Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۳ خرداد ۲۸, چهارشنبه

سپاه ضدخلقی به مردم دالاهو سه روز فرصت داده آن کوهستان را تخلیه کنند



سپاه ضدخلقی به مردم دالاهو سه روز فرصت داده آن کوهستان را تخلیه کنند
فشارهای رژیم ایران علیه شهروندان کرد بویژه روستائیان و دامداران در مناطق مختلف کرماشان و دیگر مناطق از قبیل ماکو و برادوست در اورمیه, ادامه دارد. سپاه رژیم رفتن روستائیان به برخی مناطق کوهستانی در فصل‌های بهار و تابستان را ممنوع اعلام کرده است.

بنا به گزارش خبرگزاری فرات, مدتی مدید است سپاه پاسداران رژیم ایران بخش زیادی از مناطق کوهستانی دالاهو را برای رفت‌و آمد دامدارن و افراد عادی ممنوع کرده است.

دو روز پیش نیز سپاه پاسداران اعلام کرده که دامداران و مردم منطقه تا سه روز دیگر فرصت دارند منطقه کوهستانی دالاهو در کرماشان را تخلیه کنند و از این تاریخ به بعد رفت و آمد مردم بطور کامل به آن منطقه‌ ممنوع است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که رژیم ایران طی سالهای گذشته بسیاری از مناطق کوهستانی هورامان, شاهو و دالاهو را ممنوع اعلام کرده و بر روی بسیاری از تپه‌های استراتژیک اقدام به احداث پایگاه‌های نظامی می‌کند. همچنین برای کنترل بر آن مناطق و رویارویی با جنبش آزادیخواهی کردها و «اشغال» بیشتر کردستان, گذشته از احداث پایگاه به راه‌سازی برای مقاصد نظامی در آن مناطق پرداخته است.

تخلیه روستاها و کنترل نظامی

رژیم ایران در استان اورمیه هم بارها به عملیات نظامی برای تخلیه روستاهای مناطق مرزی ماکو و اورمیه دست زده است. این رژیم استفاده از چراگاه‌ها را برای دامداران روستایی هم ممنوع کرده است.

چندی پیش سپاه پاسداران در تاریخ 16 الی 19 فروردین بهار امسال در منطقه «قره‌ ضیاءالدین» شهرستان مرزی ماکو از توابع استان اورمیه عملیات نظامی گسترده‌ای در 16 روستا آغاز کرد.

گفتنی است که سپاه رژیم روستای « دورت‌آغاج » را محاصره کرد و از آنجا حومه دیگر روستاها را برای ارعاب مردم , توپباران کرد.

گفته شده که این نیروها طی این عملیات نظامی گذشته از توپباران حومه هر 16 روستا, در قالب واحدهای نظامی جداگانه هریک از آن روستاها را محاصره کرده و از ساکنان خواستند که روستاهایشان را سریعا تخلیه کنند.

پاسداران به روستائیان گفتند که باید « روستاهایشان را تخلیه کنند » و بویژه « دیگر روستائیان حق ندارند به مزارع و مراتع برای دامپروری بروند».

این درحالی است که هیچیک از روستائیان اهل آن 16 روستا علی رغم فشارها حاضر نشدند روستاها را ترک کنند.

تاکنون این فشارهای رژیم علیه روستائیان مناطق مختلف اورمیه , کرماشان و سنه بجز در مواردی جزئی به شکست انجامیده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر