Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ خرداد ۳۱, سه‌شنبه

ایران کشوری خطرناک و نا امن برای زنان


ایران کشوری خطرناک برای زنان
ایران
کشوری خطرناک و نا امن برای زنان که در آن کشور زنان را به طور وحشیانه ای مورد سرکوب قرار میدهند.
و زنان را مورد اذیت و آزار قرار میدهند تحت عنوان بدحجابی.
آخوندها در زندگی عادی مردم دخالت میکنند و آزادی از مردم بخصوص زنان سلب نموده اند.



/////////////////////////////
خیلی از مزدوران چپنما میگویند دروغ است اما گفتن تا پخش ویدئوها و دیدن تصویر زند بیمار بودن این افراد چپنما روانی که به خاطر اینکه بیسواد بوده اند و در حالت دوگانگی قرار گرفته اند مبتلا به حالتهای روانی مثل توهمگرایی و بیماریهای جنون دوقطبی شده اند در شهرای سوئد.
//////////////////////////////////////

ئێران خراپترین وڵاتی جیهان له‌ بواری سه‌روه‌ری یاسادا


له‌ راپۆرتی ساڵانه‌ تاوتوێ كردنی سه‌روه‌ری یاسا له‌ جیهاندا كه‌ رۆژی دووشه‌ممه‌ بڵاوبۆته‌وه‌، ئێران له‌ روی سه‌روه‌ری یاسا و ره‌چاوكردنی مافی شارۆمه‌ندان، خراپترین پله‌ی هه‌یه‌و له‌ریزی ئاخردایه‌.
ئه‌و خشته‌یه‌ كه‌ به‌ناوی سه‌روه‌ری یاسا له‌ پرۆژه‌ی دادپه‌روه‌ری جیهاندا بڵاوكراوه‌ته‌وه‌، ئێران له‌ خواره‌وه‌ی هه‌ر سه‌د وڵاته‌كه‌دا و نۆروێژ و سۆئێدیش له‌سه‌ره‌وه‌ی خشته‌كه‌دا بوون.

پرۆژی دادپه‌روه‌ری جیهانی رێكخراوه‌یكی فره‌نه‌ته‌وه‌یه‌ كه‌ له‌لایه‌ن نهادی بیل و ملیندا گه‌یتس كه‌ گه‌وره‌ترین دامه‌زراوه‌ی خێرخوازیه‌ له‌ جیهاندایه‌، رێگه‌ی پێدراوه‌ سه‌روه‌ری یاسا تاوتوێ‌ بكات.

له‌ راپۆرته‌ نوێیه‌كه‌ی ئه‌م پرۆژه‌یه‌دا هاتووه‌، ده‌وڵه‌تی ئێران نابه‌پرسیاره‌ و له‌ پله‌ی په‌نجا و نۆی جیهاندایه‌ و له‌ ناوچه‌كه‌ش له‌ پله‌ی ئاخراد.

سه‌باره‌ت به‌ گه‌نده‌ڵی ئیداریش هاتووه‌، له‌ ئێران گه‌نده‌ڵی به‌ربڵاو و سه‌رتاپاگیر هه‌یه‌ و دادگاكان ده‌ستێوه‌ردانی سیاسی تێدا ده‌كرێ‌.

به‌پێی راپۆرته‌كه‌، ده‌وڵه‌ت ده‌ستی به‌سه‌ر هه‌موو وڵاتدا كیشاوه‌ و هێزی ئینتزامی وه‌ك كه‌ره‌سه‌یه‌كی سه‌ركوت بۆ هه‌ندێك به‌رژه‌وه‌ندی تایبه‌تی خۆی به‌كار دێنێت.
له‌ به‌شێكی دیكه‌ی راپۆرته‌كه‌ باس له‌وه‌ كراوه‌، ره‌چاو كردنی مافه‌ سه‌ره‌تاییه‌كان له‌ چین و ورسیه‌ لاوازه‌ و چه‌ندین گرفتی هه‌یه‌.

باسی پێشكه‌وتنه‌كانی وڵاتی چینی كراوه‌ و به‌رپرسیارییه‌تی هه‌ندێك رێكخراوی چین به‌ باشی وه‌سفكراوه‌.
له‌ راپۆرتی پرۆژی دادپه‌روه‌ری جیهانی، له‌ وڵاتی هێند وه‌كوو یه‌كێك له‌و وڵاتانه‌ باس كراوه‌ كه‌ ئازادی راده‌ربڕین و سه‌ربه‌خۆی ده‌زگای قه‌زایی رۆڵێكی به‌رچاوی هه‌یه‌ و ده‌وڵه‌ت شه‌فاف و به‌پرسیاره‌.
جگه‌ له‌وه‌یكه‌ سه‌روه‌ری یاسا له‌ ئێران له‌ خراپترین حاڵه‌تی خۆیدایه‌، له‌ ساڵی 2011 خانه‌ی ئازادی سه‌باره‌ت به‌ ئازادی ئینتێرنێت رایگه‌یاندبوو، ئێران له‌ نێو 37 وڵاتدا خراپترین پله‌ی له‌و بواره‌دا هه‌یه‌.

http://www.jnanirojhalat.com
//////////////////////////////////////////

حلقه تحریم های دریایی برای کشتیرانی ایران تنگ تر شد

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- وزارت خزانه داری ایالات متحده اعلام کرد که 10 شرکت کشتیرانی دیگر وابسته به جمهوری اسلامی را به فهرست تحریم های خود اضافه کرده است.

وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه ای که صادر کرد، همچنین نام سه فرد حقیقی را نیز به فهرست تحریم ها افزوده است.

همزمان، دادستانی نیویورک اعلام کرد که برای چندین شرکت و فرد حقیقی به اتهام کمک به شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی، برای دور زدن تحریم ها، ادعانامه صادر شده است.
http://www.radis.org/


------------------------------------------


"دلایل موشکی" امینیان او را به وزارت خارجه رومانی احضار کرد

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- وزارت خارجه رومانی سفیر جمهوری اسلامی در بخارست، آقای بهادر امینیان را به آن وزارتخانه احضار کرد تا درباره سخنان خود که مدعی شده بود سپر دفاع ضد موشکی آمریکایی که قرار است در رومانی نصب شود، روسیه را هدف گرفته است، توضیح دهد.

وزارت خارجه رومانی در بیانیه ای که صادر کرد، نوشت: «اینگونه اظهارات مقامات ایرانی غیرسازنده است» - و تاکید کرد: «این سیستم ضد موشکی ، یک سامانه کاملا دفاعی است که نمی تواند هیچ کشوری را هدف گیرد».

دولت های آمریکا و رومانی، ماه گذشته به توافق رسیدند که 24 رهگیر دفاع ضد موشکی ایالات متحده، در رومانی نصب شود

---------------------------

شدار جدی ترکیه به سوریه: دارید بحران بین المللی دیگری ایجاد می کنید

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- مشاور ارشد پرزیدنت عبدالله گول، رییس جمهوری ترکیه دوباره به سوریه هشدار داد که اگر تغییرات و اصلاحات را به تعویق اندازد، یک "بحران بین المللی" دیگر بوجود می آید.

آقای ارشاد هرمزلو تاکید کرد که کشوراو آماده است هرگونه تحریم علیه سوریه را به مرحله اجرا درآورد.

در این میان، پرزیدنت باراک اوباما در یک تماس تلفنی در زمینه اوضاع سوریه با نخست وزیر ترکیه، آقای رجب طیب اردوغان گفتگو کرد و در پی آن کاخ سفید اعلام داشت دو رهبر توافق کرده اند که رژیم سوریه باید فورا خشونت علیه ملت را متوقف کند و هر چه زودتر به اصلاحات واقعی دست بزند.

ایران، سوریه و کشتی های راهی غره در صدر موضوع های مذاکرات باراک – ژوپه

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- دولت فرانسه رسما مخالفت خود را با اعزام کاروان جدید کشتی ها به سوی بندر غزه با ادعاهای ظاهری "بشردوستانه" اعلام داشت و در عین حال از اسرائیل خواست به مردم غزه تسهیلات بیشتری بدهد. این درخواست را وزیر خارجه فرانسه، آقای آلن ژوپه امروز (سه شنبه) در ملاقات با وزیر دفاع اسرائیل مطرح کرد.

در این دیدار، وزیر دفاع اسرائیل، آقای اهود باراک در مورد سوریه نیز سخن گفت و دیدگاه پیشین خود را تکرار کرد و اظهار داشت که از عمر حکومت بشار اسد چیزی باقی نمانده و تا چند ماه دیگر سقوط خواهد کرد.

آقای باراک در عین حال تاکید کرد اسرائیل قصد دخالت در امور داخلی سوریه را ندارد.

در دیدار آقای باراک با وزیر خارجه فرانسه، طرفین در زمینه برپایی همآیش صلح اسرائیلی – فلسطینی در پاریس نیز سخن گفتند.

گفتنی است: وزیر خارجه فرانسه دو هفته پیش برای ارائه این پیشنهاد به منطقه آمده بود. اسرائیل و آمریکای روی سردی به ابتکار فرانسه نشان دادند اما فلسطینی ها آنرا پذیرفته بودند. فرانسه اعلام کرده علیرغم مخالفت آمریکا، همچنان برای برپایی کنفرانس صلح تلاش خواهد کرد.

آقایان ژوپه و باراک در ملاقات امروز (سه شنبه) همچنین خواهان ادامه تحریم ها علیه حکومت اسلامی ایران شدند. وزیر دفاع اسرائیل به مقام فرانسوی گفت: نباید گذاشت رژیم ایران جنگ افزار اتمی تولید کند و همچنان به ساخت موشک های دوربرد بپردازد.


اوباما: اسرائیل نزدیک ترین دوست و هم پیمان آمریکا است

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- رییس جمهوری ایالات متحده، پرزیدنت باراک اوباما اعلام داشت که اسرائیل نزدیک ترین هم پیمان آمریکا است و اتحاد دو کشور تزلزل ناپذیر می باشد.

او که در جریان دیدار با مسئولان یهودی جمع آوری پول برای کمپین در انتخابات ریاست جمهوری سال 2012 سخن می گفت، افزوده امنیت اسرائیل همیشه در سرلوحه سیاست های خارجی دولت او قرار دارد.

رییس جمهوری ایالات متحده گفت که وی بیش از هر دولت دیگر آمریکا برای تقویت امنیت اسرائیل تلاش کرده است.

به گفته پرزیدنت اوباما، رویدادهای اخیر در خاورمیانه هم دولت او و هم دولت اورشلیم را موظف می سازد اوضاع جدید را با چشم دیگری بنگرند و در سیاست های خود بازنگری به عمل بیآورند.

آقای اوباما گفت: اسرائیل گفتگو با فلسطینی ها را راکد نگذارد و نیاندیشد که اوضاع خود به خود درست خواهد شد.

رییس جمهوری آمریکا تاکید کرد که او می خواهد اسرائیل یک کشور یهودی امن باشد که بتواند در صلح با همسایگان خود به سر ببرد تا کودکان اسرائیلی بدون بیم از پرتاب راکت، داخل اتوبوس شوند و به مدرسه بروند.

پرزیدنت اوباما گفت که همچنان برای پایان بخشیدن به اختلافات دیرینه اعراب با اسرائیل تلاش خواهد کرد و هر کشوری را که آماده همکاری باشد، تقویت خواهد نمود و آن را که همکاری نکند منزوی و تضعیف می کند.

تماس های محرمانه دولت های اسرائیل و ترکیه برای رفع بحران تایید شد

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- روزنامه "هاآرتص"، چاپ اسرائیل امروز (سه شنبه) گزارش داد ترکیه و اسرائیل، پس از بحرانی که 13 ماه مناسبات دو کشور را فرا گرفته و طرفین را تا به نزدیکی قطع مناسبات نیز کشانده بود، در روزهای اخیر رشته تماس های محرمانه ای را با یکدیگر آغاز کرده اند که هدف از آن، برطرف کردن بحران و بازگرداندن مناسبات به دوران طلایی پیشین است.

روزنامه "هاآرتص" به نقل از یک مقام بلندپایه نوشت: گفتگوهای به دور از جنجال ترکیه و اسرائیل، به صورت مستقیم و (با حضور رودرروی نمایندگان دولت های آنکارا و اورشلیم) انجام می گیرد و آمریکا نیز نقش میانجی گر را ایفاء می کند.

یکی از مسئولان وزارت خارجه ترکیه، تماس مقامات اسرائیل و دولتمردان ترکیه را تایید کرد و آمریکایی ها نیز درستی این گزارش را مورد تاکید قرار دادند ولی دفتر نخست وزیری اسرائیل حاضر نشد در این باره فعالا آشکارا سخن بگوید.

این نخستین بار است که اسرائیل و ترکیه می کوشند بحران بوجود آمده در روابط خود را برطرف کنند.

در دو هفته اخیر اسرائیل و ترکیه حسن نیت هایی نسبت به هم نشان داده اند، از جمله وزیر خارجه ترکیه، آقای احمد داوود اوغلو از سازمان اسلامی گرای ترکیه ای IHH خواست شرکت خود را در برنامه بزرگ اعزام کشتی های جدید به سوی نوار غزه مورد بازنگری قرار دهد، و این سازمان درخواست دولت ترکیه را پذیرفت و جمعه گذشته رسما اعلام داشت که در اعزام کشتی ها به غزه مشارکت نخواهد کرد.

فرمانده نیروی دریایی اسرائیل: مانع از آمدن کشتی ها به غزه شوید

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- در آستانه آمدن کشتی های جدید به سوی سواحل غزه، فرمانده نیروی دریایی اسرائیل گفت: کشتی ها احتمالا حامل جنگ افزارهای جدیدی برای حماس خواهند بود.

ژنرال الیعزر ماروم که در آیین پایان دوره غواصی نیروی دریایی اسرائیل سخن می گفت، از مسئولان خواست جلوی آمدن کاروان کشتی ها به سوی سواحل غزه را در پوشش رسانیدن کالا به مردم غره بگیرند، چرا که این کشتی ها جنگ افزارهایی را که بازرسی نشده اند در اختیار حماس قرار خواهند داد.

ژنرال ماروم تاکید کرد که نیروی دریایی اسرائیل اکنون خود را برای آمدن کاروان کشتی ها آماده کرده و این احتمال هست که منابع افراط گرا که در یکی از کشتی ها خواهند بود، بخواهند به خشونت دست بزنند و لذا نیروی دریایی اسرائیل در این زمینه وظیفه ای را که برعهده دارد انجام خواهد داد.

---------------------------------------------

وزیر خارجه اسرائیل، خطر ایران را مهم تر از معضل صلح اسرائیلی – فلسطینی دانست


لیبرمن: «رویارویی با معضل ایران بزرگترین موضوع در سیاست خارجی اسرائیل است و پس از آن مساله رسیدن به صلح با فلسطینیان وجود دارد که اسرائیل برای حل آن بیشترین کوشش خود را به عمل می آورد.»
آویگدور لیبرمن، معاون نخست وزیر و وزیر خارجه اسرائیل (عکس: رویترز)
آویگدور لیبرمن، معاون نخست وزیر و وزیر خارجه اسرائیل (عکس: رویترز)

همزمان با اجرای مانورهای پنج روزۀ موسوم به "نقطه عطف" در اسرائیل، که هدف از آن، آماده کردن شهرها و پشت جبهۀ آن کشور برای حملات احتمالیِ موشکی – راکتی دشمنان، از جمله حکومت اسلامی ایران می باشد، اویگدور لیبرمن، وزیر امور خارجه اسرائیل خاطرنشان کرد: «رویارویی با معضل ایران بزرگترین موضوع در سیاست خارجی اسرائیل است و پس از آن مساله رسیدن به صلح با فلسطینیان وجود دارد که اسرائیل برای حل آن بیشترین کوشش خود را به عمل می آورد.»

به گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل، آقای لیبرمن در پیام خود خطاب به اعضای هیات مدیره کنگره جهانی یهود که در ایالات متحده گرد آمده اند، مفصلا فتنه گری های حکومت ایران در کشورهای عرب همسایه و دخالت های آن رژیم به هدف مختل ساختن روند صلح اسرائیل و فلسطینیان را برشمرد و مبارزه با آن رژیم را برای امنیت منطقه و جهان ضروری دانست و تاکید کرد که باید روند اتمی شدن رژیم ایران را متوقف ساخت.

منبع: رادیو اسرائیل (www.radis.org


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر