Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۳ خرداد ۲۴, شنبه

عراق؛ احتمال عمليات گاز انبری داعش برای تصرف بغداد


عراق؛ احتمال عمليات گاز انبری داعش برای تصرف بغداد

خبرنگار شبکه تلویزیونی بی بی سی در اربیل تاکید کرد احتمال عملیات گاز انبری داعش برای تصرف بغداد وجود دارد.
جیم میور خبرنگار این شبکه در اربیل مرکز کردستان عراق درباره تحولات عراق گفت: ظاهرا مثل دو یا سه روز گذشته، گروه داعش دیگر در تصرف شهرهای مختلف عجله ندارد و پیشروی خود را کندتر کرده است. در این فاصله نوری مالکی نخست وزیر عراق نیز با فرماندهان نظامی ارتش جلسه تشکیل داد.


وی افزود: گفته می شود داعش کم کم برای حمله بزرگ دیگری آماده می شود. البته برخی گزارشها حاکیست این بار به جای حرکت به جنوب ، به سمت شرق و استان دیاله پیشروی خواهد کرد. در هر حال آنها فعلا به سمت بغداد حرکت نمی کنند. این احتمال وجود دارد که آنها بخواهند از روش گاز انبری استفاده کنند و از شرق و غرب به بغداد نزدیک شوند زیرا هم اکنون فلوجه نیز در کنترل آنهاست. در هر حال فعلا پیشروی چندانی نیست و بیشتر تحرکات برای تحکیم مواضع است.


اوباما : از "حاج قاسم" بخواه کمکت کنه!

تلویزیون سی ان ان روز گذشته به بررسی کنفرانس مطبوعاتی اوباما درباره تحولات عراق پرداخت و اعلام کرد: اوباما در حال بررسی طیفی از گزینه ها در مورد عراق است. رئیس جمهور آمریکا گفت بحران فعلی عراق یک آزمون برای رهبران این کشور است. صحبتهای اوباما یک پیام بسیار صریح و روشن برای نوری مالکی نخست وزیر عراق بود که تا تو وضع خودت را سر و سامان ندهی، ما کاری برای تو انجام نخواهیم داد.
گلوریا بورگر تحلیلگر ارشد سیاسى سی ان ان در ادامه گفت: من فکر می کنم دولت اوباما از دست نوری مالکی خسته و بیزار است، به نظر من رئیس جمهور آمریکا می گوید در گذشته ما از تو خواسته بودیم که با دیگران (جامعه سنی عراق) همکاری کنی و مشارکت و ائتلاف داشته باشی و چیزی که الان به تو می گوییم این است که دلیل اتفاقاتی که در حال رخ دادن است این است که تو آن کارها را انجام ندادی و انتظار نداشته باش وقتی کاری را که به تو می گوییم انجام نمی دهی، ما تو را مجددا نجات دهیم. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر