Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۳ تیر ۳, سه‌شنبه

پیشروی داعش بسوی کمپ پناهندگان کرد/به مرز اردن گریخته‌ایم



پیشروی داعش بسوی کمپ پناهندگان کرد/به مرز اردن گریخته‌ایم
فرات   
پیشروی های داعش بسوی مثلث مرزی میان عراق ، سوریه و اردن علاوه بر شهروندان عراقی بسیاری از ساکنان کمپ الولید در این منطقه را در خطر قرار داده است . یکی از ساکنان این کمپ امروز به تلویزیون نوروز گفت که به سوی مرز اردن گریخته اند اما اجازه ورود به خاک آن را ندارند .

خبات محمدی از پناهجویان کمپ الولید در عراق گفت بعد از اینکه شهرک الرتبه در نزدیلی ١٤٠ کیلومتری کمپ الولید توسط گروههای اسلامگرا و نیروهای مخالف کنترل شد نیروهای عراقی در نوار مرزی با سوریه عقب نشینی کردند و یک حالت هرج و مرج به وجود آمد .

او گفت بعد از عقب نشینی نظامیان عراقی تمامی مناطق مرزی اعم از روستاهایی که ساکنان عراقی بی دفاع در آن سکونت دارند و دروازه مرزی بین عراق و سوریه توسط جنگنده های سوریه بمباران شد و مردم بسوی مرز اردن به حرک درآمدند.

به گفته این پناهجو ، نیروهای داعش کمتر از صد کیلومتر به کمپ الولید نزدیک هستند ولی دیگر کسی در کمپ باقی نمانده و در حال گریز در اوضاع بسیار بدی قرار دارند . وی تأکید کرد نه حکومت عراق و نه اردن حاضر نیستند اجازه خروج این پناهندگان به خاک اردن را صادر کنند در حالیکه آنها در معرض خطر قرار دارند .

خبات محمدی همچنین از کشته و زخمی شدن چندین تن از ساکنین مرزی در حملات هوایی سوریه خبر داد .

بشیر امیرخانی روزنامه نگاری که با فضای منطقه آشنایی دارد نیز در این ارتباط اضافه کرد کمپ الولید قبل از آنکه پناهجویان کرد ایرانی به آن منتقل شوند وجود داشت و تعدادی فلسطینی ها و ملیت های دیگر آنجا بودند که بعدا پناهجویان کرد نیز از مرز طریبیل به آنجا منتقل شدند . او وضعیت این کمپ را غیر انسانی و بسیار بد توصیف کرد و گفت که در گذشته مسئولیت تأمین امنیت ساکنان آن با نیروهای عراقی بوده است .

بشیر امیرخانی گفت با توجه به اینکه تعدادی از این پناهجویان از پیروان آئین یاری هستند به دلیل عقایدشان بیش از همه در خطر قتل عام توسط داعش قرار دارند همانطور که داعش چنین برخوردی را قبلا از خود نشان داده است .

او از حکومت اقلیم فدرال کردستان خواست که برای نجات جان این پناهجویان وارد عمل شود و به آنها امان بدهد .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر