Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ خرداد ۲۹, یکشنبه

باراک: به زودی اسد سرنگون و ایران و حزب الله تضعیف می شوند



باراک: به زودی اسد سرنگون و ایران و حزب الله تضعیف می شوند

با ادامه بحران در کشور سوریه، وزیر دفاع اسرائیل ارزیابی کرد که از عمر حکومت بشار اسد چند هفته ای بیشتر باقی نمانده و حداکثر تا چند ماه دیگر سقوط خواهد کرد.

آقای اهود باراک در مصاحبه با شبکه تلویزیونی فرانسه ارزیابی کرد که سقوط حکومت اسد و کنار رفتن او از پست ریاست جمهوری موجب تضعیف حکومت اسلامی ایران و حزب الله نیز خواهد شد.

مسئولان وزارت خارجه ایالات متحده نیز در گفتگو با خبرنگاران گفتند آمریکا در جستجوی راههای دیگری برای وارد آوردن فشار بر رژیم بشار اسد است، زیرا وی همچنان به سرکوب و کشتار مردم کشورش ادامه می دهد و با این اقدام خود جهان را به لرزه درآورده است.
--------------------------------

هشدار ترکیه به اسد: یا اصلاحات فوری، یا تحریم بیشتر

امروز (یکشنبه) گروه های تهاجمی ارتش سوریه به همراهی تانک و رزه پوش وارد روستاهای مرزی سوریه با ترکیه شدند و همزمان، نخست وزیر ترکیه، آقای رجب طیب اردوغان که به کلی از بشار اسد قطع امید کرده است، دوباره از او خواست برادر خود، ماهر اسد را که فرمانده کشتار مردم بی دفاع سوریه است برکنار کند.

گزارش ها حاکی است که در چند روز اخیر ده هزار نفر دیگر از مردم سوریه که در مناطق مرزی زندگی می کنند، به سوی ترکیه گریخته اند ولی دولت آنکارا را به آنها اجازه ورود نداده است. به گفته مخالفان بشار اسد، نیروهای ارتش سوریه برای آنکه پناهجویان را در تنگنا قرار دهند، حتی تنها نانوایی را که در آن روستای مرزی نان آنها تامین می کرده به آتش کشیده اند.

مخالفت با رژیم علوی های سوریه به لبنان نیز کشیده شده و در جریان درگیری مسلحانه سنی های لبنان با علویان آن کشور، دست کم 27 تن کشته و سی نفر زخمی شدند و سپس طرفین اموال یکدیگر را به آتش کشیدند.

این درگیری موجب شد که ارتش لبنان نیروهای خود را در شهر طرابلس در شمال کشور تقویت کند.

روزنامه "زمان"، چاپ ترکیه امروز (یکشنبه) نوشت: دولت آنکارا به رژیم دمشق چند روز برای اجرای اصلاحاتی که قول آن به مردم داده شده فرصت داده و اعلام داشته اگر بشار اسد قول های خود را عملی نکند، خواهان تشدید و گسترش تحریم های سازمان ملل متحد علیه وی خواهد شد.
-------------------------------

واکنش قوه قضاییه به تجاوز ۵۰ مرد از وحشیهای مبتلا به جنون اسلامی به یک زن/ بازداشت قربانی
خبرگزاری هرانا - در پی علنی شدن تجاوز پنجاه نفر به یک زن در گندم زاری در اطراف شهر کاشمر، قوۀ قضاییه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که در حال رسیدگی به این پرونده است.

به گزارش رادیو فرانسه، همزمان امام جمعه کاشمر فاش کرد که کلیه متهمان این پرونده دستگیر شده اند و زن قربانی این تجاوز جمعی نیز هم اکنون در بازداشت قوۀ قضاییه به سر می برد.امام جمعه کاشمر از دلایل بازداشت قربانی ابراز بی اطلاعی کرده است.

ابراهیم رییسی معاون اول قوۀ قضاییه ایران در پاسخ به این سئوال که چرا قوۀ قضاییه تنها پس از رسانه‌ای شدن خبر این فاجعه از خود واکنش نشان داده خطاب به خبرنگار سئوال کننده گفته است: «شما یک سری به دادگاه کیفری کاشمر که پروندۀ تجاوزش رسانه‌ای شده بزنید تا ببینید که ده‌ها مورد از این پرونده‌ها که رسانه‌ای نشده‌اند در‌‌ همان شهر در دست رسیدگی است.» با این سخن معاون اول قوۀ قضاییه اعتراف کرده است که پرونده‌های جنایاتی از این دست در جمهوری اسلامی ایران پرشمارند، هر چند این پرونده‌های علنی یا باصطلاح رسانه‌ای نمی‌شوند.

با این حال معاون اول قوۀ قضاییه ایران در ادامه مدعی شده است که «زنان و دختران ایران در جمهوری اسلامی در پرتو انوار نورانی اسلام امن‌ترین وضعیت در جهان و به ویژه نسبت به جوامع غربی را دارند.» سایت صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، جام جم، به نقل از خبرگزاری مهر نوشت که اخیراً ۵۰ نفر به یک زن در روستایی به نام قوژد در اطراف کاشمر تجاوز کرده‌اند.

گفتنی است که پلیس در ابتدا به دلیل نبود شاکی خصوصی از پیگیری موضوع و دستگیری جنایتکاران خودداری کرده بود و سپس به دلیل تسلیم شکایت از سوی قربانی ناگزیر از اقدام شده است.

قوۀ قضاییه جمهوری اسلامی ایران و سایت «الف» متعلق به احمد توکلی نمایندۀ و رییس مرکز پژوهش‌های مجلس طی اظهاراتی قربانیان تجاوز دسته جمعی در خمینی شهر را مقصر اصلی جنایت معرفی کرده بودند. به گفتۀ اینان زنان قربانی با گوش دادن به موسیقی در حریمی خصوصی اصوات شهوت انگیزی از داخل باغ منتشر ساخته بودند که در ‌‌نهایت به تحریک عده‌ای اوباش و تجاوز آنان به زنان در مقابل بستگانشان منجر شده بود.

------------------------------------


کلینتون: جمهوری اسلامی، حکومت اسد را به ترکستان می برد

خانم هیلاری کلینتون، وزیر خارجه ایالات متحده تاکید کرد که اگر اسد می اندیشد اعتراضات مردمی نتیجه تحریک بیگانگان و خارجی ها است، اشتباه می کند.

خانم هیلاری کلینتون افزوده گفت: بشار اسد با گرفتن راهنمایی از حکومت اسلامی ایران، راه اشتباهی را برگزیده است و اکنون سوریه در راه برپا داشتن یک حکومت جدید است که ملت سوریه خود باید طرح آن را بریزند.

او گفت: به هر حال ایالات متحده در کنار ملت سوریه و حقوق برحق آنها ایستاده و از اسد می خواهد به خواسته های مردم توجه نشان بدهد و جلوی دخالت های حکومت اسلامی ایران را بگیرد.

دبیرکل اتحادیه عرب، آقای عمرو موسی نیز شب گذشته (شنبه شب) نگرانی خود را از بحران در سوریه ابراز داشت.

-----------------------------

کارشناس ترکیه ای: بحران سوریه روابط تهران – آنکارا را سرد می کند

کارشناسان امور سیاسی می گویند که ناآرامی های سوریه، امکان دارد بر روابط حکومت اسلامی ایران با دولت ترکیه تاثیرگذار باشد و آنرا سرد کند.

رادیوی دولتی آلمان، "دویچه وله" به نقل از آقای سمیح ایدیز، کارشناس سیاست خارجی روزنامه "ملیت"، چاپ ترکیه نوشت: بحران سوریه، دارای آن چنان ظرفیتی است که می تواند مناسبات میان آنکارا و تهران را سردتر کند.

------------------------------------


فردا، آغاز محاکمه بن علی در تونس

محاکمه رییس جمهوری برکنار شده تونس، زین العابدین بن علی از فردا (دوشنبه) در غیاب او آغاز می شود.

او که در پی خیزش مردمی در تونس از کشور خود به عربستان سعودی گریخت، همراه با همسر و چند تن از نزدیکانش متهم است که به فساد مالی دست زده و میلیون ها دلار پول نقد، زینت آلات و الماس از ملت دزدیده و در قاچاق مواد مخدر نیز دست داشته و پول های هنگفت به جیب زده است.

-----------------------------------


اعتصاب و اخراج در رادیو – تلویزیون یمن

در پی اعلام کارکنان رادیو تلویزیون یمن مبنی بر این که آنها به مخالفین حکومتی می پیوندند و حاضر نیستند در اقدامات تحریک آمیز دولت علی عبدالله صالح شرکت داشته باشند، امروز (یکشنبه) ده ها گوینده و روزنامه نگار که در آن سازمان کار می کردند اخراج شدند.

خرسندی ملت مراکش از اصلاحات قانون اساسی

با سرایت خیزش مردمی به کشورهای عرب، پادشاه مراکش برای آنکه جلوی ناآرامی های کشورش را بگیرد، اعلام داشت قصد دارد اصول دموکراسی را در کشورش پیاده کند.

به موجب قانون اساسی تنظیم شده، پادشاه همچنان به عنوان فرمانده کل ارتش و عالی ترین مرجع مذهبی باقی می ماند.

--------------------------------

ز هم وعده: نیروگاه بوشهر تا دو ماه دیگر افتتاح می شود

سفیر ایران در روسیه یک بار دیگر وعده داد که برق تولید شده در نیروگاه اتمی بوشهر، تا دو ماه دیگر به شبکه برق سراسری ایران وصل خواهد شد.

رضا سجادی گفت: «مسئولان شرکت "روس اتم" اعلام آمادگی کرده اند که تا کمتر از دو ماه دیگر نیروگاه بوشهر را افتتاح کنند و برق آنرا به شبکه سراسری منتقل کنند».

-----------------------------


"لوس آنجلس تایمز": تحریم ها علیه ایران کارساز نبوده

روزنامه آمریکایی "لوس آنجلس تایمز" از قول کارشناسان اسرائیلی نوشت: تحریم های بین المللی کنونی، برای جلوگیری از برنامه اتمی حکومت ایران کارساز نبوده و تلاش هسته ای رژیم در ابعاد گسترده ادامه دارد.

"لوس آنجلس تایمز" از قول آقای اریه الداد، یکی از رهبران جناح راست در پارلمان اسرائیل نوشت: تحریم های بین المللی ضعیف و محدود است و تا کنون نتوانسته موجب قطع برنامه های اتمی حکومت ایران شود.

وحیدی به کرزای: نیروهای خارجی باید از منطقه خارج شوند

وزیر دفاع حکومت ایران، سرتیپ پاسدار احمد وحیدی که از کابل دیدن می کند، در دیدار با پرزیدنت حامد کرزای، رییس جمهوری افغانستان به او گفت: نیروهای خارجی باید خاورمیانه و کشورهای اطراف آن را ترک گویند و این در حالی که پرزیدنت کرزای از ناتو و ارتش ایالات متحده درخواست کرده هر چه بیشتر در آن کشور بمانند.

همین درخواست از جانب مقامات ارشد عراق نیز مطرح شده است.

-----------------------------

اصولگرایان هم می گویند دولت در انتخابات تقلب می کند

گروهی از اصولگرایان مخالف احمدی نژاد و هوادار آیت الله خامنه ای با صدور بیانیه ای اعلام کردند که نسبت به احتمال تقلب گسترده و سازماندهی شده دولت در انتخابات آتی مجلس، "احساس خطر" می کنند و به همین دلیل، گروهی به منظور حراست از آراء تشکیل داده اند.

این گروه که خود را "جنبش مردمی حراست از آراء مستضعفین" نامیده اند، در بیانیه خود نوشتند: «ما نگران رای و نظر مستضعفین و مردمی هستیم که پای صندوق های رای می آیند».

هواپیمای 45 میلیاردی برای احمدی نژاد، فرسوده ها برای مردم

یک فروند هواپیمای مسافری "ایرباس" در ایران که از مشهد به مقصد تهران پرواز کرده بود، به علت نقص فنی و باز نشدن چرخ ها در هنگام فرود، مجبور به نشستن در باند پوشیده از کف شد.

به نوشته خبرگزای "مهر"، خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشته است.

همزمان، تارنمای خبری "انتخاب" امروز (یکشنبه) نوشت که بودجه ای برابر 45 میلیارد تومان در دولت تصویب شده تا هواپیمای شخصی برای رییس جمهوری اسلامی خریداری شود.

اعتصاب غذای زندانیان سیاسی در اوین

همزمان، با آغاز اعتصاب غذای 12 زندانی سیاسی در زندان اوین، که اعلام کرده اند در اعتراض به قتل هاله سحابی و همچنین مرگ مشکوک هدی صابر، زندانی سیاسی که بر اثر اعتصاب غذا درگذشت، گروهی از جوانان نزدیک به اصلاح طلبان نیز اعلام کردند که در همراهی با این زندانیان سیاسی، فردا (دوشنبه) روزه سیاسی خواهند گرفت.

این گروه از جوانان در بیانیه ای، از زندانیان سیاسی که در اعتصاب غذا هستند، خواستند که همراه با آنان، شامگاه دوشنبه به اعتصاب خود پایان دهند.

---------------------------------


نمایندگان مجلس می گویند گزارشگر ویژه حقوق بشر به ایران راه داده نخواهد شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی می گویند که هرگز گزارشگر ویژه شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد را به ایران راه نخواهند داد.

شورای حقوق بشر سازمان ملل، روز جمعه به اتفاق آراء آقای محمد شریف، وزیر خارجه پیشین مالدیو را به عنوان گزارشگر ویژه حقوق بشر در ایران منصوب کرد.

بهمنی: دلار را گران کردیم تا بازار را تست کنیم

در حالی که اقدام بانک مرکزی جمهوری اسلامی در گران کردن ناگهانی بهای دلار، باعث اغتشاش در بازار ارز در تهران شده است، رییس کل بانک، آقای محمود بهمنی امروز (یکشنبه) گفت: «با این کار می خواستیم بازار را تست کنیم و ببینیم که بازار تا چه اندازه کشش دارد».

او مدعی شد که بانک مرکزی، برنامه هایی دارد برای آنکه بهای دلار را حتی به پایین تر از میزان پیشین آن برساند.

خبرگزاری "ایلنا" امروز (یکشنبه) در گزارشی نوشت که افزایش بهای ارز، باعث مرگ صنعت خودرو در ایران خواهد شد چرا که هزینه ساخت خودرو بالا می رود، و مردم هم که هم اکنون باید بابت سوخت خودرو نیز بهایی چند برابر بپردازند، دیگر بودجه ای برای خرید اتومبیل نخواهند داشت.

نمایندگان مجلس: احمدی نژاد درباره اشتغال دروغ می گوید

نمایندگان مجلس شورای اسلامی، امروز (یکشنبه) نسبت به افزایش بیکاری و انتشار آمار دروغ اقتصادی از سوی دولت اعتراض کردند.

در حالی که محمود احمدی نژاد مدعی است که سالانه دو و نیم میلیون شغل ایجاد می کند، و همچنین ادعا دارد که رشد اقتصادی ایران بسیار بالا است، آقای احمد توکلی، نماینده مجلس و اقتصاددان امروز (یکشنبه) گفت چگونه می توان با رشد اقتصادی یک درصد که از طرف صندوق بین المللی پول اعلام شده، این میزان شغل ایجاد کرد؟!!!

رییسی: زنان در ایران "امن ترین" وضعیت را دارند

معاون اول قوه قضاییه حکومت اسلامی امروز (یکشنبه) مدعی شد که زنان در ایران "امن ترین وضعیت" را دارند.

ابراهیم رییسی گفت: «امروز در جامعه اسلامی ما، امنیت زنان نسبت به جوامع غربی بسیار بیشتر است و زنان و دختران در جمهوری اسلامی، در پرتو انوار نورانی اسلام، امن ترین وضعیت را دارند» - و این در حالی که در هفته های گذشته انتشار اخبار تجاوزهای جنسی به زنان در ایران، جامعه را تکان داده است. راست میگوید توسط اوباش جنون اسلامی مورد تعرض جنسی و کتک کاری قرار میگیرند .

////////////////////////////////


و به عنوان آخرین مطلب این مجموعه خبری:

زمانی که اسب پیشکشی ایران را هم دندانش را می شمارند

از قدیم و ندیم گفته اند که اسب پیشکشی را نباید دندانش را شمرد. ولی حکومت ایران یارانی دارد که وقتی به آن ها رشوه می دهد تا به رژیم در اجرای هدف های بین المللی و منطقه ای یاری برسانند، تازه طلبکار هم می شوند.

سخن از حکومت زیمبابوه است که منفورترین رژیم جهان محسوب می شود و حکومت کنونی ایران لیاقتی بیشتر از دوستی او ندارد.

ولی این دوستی نیز با پول به دست آمده و حکومت ایران 7 سال پیش 15 میلیون دلار به رژیم رابرت موگابه در زیمبابوه رشوه داد که به ایران اورانیوم بفروشد و از سیاست های این کشور جانبداری کند.

همیشه گفته اند: اول بگو دوستانت چه کسانی هستند، تا من بگویم که تو خودت کی هستی؟

حالا چرا این مطلب را به آگاهی شما رساندیم، به خاطر آن که حکومت ایران علاوه بر آن 15 میلیون دلار، 5 میلیون دلار هم برای بازسازی استودیوهای تلویزیون زیمبابوه به صورت وام داده بود – ولی حالا رابرت موگابه ادعا می کند که قصد ندارد این وام را بازگرداند زیرا دستگاه های الکترونیکی و وسائلی که برای آن استودیوهای تامین گردیده کهنه بوده است.

مسئولان استودیودهای تلویزیونی زیمبابوه می گویند: بیشتر تجهیزات خریداری گردیده خراب شده و دو استودیو از سه استودیو از کار افتاده اند.

نتیجه؟ آن ها حاضر نیستند وام 5 میلیون دلاری را به حکومت ایران پس دهند – هوا بروند، زمین بیآیند، حرف مرد یکی است!

//////////////////////////////

آغاز مانوور دفاع پشت جبهه، با فرض حمله موشکی ایران، حزب الله و حماس به اسرائیل

تمریتات نظامی دفاع از مردم پشت جبهه از امروز (یکشنبه) در اسرائیل آغاز شد و قرار است که 5 روز به درازا بکشد.

هدف از این تمرین ها آماده کردن شهروندان در برابر جنگ احتمالی در آینده است.

وزارت دفاع پشت جبهه اسرائیل، به سرپرستی ژنرال دوران احتیاط متان ویلنای، این احتمال را در نظر گرفته که اسرائیل از سه جهت: از سوی حکومت اسلامی ایران، حزب الله لبنان و حماس به طور ناگهانی هدف حملات موشکی و راکتی، و حتی میکروبی قرار بگیرد.



دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران "بزرگترین گردهمایی ایرانیان خارج از کشور در پاریس"
بزرگترین گردهمایی ایرانیان خارج از کشور در پاریس با شرکت صدها سیاستمدار و قانونگذار از آمریکا، اروپا و خاورمیانه، با ارائه بیانیه ۴۰۰۰ پارلمانتر از جمله اکثریت ۳۰ مجلس قانونگذاری در فراخوان به حفاظت فوری اشرف و محکومیت جابجایی در عراق و برسمیت شناختن شورای ملی مقاومت

بعد از ظهر امروز، شنبه ۲۸خرداد ایرانیان در گردهمایی عظیم و باشکوه خود در سالن ویلپنت در نزدیکی پاریس، خواستار تأمین فوری حفاظت اشرف از سوی سازمان ملل با کمک آمریکا و اتحادیه اروپا شدند و هرگونه جابه جایی ساکنان اشرف در داخل عراق را محکوم کردند و از طرح صلح آمیز و پایدار اروپا برای اشرف حمایت کردند. شرکت کنندگان حفظ برچسب تروریستی علیه سازمان مجاهدین خلق ایران از سوی وزارتخارجه آمریکا را یک اقدام غیر قانونی و مشارکت در سرکوب مردم و مقاومت ایران توصیف کردند و خواستار این شدند دولت آمریکا در اجرای دستور دادگاه این برچسب را فورا حذف کند.
در این گردهمایی که بزرگترین گردهمایی ایرانیان در خارج کشور است، صدها سیاستمدار برجسته و پارلمانتر از جریانات و تمایلات سیاسی گوناگون از کشورهای مختلف جهان، ضمن حمایت از مقاومت ایران و دفاع از حقوق اشرف، به شناسایی شورای ملی مقاومت از سوی جامعه جهانی فراخون دادند.
سخنران اصلی برنامه خانم مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران و سایرسخنرانان عبارت بودند از :
رودی جولیانی، شهردار سابق نیویورک و کاندیداری ریاست جمهوری (۲۰۰۸)؛
باب فیلنر، نماینده کنگره آمریکا؛
خانم ریتا زوسموث، رئیس پارلمان آلمان (۱۹۸۸-۱۹۹۸)؛
مایکل موکیسی، وزیر دادگستری آمریکا (۲۰۰۷-۲۰۰۹)؛
جان بروتون نخست وزیر ایرلند (۱۹۹۴-۱۹۹۷) و رئیس هیات اتحادیه اروپا در آمریکا (۲۰۰۴-۲۰۰۵)؛
ژان پیر برار، نماینده پارلمان از فرانسه؛
اندرو کارد، رئیس دفتر رئیس جمهور آمریکا (۲۰۰۱-۲۰۰۶)؛
تام ریج، اولین وزیر امنیت داخلی آمریکا (۲۰۰۳-۲۰۰۵)؛
آلیخو ویدال کوادراس، نایب رئیس پارلمان اروپا؛
گیرهارد، نخست وزیر ایسلند (۲۰۰۶-۲۰۰۹)؛
لرد رابین کوربت، رئیس نمایندگان کارگر در مجلس اعیان؛
نریمان الروسان، نماینده پارلمان اردن؛
اودی دو توئن، بنیانگذار فروز زنان برای اقتصاد و جامعه؛
سید احمد غزالی، نخست وزیر سابق الجزایر؛
رابرت توریسلی، سناتور سابق آمریکا؛
کارلو چیچولی، نماینده پارلمان از ایتالیا؛
ژان چارلز ریل، نماینده پارلمان از سوئیس؛ و هانری لکلرک، رئیس افتخاری لیگ حقوق بشر از فرانسه.
در این برنامه همچنین شماری از شهرداران فرانسوی از جمله ژان پیر بکه، شهردار اورسوآز؛ نلی رولاند، شهردار ویلپنت؛ و موریس بوسکاور شهردا تاورنی سخنرانی کرده و حمایت ۵۰۰۰ شهردار فرانسوی از مقاومت را اعلام کردند.
در این گردهمایی که در آستانه سی خرداد، روز شهیدان و زندانیان سیاسی برگزار شد، خانم مریم رجوی ، رئیس جمهور برگزیده مقاومت در حالیکه توسط خانم رضایی (مادر هفت شهید) و مهین صارمی و شماری از شهرداران فرانسوی همراهی می شد بر بنای یادبود شهیدان، یاد ۱۲۰هزار شهید سه دهه مقاومت علیه دیکتاتوری مذهبی، از جمله شهیدان قیامهای دو سال گذشته و شهیدان حملات جنایتکارانه علیه اشرف را گرامی داشتند.
خانم مهین صارمی، همسر مجاهد خلق علی صارمی برجسته ترین زندانی سیاسی ایران که سال گذشته بعد از ۲۴سال حبس و شکنجه توسط رژیم آخوندی به دار آویخته شد، دراین مراسم حضور داشت. وی که از دهه ۱۹۸۰ به طور مستمردستگیر و زندانی شده است، اخیرا به ۱۰سال زندان محکوم شده بود ولی توانست از دست دژخیمان بگریزد و خود را به پاریس برساند. اکبر ، پسر علی و مهین صارمی از مجاهدان اشرف است.
در این جلسه همچنین شمار زیادی از خانواده شهیدان مقاومت ایران بویژه خانواده شهیدان حمله جنایتکارانه ۸ آوریل به اشرف و خانواده شمار زیادی از ساکنان اشرف حضور داشتند.
در این گردهمایی بیانیه های بیش از ۴۰۰۰ پارلمانتر از ۴۰ کشور جهان در حمایت از مقاومت ایران، به ویژه ساکنان اشرف ارائه شد. پارلمانترها که از جمله در برگیرنده اکثریت پارلمان اروپا و اکثریت مجمع پارلمانی شورای اروپا و اکثریت اعضای ۲۸ مجلس قانونگذاری دیگر می‌شود، خواستار حفاظت فوری اشرف توسط ملل متحد، آمریکا و اتحادیه اروپا و لغو فوری محاصره اشرف به ویژه تضمین دسترسی آزادانه ساکنان به خدمات پزشکی و یک تحقیقات بیطرفانه، همه جانبه و مستقل پیرامون جنایت ۸ آوریل شدند. آنها از راه حل اروپا برای اشرف حمایت کردند و جابجایی ساکنان اشرف در درون عراق را قاطعانه رد کردند و مقدمه یک کشتار جدید دانستند. قانونگذاران جامعه جهانی را به برسمیت شناختن شورای ملی مقاومت ایران فراخواندند.
خانم رجوی، در سخنرانی خود تشدید جنگ قدرت بین سران رژیم آخوندی را «پیش لرزه سرنگونی رژیم » و«بازتاب نارضایتی و بحران در “پایین” خواند و گفت: حمله ۱۹ فروردین به اشرف به دستور حکومت آخوندی، واکنش این رژیم برای مهار نیروی سرکش آزادی در جامعه ایران و حفظ تعادل این رژیم رو به زوال بود. زیرا بود ونبود رژیم در ارتباط مستقیم با فنا و بقای ضد رژیم است. حقیقتی که اکنون توفان قیامهای منطقه اثربخشی آن را مضاعف کرده است.
... جامعه جهانی به ویژه ملل متحد و آمریکا در قبال حفاظت و امنیت ساکنان اشرف مسئولند. به بهانه احترام به حق حاکمیت عراق نمیتوان و نباید در قبال جنایت علیه بشریت و جنایت جنگی بی‌عملی پیشه کرد. این نقض آشکار تعهدات بین‌المللی است.
همچنانکه در طرح اروپا برای حل مسالمت آمیز مساله اشرف آمده است محاصره اشرف باید خاتمه یابد. افراد مسلح باید از اشرف بیرون بروند و تحقیقات بیطرفانه بین‌المللی در باره جنایت ۱۹ فروردین باید بلادرنگ آغاز شود. کمترین و ضروری ترین خواست برای حفاظت از ساکنان اشرف، تا تعیین تکلیف نهایی، استقرار یک تیم از ناظران ملل متحد در اشرف است . از ایالات متحده و اتحادیه اروپا فقط می‌خواهیم حفاظت همین ناظران را تأمین کنند.
خانم رجوی در قسمت دیگری از سخنان خود گفت ایالات متحده در بستن راه تغییر در ایران مسئولیت دارد. زیرا نیروی اصلی تغییر در ایران را با یک برچسب واهی به بند کشیده است. توجه به حکم دادگاه و به فراخوان نمایندگان کنگره و شخصیت‌ها و صاحب‌نظران بلند‌پایه آمریکا که خواهان لغو برچسب تروریسم و به رسمیت شناختن مقاومت ایران هستند، بیش از هر زمان ضروری است. ما ایالات متحده را فرا می‌خوانیم که به این نام‌گذاری رسوا خاتمه بدهد و سیاستی را که تا امروز مانع آزادی مردم ایران بوده، تغییر دهد.
اکنون؛ نوبت گشودن پرونده جنایتهای رژیم ضدبشری آخوندی است این پرونده باید در شورای امنیت بازگشوده شود تا مردم ایران ببینند که در سطح بین‌المللی چه کسی با آنها و چه کسی با ملاهاست؟! این پرونده باید از طریق شورای امنیت به دیوان کیفری لاهه ارجاع شود. مردم ایران می‌خواهند حکم جلب خامنه ای صادر و ‌به‌اجرا گذاشته شود و چنین خواهد شد.
دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۲۸خرداد۱۳۹۰(۱۸ ژوئن ۲۰۱۱)


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر