Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ تیر ۱, چهارشنبه

دولت دانمارک از این به پس همه مجرمینی که بیشتر از 12 ماه حکم دریافت کنند از آن کشور اخراج میکند


دولت دانمارک از این به پس همه مجرمینی که بیشتر از 12 ماه حکم دریافت کنند از آن کشور اخراج میکند
به نقل از روزنامه میترو چاپ سوئد در صفحه 16 این روزنامه مورخ 22 ژوئن 2011 نوشت که دولت دانمارک از این به پس هر فرد خارجی تباری که مرتکب جرم بشود بلافاصله از آن کشور اخراج میشود و دو حزب سیاسی دانمارکی به این پیشنهاد که قرار است روز جمعه در پارلمان دانمارک مورد بحث قرار گیرد انتقاد نمودند و گفتند اگر کشور دانمارک دست به چنین عملی بزند بر ضد کونواسیونهای بین المللی میباشد.
این حکم شامل کسانی میباشد که حکم زندان بیشتر از یک سال دریافت کنند بدون چند و چرا اخراج میشوند.
آگاهان سیاسی بر این باور هستند اگر روز جمعه پالمان دانمارک این قانون را پسند کند به طور اتوماتیکی کشورهای همساده مثل سوئد نروژ و فنلاند هم در بر خواهند گرفت.
واقعا کار خوبی است چرا چون مگر یک پناهنده از ترس مشکلات و جنگ نگریخته است پس چرا اینجا دست به جرم بزند اگر واقعا برای آرامش و یک زندگی سالم به این کشورها پناه آورده است.
رئیسدستگاه قضایی دانمارک گفته است زندان دیگر جوابگو نیست این بهتر راهیست که باید انجام بگیرد و اگر شما دنبال جنگ و جدال هستی پس چرا به اینجا آمده اید خوبتر این است که به کشور خویش بازگردد و یا به همان جای بازگردد که آنجا بوده تا بهتر قدر زندگی را بداند.
روزنامه نگران بر این باور هستند که در روز جمعه این قانون توسط اکثریت آرا در پارلمان دانمارک به تصویب برسد و آنچه روزنامه نگران در باره اش دست به تحقیق زده اند نزدیک به 57% مردم دانمارک با این پیشنهاد خرسند شده اند و خوشحالند و به احتمال 95% این قانون به تصویب برسد.

lla kriminella utlänningar i Danmark ska utvisas, oavsett strafftid, skriver tidningen Information och citerar ur integrationsminister Sören Pinds lagförslag. Experter varnar för att Danmark kan komma att anmälas för brott mot internationella konventioner.

Lagförslaget debatteras i folketinget under tisdagen. Det väntas gå igenom med stor majoritet på fredag eftersom både Socialdemokraterna och Socialistisk folkeparti är för förslaget.

Tidigare har åklagarmyndigheten i Danmark kunnat kräva att en kriminell utlänning ska utvisas. I och med den nya lagen skulle en

utvisning ske automatiskt som en följd av ett frihetsberövande.

Med den nya lagen blir utvisning alltså regel. Undantag görs bara i de fall då det kan slås fast att en utvisning "med säkerhet" strider mot lagen.

Sören Pind förväntar sig långt fler utvisningar som en följd av lagändringen.

Jonas Christoffersen, direktör vid Institutet för mänskliga rättigheter, tror däremot att Danmark riskerar att förlora utvisningsmål om de hamnar hos Europadomstolen för de mänskliga rättigheterna, skriver tidningen Information.

Högsta domstolen i Danmark har haft en mycket försiktig praxis när det gäller utvisningar, enligt Eva Smith, professor i juridik vid Köpenhamns universitet.

– Därför kan det vara legitimt, som politikerna säger, att utvisa fler. Men i formuleringen att man endast ska låta bli att utvisa då det med säkerhet är i

strid med konventionerna är bekymrande, säger Eva Smith till tidningen.

http://www.dn.se/nyheter/varlden/alla-kriminella-ska-ut-ur-danmark

//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

تجاوز یک اسلامگرای مصری به یک دختر ایرانی در تهران

تجاوز به یک دختر ایرانی توسط یک عضو هیئت مصری که به ایران آمده بود


سایت خبری انتخاب در تهران: به گفته یک منبع عربی، رییس هیئت بازرگانی ایران و مصر و از اعضای هیئت مصری که به ایران سفر کرده بود فاش کرده است که یکی از اعضای این هیئت به آزار جنسی یک دختر ایرانی در طی اقامتش در هتل "اسپینال" در مرکز تهران متهم شده است.

به گزارش سایت عربی "بوابه الوفد" این عضو هئیت مصری در ایران دستگیر شد و سپس از کاردار مصر در ایران خواسته شد تا میانجی گری کند و او را نجات دهد

این سایت خبری عربی مدعی شده است: پس از درخواست رسمی مصر، ایران به این عضو هیئت مصری فرصت داد تا قبل از اینکه اتهامات او رسمی و علنی شود، تا 48 ساعت دیگر کشور را ترک کند.

فرد متجاوز که العقیلی نام دارد طی سفرش به ایران در برنامه شبکه خبر صدا و سیما حضور یافت و همچنین دیداری با احمدی نژاد داشته است.

----------------------------------------

آژانس ايران خبـــــــــــر: دخترکی کم سن وسال در میدان امام حسین روی پل هوائی ایستگاه بی آرتی و روبروی ایستگاه مترو امام حسین زیر پای رهگذران از فرط گرسنگی از حال رفت

گرسنگی کودکان ایران یک جنایت علیه بشریت است و سکوت در مقابل آن جنایتی مضاعف

مرگ بر جمهوری اسلامی

سارا فنائیان
آژانس ايران خبـــــــــــر: دخترکی کم سن وسال در میدان امام حسین روی پل هوائی ایستگاه بی آرتی و روبروی ایستگاه مترو امام حسین زیر پای رهگذران از فرط گرسنگی از حال رفت گرسنگی کودکان ایران یک جنایت علیه بشریت است و سکوت در مقابل آن جنایتی مضاعف مرگ بر جمهوری اسلامی سارا فنائیان
-----------------------------------------------
احتمال کناره گیری قذافی از قدرت و خروج ازکشور
احتمال کناره گیری قذافی از قدرت و خروج ازکشور
جرس: همزمان با دستیابی مخالفان معمرقذافی به مدارکی برای بردن وی به دادگاه بین المللی، دولت انتقالي ليبي در بن‌غازي پس از مذاكره با ميانجي‌گران در خصوص كناره گيري معمر قذافي از قدرت، از احتمال پيگرد جنايي رهبر ليبي به منظور پايان دادن به خونريزي‌ها سخن گفت.

‌تلويزيون الجزيره با اعلام این خبر افزود: مجموعه‌اي از شروط براي كناره گيري قذافي مطرح شده است ولي احتمال دارد با برخي از آنها موافقت نشود .

این گزارش می افزاید احتمال دارد با موضوع خروج قذافي و خانواده‌اش از كشور موافقت شود ولي گفته مي‌شود كه قذافي حق خارج كردن اموال هنگفت از ليبي را ندارد

مخالفان دولت لیبی به مدارکی دست یافته‌اند که جنایات جنگی معمر قذافی رهبر لیبی را نشان می‌دهد. آنها می‌خواهند با ارائه این مدارک به دادگاه‌های بین‌المللی، قذافی را محکوم و شرایط صدور حکم اشد مجازات برای او را فراهم کنند..

به گزارش دویچه وله، هزاران سند و مدرک که با جزئیات کافی نشان‌دهنده مشارکت ژنرال‌های ارشد قذافی در بمباران و گرسنه نگه‌داشتن مردم بی‌پناه مصراته‌اند، توسط بازرسان جنایات جنگی گردآوری شده و در مکانی امن و پنهان در این بندر تسخیرشده در لیبی نگهداری می‌شوند تا در آینده نزدیک شرایط صدور حکم بر ضد قذافی را فراهم کنند. ۶۰ وکیل لیبیایی در جمع‌آوری این مدارک مشارکت کرده‌اند.


روزنامه گاردین گزارش داده است که این مدارک حاوی شواهد کافی برای محکومیت قذافی در دادگاه بین‌المللی است. دادستان‌های این دادگاه قرار است پس از متوقف شدن بمباران روزانه مصراته، برای بررسی مدارک به این شهر سفر کنند.

یکی از این مدارک نشان می‌دهد که فرمانده نیروهای دولتی به واحدهای تحت فرمان خود دستور «کشتن مردم مصراته از طریق گرسنگی دادن» در جریان حصر ۴ ماهه این شهر را داده است. در این دستور نظامی، از طرف یوسف احمد بشیر، به صراحت گفته شده که «ورود ماشین‌های حامل مواد غذایی، سوخت و خدمات به شهر مصراته، از همه درگاه‌های ورودی اکیدا ممنوع است.» او همچنین در اقدامی که نقض آشکار کنوانسیون ژنو است، بر «تیر خلاص زدن به مخالفان زخمی» تاکید کرده است.

بازرسان می‌گویند، برنامه‌های بمباران این شهر هم در این مجموعه مدارک وجود دارد؛ پیامی مستقیم از طرف قذافی که در آن گفته شده: «مصراته باید نابود شود و دریای آبی، با خون مخالفان تبدیل به دریای سرخ شود.» این مدارک در هر دادگاهی که برای رسیدگی به جنایات معمر قذافی، فرزندش سیف‌الاسلام قذافی، و نیز عبدالله سنوسی، وزیر اطلاعات لیبی، تشکیل شود، ارائه خواهد شد. تشکیل دادگاه بین‌المللی، منوط به تایید تنظیم کیفرخواست از سوی قضات این دادگاه برای رسیدگی به جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت است، که از مطالبات مشخص لوئیس مورنو اوکامپو،‌دادستان کل این دادگاه، است.

نقطه عطفی در تاریخ رسیدگی به جنایات جنگی

دسترسی به این مدارک اهمیتی تاریخی دارد: تا کنون در تعداد بسیار کمی از دادگاه‌های جنایات جنگی در جهان، مدارکی ارائه شده که به وضوح نشانگر دخالت مستقیم بازیگران و متهمان اصلی جنایت علیه بشریت باشد. یکی از بازرسان جنایات جنگی در مصراته می‌گوید: «با آنچه که ما در اینجا می‌بینیم، این پرونده قطعا مورد تایید قرار خواهد گرفت. شواهد بررسی شده‌اند، مهر و امضا شده‌اند.»

تلاش وکلایی که از حامیان مخالفان بوده‌اند، در به دست‌آوردن، حفظ و نگهداری این مدارک بسیار موثر بوده است. آنها از کسانی که پایگاه‌های نظامی و ایستگاه‌های پلیس را تسخیر کرده بودند خواستند که از آتش زدن این اماکن خودداری و از آنها حفاظت کنند تا آسیبی به اطلاعات احتمالی موجود در آنها نرسد. در دیگر نقاط لیبی معمولا اماکن تسخیرشده به همراه محتوای موجود، در آتش خشم مخالفان سوختند.

مخالفان در مصراته پس از تسخیر اماکن و پایگاه‌های دولتی، بازرسی دقیقی از نیروهای دولتی می‌کردند تا در صورتی که آنها مدرکی را با خود حمل می‌کنند، ضبط کنند و در آینده آن را مورد استفاده قرار دهند. خالد الواب، وکیل لیبیایی، به گاردین گفته است: «نیروهای قذافی دستوری مبنی بر از بین بردن مدارک دریافت نکرده بودند، چون آنها خواب این را هم نمی‌دیدند که مردم بر آنها غلبه کنند.»

جفری نایس، دادستان سابق دادگاه لاهه در پرونده اسلوبودان میلوشویچ، گفته است: «شهروندان مصراته با نسوزاندن پایگاه‌هایی که این مدارک در آنها وجود داشته، خدمت بزرگی به تاریخ کرده‌اند.»

به‌رغم هشدارهای پیوسته ناتو، نیروهای حامی معمر قذافی همچنان به موشک‌باران شهر مصراته ادامه می‌دهند. یکی از سخنگویان ناتو گفته است: «تصور پایان یافتن این حملات، تا زمانی که قذافی در قدرت است، بسیار دشوار است.» ناتو چتر پوششی خود در اطراف مصراته را گسترده‌تر کرده تا از میزان آسیب‌ها بکاهد.

در همین حال به گزارش بی بی سی، ناتو در نخستین واکنش به ادعاهای دولت لیبی در مورد حمله هوایی امروز ( ۲۹ خرداد) به یک منطقه مسکونی در طرابلس گفته است در این مورد تحقیقاتی در جریان است و صورتی که اثبات شود نیروهای ناتو عامل این حمله بودند، "عمیقا متاسف خواهیم شد."

پیشتر مقامات لیبی از کشته شدن هفت نفر در پی حمله هوایی نیروهای ناتو به منطقه ای مسکونی در منطقه فقیرنشین سوق الجمعه درطرابلس، پایتخت این کشور خبر داده بودند. درر همین رابطه مایک براکن یکی از سخنگویان نیروهای ناتو گفته است هدف این حمله یکی از محل های استقرار موشک های زمین به هوای لیبی بوده است و در حال حاضر تحقیقات درباره ادعاهای مقامات لیبی در جریان است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر