Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۱ اسفند ۱۳, یکشنبه

ارتش موسوم به ارتش مختار شاخی حزب الله لبنان در عراق که زیر نظر سپاه قدس و با کمک مالی رژیم ولایت فقیه حمایت میشود باردگر پناهندگان سیاسی ساکن کمپ لیبرتی که از اعضای سامان مجاهدین خلق ایران هستند تهدید نموده است .


ارتش موسوم به ارتش مختار شاخی حزب الله لبنان در عراق که زیر نظر سپاه قدس و با کمک مالی رژیم ولایت فقیه  حمایت میشود  باردگر پناهندگان سیاسی ساکن کمپ لیبرتی که از اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران هستند  تهدید نموده است .
ما ضمن محکوم نمودن این عمل زشت غیر انسانی از سازمانهای خیر خواه و مدافع حقوق انسان درخواست میکنیم که برای کمک به پناهندگان سیاسی در عراق بر دولت عراق فشار بیاورند تا حد اقل امنیت جانی پناهندگان سیاسی ایرانی در کمپ لیبرتی تامین بشود در این باره از سازمان کمیساریای عالی پناهندگان در خواست میکنیم در محل حضور پیدا کنند و از هر نوع حمله ای علیه پناهندگان سیاسی ایرانی جلوگیری به عمل آورند.


بلاشک این نیروی مخرب تروریستی با آگاهی کامل نوری مالکی  رئیس وزرای عراق در عراق عمل میکنند  من در ماهای قبل یعنی در سال گذشته مقاله ای در این خصوص منتشر نمودم یکی از توابان توده ای که در کشورهای اسکاندیناوی بر سر میبرند در صدد بودند که افکار عمومی را وارونه نشانبدهند و نوشتهای ما را زیر سئوال به برند در ضمن با درخواست یکی از احزاب کج اندیش کرد دست به این لجن پراکنی زده بودند.
ابراز نگرانی سازمان ملل از وضع امنیت مجاهدین خلق در عراق
پس از اینکه جيش المختار مسئولیت حملۀ موشکی به مقر سازمان مجاهدین خلق در کمپ لیبرتی را بر عهده گرفت و تهدید به انجام عملیات بیشتر علیه مجاهدین نمود مریم رجوی اعلام کرد که اعضای این سازمان در عراق در معرض «تهدید» هستند٬ سازمان ملل نیز نسبت به امنیت این افراد «عمیقا» ابراز نگرانی کرد. گروهی موسوم به ارتش مختار روز شنبه طی اطلاعیه ای که در پارلمان عراق نیز توزیع شد مسئولیت حملۀ موشکی بر کمپ لیبرتی محل اقامت افراد سازمان مجاهدین خلق ایران را برعهده گرفت و اعلام کرد که این گروه که بازوی نظامی حزب الله (نهضت اسلامی در عراق) می باشد «کمپ لیبرتی را با 20 موشک کاتیوشا درهم کوبید که منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از مزدوران شد و مجاهدان این ارتش آمادگی خودشان را برای هر گونه عملیات غافلگیرانۀ دیگر علیه منافقین مزدور موسوم به سازمان مجاهدین خلق که به مردم عراق ضربه زده و اقدام به تشدید بحران و فتنه انگیزی در سراسر میهنمان عراق می کنند اعلام می نمایند. این گروه در اطلاعیه اش گروه موسوم به ارتش عراق آزاد را که توسط جریانات سنی مذهب عراق (شوراهای بیداری در استانهای سنی نشین) ایجاد شده ارتش سفیانی توصیف کرد و ضمن متهم کردن آن به انجام انفجارها و ترورهای اخیر و ارتباط با سازمان مجاهدین خلق هشدار داد که هر گونه اقدام آنها به اعمال احمقانه را خنثی کرده و به آنها پاسخ خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه٬ کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان روز جمعه٬ ۱۱ اسفند٬ در بیانیه‌ای با اعلام این‌ که در چند ماه اخیر اعضای سازمان مجاهدین خلق در عراق در معرض «تهدیدهای بیشتری» قرار گرفته‌اند٬ تأکید کرد که طبق قانون این افراد باید تحت حمایت بین‌المللی قرار بگیرند.

کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان از تمامی کشورها خواست «خارج از عراق» به دنبال راه حلی «بشردوستانه» برای اعضای سازمان مجاهدین خلق باشند و در این زمینه دست به تلاش مضاعف بزنند.

سازمان ملل همچنین از بغداد خواست تا در این مدت برای ضمانت امنیت این افراد٬ هر آن چه ممکن است انجام دهد.

این بیانیه یک روز پس از آن صادر شد که مریم رجوی با اشاره به حادثه حمله به کمپ حریه در عراق٬ محل اسکان اعضای این سازمان٬ از سازمان ملل انتقاد کرد که از انجام وظیفه خود در قبال اعضای گروه او ناتوان بوده است.

اردوگاه لیبرتی یا حریه در نزدیکی بغداد ۲۱ بهمن‌ماه مورد اصابت ده‌ها خمپاره و راکت قرار گرفت که بر اثر آن دست‌کم پنج تن از اعضای سازمان مجاهدین خلق کشته شدند.

مریم رجوی که در جلسه‌ای که فعالان مدافع حقوق بشر در مقر سازمان ملل در شهر ژنو سوئیس ترتیب داده بودند سخنرانی می‌کرد٬ با اشاره به «تهدیدی» که در عراق در کمین اعضای سازمان مجاهدین است٬ گفت که اکنون «تنها راه» آن است که تمام ساکنان اردوگاه حریه به ایالات متحده انتقال داده شوند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر