Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ خرداد ۲۲, یکشنبه

از این به پس تمامی تماسهای شما چه از راه تفلنی و چه از راه ایمیل زیر زره بین قرار میگیرد



از این به پس تمامی تماسهای شما چه از راه تفلنی و چه از راه ایمیل زیر زره بین قرار میگیرد
خبرهای از اتحادیه اروپا و سوئد

افزایش استراق سمع مکالمات تلفونی توسط پلیس

polis
طبق اظهار مجلس سوید، استراق سمع مکالمات تلفونی توسط پلیس سوید به شدت افزایش یافته است. سال پیش ٢٥٣١ مورد استراق سمع وجود داشته است که در مقایسه یا سال پیش تر افزایش ٥٠ در صدی را نشان می دهد. تنها یک در صد از این استراق سمع ها از جانب دادگاه رد شده است. هفتاد و شش در صد استراق سمع مکالمات تلفونی مربوط به مظنونین به جرایم مواد مخدر می باشد.
///////////////////////////////////////////

سرپیچی سوید از قانون ذخیره سازی داده های کامپیوتری و مخابراتی

Dator
دادگاه اتحادیه اروپا دولت سوید را به خاطر نادیده گرفتن سرخط قانون ذخیره سازی داده های مخابراتی و اینترنتی مجرم شناخته است. طبق حکم دادگاه مرکزی اتحادیه اروپا مقیم بروکسل، سوید باید ماهانه مبلغ یک و نیم ملیون کرون به خاطر به تاخیر انداختن اجرای قانون ذخیزه سازی داده های اینترنتی و مخابراتی پرداخت کند.
سال ٢٠٠۷ اتحادیه اروپا قانونی را به تصویب رساند که طبق آن تمام تماس های مخابراتی و داده های اینترنتی از قبیل ایمیل ها و ارتباطات به مدت شش ماه ذخیره شود تا در صورت تهدید تروریستی رد پای ارتباط تروریستی را پیدا کنند. حزب محیط زیست، حزب چپ و حزب دموکرات های سوید دولت را وادار کرد که اجرای این قانون را به تاخیر بیندازد. اکنون دادگاه اروپا دولت سوید را محکوم به پرداخت جریمه سنگینی کرده است.
چنانچه دولت سوید اجرای این قانون را باز هم به تاخیر بیندازد مجبور است روزانه مبلغ نود ملیون کرون جریمه پرداخت کند. جریمه تاخیری که تا حالا بوده است به چهل و دو ملیون کرون می رسد. مجموع جریمه ی که به خاطر عدم رعایت سرخط قانون اتحادیه اروپا مربوط به داده های انترنتی و مخابراتی به سوید تعلق می گیرد حدود یک صد و چهل ملیون کرون است
/////////////////////////////////////////////

تلاش برای ساختن قرص ضد بار داری برای مردان

P-Piller Arkivbild Foto: Christine Olsson/scanpix
انتظار می رود قرص های ضد بار داری برای مردان هم ساخته شود. تعداد زیادی از شرکت های دارو سازی که در پی ساختن دارو های هرمونی ضد بار داری برای مردان بودند از ادامه دادن تحقیق در این زمینه دست کشیده اند. اما حالا دانشمندان دانش پزشکی در امریکا بدون این که از هرمون های ضد بارداری بهره بگیرند با استریل کردن خرگوش های نر در پی یافتن داروی ضد بارداری برای مردان استند. این دانشمندان از طریق بستن کارکرد ویتامین آ در بیضه خرگوش نر راه تولید اسپرم را به طور موقت سد می کنند. جریان اسپرم پس از دو هفته به حالت طبیعی خود باز می گردد. ماده ی که در این عمل استفاده می شود باعث مشکلات جانبی از جمله باعث تهوع می شود. از همین رو هنوز استفاده این روش برای مردان تجویز نشده است

/////////////////////////////////////////

تظاهرات به خاطر مسابقه هندبال بین اسراییل و سوید

Handboll Guif-Sävehof SM-final 2011. Foto: Björn Larsson Rosvall/Scanpix.
همزمان با برگزاری مسابقه هندبال بین تیم های اسراییل و سوید دو گروه از تظاهرات چیان مخالف و طرفدار اسرایل نیز آماده شده اند. مسابقه هندبال روز یک شنبه در کارلسکرونا انجام خواهد شد. با توجه به اغتشاشات خیابانی که در سال ٢٠٠۹ در مالمو به خاطر مسابقه تنیس اسرایل به و جود آمد، پلیس و سازمان اطلاعات سوید آمادگی گرفته است که از خشونت های خیابانی در این تظاهرات جلوگیری کنند. این مسابقه از نظر ورزشی برای سوید مهم نیست زیرا تیم ملی سوید امیتازات لازم برای راه یابی به جام ملت های اروپا را پیش از این مسابقه به دست آورده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر