Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ خرداد ۱۲, پنجشنبه

امروز سالروز اعدام و قتلعام 59 نفر در کردستان بدست آخوند کثیف حیوان صفت خلخالی جنایتکار گوربگور


ااامروز سالروز اعدام و قتلعام 59
نفر در کردستان بدست
آخوند کثیف حیوان
صفت خلخالی جنایتکار گوربگور
یادشان گرامی باشد کردستان همیشه
فرزندانش را قربانی
داده است توسط اشغالگران کردستان
هزاران جوان را قتلعام نموده اند
شهدای کردستان بیشمارند
اشغالگران با این خیال باطل که با کشتن جوانان عزیز ما اراده ما را در هم بشکنند زهی خیال باطل کردستان
سنگر آزادیخواهان خواهند شد و این ظالمان روزی در برابر ملت عزیز و شجاع و دلیر کرد زانو خواهند زد

با تشکر ساموئیل کرماشانی


--------------------------------------------

پژاک: آمریکا اطلاعات در اختیار ایران می گذارد

توافق میان ایران و ترکیه علیه پژاک و پ ک ک وارد مرحله اجرایی شد

حزب حیات آزاد کردستان معروف به پژاک طی گزارشی در وبگاه اینترنتی خود اعلام کرد "توافق میان ایران و ترکیه علیه پژاک
و پ ک ک وارد مرحله اجرایی شد".

پژاک که از آن به عنوان شاخه ایرانی حزب کارگران کردستان به رهبری عبدالله اوژلان یاد می شود مدعی شد که بر اساس این توافق دو کشور به طور مشترک علیه
چریک های پژاک و پ ک ک دست به عملیات زده و برای رویاروی با این دو گروه کرد به تبادل اطلاعات می پردازند .

پژاک می گوید، ایران و ترکیه همچنین درباره تشکیل کمیته ضد ترور که با وزارتخانه های دو کشورهای هماهنگ خواهد بود بایکدیگر به توافق رسیده اند .

حزب حیات آزاد کردستان برجسته ترین تشکیلات کرد ایرانی است که همچنان به جنگ مسلحانه برای آنچه که دفاع از حقوق کردها می نامد پایبتند است در حالیکه احزاب کلاسیک کرد مانند حزب دموکرات کردستان ایران و کومله سالهاست که مشی مبارزه مسالمت آمیز را در پیش گرفته اند .

به گزارش وبگاه پژاک "پیش از این کشورهای ترکیه، امریکا و عراق نیز در چارچوب همکاری سه جانبه علیه کردها توافقنامه ای با یکدیگر امضا کرده بودند و مقامات
امریکایی افشا کرده اند که هواپیماهای جاسوسی این کشور سالیانه اطلاعاتی به ارزش چهارصد میلیون دلار در اختیار ترکیه قرار می دهند .


در پایان این گزارش آمده است "یکی از نکات قابل توجه در توافقنامه ایران و ترکیه این است که اطلاعات جمع آوری شده توسط امریکا در اختیار ایران نیز قرار می گیرد."

گفتنی است که دولت اوباما رئیس جمهور ایالات متحده امریکا پژاک را به لیست گروه های تروریستی افزوده است.
------------------------------------------------------

سازمان گزارشگران بودن مرز: هاله سحابی به دست برخی عوامل اطلاعاتی کشته شد

سازمان گزارشگران بدون مرز پنجشنبه 2-6-2011 با درج گزارشی بر روی سابت خود، کشته شدن هاله سحابی دختر عزت الله سحابی رئیس شورای فعالان ملی و مذهبی در مراسم تشییع جنازه پدر خود توسط نیروهای امنیتی را تایید کرد.

هال سحابی چهارشنبه و در مراسم تشییع جنازه پدر خود پس از یورش نیروهای امنیتی به حاضران در مراسم درگذشت.

اخبار ضد و نقیض در خصوص چگونگی فوت او منتشر شده است. تلویزیون دولتی ایران اعلام کرد که هاله سحابی پس از دیدن پیکر پدر خود دچار ایست قلبی شد.

اما شاهدان عینی این روایت را تکذیب می کنند. یک شاهد عینی در این باره به "العربیه. نت" گفت: "یک نیروی امنیتی عکس عزت الله سحابی را که در دست دخترش هاله بود کشید. هاله سحابی ابتدا با او به طور لفظی در گیر شد و سپس بر روی زمین افتاد. نیروهای امنیتی تصور می کردند که به عمد تمارض می کند و سپس او و تمام کسانی را که اطرافش بودند را مورد ضرب و شتم قرار دادند و از آن ها می خواستند که هاله سحابی را از روی زمین بلند کنند."

اکنون سازمان گزارشگران بدون مرز اعلام کرده است که هاله سحابی در مراسم تشییع جنازه پدرش در ایران به دست برخی عوامل اطلاعاتی کشته شد .

این گزارش ادامه داده است که نیروهای امنیتی تلاش کردند مانع برگزاری این مجلس شوند و به نزدیکان و بستگان مرحوم حمله کردند و انها نیز از خود دفاع کردند هاله سحابی پس از ضربه ای شدید به شکم در بیمارستان درگذشت.

سازمان گزارشگران بدون مرز خواستار مشخص شدن ابعاد حادثه و محاکمه عاملان آن شده است.

عزت الله سحابی از فعالان سیاسی کهن سال ایران است که طعم زندان را هم در زمان رژیم شاه سابق ایران و هم در زمان جمهوری اسلامی چشیده است.

او از شخصیت های برجسته منتقد نظام به شمار می آمد و مدیر مسئول ماهنامه توقیف شده "ایران فردا" را بر عهده داشت.

هاله سحابی نیز از همکاران مطبوعاتی در مجله "چشم انداز ایران" بود و از موسسان گروه "مادران صلح" است.
او از زندانیان سیاسی پس از انتخابات ریاست جمهوری سال 2009 ایران است که اصلاح طلبان می گویند در آن تقلب گسترده و سازماندهی شده صورت گرفته است.
--------------------------------------------------

جزئیات تازه از «نحوه مرگ» هاله سحابی در مراسم خاکسپاری پدرش

هاله سحابی روز چهارشنبه در مراسم خاکسپاری پدرش در لواسان جان باخت.

هاله سحابی روز چهارشنبه در مراسم خاکسپاری پدرش در لواسان جان باخت.

۱۳۹۰/۰۳/۱۱
«حتی اجازه ندادند که پيکر مهندس سحابی ۱۰ قدم هم تشييع شود. ماموران امنيتی تمام شب را در خانه مانده بودند و هاله از ترس ربودن پيکر پدرش تا صبح بيدار مانده بود و قرآن می خواند. ماموران امنيتی قرار گذاشته بودند که تا سر کوچه گلستان، پيکر آقای سحابی تشييع شود اما صبح آمبولانس را آورده بودند درست جلوی در.»

اينها سخنان يک شاهد عينی است که لحظات پيش از مرگ هاله سحابی را در کنار او بود. وی که به دلایل امنیتی نخواست نامش فاش شود به رادیو فردا گفت: «در تمام عمرم اين همه نيروی امنيتی و نوپو را يک جا نديده بودم. من، هاله و چند زن ديگر جلو راه می رفتيم تا راه برای جسد باز شود. يک باره يک نيروی امنيتی به سمت هاله آمد که عکس پدرش را در دست داشت. عکس را از دست هاله کشيد. فرياد کشيدم که : صاحب عزاست، چکارش داری؟ که هاله بر روی زمين افتاد.»



اين شاهد عينی ادامه داد: «فکر می کردند صحنه سازی است. فرياد می کشيدند و لگد می زدند تا از جا بلند شويم و بلندش کنيم. به صورتش ضربه زديم، آب بر سر و صورتش پاشيديم، پزشکانی که در محل بودند تنفس مصنوعی دادند اما هاله به هوش نيامد، نفس نمی کشيد.»

آن گونه که شاهدان عينی کوچه گلستان در لواسان خبر می دهند، نيروهای امنيتی در اقدامی شتابزده، بدن نيمه جان هاله سحابی را در اتومبيلی انداختند و همراه همسرش به درمانگاه بردند و پيکر عزت الله سحابی را در آمبولانسی گذاشتند و به بهشت فاطميه انتقال دادند.

نزديکان به خانواده عزت الله سحابی به راديو فردا خبر دادند زمانی که آنها به بهشت فاطميه رسيدند، پشت درهای بسته ماندند تا خاکسپاری تمام شد.

در حالی که احمد منتظری برای خواندن نماز ميت بر عزت الله سحابی، آماده شده بود، روحانی ناشناسی که از صبح در محل حاضر بود، نماز را اقامه کرد و پيکر مرحوم سحابی به خاک سپرده شد.

محمد جواد اکبرين، دين پژوه ساکن پاريس در مورد هراس ماموران امنيتی از اقامه نماز بر جسد عزت الله سحابی می گويد: « از نخستين بار که در اسلام موضوع نماز جماعت مطرح شد، حکمت جماعت، متحد شدن مسلمانان در قالب ارتباط با خداوند بود. جماعت در فرهنگ سياسی اسلام يک اصل برای اتحاد مسلمانان بود، وقتی حکومت مستبد، به هر بهانه ای مقابل جماعت می ايستد، دقيقا در برابر حکمت «جماعت» ايستاده است. هر حرکت جمعی متحد، به هدف انتقاد از جريان اقتدار گرا که صورت بگيرد مورد اعتراض آنها است و خطرناک تر برای آنها اين است که اين حرکت نسبتی با اسلاميت و معنويت داشته باشد.»

ساعاتی پس از به خاکسپاری پيکر عزت الله سحابی، پيکر دخترش هاله سحابی که در اثر ايست قلبی جان باخته بود به منزلش در خيابان گيشا در تهران منتقل شد.

در همین حال، یک شاهد عینی عصر روز چهارشنبه به رادیو فردا گفت که ماموران امنيتی پيکر هاله سحابی را برای شستشو و دفن به بهشت فاطميه لواسان منتقل کردند.

وی اظهار داشت: نيروهای امنيتی گفته اند تنها شمار اندکی از اعضاء خانواده و دوستان خانم سحابی اجازه حضور در مراسم تدفين او را خواهند داشت.

از سوی دیگر، به نوشته سایت «جرس»، خانواده هاله سحابی ناچار شده اند که بر خلاف ميلشان، و با توجه به فشار ماموران امنيتی، پيکر خانم سحابی را در گورستان بهشت فاطميه لواسان به خاک بسپارند.

هاله سحابی در پی بيماری پدرش توانسته بود از زندان به مرخصی بيايد تا ساعات آخر را در کنار پدرش بگذراند.

آن گونه که نزديکان وی می گويند قرار بود که روز پنج شنبه بعد از ظهر در مسجد الجواد خيابان سهرودی مراسم يادبود مهندس سحابی برگزار شود.

اما چرا ماموران امنيتی حمهوری اسلامی حتی از تشييع جنازه، خاکسپاری و برگزاری مراسم يادبود برای خانواده سحابی هم ابا دارند؟

مرتضی کاظميان، فعال ملی مذهبی پاسخ می دهد: « با توجه به وضعيت جنبش سبز و فضای انتقادی حاکم بر ايران، ترديد نبايد داشت حاکميتی که خود را فاقد مشروعيت می داند و اقتدارش مبتنی بر سلاح و سرکوب و خشونت است، تلاش کند تا مانع از شکل گيری هر گونه تجمع و بروز و ظهور اعتراضی شود.»

مرتضی کاظميان جان باختن خانم هاله سحابی را يکی از ناگوارترين و تلخ ترين حوادث سال های اخير می داند و اين سوال را مطرح می کند که « مشخص نيست چه کسی مسئول خون های بيگناهی است که در ايران بر زمين ريخته می شود؟»

رسانه های نزديک به جمهوری اسلامی در تهران علت مرگ هاله سحابی را «شوک حاصل از مرگ پدر و گريه بی امان» اعلام کرده اند. در همین حال، مدیرکل امنیتی- انتظامی وزارت کشور جمهوری اسلامی در تازه ترین اظهار نظر خود دلیل مرگ خانم هاله سحابی را ناشی از «فوت پدر و گرمای هوا» اعلام کرده است.

علیرضا جانه به خبرگزاری ایسنا گفته است: «خانم هاله سحابی بیماری قلبی داشتند. مدارک پزشکی وی نیز موجود است. فوت پدر و گرمای هوا مزید بر علت و منجر به فوت ایشان شد.»

وی هر گونه درگیری نیروهای امنیتی و انتظامی به هاله سحابی را رد کرده و گفته است: «خانواده ایشان همکاری خوبی با ما داشته اند. ما نیز در بحث مراسم تدفین به خانواده ایشان کمک کردیم.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر