Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ تیر ۲, پنجشنبه

بازداشت دها تن ار جوانان و مردم کرمانشاه. بازداشت ده‌ها تن از شهروندان کرمانشاهی


بازداشت ده‌ها تن از شهروندان کرمانشاهی توسط نیروهای رژیم در این شهر .
خبرگزاری هرانا - در پی اجرای طرح بدحجابی توسط نیروی انتظامی، در طی چند روز گذشته ده‌ها تن از شهروندان در کرمانشاه بازداشت شدند.بنابه اطلاع گزارشگران هرانا، در طی چند روز گذشته نیروهای مبارزه با مفاسد اجتماعی نیروی انتظامی شهر کرمانشاه اقدام به اجرای گسترده طرح مبارزه با بد حجابی در سطح شهر کرمانشاه کرده است و در همین راستا ده‌ها شهروند توسط این نیرو‌ها بازداشت شده‌اند.شاهدان عینی از استقرار نیروی مبارزه با مفاسد اجتماعی به صورت گروهی همراه با چندین پلیس زن در مناطق اصلی و خیابانهای شهر کرمانشاه خبر داده‌اند.این نیرو‌ها که در داخل خودروهای ون و سمند جای دارند، در مناطقی همچون مصدق، نو بهار، چهار راه اجاق و.. اقدام به تذکر به شهروندانی موسوم به «بی‌حجاب» کرده و تعدادی را نیز در طی این چند روز بازداشت کرده‌اند.
-----------------------------------------------

ژنرال اشکنازی: نباید گزینه نظامی علیه ایران رد شود

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- رییس پیشین ستاد کل ارتش اسرائیل، ژنرال گابی اشکنازی خواهان گسترش تحریم های بین المللی علیه حکومت اسلامی ایران شد.

او که اکنون از واشینگتن دیدار می کند، گفت علیرغم تحریم ها نباید گزینه نظامی را علیه حکومت ایران رد کرد.

از دید ژنرال اشکنازی، بهترین راه برای واداشتن حکومت ایران به ترک برنامه های اتمی، برقراری تحریم های هر چه سخت تر است.

روزنامه اسرائیلی "یدیعوت اخرونوت" دیروز (چهارشنبه) نوشته بود: منابع اطلاعاتی آمریکا به چند هم پیمان خود (و از جمله اسرائیل) اطلاع داده اند که طبق تازه ترین ارزیابی آمریکا، حکومت ایران ظرف یک تا دو سال آینده به بمب اتمی خواهد رسید.

همزمان، آقای دنیس راس در همآیش "به پیشواز آینده" در اورشلیم، به مسئله حکومت اسلامی ایران نیز پرداخت و خطراتی را که آن حکومت برای منطقه و جهان دارد یادآور شد.

آقای راس گفت: «ایالات متحده اکنون به این نتیجه رسیده که وضع موجود، موجب ثبات در خاورمیانه نمی شود».

نخست وزیر پیشین بریتانیا و فرستاده "کمیسیون چهار جانبه صلح خاورمیانه"، آقای تونی بلیر نیز که به اسرائیل آمده است، شامگاه سه شنبه در سخنرانی در همآیش بین المللی برپا شده از سوی پرزیدنت شیمعون پرس گفته بود: «اگر به ایران اجازه بدهیم که به توان اتمی برسد، این امر عقوبت های خطرناکی خواهد داشت».

----------------------------------------------

حمله مسلحانه به هیئت ایرانی نیز نتوانست جلوی امضای قرارداد ایران – عراق را بگیرد

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- علیرغم حمله مسلحانه دیروز (چهارشنبه) به هیئت بلندپایه نفتی جمهوری اسلامی ایران در بغداد، هیئت اعزامی ایران شامگاه چهارشنبه در جریان دیدار با مقامات عراقی، قراردادی برای صادرات گازوییل از ایران به عراق امضا کرد.

به گزارش خبرگزاری های ایرانی، درگیری هیئت نفتی ایرانی با مهاجمان مسلح، حدود 15 دقیقه به درازا کشید و در جریان آن، دو محافظ عراقی گروه زخمی شدند.

هیچ گروهی مسئولیت این حمله مسلحانه را برعهده نگرفته است.

--------------------------------------

هدید امروز احمدی نژاد: "اگر بمب اتم بسازیم، هیچ کس نمی تواند غلطی کند"

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- محمود احمدی نژاد، رییس جمهوری اسلامی تهدید کرد که اگر حکومت ایران بخواهد سلاح اتمی بسازد، به گفته او "هیچ کس هیچ غلطی نمی تواند بکند"؛ و مدعی شد که اعضای شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی "مشتی عروسک" هستند.

رییس جمهوری اسلامی که پیش از ظهر امروز (پنج شنبه) در مراسم افتتاح یک تصفیه خانه فاضلاب در تهران سخن می گفت، نخست ادعا کرد که حکومت ایران قصد ساخت سلاح اتمی را ندارد ولی در ادامه تهدید کرده افزود: «اگر ما بخواهیم بمب اتمی تولید کنیم، از هیچ کس هراسی نداریم و از اعلام آن نیز نمی ترسیم، چرا که هیچ کس هیچ غلطی نمی تواند بکند».

این در حالی است که رییس سازمان انرژی اتمی ایران، آقای فریدون عباسی دوانی پیشتر گفته بود که در دیدار با مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، از آقای یوکیا آمانو دعوت کرده که برای دیدار از تاسیسات اتمی جمهوری اسلامی به ایران برود.

مدیر کل آژانس در آخرین گزارش خود به شورای حکام، تاکید کرده بود که براساس مدارک جدید، حکومت ایران تا کوتاه مدتی پیش، به فعالیت های غنی سازی مخفی اورانیوم برای ساخت کلاهک اتمی و نصب آن به روی موشک های بالستیک ادامه می داده است.

----------------------------------------

رویترز: حزب الله آماده جنگ با اسرائیل به خاطر نجات بشار اسد است

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- خبرگزاری "رویترز" نوشت: حزب الله لبنان تاکید کرده است که با هدف خلاص کردن بشار اسد از فشار جهانی وارده بر سوریه، آماده است وارد جنگ جدیدی علیه اسرائیل شود.

به نوشته "رویترز"، شیخ حسن نصرالله و سایر مقامات حزب الله با نگرانی بسیار اوضاع سوریه را دنبال می کنند و قصد دارند مانع از آن شوند که حکومت اسد ساقط شود.

حزب الله پیشتر از خیزش مردمی در تونس و مصر حمایت کرده بود ولی اکنون در مورد سوریه، همانند جمهوری اسلامی سیاست معکوس را دنبال می کند و نمی خواهد بگذارد بشار اسد که بیشترین امکانات و سلاح را در اختیار حزب الله قرار می دهد، از مسند حکومت دمشق کنار برود و لذا حزب الله در سرکوب تظاهر کنندگان و مخالفان اسد با نیروهای تحت فرمان او همکاری تنگاتنگی دارد.

-------------------------------------


"دادن تجهیزات سرکوب و کمک های تکنیکی ایران به سوریه غیرقابل تحمل است"

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- اتحادیه اروپا قصد دارد که سه شهروند ایرانی را به دلیل یاری رسانی به حکومت سوریه در زمینه سرکوب تظاهر کنندگان در آن کشور، در فهرست تحریم های خود قرار دهد.

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک دیپلمات آگاه نوشت که در زمینه اعمال این تحریم ها، "یک توافق اصولی" بین اعضای اتحادیه وجود دارد.

یک دیپلمات دیگر در اتحادیه اروپا که نخواست نامش فاش شود نیز، به خبرگزاری فرانسه گفت که این اقدام «یک پیام روشن به حکومت ایران است که بداند دادن تجهیزات سرکوب و کمک های تکنیکی به رژیم سوریه به منظور سرکوب تظاهرکنندگان، غیرقابل قبول است».

دولت سوریه دیروز (چهارشنبه) علیرغم همه شواهد به دست آمده، دخالت حکومت اسلامی ایران و حزب الله لبنان را در فرو نشاندن شعله تظاهرات و سرکوب تظاهر کنندگان در آن کشور نادرست دانسته بود.

آقای ولید المعلم، وزیر خارجه سوریه، در یک کنفرانس خبری گفته بود: ایران هر چند هم پیمان سوریه باقی مانده است، اما در رخدادهای داخلی سوریه دخالتی ندارد.

او همچنین در واکنش نسبت به تصمیم اروپا و تحریم های جدید آن قاره علیه کشورش گفته بود: «فراموش می کنیم که اصولا اروپا در نقشه جغرافیا وجود خارجی دارد» و این تحریم ها را "یک اعلان جنگ" توصیف کرد.

----------------------------------


تحرک نظامی سوریه، صدها پناهنده دیگر را به ترکیه فراری داد

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- واحدهای تانک ارتش سوریه همراه با صدها سرباز آن کشور در ادامه سرکوب تظاهرکنندگان سوری، که خواهان برافتادن حکومت بشار اسد هستند، وارد روستای "حربت الجوز" در مرز با ترکیه شدند، که این تحرک آنها موجب شد صدها شهروند دیگر سوری که در چادرهایی در مجاورت مرز ترکیه بودند، ولی وارد خاک ترکیه نشده بودند، شدیدا دستخوش هراس شده و به ترکیه وارد شوند.

خبرنگاران در محل مورد تهاجم گزارش دادند که مشاهده کرده اند سربازان سوری در حالی که مجهز به تیربار خودکار هستند، به روی بام خانه ها سنگر گرفته اند و به آتش باری می پردازند.

مخالفان حکومت اسد امروز (پنج شنبه) از مردم سوریه خواسته بودند در یکصدمین روز از آغاز مخالفت ها با رژیم حاکم، به اعتصاب عمومی دست بزنند، و همزمان در خیابان ها نیز به تظاهرات بپردازند و شعار دهند: "بشار دیگر رییس جمهوری ما نیست".

تاکید معمر قذافی: آماده مرگ هستم، توافق بی توافق

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- سرهنگ معمر قذافی، حاکم لیبی بار دیگر اعلام کرد قصد ترک کشور خود را ندارد و پشت به دیوار دارد و آماده مرگ است.

او در یک پیام صوتی که شامگاه دیروز (چهارشنبه) از رادیوی کشورش پخش شد، به غرب گفت: «2 سال، 3 سال، 10 سال و حتی 100 سال با موشک های خود لیبی را منفجر کنید، ولی ما تسلیم نخواهیم شد».

آقای قذافی تاکید کرد که در پی کشته شدن کوچک ترین پسر و سه نوه اش، دیگر حاضر نیست با غرب توافقی امضا کند.

----------------------------


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر