Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ خرداد ۲۲, یکشنبه

درگیری گارد ویژه جنون اسلامی ضد شورش با مردم در خیایان ولی عصر حضور آرام و پرشمار مردم در خیابان ولی عصر همچنان ادامه دارد


درگیری گارد ویژه جنون اسلامی ضد شورش با مردم در خیایان ولی عصر حضور آرام و پرشمار مردم در خیابان ولی عصر همچنان ادامه دارد

نیروهای گارد ضد شورش و لباس شخصی مقابل پارک ساعی در تهران به راهیپیمایی سکوت مردم حمله برده اند.به گزارش خبرنگار کلمه از این منطقه، در ساعت ۱۹:۳۰ تعدادی از ماموران گارد ضد شورش به تجمع مردم در این منطقه که بسیار پرشمارتر از سایر نقاط ولی عصر بوده ، با شوکر و باتوم تهاجم برده اند.شورای هماهنگی راه سبز امید، با صدور بیانیه ای از معترضان درخواست کرده بود

ش که عصر امروز به مناسبت سالگرد انتخابات پرمناقشه خرداد ۸۸ در پیاده روهای خیابان ولی عصر راهپیمایی سکوت کنند.
همین گزارش حاکی است حضور مردم در خیایان ولی عصر بویژه میدان ونک بیشتر شده است.

حضور آرام و پرشمار مردم در خیابان ولی عصر همچنان ادامه دارد

حضور مردم در حد فاصل خیابان عباس آباد تا زرتشت تهران، پرشمار گزارش می شود.مردم همچنان در آرامش و سکوت کامل راهپیمایی می کنند.در دیگر نقاط خیابان ولی عصر نیز حضور مردم زیاد و کاملا با آرامش و سکوت است.
براساس گزارش های رسیده به کلمه، بسیاری از مغازه های مسیر راهپیمایی به دستور نیروهای امنیتی بسته شده اند.سینما آفریقا و فلسطین نیز با همین دستور تعطیل شده اند.
حضور نیروهای بسیجی ها که بسیار کم سن و سال به نظر می رسند، در برخی از نقاط خیابان ولی عصر پر رنگ است. در مسیر راهپیمایی خودروهای پلیس مستقر هستند.



خبرگزاری فرانسه: هزاران نيروی امنيتی در خيابان وليعصر تهران مستقر شدند

رادیو فردا : خبرگزاری فرانسه روز يکشنبه به نقل از شاهدان عينی گزارش داد که هزاران تن از نيروهای امنيتی جمهوری اسلامی ايران به منظور جلوگيری از هر گونه تظاهرات مخالفان در دومين سالگرد انتخابات رياست جمهوری در خيابان وليعصر تهران مستقر شدند.

پيشتر، شورای هماهنگی راه سبز اميد خواستار برگزاری راهپيمايی سکوت در پياده روهای خيابان ولی عصر، حد فاصل ميدان ولی عصر تا ميدان ونک، در روز يکشنبه، ۲۲ خرداد، شده بود.

در اين ميان، وبسايت کلمه، نزديک به مير حسين موسوی، با اشاره به برگزاری راهپيمايی سکوت در تقاطع مطهری- ولی عصر و پارک ساعی - ولی عصر نوشت: گزارش های تاييد نشده حاکی از درگيری پراکنده مردم با نيروهای ضد شورش در ميدان ولی عصر است.

///////////////////////////////////

سرباز فراری سوریه: دستور داشتیم به زنان تجاوز کنیم

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- گروهی از سربازان سوری که با ترک پست خود به ترکیه گریخته اند، می گویند که مقامات ارشد نظامی و سیاسی به آنها دستور داده بودند به روی همه مخالفان آتش بگشایند، آنها را قتل عام کنند و زن ها و دختران را در برابر چشم خانواده هایشان مورد تجاوز قرار دهند.

یک سرباز سوری که به ترکیه فرار کرده به خبرگزاری فرانسه گفت: «در شهر حمص به ما دستور دادند وارد خانه ها شویم و به روی همه افراد خانواده، از کودک و پیر آتش بگشاییم»- و افزود: «من به چشم مشاهده کردم که زنان در مقابل چشم همسران و فرزندانشان مورد تجاوز نیروهای امنیتی قرار می گرفتند».

شهروندان این شهر می گویند که بیش از 150 فروند تانک و خودروی زرهی به شهرشان هجوم آوردند و دو فروند هلیکوپتر نیز از فراز آسمان، شهروندان را گلوله باران می کنند.

یک شهروند شهر «جسرالشغور» که از بالای کوهی مشرف به منطقه، به صورت تلفنی با خبرگزاری «رویترز» صحبت می کرد، گفت اکثریت شهروندان به سمت ترکیه گریخته اند و تنها گروهی از ارتشیان جدا شده برای دفاع در شهر باقی مانده اند، که احتمالا تا کنون آنها نیز توسط نیروهای امنیتی بشار اسد کشته شده اند.

////////////////////////

وستروله: بشار اسد وحشیگری می کند، باید پرونده اش به شورای امنیت برود

دولت آلمان اعلام کرد که خشونت ها در «جسرالشغور» و استفاده از سلاح سنگین برای کشتار معترضان، در حال رقم زدن یک فاجعه انسانی است.

آقای گیدو وستروله، وزیر خارجه آلمان که هم اکنون کشورش عضو غیردائم شورای امنیت است، گفت این شرایط خطرناک پیش آمده در سوریه، لزوم واکنش فوری شورای امنیت سازمان ملل را بیش از پیش نشان می دهد.

دولت های چین و روسیه، دو عضو دائم شورای امنیت، با مطرح کردن پرونده سوریه در شورای امنیت مخالفت می کنند.

روزنامه عرب زبان «الحیات» روز یکشنبه نوشت که دولت مصر نیز از غرب خواسته فورا با فرستادن نمایندگانی به منطقه، جلوی ادامه کشتار در سوریه را بگیرد.

/////////////////////////////

پایگاه خبری سوری: ایران ترکیه را تهدید نظامی کرد که از مخالفان سوری حمایت نکند

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- وبسایت «روزنامه خبر» به زبان فارسی در اسرائیل نوشت: حکومت ایران، در عین حال که هرگونه دخالتی را در رویدادهای خونین سوریه تکذیب می کند، همچنان در رسانه های همگانی خود از بازتاب دادن حقایق اوضاع در سوریه خودداری می ورزد و به جای آن همچنان از «جنایات حکومت بحرین علیه مسلمانان» سخن می گوید و ادعا می کند که خیزش مردمی در کشورهای عرب، الهام گرفته از «انقلاب اسلامی ایران» است.

اما، یک پایگاه خبری سوری نوشت که حکومت ایران به دولت ترکیه شدیدا هشدار داده که در امور داخلی سوریه دخالت نکند.

پایگاه خبری «جهینة نیوز»، نوشت که ایران در پیام هشدارآمیز خود به آقای رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه، به او گفته هر چند حزب اسلام گرای شما در ترکیه دارای وجهه خوبی است، اما بدانید که اگر پایگاه های نظامی آمریکا در خاک ترکیه برای اقدام نظامی علیه رژیم بشار اسد مورد استفاده قرار گیرد، خاک ترکیه هدف موشک های ایرانی قرار خواهد گرفت.

به نوشته «جهینة نیوز»، نامه های تهدیدآمیز مشابهی نیز برای سران امیرنشین های خلیج فارس ارسال شده است.

دولت ترکیه از هفته گذشته مرزهای خود را به روی پناهندگان سوری گشوده است و نخست وزیر ترکیه نیز گفته آمادگی کمک به روند مردمسالار شدن سوریه را دارد.

////////////////////////

هدی صابر در نتیجه اعتصاب غذا و بی توجهی مسؤولان در اوین درگذشت

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- هدی صابر، فعال سیاسی ملی – مذهبی و روزنامه نگار زندانی در ایران، بر اثر سکته قلبی که ناشی از عوارض 10 روز اعتصاب غذا بود، بامداد یکشنبه درگذشت.

صابر از 10 روز پیش، دوازدهم خرداد ماه، در اعتراض به قتل هاله سحابی توسط ماموران امنیتی حکومت اسلامی، آن هم در مراسم خاکسپاری پدرش، دست به اعتصاب غذای تر زده بود.

این روزنامه نگار و تلاشگر سیاسی در سال های گذشته چندین مرتبه دستگیر و زندانی شده بود.

هدی صابر، آخرین بار حدود 10 ماه پیش بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. او 10 روز پیش به همراه دیگر تلاشگر زندانی ملی – مذهبی، آقای امیر خسرو دلیر ثانی، با انتشار بیانیه ای آغاز اعتصاب غذای خود در همدردی با خانواده سحابی را اعلام کردند.

در حالی که خبرگزاری های رسمی جمهوری اسلامی در جریان انتشار خبر درگذشت این فعال زندانی، اعلام نکردند که هدی صابر در کدام بیمارستان درگذشته است، تازنمای خبری «تحول سبز» نوشت که او در بیمارستان «مدرس» تهران درگذشته و هم اکنون نیروهای امنیتی نه تنها جنازه وی را به خانواده اش تحویل نمی دهند، بلکه گفته اند اجازه برگزاری هیچ مراسم یادبودی برای صابر را نیز نخواهند داد.

به نوشته «کلمه»، تارنمای رسمی میرحسین موسوی، گروهی از دوستان و خانواده هدی ظهر یکشنبه در برابر بیمارستان تجمع کرده اند.

«تحول سبز» به نقل از پزشکان بیمارستان «مدرس» نوشت دلیل مرگ صابر، «سهل انگاری» مسؤولان زندان و دیر رساندن او به بیمارستان بوده است.

این پزشکان همچنین دلیل سکته قلبی هدی را، «اعتصاب غذای 10 روزه» او اعلام کردند.

//////////////////////////////

سلفی های مصر: ایرانیان شیعه به مصر بیایند فساد می کنند

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- رهبر مسلمانان سلفی در مصر گفت نباید اجازه ورود ایرانی ها به مصر داده شود؛ چرا که آنها «شیعه» هستند، «عقاید شیعه را انتشار می دهند» و در صورت حضور در مصرف «فساد می کنند» و خطر بزرگی برای مصریان به وجود می آورند.

خلیفه السعید، رهبر سلفی های مصر گفت: اگر راه ورود ایرانیان به مصر باز شود، ما نیز اقدامات صلح آمیری را علیه این موضوع انجام می دهیم.

وی این سخنان را در واکنش به سخنان برخی مقامات مصری گفت که خواهان دادن اجازه به توریست های ایرانی برای ورود به مصر شده بودند.
//////////////////////////

فزایش شمار اعدام ها در ایران، این بار دو برادر در دزفول

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- حکومت اسلامی ایران، روز یکشنبه دو نفر دیگر را اعدام کرد.

به نوشته خبرگزاری نیمه رسمی «مهر»، دو جوانی که روز یکشنبه در شهر دزفول، در جنوب ایران به دار آویخته شدند، برادر بوده اند و کریم و رحیم نام داشتند.

دستگاه قضایی دزفول، این دو برادر را به آدم ربایی وقتل عمد پسر 16 ساله یک جواهر فروش متهم کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر