Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ خرداد ۲۳, دوشنبه

نژادپرستان ترک که مبتلا به جنون ضد کرد هستند یک بمب در میان مردم عادی کار گذاشته بودند در منطقه شیرناخ باعث مرگ هموطنان کرد شد


نژادپرستان ترک که مبتلا به جنون ضد کرد هستند یک بمب در میان مردم عادی کار گذاشته بودند در منطقه شیرناخ باعث مرگ هموطنان کرد شد. کردها با بدست آوردن 36 کرسی در پارلمان ترکیه نژادپرستان کور را عصبانی نمود.

حزب جمهوری خلق ترکیه اعلام کرده علی رغم شکست این حزب در انتخابات عمومی روز یکشنبه این کشور،اما توانسته در طول 30 سال گذشته بیشترین آراء را کسب کرده و قویتر شود.

برخی روزنامه های ترکیه با اشاره به اینکه این حزب تنها حزبی بوده که کرسیهای آن در پارلمان افزایش یافته، از آن به عنوان اپوزیسیونی قوی یاد کرده اند.

کمال کیلیچ داروگلو، رهبر حزب جمهوری خلق درسخنرانی شب گذشته خود گفت: “ما از نزدیک موضوع قانون اساسی، آزادی، برابری زن و مرد و آزادی مطبوعات را پیگیری می کنیم. ما مبارزات خود را برای اینکه ترکیه به سطح کشورهای متمدن و مدرن برسد، ادامه خواهیم داد.”

اما هواداران حزب صلح و دموکراسی کرد ترکیه نیز که توانستند با کسب 10 درصد آراء 36 کرسی پارلمان این کشور را در دست گیرند، شور و شعف خود را که البته با درگیریهایی با پلیس و همچنین انفجار یک بمب همراه بود، به نمایش گذاشتند.

در این انفجار که یکشنبه شب در ساعت 11 به وقت محلی و در شهر کردنشین سیرناک در جنوب شرق ترکیه روی داد، 11 نفر مجروح شدند که حال 6 تن از آنها وخیم گزارش شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر