Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۳ تیر ۳, سه‌شنبه

ضرب و شتم اهالی روستای برده‌رش توسط نیروهای سپاه پاسداران ضدخلقی



ضرب و شتم اهالی روستای برده‌رش توسط نیروهای سپاه پاسداران ضدخلقی
فرات  
عصر روز 13 خرداد در حوالی روستای بردەرش در منطقە اورمیە میان گریلاهای واحدهای مدافع شرق کردستان و نیروهای سپاه پاسداران درگیری چند ساعتەای روی داد. خبرها از فشارهای سپاه و مزدوران محلی پس از این درگیری بر ساکنان منطقە و اهالی این روستا حکایت دارند.

بە گزارش کمپین بین اللملی حقوق بشر در ایران ،پس از این درگیری نیروهای سپاه وارد روستا شدە و مزارع کشاورزان را توپ باران کردەاند. این گزارش بە نقل از شاهدان می‌گوید کە افراد سپاه به سوی یک کشاورز این روستا به نام فرهاد عبدالله زاده، ۵۵ ساله، متاهل و دارای سه فرزند که در آن زمان در مزرعه اش بود تیراندازی کردە و او را بە قتل رساندند، سپس جنازه اش را به ماشین بستە و در مقابل دیدگان روستائیان بر زمین کشیدند.

گزارش کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران می‌افزاید نیروهای سپاه همچنین تمام کشاورزانی را که در مزارع بودند به صف کشیده و آنها را مجبور کرده اند از میان تونلی که توسط نیروهای سپاه و بسیج تشکیل شده بود عبور کنند و بدین ترتیب آنها را مورد ضرب و شتم شدید قرار داده اند.

نیروهای سپاه علت این حرکت خود را دادن غذا از سوی اهالی روستا به گریلاها عنوان کرده بودند. به گفته منابع مطلع نیروهای سپاه هنوز روستا برده رش را در کنترل خود داستە و بە اشکال مختلف رروستائیان را مورد تهدید ، ارعاب و ضرب و شتم قرار می‌دهند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر