Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ تیر ۳, جمعه

ایران ایر هم به فهرست تحریم های آمریکا اضافه شد





ایران ایر هم به فهرست تحریم های آمریکا اضافه شد


گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- کاخ سفید واشینگتن اعلام کرد که چند شرکت دیگر ایرانی را به دلیل ارتبا

ط با برنامه های اتمی و موشکی جمهوری اسلامی، به فهرست تحریم های خود افزوده است. مهم ترین شرکت در این فهرست جدید، هواپیمای جمهوری اسلامی، "ایران ایر" است.

وزارت خزانه داری ایالات متحده در بیانیه ای که روز گذشته (پنجشنبه) صادر کرد، "ایران ایر" را متهم ساخت که از سال 2006 میلادی تا کنون، به سپاه پاسداران حکومت اسلامی برای جا به جا کردن تجهیزات نظامی یاری می داده است.

دولت ایالات متحده می گوید که مقصد بیشتر این تسلیحات قاچاق، سوریه بوده و از آنجا به دست گروه ه

ای تروریستی در لبنان و یا نوار غزه می رسیده است.

در کنار "ایران ایر"، دولت ایالات متحده همچین شرکت "تاید واتر خاورمیانه" را به فهرست تحریم های خود علیه ایران افزوده است.

این کمپانی متعلق به سپاه در زمینه خدمات بندری و دریایی فعال است و وزارت خزانه داری ایالات متحده در بیانیه خود، سپاه پاسداران را متهم کرده که از شرکت "تاید واتر" برای حمل و نقل محموله های قاچاق خود استفاده می کند.

وزارت خزانه داری آمریکا، همچنین یک بازرگان ایرانی به نام بهنام شهریاری را به دلیل کمک

نظامی و تسلیحاتی به حزب الله لبنان، به فهرست تحریم های خود افزوده است.

در همین حال، وزارت دادگستری ایالات متحده نیز اعلام کرد که چند شرکت را در فرانسه و امارات عربی متحده به دلیل زیر پا گذاشتن تحریم ها علیه ایران، تحت تعقیب قرار داده است.

این شرکت ها متهم هستند که لوازم یدکی هلیکوپترهای جنگی به ایران فروخته اند.
------------------------------------------------

دستور علی خامنه ای به حزبالله برای جنگ با اسرائیل

خبر مهمی که از راه فیسبوک بایکی از شاهدین عینی در سوریه چت کردم امروز گفته است نیروهای جدیدی به سوریه آمده اند که با قامه و چاقو به مردم حمله میکنند دیروز از راه مرز عراق 4800 نفر از افراد گارد ویژه متعلق به سپاه قدس وارد خاک سوریه شده اند و و علی خامنه ای به حزبالله لبنان دستور داده است برای اینکه بتواند افکار عمومی را فریب بدهد دست به تبلیغاتی همچون وجود جاسوس موساد در صفوف حزبالله و در عین حال علی خامنه ای گفته است حزبالله باید به اسرائیل دست به حمله راکتی بزند تا افکار مردم سوریه به آنسویی مرزها کشانده بشود این تصمیم بعداز نشست مخفیانه وزارت اطلاعات با حضور علی رهبر ولی فقیه اتخاز شده است و رژیم ایران از این بیم دارد که اگر رژیم دیکتاتوری اسد سرنگون بشود رژیم ایران هم خیلی آسان سرنگون میشود باید برای ماندگاری دولت بشار اسد به ایشان کمک نمود و وزیر اطلاعات هم گفته است ما هرچی که آنها به آن نیاز داشتند به سوریه فرستاده ایم از اسلحه گرفته تا نیروی انسانی و حالا بهترین کاری که باید ما انجام بدهیم این است که حزبالله باید به اسرائیل حمله کند حتی اگر این حمله به ضرر ما تمام بشود از نظر رزمی و نظامی اما این حمله میتواند افکار عمومی مردم سوریه نسبت به بشار اسد عوض کند و در ضمن ما پیروز شده ایم اگر حزبالله دست به این کار بزند و از راه دیگر بشار اسد به سرکرده حزبالله گفته است اگر به اسرائیل حمله کند دولت بشار اسد موشکهای دوبرد را در اختیار حزبالله قرار میدهد تا بتواند تمام نقاط اسرائیل را هدف قرار بدهد.

در ضمن دولت اسرائیل باید خیلی هشیار باشد چرا چون امروز رژیم ایران در منطقه خیلی موقعیتش تضعیف شده است و میخواهد دست به تلافیجویانه علیه ملت اسرائیل بزند.

. با تشکر ساموئیل کرماشانی

------------------------------------------------

تحریم سران سپاه از سوی اروپا به دلیل کمک به رژیم اسد

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- کشورهای اروپایی همچنان به نکوهش حکومت بشار اسد ادامه می دهند و او و دیگر مقامات بلندپایه رژیم بعث را مشمول تحریم های جدید قرار می دهند.

اتحادیه اروپا، سه فرمانده ارشد سپاه پاسداران حکومت اسلامی را نیز به دلیل کمک آنها به دولت سوریه در زمینه سرکوب ناآرامی ها در آن کشور، مشمول تحریم قرار داد.

این سه تن عبارتند از : سرلشگر پاسدار محمد علی (عزیز) جعفری، فرمانده کل سپاه- سرتیپ قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه و سرتیپ پاسدار حسین طائب، معاون اطلاعات سپاه پاسداران.

خبرگزاری فرانسه به نقل از نشریه رسمی اتحادیه اروپا نوشت: «این افراد متهم هستند که نه تنها تجهیزات لازم را بر سرکوب در اختیار رژیم بشار اسد قرار داده اند، بلکه از کشتار تظاهر کنندگان نیز حمایت کرده اند».

پیشتر نیز ایالات متحده در فهرست تحریم های خود علیه مقامات سوری به دلیل سرکوب مخالفان، نام دو فرمانده ارشد سپاه پاسداران حکومت ایران از جمله فرمانده یگان های قدس را در فهرست تحریم های خود قرار داده بود.

پیشتر، وزیر خارجه سوریه، ولید المعلم، هرگونه دخالت حکومت ایران در سرکوب مخالفان حکومت اسد را تکذیب کرده بود و درباره تحریم های اتحادیه اروپا نیز گفته بود: «فکر می کنیم اصلا اروپایی در نقشه جغرافیا وجود ندارد».

همزمان، شیخ محمد علی دستغیب، از مراجع تقلید مخالف دولت در شیراز، گفت: این پول هایی که برای سرکوب ملت سوریه در اختیار بشار اسد قرار می گیرد، باید در همین مملکت خرج شود.

////////////////////////////////////////////////

خشم جمهوری اسلامی از اظهارات سفیر جدید اسرائیل در سازمان ملل

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- انتقادهای صریح سفیر جدید اسرائیل در سازمان ملل از ستمگری های حکومت ایران و فتنه گری های آن در منطقه و جهان، با ابراز ناخرسندی خبرگزاری دولتی "ایرنا" روبرو گردید که حتی به تحریف واقعیات پرداخت و انتقادهای مستدل و صریح نماینده اسرائیل را "ناشیانه" خواند.

آقای "ران پروس اور" که پیشتر سفیر اسرائیل در بریتانیا بود، در نخستین کنفرانس خبری کاری خود در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک، از جمله به انتقاد شدید از فتنه گری های حکومت ایران و اخلال آن در روند صلح و یاری رسانی به سازمان های ترور پرداخت و گفت: اثر انگشت حکومت ایران در اکثر وقایع منفی در رویدادهای خاورمیانه دیده می شود.

/////////////////////////

چین و روسیه به جنون خمینی مبتلا شده اند جلوی انتشار گزارش نقض تحریم های ایران را گرفتند

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- نمایندگان چین و روسیه در شورای امنیت سازمان ملل متحد، جلوی انتشار یک گزارش مربوط به نقض تحریم های بین المللی از سوی حکومت ایران با کمک دولت سوریه را گرفتند.

براساس این گزارش که توسط یک کمیته از متخصصان تهیه شده است، حکومت ایران در ماه های گذشته بارها تحریم های بین المللی را زیر پا گذاشته و به ویژه در بیشتر موارد، محموله های تسلیحاتی به سوریه و یا برای سازمان های ترور فلسطینی و لبنانی فرستاده است.

نماینده ایالات متحده در سازمان ملل، خانم سوزان رایس گفت: اگر این گزارش در اختیار همه اعضای مجمع عمومی قرار بگیرد، آن کشورها با استفاده از اطلاعات آن می توانند درباره آینده اقدامات تصمیم بگیرند.

او افزوده گفت: زمان تشدید تحریم ها فرا رسیده است.

نماینده بریتانیا در سازمان ملل نیز گفت: «ایران به وضوع به برنامه ساخت سلاح اتمی ادامه دهد»

وی افزود: «مقامات ایرانی هیچ دلیل قانع کننده ای به ما نشان نداده اند که باور کنیم برای مذاکرات واقعی و سازنده بر سر برنامه اتمی شان آماده هستند».

//////////////////////////

مقام ایرانی: آژانس حق داشت پرونده اتمی ما را به شورای امنیت بفرستد

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- یک مقام وزارت خارجه حکومت ایران اعتراف کرد که رژیم در غیرقانونی خواندن ارسال پرونده اتمی ایران به شورای امنیت از جانب آژانس بین المللی انرژی اتمی، دروغ گفته است و آژانس از این حق قانونی کاملا برخوردار بوده است.

رضا نجفی، رییس اداره خلع سلاح در وزارت خارجه، امروز (جمعه) گفت: مطرح ساختن ادعای غیرقانونی بودن فرستادن پرونده ایران از آژانس به شورای امنیت امکان ندارد زیرا طبق قوانین آژانس، اگر کشوری به عدم پای بندی به مقررات آژانس متهم شود، شورای امنیت حق دارد به پرونده آن کشور رسیدگی کند و آن را مورد تنبیه و تحریم قرار دهد.

/////////////////////


کشته شدن کارشناسان روس، آینده نیروگاه اتمی بوشهر را مبهم کرد

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- کارشناسان بعید می دانند که کشته شدن سه تن از مهندسان روسی که در ساخت نیروگاه اتمی بوشهر نقش داشته اند نتیجه یک توطئه بوده است، ولی بعید نمی دانند که مرگ آنان در راه اندازی نیروگاه تاثیر گذار باشد.

هواپیمای روسی حامل پنج مهندس اتمی و حدود چهل مسافر دیگر سه روز پیش در شمال روسیه سقوط کرد و همه سرنشینان آن کشته شدند.

مقامات اطلاعاتی اسرائیل می گویند که

سه تن از مهندسان کشته شده، افرادی بودند که در طراحی و ساخت کوره اتمی بوشهر نقش داشتند.

هواپیمای سقوط کرده از نوع توپولف 134 بود که چندین هواپیمای شبیه آن در سال های اخیر در ایران سرنگون شد و بیش از یک هزار مسافر ایرانی و خارجی جان باختند. مقامات روسی در مرحله کنونی سقوط هواپیما را یک خرابکاری تلقی نمی کنند. این هواپیما به علت مه غلیظ نتوانست در باند فرودگاه به زمین نشیند و هنگام فرود در جاده ای متلاشی شد.

آگاهان اسرائیلی می گویند: ماموریت سه مهندس کشته شده فعالیت در راه تکمیل و راه اندازی نیروگاه بوشهر و همچنین ارزیابی میزان مقاومت کوره در برابر زلزله های احتمالی بود. آن ها از جمله وظیفه داشتند مطمئن گردند که زلزله هایی با قدرت 8 تا 9 درجه در مقیاس ریشتر (که شدیدترین زلزله ها محسوب می شود) نیز نتواند به نیروگاه آسیب برساند

/////////////////////////

و به عنوان آخرین گزارش این مجموعه خبری

پیش به سوی قهقرا: زنان باید روبنده بپوشند

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- ایران که روزگاری می رفت در ردیف پیشرفته ترین کشورهای جهان قرار گیرد، اکنون باید به دوران سیاه قرون وسطایی اسلام باز گردد.

این حرفی است که یک آخوند حکومتی در مقام رییس دیوان عالی کشور بیان داشت – همان آخوند محسنی گرکانی که در دفاع از آنچه "حجاب اسلامی" می نامند، امروز (جمعه) گفت: از زن های یمنی یاد بگیرید که فقط چشم هایشان پیداست!

بله، آن ها تصور می کنند که هر ظلم و اجحافی را به نام اسلامی می توانند بر مردم ایران تحمیل کنند – حالا به چادر سیاه و روسری سیاه و مانتوی سیاه اکتفا نمی کنند، می خواهند همه بدن زن سیاه باشد و فقط چشمانش دیده شود و حکومت طالبانی در ایران بر قرار گردد.

چرا به آن گروه از کشورهای اسلامی، مثلا ترکیه نگاه نمی کنند که این همه پیشرفت کرده اند؟ هیچ کشور دیگری را به اندازه یمن مفلوک و عقب مانده پیدا نکردند که از مردم ایران، از زنان ایران بخواهند آن ها را مرجع تقلید خود قرار دهند؟

در حاشیه، آخوند احمد علم الهدی امام جمعه تندرو و مشهد نیز در خطبه این هفته خود خانم های خوش پوش را "مانکن" نامید و گفت: باید با مانکن ها با اقتدار برخورد شود.

او افزود: بحران اخلاقی سخت تر از بحران امنیتی است – و چاپلوسانه گفت: از نیروی انتظامی و قوه قضاییه به خاطر اجرای آن چه "طرح امنیت اخلاقی" نامیده شده، سپاسگزار است.

////////////////////////////////

کنفرانس مبارزه با ترور در تروریست ترین کشور جهان رژیم جنون اسلامی خودش یکی از بزرگترین حامیان تروریزم جهانی میباشد خوب کنفرانس تروریزم از نظر آنها مبارزه با سیکولارها و آزادیخواهان میباشد توسط تروریستهای کور خمینی

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- در آستانه برگزاری کنفرانسی در تهران با نام "مبارزه بین المللی با تروریسم"، محمد علی حسینی، سفیر رژیم در ایتالیا ادعا کرد و گفت: تروریسم بزرگترین چالش جامعه بشری است.

او در حالی این تعریف ضد تروریستی را عرضه می کند که حکومت ایران رکورددار حمایت از عملیات جنایتکارانه و ترور کور است، در حدی که هرگاه زن یا کودکی در اسرائیل در اثر عملیات تروریستی به قتل رسیده، در تهران شیرینی تقسیم کرده اند.

حکومت ایران یگانه حامی مالی و معنوی سازمان تروریستی حزب الله لبنان وهمچنین حماس و جهاد اسلامی آزادی فلسطین است.

حکومت ایران نمایندگان 60 کشور را برای حضور در همآیش مبارزه بین المللی با تروریسم در تهران دعوت کرده و یکی از میهمانان آن سرهنگ عمر البشیر، فرمانروای جنایتکار سودان است که دست او به خون صدها هزار نفر از اهالی غیرمسلمان سودان آغشته شده است.

اما رؤسای جمهوری آذربایجان و ارمنستان اعلام کرده اند که در همآیش تهران حضور نخواهند یافت. ظاهرا علت آن، آغاز نهمین دور مذاکرات دو جمهوری بر سر قره باغ علیا می باشد. ولی آگاهان می گویند که اگر دولت های باکو و ایروان واقعا مایل به شرکت در این همآیش تبلیغاتی بودند، می توانستند مذاکرات خود را چند روز عقب اندازند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر