Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ تیر ۷, سه‌شنبه

آمریکا: کدام کنفرانس ضد تروریسم؟ خود تروریست ها آنجا بودند!




نگرانی برای ایرانیان در تبعید در اشرف

سه‌شنبه، ۰۷ تیر ۱۳۹۰ / ۲۸ ژوئن ۲۰۱۱
AddThis Social Bookmark Button

وضعیت ایرانیان در تبعید در اشرف در عراق بد تر شده است. این اردوگاه که می خواهد بسته شود از جهان پیرامون ایزوله شده است و محدودیت های غذایی و دارویی اعمال شده است. اکنون هشدار برای یک تهدید فاجعه انسانی داده می شود.
آفتون بلادت سوئد – ۴ تیر نوشت: مسعود کیانی ۳۱ ساله به خبرگزاری تی تی گفت: پدر من در آنجا ست و طبعا من نگران هستم. در صورتی که آنها به ایران فرستاده شوند خشونت, شکنجه و زندان در انتظار آنها ست.
این قرارگاه در دهۀ ۸۰ توسط مجاهدین خلق برپا شد، این گروه اپوزیسون رژیم ایران است که هم با رژیم شاه مخالفت کردندوهم با سیستم ملایان مخالفت ورزیدند. جلال طالبانی رئیس جمهور عراق که مجاهدین خلق را یک گروه تروریستی قلمداد کرده تصمیم به بستن اردوگاه در این سال گرفته است. اما بسیاری به این تصمیم انتقاد دارند.
پرویز خزایی نمایندۀ نوردیک شورای ملی مقاومت ایران چتر فراگیری که مجاهدین خلق جزو آن است می گوید: امکان وقوع یک سربرنیکای جدید هست, صحبت از جنایت علیه بشریت است. انسانها باید تا حصول یک راه حل قا بل قبول حفاظت شوند. پیشنهاد ای یو یک راه حل واقعی است.
جدیدا یک گردهمایی بزرگی در پاریس با شرکت تعدادی از سیاستمداران معروف آمریکایی و پارلمانترهای اروپایی از ۴۰ کشور برگزار شد. در آنجا طی یک بیانیه ای از سازمان ملل؛ آمریکا و اتحادیه اروپاخواسته شد که از اشرف حفاظت شده و یک تحقیقات بی طرف در رابطه با وقایع آوریل که در آن جان ۳۴ نفرتوسط نیروهای عراقی طی یک تهاجم خونین از بین رفت انجام شود.
یک هیأت از طرف اتحادیه اروپاکه می خواست از اشرف دیدار کند متوقف گشت. اردوگاه که تحت مراقبت نظامی قرار دارد ایزوله شده و خیلی کم ناظر بیرونی اجازۀ ورود دارد.
پارلمان اتحادیه اروپادر ماه مه یک راه حل ارائه داد که در آن خواهان عقب نشینی نیروهای نظامی ؛ برخورداری از بیمارستان و برداشتن محاصره شد.
همچنین در یک مرحلۀ گذار ساکنان محل تحت حفاظت سازمان ملل و آمریکا بتوانند از این محل به کشورهای ثالث مثل آمریکا؛ کانادا یا در اروپا منتقل شوند.
بر اساس اطلاعات واصله شهروندان سوئدی در این قرارگاه ساکن هستند.
کیانی میگوید: من می دانم که تعدادی هستند که والدین شان در آنجا است؛ یک ناامنی بزرگی وجود دارد چرا که دشوار است که بدانید آنجا چه اتفا قی می افتد. آدم احساس می کند قادر به انجام کاری نیست.



-------------------------------------------

آمریکا: کدام کنفرانس ضد تروریسم؟ خود تروریست ها آنجا بودند!

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- دولت ایالات متحده، کنفرانس ضد تروریسم در جمهوری اسلامی ایران را به "طنز" تشبیه کرد و گفت برگزاری کنفرانس مبارزه با تروریسم در حکومتی که خود حامی بزرگ ترور در جهان است، موضوعی خنده دار است.

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، خانم ویکتوریا نولند گفت: «ما این موضوع را تا حدودی مسخره می دانیم که دولتی که خود فعال ترین حامی ترور در جهان است، نشستی علیه تروریسم برگزارمی کند».

خانم نولند افزوده گفت: «حمایت های مالی، تسلیحاتی و لوجستیکی حکومت ایران از تروریست ها و گروه های مسلح در خاورمیانه و آسیای مرکزی، نه تنها تلاش ها برای رسیدن به صلح را بی اثر می سازد بلکه ثبات اقتصادی و رشد مردمسالاری در منطقه را نیز تهدید می کند».

-----------------

رژیم تروریست پرورایران: تحریم "ایران ایر" غیرانسانی است

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- سخنگوی وزارت خارجه ایران، آقای رامین مهمانپرست با "غیرانسانی" توصیف کردن تحریم های بین المللی علیه خطوط هوایی جمهوری اسلامی، گفت که حکومت ایران قصد دارد در این زمینه دست به مقابله به مثل بزند و همچنین درخواست غرامت کند.

ایالات متحده آمریکا، هفته گذشته نام "ایران ایر" را به فهرست تحریم های خود علیه حکومت ایران اضافه کرد.

به گفته مقامات کاخ سفید واشینگتن، سپاه پاسداران جمهوری اسلامی از پروازهای مسافری "ایران ایر"، برای قاچاق انواع سلاح، به ویژه به مقاصدی چون سوریه استفاده می کند.

پیشتر نیز، از حدود 9 ماه پیش، فرودگاه های اروپایی، یک به یک از دادن سوخت به هواپیماهای ایرانی سرباز زدند، موضوعی که مشکلات بزرگی برای پروازهای "ایران ایر" به اروپا به وجود آورد.

-------------

فرمانده ارشد سپاه: واکنش ایران تهاجمی خواهد بود و نه تدافعی

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- سرتیپ پاسدار حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه امروز (سه شنبه) تهدید کرد که واکنش حکومت ایران به هرگونه اقدام نظامی، واکنشی "تهاجمی" خواهد بود.

وی با گفتن این موضوع که سپاه قصد دارد موشک های دوربرد برای شلیک به سوی اهداف دریایی را آزمایش کند، تهدید کرد و گفت: «دست ما همچون گذشته بر روی ماشه است. ولی اکنون تعداد این ماشه ها بیشتر شده است».

در جریان رزمآیش "پیامبر اعظم"، علاوه بر شلیک انواع موشک های دوربرد و میان برد، سپاه پاسداران همچنین مدعی شد که توانسته چندین موشک نیز "از سیلوهای زیرزمینی" شلیک کند.

/

جواب اسرائیل به تهدیدهای موشکی ایران: جمهوری اسلامی تهدید اول منطقه است

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- سخنگوی وزارت خارجه اسرائیل، آقای ایگال پالمور تاکید کرد که «رجز خوانی های فرماندهان سپاه پاسداران درجریان رزمآیش اخیر، دوباره سیاست های خصمانه رژیم اسلامی ایران را نشان می دهد».

او افزوده گفت: «البته ما پیش از گفتن این سخنان از سوی فرماندهان سپاه نیز، هیچ شکی درباره خطرات حکومت ایران نداشتیم. ولی این تهدیدهای تازه، بار دیگر این نکته را روشن کرد که جمهوری اسلامی تهدید اول برای امنیت منطقه خاورمیانه، و دیگر نقاط جهان است».

سخنگوی وزارت خارجه اسرائیل، این سخنان را در واکنش به تهدیدهای دو فرمانده ارشد سپاه در جریان رزمآیش موسوم به "پیامبر اعظم" بیان کرد.

//////////////

تهدید

ایران: از دامغان هم می توانیم به اسرائیل موشک شلیک کنیم

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- فرمانده نیروی هوا- فضای سپاه پاسداران حکومت اسلامی، سرتیپ پاسدار امیر علی حاجی زاده گفت که برد 2000 کیلومتری برای موشک های ایران کافی است، زیرا به گفته او، حکومت ایران با همین موشک ها می تواند "اسرائیل را از شهر دامغان در مرکز ایران" هدف قرار دهد.

همزمان، جانشین فرمانده کل سپاه، سرتیپ پاسدار حسین سلامی نیز تهدید کرد که دست ایران، به گفته او "روی ماشه" است.

فرماندهان سپاه پاسداران، این تهدیدها را در جریان دومین روز از برگزاری رزمآیش موشکی "پیامبر اعظم" بیان کردند.

در جریان این رزمآیش که از روز گذشته آغاز شده است، ده ها فروند انواع موشک های "شهاب -1" ،"شهاب – 2" ،"شهاب- 3 " و همچنین موشک های "زلزال" مورد آزمایش نیروهای سپاه قرار گرفتند.

وعده دیگری برای راه اندازی نیروگاه بوشهر داده شد

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- معاون وزیر خارجه روسیه، آقای سرگئی ریابکوف گفت که نیروگاه اتمی بوشهر، احتمالا در اوایل ماه اوت (شهریور ماه) به طور نهایی راه اندازی خواهد شد.

پیشتر نیز آقای علی اکبر صالحی، وزیر خارجه جمهوری اسلامی گفته بو دکه برق تولیدی این نیروگاه، تا پایان ماه رمضان وارد مدار خواهد شد.

راه اندازی نیروگاه بوشهر تا کنون بارها به تاخیر افتاده است و هفته گذشته نیز، پس از کشته شدن پنج مهندس روس که از ناظران بر ساخت و راه اندازی رآکتور بوشهر بودند، کارشناسان احتمال دادند به همین دلیل، بار دیگر راه اندازی نیروگاه با تاخیر روبرو شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر