Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۱ شهریور ۲۰, دوشنبه

امروز سالروز 11 سپتامبر میباشد که در چنین روزی بود تروریستهای انتحاری اسلامی چند فروند هواپیمای مسافربری را ربودند و در حالیکه خود را با مواده منفجره مجهز کرده بودند به شهر نیویورک حمله کردند و باعث جان باختن 3500 نفر گردید.


امروز سالروز 11 سپتامبر میباشد که در چنین روزی بود  تروریستهای انتحاری اسلامی  چند فروند هواپیمای مسافربری را ربودند و در حالیکه خود را با مواده منفجره مجهز کرده بودند   به شهر نیویورک حمله کردند و باعث جان باختن 3500 نفر گردید.

درست است امروز رهبر ترویستهای القاعده از بین رفته است و هنوز تروریستهای حرفه ای و کاراتری هستند که خطری جدی محسوب میشوند برای جهان  که از سوی رژیم ایران تقویت میشوند مثل  حزبالله لبنان و گروه های تندرو فلسطینی و در کشورها 
مختلف در حال فعالیت هستند زیر پوشش مالی رژیم درمانده ولایت فقیه .
برای شناختن تروریست و ریشه تروریزم اسلامی از کجا آمده است به این لینک زیر مراجعه کنید 
تروریست کیست و مفهوم تروریست چیست؟

برگزاری یازدهمین سالگرد حمله های یازده سپتامبر

مراسم یازدهمین سالگرد قربانیان حمله های یازده سپتامبر شبکۀ تروریستی «القاعده» در آمریکا در سه مکان مختلف برگزار می شود.
روز دوشنبه وزارت دادگستری ایالات متحدۀ آمریکا اعلام کرد که مبتلایان به بیماری سرطان در اثر انفجار برجهای «مرکز تجارت جهانی» در نیویورک می توانند خواستار غرامت شوند.
همچنین گزارش ها حاکی از تأمین هزینۀ مالی ساخت موزۀ یازدهم سپتامبر در محل این حادثه است.
یادبود حمله ها
مایکل فریزر معاون روابط عمومی مکان یادبود این حادثۀ گفت: «افتتاح محل یادبود یازدهم سپتامبر برای عموم در روز دوازدهم سپتامبر سال گذشته، یکی از دستاوردهای قابل توجه در محل فروریختن برج های تجارت جهانی بوده است. از زمان افتتاح این محل ما بیش از چهار میلیون و ۵۰۰ هزار بازدیدکننده ظرف کمتر از یک سال داشته ایم.»
در حمله های تروریستی سال ۲۰۰۱ در آمریکا از جمله به برج های دوقلوی مرکز تجارت جهانی ۲۹۷۶ نفر کشته و دست کم ۶۰۰۰ تن زخمی شدند.'
------------------------------------------

کمیسر عالی حقوق بشر: مخالفان سوری مرتکب جرایم جنگی شده اند


کمیسر عالی حقوق بشر: مخالفان سوری مرتکب جرایم جنگی شده اند
درگیری شدید میان نیروهای نظامی سوریه و مخالفان حکومت بشار اسد روز دوشنبه در شهر حلب ادامه یافت.
بخشی از این شهر باستانی در اختیار نیروهای مخالف حکومت قرار گرفته و هر دو طرف درگیر توسط تک تیراندازها همدیگر را هدف قرار می دهند.
از روز یکشنبه حمله جنگنده های ارتش سوریه به مخالفان در این شهر موجب کشته شدن دهها نفر شده است.
در مقابل، در حمله مخالفان نیز دهها سرباز ارتش سوریه کشته شده اند.
خشونت از هر دو طرف درگیر در سوریه انتقاد نهادهای حقوق بشری را برانگیخته. نوی پیلای، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل روز دوشنبه در ژنو از نقض گسترده حقوق بشر و ارتکاب جرایم جنگی و جنایت علیه بشریت از سوی هر دو طرف درگیر ابراز نگرانی کرد و گفت: «من عمیقا نگران جرایم ارتکابی از جمله قتل، اعدام و شکنجه و نیز استفاده فزاینده از وسایل انفجاری غیر قانونی توسط نیروهای ضد دولتی هستم.»
در همین حال اخضر ابراهیمی، نماینده ویژه سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب برای حل بحران سوریه، روز دوشنبه از سفر قریب الوقوع خود به دمشق خبر داد.
وی دیدار با مقامات رسمی، غیرنظامیان، مخالفان و روشنفکران را از جمله برنامه های این سفر خواند.
-----------------

اتیوپی از آزادی دو خبرنگار سوئدی خبرداد


دولت اتیوپی روز دوشنبه ضمن عذر خواهی اعلام کرد که دو خبرنگار سوئدی را که سال گذشته دستگیر کرده به زودی آزاد خواهد کرد. 

مارتین شیبای و جان پرسون، ماه جولای سال ۲۰۱۱ در شرق اتیوپی به اتهام ورود غیر قانونی به این کشور دستگیر شدند و چندی بعد در دادگاه اتیوپی به اتهام حمایت از تروریست هر یک به یازده سال زندان محکوم شدند. 

ملز زناوی، نخست وزیر سابق اتیوپی ماه گذشته، پیش از مرگش بابت دستگیری این دوخبرنگار عذرخواهی کرده بود و وعده داد که این دوخبرنگار به زودی آزاد خواهند شد. 
سخنگوی نخست وزیر اتیوپی اعلام کرد این دو خبرنگار در چارچوب عفو ریاست جمهوری و به مناسبت جشن سال جدید اتیوپی‌ها که یازدهم سپتامبر آغاز می‌شود،‌ آزاد شده‌اند. ملز زناوی، سیاستمدار ۵۷ ساله اتیوپی که به مدت ۲۱ سال قدرت را در این کشور دراختیار داشت ماه گذشته براثر بیماری درگذشت. بر اساس تصمیم دولت اتیوپی، معاون وی تا زمان انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۵ به عنوان نخست وزیر اداره کشور را برعهده خواهد داشت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر