزار رأی مردمم به اين نقطه رسيده ام که آنها به اميد عراقی بهتر به من رأی دادند.

ای مردم عزيز عراق: به مالکی و کسانی که در پشت او هستند فرصت ندهيد آنها می خواهند فتنه مذهبی ايجاد کنند.
به توطئه ها و تحريکهای او با شيوه های متمدنانه پاسخ بدهيد اين نشانه احساس مسئوليت و خويشتنداری است، کسی که هاشمی را دوست دارد و کسی که به خط و مشی هاشمی ايمان دارد، به شهروندان و يا کسی که در خاک عراق مقيم است نه در عمل و نه در کلام آسيب نمی رساند.
مهريه دوست داشتن من و وفاداری به من شاخه زيتون است و نه رود خون، در مقابل ما انتخابی وجود ندارد الا اين که به صلح متکی باشيم و نه به سلاح و روزی اين اصلاحات وعده داده شده با تلاشهای شما و صبر شما و پايداری و مبارزه شما و مخالفت شما در مقابل سياست دولتی شکست خورده ای که به ملتش ظلم کرده و ثروتهای آن را به سرقت برده و به چهره و حيثيت آن آسيب رسانده و وحدت آن را از بين برده، محقق خواهد شد.

هاشمی هم اکنون تبديل به غيرت شده و سمبل مظلومين در عراق شده است ولی بايد بياد بياوريم که زندانهای علنی و مخفی مالکی از دهها هزار تن از فرزندان بيگناهمان پر می باشد و نبايد آنها را فراموش کنيم و هر عراقی بايد به آنها ياری برساند و هر انسان شريفی در اين جهان نبايد در مقابل ظلم و سرکوبی که در عراق رخ می دهد و بی سابقه است ساکت بماند. سازمان ملل و سازمانهايش و همه جهان بايستی پرونده حقوق بشر را به دست بگيرند و کشتاری که از طريق موج بی سابقه اعدامها می شود را متوقف کنند. فعاليتهای اين سازمانها و سازمان ملل کند است و اقداماتش ناقص است و متناسب با تراژدی که مردم عراق دارند نمی باشد. خدا عراق و مردمش را حفظ کند.

آنچه که عراق امروز با آن روبه روست را می توان «انحصار طلبی در قدرت» ناميد امروز با تأسف بسيار تحولی وجود دارد از بنای يک کشور دموکراتيک به سمت ساختن يک کشور استبدادی انحراف به وجود آمده است امروز مالکی نخست وزير است، فرمانده نيروهای مسلح است رئيس دستگاه اطلاعات است، وزير کشور است، وزير دفاع است، وزير امنيت ملی است اين از زاويه امنيتی، و همزمان او دستگاه تبليغات رسمی را کنترل می کند و همچنين قوه قضاييه را تحت تسلط دارد و همچنين دستگاههای تبليغاتی را کنترل می کند اين «انحصار طلبی در قدرت»، اين تمرکز قدرت، چيزی است که آينده عراق را در خطر قرار می دهد زيرا به معنی تحول از بنای دموکراسی به بنای يک کشور استبدادی جديد است اين آن چيزی است که ما را در عراق نگران می کند اين آن چيزی است که در مورد من به لحاظ شخصی اتفاق افتاده و از نتايج اين نوع تمرکز در قدرت است مالکی نمی تواند با مخالفانش همزيستی داشته باشد که اجازه دهد يک محيط دموکراتيک در عراق به وجود بياورد

طارق الهاشمی در پاسخ به سؤالی درباره نقش رژيم ايران گفت: رژيم ايران نقش بسيار بزرگی در اين تصميم 


گيری داشته است..»...


-----------------------------


 
مک کین: شرم بر آمریکا واتحادیه اروپا که قتل عام در سوریه را نظاره میکنند

سناتور جان مک کین درمصاحبه های جداگانه ای با آسوشیتدپرس، رویتر و سی ان ان گفت: شرم بر آمریکا، شرم بر اتحادیه اروپا و شرم بر سایر نقاط جهان که نشسته اند و قتل عام در سوریه را نظاره میکنند.

آمریکا باید نقش فعالی در این زمینه ایفا کند. رئیس جمهور آمریکا حتی کلامی در حمایت از مردم سوریه بر زبان نیاورده است. آخرین اظهارات او این بوده که اگر رژیم سوریه تسلیحات شیمیایی استفاده کند این یک خط قرمز است. این حرف به چه معنی است؟ در اینصورت بشار اسد هرکار دیگری را میتواند بکند؟


سناتور مک کین بر ضرورت نقش فعال آمریکا در بحران سوریه تاکید کرد و گفت بی عملی آمریکا در این وضعیت مردم ترکیه را نیز ناراحت کرده است، در حال حاضر عربستان و قطر دارند به رزمندگان سوریه سلاح میرسانند. نیروهای جنگنده در سوریه برای نبرد علیه بشار اسد به سلاح نیاز دارند، علاوه براین همانطور که رئیس جمهور فرانسه گفت باید منطقه امن را نیز در نظر بگیریم، اما آنچه که مطلقا وجود ندارد، نقش فعال آمریکا در این میان است.
( به گزارش آسوشیتدپرس، تلویزیون رویتر و تلویزیون سی ان ان ۱۸ شهریور ۱۳۹۱)
منبع انعکاس خبر: سایت همبستگی ملی


--------------------------


 
دبیرخانه سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان :
حق تعیین سرنوشت یک اصل اساسی بین المللی است .


در روز های اخیر موجی از تحلیل ،خبرو بیانیه از سوی احزاب و جریان های ملی در خصوص بحث تکراری و کلیشه ای به خطر افتادن تمامیت ارضی ایران در سایتها و خبرگزاریها منتشر شده است .متاسفانه جریانهاو احزابی که خود را مدافع ارزش های انسانی و اصول دموکراسی و گفتمان حقوق بشری میدانستند در تناقضی اشکار ابتدای ترین حق انسانی یک ملت را به بهانه به خطر انداختن استقلال و تمامیت ارضی کشور زیر پا گذاشته اند و بار دیگر این واقعیت تلخ هویدا شد که اپوزسیون مدعی دموکراسی هیچ اعتقادی به این دستاورد مدرن و ارزشمند بشری ندارد.


سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان بر این باور است که :
1- چنانچه ملتی تحت انقیاد و سلطه دیگری باشد حق دارد تمایل و اراده خود را ابراز نموده و به استقلال دست یابند.
2- حق ملت برای تعیین سرنوشت ،میتواند به عنوان حق انتخاب رهایی از اقتدار یک دولت باشد.
بنابراین یکی از شاخص های مهم در ساختار دولتها با بافت چند ملیتی تنها این حق تعیین سرنوشت است که میتواند از خشونت و خون ریزی جلوگیری نماید.
سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان امیدوار است که تمامی جریانهای سیاسی به این درک و مفاهمه برسند که در دنیای امروزی تحلیل و جبر در جغرافیای فکری و عقیدتی جوامع ،هیچگونه مختصاتی ندارد و همگان نیازمند پذیرش و مدارا و احترام به حقوق انسانی همه مردم و ملل هستند.


دبیرخانه سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان

دوشنبه 10 سپتامبر 2012


ماده ۱ میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی (۱۹۶۶)و میثاق بین المللی حقوق اقتصادی اجتماعی و فرهنگی (۱۹۶۶)به نحو کاملاً یکسان با عبارات زیر از حقی به نام حق تعیین سرنوشت حمایت می‌نمایند:
1. كليه ملل داراي (حق تعیین سرنوشت )حقوق خود مختاري هستند.به موجب حق مزبور ملل وضع سياسي خود را آزادانه تعيين و رشد اقتصادي – اجتماعي و فرهنگي خود را آزادانه تامين ميكنند.
2. كليه ملل ميتوانند براي نيل به هدفهاي خود در منابع وثروتهاي طبيعي خود بدون اخلال به الزامات ناشي از همكاري اقتصادي بين المللي مبتني بر منافع مشترك وحقوق بشر بين المللي آزادانه هرگونه تصرفي بنمايند. درهيچ مورد نميتوان ملتي را از وسايل معاش خودش محروم كرد.
3. دولتهاي طرف اين ميثاق از جمله دولتهاي مسوول اداره سرزمنيهاي غير خود مختار وتحت قيموميت مكلفند تحقق حق خود مختاري ملل را تسهيل و احترام اين حق را طبق مقررات منشور ملل متحد رعايت كنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر