Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۳ خرداد ۲۸, چهارشنبه

انتقال 8 هزار نظامی ضدخلقی سپاه قدس به سرپل‌ذهاب



انتقال 8 هزار نظامی ضدخلقی سپاه قدس به سرپل‌ذهاب
فرات 18.06.2014 12:15:12 
بدنبال تحولات اخیر عراق و نزدیک شدن گروه داعش به 40 کیلومتری مرز ایران در سعدیه و جلولا, رژیم ایران برای حمایت از دولت نوری مالکی و رویارویی با گروه داعش و سنی‌های عراق, نیروهای برون‌مرزی سپاه قدس را به حرکت درآورد. شمار زیادی از این نیروها به شهرستان مرزی سرپل‌ذهاب در کرماشان شرق کردستان, اعزام شد.

اعزام 8 هزار نظامی به مرز عراق

بنا به گزارش خبرگزاری فرات, در روز 15 ژوئن حدود 8 هزار نفر از نیروهای سپاه قدس رژیم ایران در شهرستان سرپل‌ذهاب و در مناطقی میان دالاهو و خانقین مستقر شده اند.

یک منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود, گفت:«هدف سپاه قدس, آمادگی برای ورود به جنوب کوردستان و عراق است. به احتمال زیاد یکی از اهداف جمهوری اسلامی از دعوت نچیروان بارزانی به ایران، موافقت و همکاری حکومت جنوب کوردستان در قبال ورود این نیروهای سپاه به جنوب کوردستان و عراق بوده است».

افزایش تحرکات نظامی در شهرهای شرق کردستان

شایان ذکر است که با اشغال شهر موصل در عراق و پیشروی داعش بسوی بغداد و مناطق مرزی با ایران, این رژیم نیروهای خود را در کرماشان به آماده‌باش در آورد و سپاه قدس را به سرکردگی قاسم سلیمانی به حرکت در آورد. این در حالی است که تحرکات نیروهای سپاه رژیم و مزدوران محلی وابسته به آن در شهرستان‌های مریوان و جوانرود هم افزایش یافت.

شهرستان جوانرود مرکز سلفی‌های افراطی تحت کنترل رژیم ایران است. این رژیم سلفی‌های مخالف را سرکوب و مابقی را تحت کنترل خود درآورده است. هم‌اکنون شماری از سلفی‌های اعدامی در زندان‌های آن رژیم متأثر از تحولات اخیر عراق و جنگ‌های مذهبی با خطر اعدام روبرو هستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر