Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ خرداد ۲۷, جمعه

گفتگو در باره خطرات رژیم ایران در خلیج فارس و تهدید مستقیم سران رژیم علیه کشورهای حوزه خلیج فارس


گفتگو در باره خطرات رژیم ایران در خلیج فارس و تهدید مستقیم سران رژیم علیه کشورهای حوزه خلیج فارس

نفیسی: خود بزرگ بینی وعرب ستیزی میان ایرانیان گسترش می یابد

کشورهای خلیج نخستین قربانیان "تبانی" میان ایران و آمریکا خواهند بود

دکتر عبدالله نفیسی کارشناس امور ایران و عراق در گفتگو با روزنامه نگار برجسته سعودی داوود الشریان در برنامه هفتگی "رو در رو با مطبوعات" که هر جمعه از تلویزیون العربیه پخش می شود تاکید کرد کشورهای خلیج با خطر حقیقی از سوی ایران روبرو هستند و افزود که این خطر بر خلاف آنچه برخی ها شایع می کنند بزرگ نمایی نشده است .

وی همچنین اظهار داشت که عراقی های فارس تبار با خود بزرگ بینی تحقیر آمیزی به عرب ها و خلیجی ها می نگرند .

این کارشناس کویتی در این مصاحبه به وجود یک "تبانی" میان آمریکا و ایران اشاره کرد و کشورهای خلیجی را نخستین قربانیان این تبانی دانست و روابط میان تهران و واشینگتن را در حال توسعه توصیف کرد . وی همچنین جمهوری اسلامی ایران را متهم کرد که بر اساس نظریه "ام القرای" خود در صدد خلع این صفت از مکه مکرمه و اعطای آن به شهر قم است .

قم به جای مکه

نفیسی درباره نظریه "ام القرا" که از سوی ایران مطرح می شود بیان داشت که "فارس ها" به تنهایی قدرت را در ایران در دست دارند . وی در این راستا به همپیمانی ایران با اروپایی ها علیه امپراتوری عثمانی به منظور دست انداختن بر اماکن مقدسه اشاره کرد و افزود که تلاش های ایران در این زمینه متوقف نشده است و آخرین آنها در یک ماه و نیم گذشته بر زبان ژنرال فیروزآبادی جاری شد، در آن هنگام وی اعلام داشت خلیج تابع ایران است .

این کارشناس کویتی افزود: "ارگان های نظامی مانند سپاه و بسیج و امثالهم به طور مستقیم از رهبر ایران پیروی می کنند". وی یادآور شد که نظریه پرداز "ام القرا" دکتر محمد جواد لاریجانی است . و از او به عنوان خطرناک ترین شخصیت ایرانی که خلیجی ها متوجه او نیستند یاد کرد . به گفته نفیسی این نظریه به درخواست رهبر ایران تنظیم شده و بر اساس مهمترین بخش آن که در طول پنجاه سال آینده تحقق خواهد یافت، می بایست صفت "ام القرا" از مکه مکرمه خلع و به شهر قم اعطا شود و بطور همزمان یورش خزنده، مسالمت آمیز، رسانه ای و حتی نظامی علیه کشورهای خلیج صورت گیرد .

تشیع پراگماتیست و عرب ستیزی

دکتر نفیسی گرایش ایران به تشیع را گرایشی پراگماتیست نامید که به گفته وی ایران از این مذهب به عنوان "اسب تراوا" برای نفوذ به کشورهای خلیج استفاده می کند .

وی خاطرنشان کرد که انقلاب ایران اینک در حال گذار از سومین مرحله خود است و توانسته است به اماکن دوردست مانند شیلی برسد .

این کارشناس کویتی افزود نگرش خود بزرگ بینی و عرب ستیزانه در میان ملت ایران به ویژه فارس ها در حال گسترش است زیرا ایران خود را از لحاظ "فرهنگی و روحی" با محیط خلیجی خود غریبه احساس می کند و در نتیجه خود را در عزلت می یابد و افزون بر آن قومیت های دیگر در ایران مانند کردها کاملا به حاشیه رانده شده اند .

همکاری ایران و آمریکا

نفیسی در ادامه این گفتگو به همکاری ایران و آمریکا اشاره کرد و گفت، بر کسی پوشیده نیست که از گذشته های دور میان ایران و آمریکا از یک سوی و میان ایران و اسرائیل از سوی دیگر "رابطه ای تاریخی" بر قرار است . وی افزود اسرائیل از طریق این رابطه و نیز رابطه ای که با ترکیه دارد توانست خود را از عزلت خارج کند .

نفیسی برای اثبات این امر به گفته های محافل برجسته ایرانی استناد کرد که می گویند "رابطه ایران با عرب ها وقت کشی است "، اما در عین حال برقراری گونه ای از هماهنگی میان ایران و ترکیه در کوتاه مدت را منتفی دانست . به ویژه اینکه دستگاه های ترکیه و نسل قدیم سیاستمداران این کشور در حال نگرش به تولد دیدگاه مثبت جدیدی نسبت به عرب ها در این کشور هستند .

وی در ادامه نسبت به احتمال موفقیت ایرانی ثروتمند که به گفته وی تلاش دارد وابستگی احزاب و سازمان های سیاسی با گرایش های مختلف را (در منطقه) بخرد و هیچ مشکلی با پرداخت 23 میلیون دلار کمک مالی ماهیانه به حماس ندارد هشدار داد .

سوریه "ریه ای" که ایران با آن نفس می کشد

دکتر نفیسی در ادامه مصاحبه خود با العربیه از سوریه به عنوان "ریه ای" که ایران به وسیله آن در جهان عرب تنفس می کند یاد کرد و سقوط رژیم حاکم در سوریه را به عنوان فاجعه ای برای ایران و حضور آن در جهان عرب دانست . وی ایران را متهم کرد که مسائل جان عرب مانند فلسطین را بهانه قرار می دهد تا از راه تبلیغات درباره کمک هایش به این مسائل، حمایت عرب ها را جلب کرده، زمینه رسیدن به هدف حقیقی خود را که همانا نفوذ به جهان عرب است، مهیا سازد .

نفیسی بر این باور است که رژیم کنونی سوریه از اهمیت بسیار بالایی در حمایت از حزب الله لبنان برخوردار است اما به اعتقاد وی در صورت سقوط رژیم سوریه، حزب الله لبنان تنها یک واسطه جغرافیایی را از دست خواهد داد .

گزینه های امنیت خلیج

دکتر نفیسی پس از آنکه بار دیگر وجود همکاری پنهانی میان آمریکا و ایران از جمله در رابطه با سقوط دولت "طالبان" در افغانستان و صدام حسین در عراق را گوشزد کرد یادآور شد که کمک های تهران به واشیگتن در این زمینه ها نخبگان آمریکایی را بر آن داشت تا دیدگاه خود نسبت به جمهوری اسلامی ایران را به نحو مثبت تغییر دهند تا جاییکه که هم اکنون یک فراکسیون در کنگره آمریکا تشکیل شده که از آنها به عنوان "گروه فشار ایران" نام برده می شود زیرا آنان خواهان آن هستند که ایران به عنوان یک "همپیمان استراتزیک" بر شمرده شود .

این کارشناس کویتی از نادیده گرفتن ارتباطات مستمر ایران و آمریکا از سوی کشورهای خلیجی اظهار شگفتی کرد و خواهان برقراری فوری سیستم کنفدرالی میان کشورهای خلیج به عنوان گزینه ای فوق العاده برای مواجه با ایران و جلوگیری از ورود ایرانی ها به کشورهای عربی شد .

وی همچنین از کشورهای خلیج عربی خواست به جزئیات روابط ایران و آمریکا بپردازند و تاکید نمود این کشورها قربانی بزرگ "تبانی" خطرناکی خواهند بود که این دو کشور در حال تهیه زمینه آن هستند .

دکتر نفیسی در پایان گفتگوی خود با العربیه نسبت به نفوذ ایران در جزایر اریتره و اجاره سه عدد از آنها به سپاه پاسداران و اجاره بقیه آنها توسط اسرائیل هشدار داد و از آن به عنوان خطری که امنیت منطقه را هدف قرار داده یاد کرد .

وی همچنین به کشورهای خلیجی هشدار داد که باید "امنیت یمن را بخشی از امنیت خود برشمرند" و سریعا در جستجوی راه حلی موفق برای پرونده حوثی ها باشند .

------------------------------

رکناری وزیر دارایی یونان در پی اعتراض های مردمی

نخست وزیر یونان، آقای جورجیو پاپاندرئو، وزیر دارایی آن کشور را از کار برکنار کرد و او را به پست وزارت حفظ محیط زیست گماشت، و وزیر دفاع را به جای او به پست وزارت دارایی منصوب کرد.

وزیر دارایی برکنار شده یونان، جئورجیوس پاپ کنستانتینوس، با اعمال سیاست های انقباضی و کاهش شدید بودجه وزارتخانه ها در آن کشور، موجب بروز موجی از ناآرامی ها به ویژه در آتن شده بود.

دلیل کاهش در بودجه وزارتخانه ها این بود که اتحادیه اروپا آن را شرط دادن کمک اقتصادی به یونان قرار داده بود.

-------------------------------

سرکوزی: نباید با نهادهای حکومتی سوریه که مردم را سرکوب می کنند کنار آمد

همزمان با سرکوب شدید مخالفان رژیم سوریه در آن کشور، و فرار مردم به سوی ترکیه و لبنان، نیروهای نظامی وابسته به بشار اسد همچنان حلقه محاصره را بر گرد شهرهایی که مخالفت در آنها شدیدتر است، تنگ تر می کنند.

آخرین گزارش ها حاکی است که واحدهای تانک و ماشین آلات زرهی، اطراف چند شهر و شهرک در شمال سوریه را محاصره کرده اند.

بنا به گفته ساکنان محلی ، نیروهای امنیتی و ارتش سوریه، در پی تسلط دوباره بر شهر "جسرالشغور" در روز یکشنبه، تا کنون صدها نفر را بازداشت کرده اند و برای وحشت زده کردن مردم به سوی هر کسی که ببینند تیراندازی می کنند و مردم ناچارند کشته های خود را در حیاط خانه هایشان دفن کنند.

ارتش سوریه همچنین در دمشق، پایتخت نیز به سوی 200 زن تظاهر کننده که خواهان آزادی شوهران و نزدیکان خود بودند آتش گشودند و جمعی از آنها را زخمی و دستگیر کردند.

به گفته شاهدان عینی، زنان تظاهر کننده پلاکاردهایی را حمل می کردند که بر روی آنها نوشته شده بود: «شوهرم کجاست؟ برادرم کجاست؟» آنها تصاویر دستگیر شدگان را نیز در بالای سر خود حرکت می دادند.

وزیر خارجه ترکیه، آقای احمد داوود اوغلو دیروز (پنجشنبه) در دیدار با فرستاده بشار اسد از او خواست به سرکوب مردم سوریه پایان داده شود.

یک فعال حقوق بشر سوری در قبرس امروز (جمعه) گفت که نیروهای امنیتی سوریه در شهر "بانیاس" به سوی تظاهر کنندگان آتش گشوده و گروهی را کشته و زخمی ساخته اند.

این فعال حقوق بشر افزود: ماموران سوری تظاهر کنندگانی را که به کوچه ها می گریزند تعقیب می کنند و به ساکنان خانه ها نیز هشدار می دهند به روی بالکن ها نروند و گرنه آنها نیز هدف قرار خواهند گرفت.

افزون بر بانیاس، امروز (جمعه) در شهرهای "حمص" و "درعا" نیز مردم سوریه برای ابراز همبستگی با شهرهای تحت محاصره ارتش، تظاهرات کردند.

همزمان، فرانسه و آلمان ظهر امروز (جمعه) خواهان گسترش تحریم علیه رژیم سوریه شدند.

پرزیدنت نیکولا سرکوزی، رییس جمهوری فرانسه در پایان دیدارش با صدراعظم آلمان در برلین گفت: از آنجا که نهادهای حکومتی سوریه در سرکوب مردم آن کشور دست دارند، نباید با آنها کنار آمد و لازم است تحریم علیه آنها گسترده تر شود.

رژیم دمشق: ترکیه باید همه پناهجویان را به سوریه بازگرداند و مرز را ببندد

به گفته سازمان های حقوق بشر سوریه، از هنگام آغاز خیرش مردمی در آن کشور تا کنون 1300 شهروند و 300 سرباز کشته شده اند.

تظاهر کنندگان تقاضاهای مردم مصر و تونس را تکرار می کنند و خواهان کناره گیری بشار اسد و پایان بخشیدن به حکومت 40 ساله خانواده او هستند. ولی بشار اسد قصد کناره گیری ندارد و می کوشد تظاهرات را خاموش کند و به تحریم های ایالات متحده و اتحادیه اروپا نیز اهمیتی نمی دهد.

شبکه تلویزیونی "العربیة" گزارش داد که بشار اسد از نخست وزیر ترکیه درخواست کرده پناهجویان سوری را به کشورشان باز گرداند و مرزهای خود را ببندد تا دیگر کسی به خاک ترکیه پناهنده نشود ولی نخست وزیر ترکیه این درخواست را رد کرده و گفته است تا هنگامی که ثبات در سوریه به وجود نیآید، یک پناهجو را به آن کشور باز نمی گرداند.

ایالات متحده از بشار می خواهد یا اصلاحاتی را که قول داده عمل سازد و یا آن که پست خود را رها کند.

اپوزیسیون لیبی: دیگر برای انتخابات پارلمانی دیر شده است

اوپوزیسیون لیبی پیشنهاد معمر قذافی را برای برگزاری انتخابات پارلمانی در آن کشور قاطعانه رد کرد.

سخنگوی مخالفین قذافی در شهر بنغازی گفت: «برای برگزاری انتخابات دیگر دیر شده و تنها راهی که باقی مانده برافتادن حکومت قذافی است».

ایالات متحده نیز برگزاری انتخابات در لیبی را رد کرده و می گوید تنها راهی که اکنون وجود دارد، آن است که قذافی کشورش را ترک کند و برود.

دراین میان، سران روسیه و چین در پی دیدار با یکدیگر در مسکو اعلام داشتند با هرگونه دخالت خارجی در درگیری های خاورمیانه و آفریقای شمالی مخالف هستند و نمی پذیرند که در شورای امنیت علیه رژیم سوریه قطعنامه ای صادر شود.

آیا صالح به یمن بازمی گردد؟!

بنابر اخبار العربیه علی عبدالله صالح دیگر به یمن باز نمیگردد و دوران ریاست جمهوری ایشان به پایان رسیده است و قرار است یک پارلمان موقت برای اجرای انتخابات آزاد در یمن تشکیل بشود که همه اقشار جامعه در آن مشارکت داشته باشند

امروز (جمعه) اعلام شد که رییس جمهوری یمن، علی عبدالله صالح که هم اکنون در عربستان سعودی دوران نقاهت پس از جراحی را می گذراند تا چند روز دیگر به کشورش باز خواهد گشت.

به گفته معاون وزارت اطلاعات عربستان سعودی، حال علی عبدالله صالح رو به بهبود است.

این سخنان با گفته های یک افسر بلندپایه در ریاض منافات دارد که گفته بود رییس جمهوری یمن قصد بازگشت به کشور خود را ندارد.

وسط مطالبات بتشكيل مجلس انتقالي للحكم

مصدر سعودي يؤكد عدم عودة صالح إلى اليمن نهائياً.. والرئاسة تنفي

الرئيس اليمني
الرئيس اليمني

أكد مصدر سعودي أن الرئيس اليمني علي عبدالله صالح لن يعود إلى بلاده، وذلك في تصريح نقلته وكالة الأنباء الفرنسية الجمعة 17-6-2011. في غضون ذلك، أكدت الرئاسة اليمنية لـ"العربية" أن عودة الرئيس لليمن ستكون خلال أيام.

ويخضع الرئيس صالح رفقة أعضاء من حكومته وبعض السياسيين اليمنيين للعلاج في المستشفى العسكري بالرياض، أما بقية المصابين فيتلقون العلاج في مستشفيات حكومية أخرى، فضلاً عن بعض المستشفيات الخاصة.

واستقبلت السعودية الرئيس ومرافقيه الذين تعرضوا لحادث تفجير مسجد النهدين في الثالث من يونيو/حزيران الجاري، فضلاً عن جرحى من جماعة صادق الأحمر، إضافة إلى عدد كبير من الذين تعرضوا لإطلاق نار من شباب الثورة.

وطالب الثوار اليمنيون في "جمعة الشرعية الثورية" بحل المجالس النيابية، وتشكيل مجلس انتقالي للحكم يدير البلاد، على أن تترأسه شخصية وطنية، وألا تزيد فترة عمل المجلس على 6 أشهر، تجري بعدها انتخابات رئاسية في البلاد

ابراز نگرانی در اسرائیل از گزینش نماینده ایران به پستی حساس در آژانس فضانوردی

گزینش یکی از نمایندگان حکومت اسلامی ایران به یک مقام مهم در آژانس فضانوردی سازمان ملل متحد، این نگرانی را در محافل تکنولوژی و امنیتی اسرائیل به وجود آورد که حکومت ایران به اطلاعات حساس و محرمانه ای درباره امور فضا نوردی و موشک های پرتاب ماهواره و سفینه فضایی دسترسی یابد.

یک مقام اسرائیلی که نخواست نامش برده شود، گفت: با آن که ظاهرا دسترسی به این اطلاعات برای پیشبرد امور صلح آمیز و پژوهش های مردمی است، ولی ممکن است به حکومت ایران امکان دهد تحریم های بین المللی را دور بزند.

تلاش جدید ایران برای دور زدن تحریم ها: روسیه بیشتر با ما معامله کند

جمهوری اسلامی در تلاش دیگری برای دور زدن تحریم ها بین المللی، از روسیه انتظار دارد داد و ستد بانکی با ایران را گسترش دهد.

تحریم های پولی و بانکی یکی از مهم ترین بخش های تنبیه های بین المللی علیه حکومت ایران است که به ادامه داد و ستد بازرگانی رژیم در دنیا آسیب جدی وارد آورده است.

امیرمنصور برحقی، قائم مقام وزارت خارجه ایران شب گذشته (پنجشنبه) با ویکتور مالینکف، معاون رییس کل بانک مرکزی روسیه در این زمینه به گفتگو نشست.

این دیدار در سن پترزبورگ روسیه انجام گرفت که محل برگزاری پانزدهمین همآیش بین المللی اقتصادی می باشد.

"هفت صبح": یک مقام اقتدارگرا دستور بازداشت دوباره امیری فر را داد

یک روز پس از آزادی حجت الاسلام عباس امیری فر، مشاور فرهنگی محمود احمدی نژاد، و دستگیری دوباره او تنها دقایقی پس از خروج از زندان، یک تارنمای نزدیک به دولت نوشت "یک مقام اقتدارگرا" دستور بازداشت دوباره امیری فر را صادر کرده است.

اتهام او همکاری با عوامل تهیه کننده فیلم "ظهور نزدیک است" عنوان شده است.

روزنامه "هفت صبح"، وابسته به اسفندیار رحیم مشایی نوشت: «این مقام اقتدارگرا که کینه عجیبی از اصولگرایان پیشرو و مهندس مشایی دارد، در حالی که حیطه کاری وی ربطی به امور روحانیت ندارد، دستور بازداشت دوباره امیری فر را داد».

"هفت صبح" نام این فرد به نوشته خود "اقتدارگرا" را افشا نکرد اما نوشت ایستادگی امیری فر بر مواضع پیشین، دلیل بازداشت دوباره او بوده است.

همزمان، و در حالی که تنش میان مجلس و دولت بالا گرفته و در هفته های گذشته، دو طرف چندین نامه تند به یکدیگر نوشته اند و مجلس در چند مورد به احمدی نژاد نسبت به تخلف هایش هشدار داده است، یک عضو هیات رییسه مجلس گفت که احتمالا رییس جمهوری و رییس مجلس، هفته آینده با هم دیدار می کنند تا اختلافات را، دستکم در زمینه ادغام وزارتخانه ها، برطرف کنند.

امجد: بی قانونی آنقدر شده که دیگر برایمان عادی است

دو تن از روحانیون ارشد حکومت ایران، دوباره علیه رژیم سخن گفته و عملا از علی خامنه ای در سمت ولی مطلقه فقیه انتقاد کردند.

آیت الله دستغیب که مرجع تقلید محسوب می شود و پایگاه اطلاع رسانی در اینترنت دارد، با انتقاد از وضع کنونی در حکومت ایران گفت: بیان حقایق و انتقادها از واجبات است.

آیت الله دستغیب بی آنکه صریحا از آخوندهای ارشد حکومتی سخن بگوید که لب از انتقاد فروبسته اند، گفت: اگر ایشان به خاطر ترس، حقایق را بازگو نکنند، این عمل شرک است – وافزود: درآمد حاصل از کتک خوردن مردم حرام است و کسی که پول می گیرد تا دیگران را کتک بزند و رعب و وحشت ایجاد کند، مال حرام به دست آورده است.

از سوی دیگر یکی از آخوندهای سرشناس حوزه های علمیه به نام محمود امجد، در پیامی خطاب به ملت ایران، به صراحت از تجاوزگری های رژیم و همچنین اقدامات غیرقانونی و هتک حقیقت و ظلم و ستم حکومت سخن گفت و آن را محکوم دانست.

وی این پیام خود را روز گذشته ( پنجشنبه) انتشار داد و در آن از جمله نوشت: «امروز بی قانونی و اعمال خودسرانه و هتک حیثیت از مردم بی داد می کند و آن قدر رواج یافته که دیگر تعجب و تاسف مسؤولان را برنمی انگیزد».

مین جان 7 سرباز ایرانی را گرفت

هفت سرباز ایرانی بر اثر انفجار مین در مرز ایران با کردستان عراق جان باختند.

خبرگزاری "رویترز" به نقل از آقای جبار یاور، از مسؤولان نظامی در منطقه خودمختار کردستان عراق، نوشت که این سربازان در میدان مینی جان باختند که توسط خود حکومت ایران در مرز کارگزاری شده بود.

این مسؤول عراقی گفت که سربازان ایرانی به تازگی به مرز منتقل شده بودند و از محل های مین گذاری شده در مرز، آگاهی نداشته اند.

سیاست های اقتصادی دولت، ایران را در مرز ورشکستگی قرار داده است

یک نماینده مجلس، قدرت الله علی خانی با اشاره به وضعیت وخیم معیشتی کارگران گفت دولت باید به جای ولخرجی درآمدهای عظیم کشور، وضع کارگران را بهبود ببخشد که بسیاری از آنها، ماه ها است که همان حداقل حقوق 330 هزار تومانی خود را نیز نگرفته اند.

همزمان، یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، آقای جلال محمود زاده گفت سیاست های غلط دولت در حذف یارانه ها، موجب تعطیل شدن نیمی از واحدهای صنعتی مرغداری و گاوداری در ایران شده است.

"طرح عفاف" به کوهستان های اطراف تهران هم رسید

دو روز پس از آغاز طرح مقابله با آنچه حکومت اسلامی آنرا "بد پوششی" نامیده است، در تهران فرماندهان نیروی انتظامی گفتند که اجرای این طرح را از امروز (جمعه) به پارک ها و تفرجگاه های کوهستانی اطراف پایتخت نیز خواهند کشاند و به زودی نیز قصد دارند فشارها بر فیلم سازان را در زمینه پوشش بازیگران، تشدید کنند.

سرتیپ پاسدار حسین ساجدی نیا، فرمانده انتظامی تهران، ضمن اعلام آغاز طرح در مناطق کوهستانی اطراف تهران گفت به تمام مراکز تولیدی و مغازه هایی که لباس های به گفته او "غیراسلامی" تولید و پخش می کنند، تذکر داده شده و افزود که اگر این مراکز به تذکرها عمل نکنند، با آن ها برخورد خواهد شد.

نیروی انتظامی: دو متجاوز دیگر خمینی شهر را هم دستگیر کردیم

نیروی انتظامی ایران اعلام کرد که سه تن دیگر از متهمان تجاوز جنسی به چند زن در باغی در خمینی شهر اصفهان را شناسایی و دستگیر کرده است.

پلیس جمهوری اسلامی پیشتر هم مدعی شده بود که پنج نفر دیگر از متهمان این تجاوز وحشتناک را دستگیر کرده است.

یادآوری می کنیم که حدود سه هفته پیش، دوازده نفر مرد جوان با هجوم به یک باغ شخصی در خمینی شهر که افراد یک خانواده در آنجا میهمانی گرفته بودند، با بستن دست و پای مردان خانواده، زنان و دختران را در جلوی چشم مردان مورد آزار و اذیت جنسی قرار دادند.

برادران علایی، زندان در ایران، تقدیر در شورای جهانی بهداشت

دو برادر پزشک ایرانی که سه سال پیش در ایران به اتهام "تلاش برای براندازی"، دستگیر و زندانی شدند، روز گذشته (پنجشنبه) توانستند جایزه ویژه شورای بهداشت جهانی را از آن خود کنند.

شورای بهداشت جهانی، جایزه ویزه "جاناتان من" را، به دلیل تلاش های برادران علایی در راه جلوگیری از انتشار ویروس "اچ آی وی" و همچنین تلاش جهت درمان بیماران مبتلا به ایدز، به آن دو اعطا کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر