Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ خرداد ۲۹, یکشنبه

کردهای خراسان شمالی خواهان پخش برنامه به زبان کردی در تلویزیون استانی هستند

کردهای خراسان شمالی خواهان پخش برنامه به زبان کردی در تلویزیون استانی هستند
29-03-1390
به گزارش خبرگزاری کردستان، چندی پیش مردم خراسان جنوبی که اکثراً کرد هستند، چندین بار از صدا و سیمای این استان و همچنین از نمایندگان خود در مجلس شورای اسلامی خواستهاند که کانال تلویزیونی اترک، بخشی را به برنامههای کردی اختصاص دهد اما تاکنون پاسخی به درخواست مردم این استان داده نشده است.
در استانهای خراسان جنوبی و خراسان رضوی نزدیک به یک و نیم میلیون کرد زندگی میکنند که در زمان امپراطوری صفوی از مناطق

ارومیه و ماکو به این ناحیه کوچانده شدهاند.
كورده‌كانی‌ خوراسانی‌ باكوور خوازیاری‌ بڵاوكردنوه‌ی‌ به‌رنامه‌ به‌ زمانی‌ كوردین

29-03-1390
هه‌واڵده‌ریی‌ كوردستان: ماوه‌یه‌ك پێش له‌ ئێستا خه‌ڵكی ئوستانی‌ "خۆراسانی باكوور" كه‌ زۆربه‌یان كوردن، چه‌ندین جار داوایان له‌ ئیداره‌ی ده‌نگ‌و ره‌نگی ئه‌و ئوستانه‌‌و نۆێنه‌رانی مه‌جلیسی شوورای ئیسلامی كردووه‌ كه‌ ‌له‌ كاناڵی ته‌له‌ویزیۆنی‌ "ئه‌تره‌ك" به‌شی كوردی دابمه‌زرێت. به‌ڵام تا ئێستا سه‌ره‌ڕای هه‌وڵ‌‌‌و تێكۆشانی خه‌ڵكی ئه‌و ئوستانه‌ هیچ وه‌ڵا‌مێك به‌داخوازی خه‌ڵك نه‌دراوه‌ته‌وه‌.
شایانی‌ باسه‌ له‌ ئوستانه‌كانی‌ خۆراسانی‌ باكوور‌و خۆراسانی‌ ره‌زه‌ویدا نێزیك به‌ یه‌ك‌و نیو میلیۆن كورد ده‌ژین كه‌ له‌ سه‌رده‌می ئیمپراتووری‌ سه‌فه‌وییه‌كاندا له‌ ناوچه‌كانی‌ ورمێ‌‌و ماكۆوه‌ بۆ ئه‌و ناوچه‌یه‌ راگوێزرابوون.

در استان خراسان کردها از اطراف کلات تا غرب بجنورد سکونت یافته اند کردهای این محله این ناحیه از دو ایل بزرگ به نام های زعفرانلو و شادلو تشکیل شده اند که هر کی آز انها داری ظرایف جداگانه ای می باشند . طبق بررسی های انجام شده شادلوها در بجنورد و زعفرانلو در قوچان سکونت دارند . اساس و پایه پوشاک این دو ایل یکسان و هماهنگ می باشد . شادلو ها در اثر مهاجرت با شهرنشینان دارای پوشاک ساده تر از دیگر نواحی شده اند . لذا به علت اصالتی که در لباس های زعفرانلو مشاهده می شود بانوان کرد مناطق شمال خراسان مجموعاً 8 تکه می باشند که مشخصات آنها به قرار زیر است : کفش بانوان کرد شمال خراسان – این کفش در بین مردم این ناحیه به کومخ معروف است . جنس آلیاژی الوان بخصوص سبز است . شکل ظاهری گوشا به نعلین نوک برگشته می باشد و رویه و کناره های کفش را با نخهای ابریشمی رنگی رودوزی و گلدوزی می نمایند و جوراب بانوان کرد شمال خراسان .
-----------------------------------------------------------

آمال وآرزوهاي يك خلق اسير در چه نقطه ايي ودركجا به بار مي نشيند

طنين صدا وشور بيش از 100 هزار تن درويلپنت پاريس مشتى محكم بردهان
رژيم بود.گستردگى طيف ايرانيان كه يكپارچه از مقاومت سازمانيافته خودشان ودرحمايت ازقهرمانان شهر شرف ثابت شد هیچ آلترناتیوی در درون رژیم ملاها یافت نمی‌شود. ثابت شد که این رژیم هیچ مشروعیت اجتماعی و تاریخی و سیاسی ندارد و از بنیاد با حاکمیت و رأی مردم بیگانه است. ثابت شد که دجال است و ضدبشر جز با شکنجه و اعدام و حلق آویز جز با جنگ و صدور بحران و تروریسم بر سرکار نیست. و ثابت شد که آویختن رژیم به ریسمانهای قطور مشوق و مماشات و برچسب و بمباران و پرونده‌سازی آن هم علیه جدی‌ترین مخالفانش، اهرمی است در برابر موج تغییر و سرنگونی. البته این هم ثابت شد که هر چند استمالت و مماشات، دو دهه بر عمر این رژیم افزود، اما نمی‌تواند برای این رژیم مشروعیت و ثباتی را که هرگز به آن دست نمی‌یابد، فراهم کند. پادوهای ارتجاع و استعمار در اين ساليان تلاش داشتند كه يك آلتر ناتيو قلابي وبا ميل غرب را در ايران اسير جا بيندازند ولي طنين صدا وشور بيش از 100 هزار تن رژيم وحاميان بين المللي آنها را مات كرد.زماني كه همسر مجاهد شهيد علي صارمي در صحنه حاضر شد ومشخص شد تازه از دست دژخيمان فرار كرده وبه مقامت سازمانيافته مردم ايران پيوسته بسياري را كه هنوز زير چشمي به مماشات به آخوندها دل خوش داشتند مات مات كرد.در روزهاي قبل ازاين گرد همايي زماني كه مادر فتحي اين مادر قهرمان با سيماي آزادي در برنامه ارتباط مستقيم شركت كرد واز همه عموم خواست كه به اين گرد همايي بپوندند آخوندهاي جنايتكار را حسابي دشمنان شما خواستند اشرف را منهدم کنند اما اشرف در تمام جهان به‌عنوان نبرد شعله‌ور مردم ایران برای آزادی شناخته شد.

جواد شفايي

جتماع بزرگ مجاهدین خلق برای حراست از کمپ اشرف

یک‌شنبه، ۲۹ خرداد ۱۳۹۰ / ۱۹ ژوئن ۲۰۱۱
AddThis Social Bookmark Button

سازمان مجاهدین خلق از سازمان ملل متحد، آمریکا و اتحادیه اروپا می‌خواهد تا از جان ۳۴۰۰ عضو این سازمان که در کمپ اشرف در نزدیکی بغداد به‌سر می‌برند، حفاظت کنند. این شعاری بود که در اجتماع بزرگ هواداران این سازمان روز شنبه (۱۸ ژوئن) در پاریس داده شد. اجتماع‌کنندگان از کشورهای غربی و سازمان ملل خواسته‌اند تا فشار بیشتری به حکومت ایران وارد کنند.
ریتا زوسموت، رئیس پیشین پارلمان فدرال آلمان به گزارش خبرگزاری آلمان، این خواست ایرانیان مهاجر مورد پشتیبانی دو شخصیت سیاسی، خانم ریتا زوسموت، رئیس پیشین پارلمان آلمان (بوندس‌تاگ) و رودی جولیانی، شهردار پیشین نیویورک قرار گرفت که در این اجتماع حضور داشتند.
خانم زوسموت گفت که «مردم ایران در رنج هستند؛ و اگر ما آنها را در مبارزه‌شان برای آزادی حمایت نکنیم، خود را مقصر خواهیم کرد».
این سیاستمدار ۷۴ ساله‌ی حزب دمکرات مسیحی آلمان گفت که در ایران مسأله فقط بر سر برنامه‌ی اتمی نیست، بلکه مسأله نقض شدید حقوق‌بشر نیز از اهمیت بسیار برخوردار است.
آلن ژوپه، وزیر خارجه فرانسه در مقاله‌ا‌ی که به‌عنوان مهمان در روزنامه‌ی فرانسوی ”لوموند“ نوشت، تصریح کرد که در ایران «مدت دو سال است که روند بدترشدن وضعیت حقوق‌بشر پایان نمی‌گیرد».
از نظر وزیر خارجه فرانسه، در شرایط کنونی راهی نیست، جز آن که تحریمها علیه جمهوری اسلامی ایران شدیدتر شوند.
در ماه آوریل سال جاری میلادی نیروهای امنیتی عراقی، به ویژه ارتش این کشور، به کمپ اشرف در نزدیکی بغداد یورش بردند. در پی این یورش، بیش از ۳۵ نفر از فعالان مجاهدین خلق کشته و حدود ۳۰۰ نفر زخمی‌شدند.
مراسم ایرانیان در ویلپینت در شمال پاریس
به گزارش خبرگزاری فرانسه، مریم رجوی، رهبر مجاهدین خلق روز شنبه طی سخنانی گفت که این یورش به مأموریت از سوی حکومت جمهوری اسلامی صورت گرفته بود.
کمپ اشرف در دهه‌ی ۱۹۸۰ میلادی با موافقت صدام حسین، دیکتاتور عراق، در ۸۰ کیلومتری شمال بغداد احداث شد. این پایگاه قرار بود که در حین جنگ ایران و عراق، به پایگاه مقاومت مخالفان جمهوری اسلامی تبدیل شود. امروز حدود ۳۴۰۰ نفر در این کمپ زندگی می‌کنند.
از زمان سرنگونی رژیم صدام حسین در عراق، بارها میان فعالان مجاهدین خلق و دولت حاکم تنش و درگیریهایی ایجاد شده است. گفته‌می‌شود نیروهای ویژه‌ی سپاه پاسداران در برخوردهای خشونت‌آمیز علیه مجاهدین خلق نیز دست داشته‌اند. . . ».

سایت رادیو آلمان ۲۹ خرداد

//////////////////////////////


رستاخیز سراسری مردم ایران " مسیر و خیابان ندارد "

همه در سراسر ایران از درب خانه بیان بیرون- در خیابانها و میدانهای نزدیک خانه خود جمع شوید - وزارت کشور جمهوری اسلامی از وحشت "پروانه" تظاهرات سراسری مردم را صادر کرد- هر ایرانی‌ در سراسر ایران وظیفه دارد از درب خانه خود بیرون آماده و کوچه و محلات خود ( میادین) آرام راه بروند و اجتماع کنند

به هیچ روی به مسیر‌های اعلام شده از سوی موسوی- کروبی و سعید قائم مقامی در تهران نروید---این یک تله حکومتی است- فقط خیلی راحت از خانه‌های خود خارج شوید و درب منازل و میدانهای نزدیک محل خودتان اجتماع کنید - به خانه نروید- با خود خوراکی ببرید- با یک دیگر حرف بزنیند و فقط در خیابان بمانید----

رستاخیز سراسری مردم ایران " مسیر و خیابان ندارد " - توصیه موسوی و کروبی میهن فروش ئوتهی سبز اسلامی- با تعین مسیر از فلان جای تهران به فلان جان- مثل همیشه آرمان..به شکست کشیده شدن رستاخیز ملت ایران راا دارند- یادتان باشد منافع موسوی و کروبی به حفظ نظام اسلامی است-- رو رستاخیز-- مردم فقط باید از خانه خود بیرون آمده و در محله - میادین و دست کم بیرون خانه خجود اجتماع کنند-فقط همین-لازم نیست از میدان شنزا به میدان شهیاد بروید- تنها راز موفقیت ماندن در خیابانها است حتی برای ۱ ماه ( رژیم در ۲۴-۴۶۸ ساعت اول واژگون خواهد شد و علی‌ خامنه‌ی و سران پاسدار همه از ایران فرار خواهند کرد - "چندین فرودگاه و هواپیما جت آمده فرار این اراذل هستند) -

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر