Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ تیر ۱, چهارشنبه

اسرائیل: ایران پول تظاهرات ضد اسرائیلی را داد


خبرهای رادیو اسرائیل
اسرائیل: ایران پول تظاهرات ضد اسرائیلی را داد

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- یک منبع بلندپایه امنیتی در اسرائیل اعلام داشت: حکومت ایران برنامه ریز درگیری ها در "یوم النکبة" در مرز سوریه و اسرائیل بود و به کسانی که در آن شرکت کرده بودند، وعده پولی داد.

به گفته مقام اسرائیلی، دخالت حکومت ایران در سرکوب تظاهرات در سوریه کاملا آشکار است و اعضای سپاه پاسداران و شاخته سپاه قدس به فرماندهی ژنرال قاسم سلیمانی، هم اکنون در سوریه فعالیت گسترده دارند و افزون بر آنها، حزب الله نیز در سرکوب تظاهرات مردمی سوریه نقش فعالی را ایفا می کند.

مقام امنیتی اسرائیل تاکید کرد: حکومت اسلامی نه تنها تظاهر کنندگان سوری را سرکوب می کند، بلکه انواع سلاح ها را در اختیار ارتش سوریه قرار می دهد و فعالیت اینترنتی در آن کشور را مختل می سازد.

به گفته منبع امنیتی اسرائیلی، دخالت حکومت ایران در امور منطقه ای هنگامی به اوج رسید که افراد سپاه پاسداران تظاهراتی را علیه اسرائیل در مرز با سوریه در "مجد الشمس" در بلندی های گولان برنامه ریزی کردند و همان ها رویدادهای "یوم النکبة" را نیز به راه انداختند.

گفته های منبع بلندپایه امنیتی اسرائیل، امروز (چهارشنبه) در روزنامه "هاآرتص" انتشار یافت که گفته است سپاه پاسداران ایران برای انتقال تظاهر کنندگان به مرز بلندی های گولان، میان اسرائیل و سوریه اتوبوس هایی را با موافقت مقامات سوری اختصاص داد.

به نوشته "هاآرتص"، در رخدادهای "یوم النکبة" و "یوم النکسة" سپاه پاسداران در حکومت اسلامی، چند گروه و تشکل فلسطینی، گروه احمد جبرییل، جبهه خلق، ستاد فرماندهی کل را واداشتند صدها تظاهر کننده را به مرز با اسرائیل بفرستد.

--------------------------------

مئیر داگان: ماهیت حکومت ایران، اعراب را با اسرائیل متحد کرد

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- رییس پیشین سرویس امنیت خارجی اسرائیل، آقای مئیر داگان، رسیدن حکومت اسلامی ایران به بمب اتمی را یک "تهدید راهبردی برای موجودیت اسرائیل" توصیف کرد، ولی گفت ماهیت حکومت ایران، اعراب را با اسرائیل عملا متحد و هم پیمان کرده است.

آقای داگان شب گذشته (چهارشنبه) در یک سخنرانی در یک دانشگاه در شهر نتانیا گفت: «تردیدی نیست که تهدید اتمی شدن ایران، از نظر راهبردی پیامدهایی دارد».

او افزود: «حکومت ایران ترور را تشویق می کند و از حزب الله و جهاد اسلامی و حماس در هر جنگ احتمالی آینده حمایت خواهد کرد و افزون بر آن، با رسیدن به بمب اتمی به رقابت خواهند پرداخت».

رییس پیشین "موساد" در ادامه این سخنرانی به حکومت اسلامی ایران اتهاماتی را وارد آورد و گفت: «حکومت ایران موجب تزلزل جدی در صلح و ثبات منطقه شده است و می کوشد خود را به عنوان یک عامل اثرگذار در عرصه انرژی اتمی معرفی نماید و در اوضاع کشورها، و از جمله یمن، سودان، افغانستان و دیگر کشورهای جهان دخالت می کند و بر آنها اثر می گذارد».

آقای مئیر داگان، در ادامه این سخنرانی تاکید کرد که کارشکنی ها و دخالت های حکومت اسلامی ایران «این نتیجه را دارد که کشورهای منطقه به همکاری با یکدیگر، برای مقابله با ایران تشویق شوند».

آقای مئیر داگان افزود: اجازه می دهد که همکاری منطقه ای میان مخالفان رژیم ایران تقویت شود، چرا که خطراتی که "جاه طلبی های ایران و مداخلاتش اسرائیل را تهدید می کنند شامل حال کشورهای همسایه و اصولا جهان نیز هست.

-----------------------------

تونی بلیر در اورشلیم: باید جلوی ایران را از هر راهی گرفت

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- نخست وزیر پیشین بریتانیا و فرستاده "کمیسیون چهار جانبه صلح خاورمیانه"، آقای تونی بلیر نیز که به اسرائیل آمده است، شب گذشته (شامگاه سه شنبه) در سخنرانی در همآیش بین المللی برپا شده از سوی پرزیدنت شیمعون پرس، در مورد حکومت ایران سخنانی اظهار داشت.

آقای تونی بلیر تاکید کرد که نباید اجازه داد حکومت ایران به توان اتمی نظامی برسد.

آقای بلیر گفت: «اگر به ایران اجازه بدهیم که به توان اتمی برسد، این امر عقوبت های خطرناکی خواهد داشت».

-----------------------------------

اطلاع آمریکا به هم پیمانان: بمب اتم ایران یک تا دو سال دیگر

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- روزنامه اسرائیلی "یدیعوت اخرونوت" امروز (چهارشنبه) نوشت: منابع اطلاعاتی آمریکا به چند هم پیمان (و از جمله اسرائیل) اطلاع داده اند که طبق تازه ترین ارزیابی آمریکا، حکومت ایران ظرف یک تا دو سال آینده به بمب اتمی خواهد رسید.

این اطلاعیه آمریکا با سخنان رییس پیشین "موساد" اسرائیل، آقای مئیر داگان در تضاد است که ارزیابی کرده بود ایران تنها در سال 2015 خواهد توانست بمب اتم تولید کند.

به نوشته "یدیعوت اخرونوت"، شاید دلیل این تظاهرات این است آقای داگان اطمینان داشته که جهان با اقدامات مؤثری می تواند برنامه های اتمی ایران را مدتی دیگر هم به تعویق اندازد.
------------------------------------

پس از اتهامات شدید به آمانو، رسما او را به ایران دعوت کردند

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- رییس سازمان انرژی اتمی ایران، آقای فریدون عباسی دوانی گفت که در دیدار با مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، از آقای یوکیا آمانو دعوت کرده که برای دیدار از تاسیسات اتمی جمهوری اسلامی به ایران برود.

آقای عباسی گفت که دیدار روز گذشته (سه شنبه) با مدیر کل آژانس "بسیار خوب" و "شفاف" و "سازنده" بوده است. او همچنین مدعی شد که حکومت ایران و مدیرکل آژانس "هیچ اختلاف نظری" با هم ندارند- و این در حالی است که رییس سازمان انرژی اتمی ایران، پیشتر آقای آمانو را متهم کرده بود به جای پرداختن به موضوع ایمنی اتمی به مسائلی می پردازد که به گفته وی او "بی اساس" است و از "قطعنامه های غیرقانونی شورای امنیت" سرچشمه می گیرد.

دعوت از آقای آمانو برای رفتن به ایران در حالی است که آقای عباسی و نیز سایر مسئولان ایرانی اوائل این هفته مدعی شده بودند که دکتر آمانو، "مامور آمریکا" است و حتی یک کمپین علیه او به وجود آورده اند.

مدیر کل آژانس نیز در آخرین گزارش خود به شورای حکام، تاکید کرده است که براساس مدارک جدید، حکومت ایران تا کوتاه مدتی پیش به فعالیت های غنی سازی مخفی اورانیوم برای ساخت کلاهک اتمی و نصب آن به روی موشک های بالستیک ادامه می داده است.

/////////////////////

اهزاده سعودی: "بسیج همه امکانات سعودی، برای مقابله با ایران"

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- یک دیپلمات و شاهزاده سعودی خواهان فشار بیشتر بر حکومت اسلامی ایران شد و گفت در صورتی که به علت تحریم ها و هر دلیل دیگری، صدور نفت ایران متوقف گردد، عربستان آمادگی آنرا دارد که با افزایش تولید خود به میزان چهار میلیون بشکه در روز، کمبود نفت ایران را در بازار جهانی جایگزین کند.

شاهزاده "ترکی الفیصل" در کنفرانسی که به نوشته روزنامه آمریکایی "وال استریت ژورنال" حدود سه هفته پیش برگزار شده، تاکید کرده است که بهترین راه برای ضربه زدن به حکومت ایران و تحت فشار گذاشتن جمهوری اسلامی، محدود کردن صنایع نفت ایران است.

این دیپلمات و شاهزاده سعودی تاکید کرد در صورتی که حکومت ایران بخواهد به برنامه ساخت سلاح اتمی ادامه دهد، و همچنین سیاست دخالت در کشورهای همسایه را دنبال کند، عربستان آمادگی آنرا دارد که از همه "پتانسیل های اقتصادی، سیاسی و امنیتی خود استفاده کند، تا جلوی زیاده خواهی حکومت ایران را بگیرد.

شاهزاده ترکی الفیصل، سفیر پیشین عربستان در بریتانیا و ایالات متحده بوده است.

او در بخشی از سخنان خود هشدار داد که اگر جمهوری اسلامی به سلاح اتمی نزدیک شود، عربستان سعودی نیز "علیرغم میل خود" به گفته او، «ناچار خواهد شد در همین راه قدم بگذارد».

این دیپلمات سعودی درباره دخالت های حکومت ایران در امور کشورهای عرب منطقه نیز، به ویژه به بحرین و عراق اشاره کرد و گفت: «در عراق گروه های بسیاری هستند که مامور حکومت ایران هستند» و افزود: «این موضوع نه تنها غیرقابل قبول است، بلکه آینده منطقه را و آینده عراق را که در آن اقوام و مذاهب مختلفی وجود دارند، به خطر می اندازد».

به نوشته "وال استریت ژورنال"، هر چند که پرنس ترکی الفیصل، 66 ساله، هم اکنون هیچ مقام رسمی در عربستان ندارد، ولی دیپلمات های آمریکایی و عرب می گویند که حکومت سعودی، معمولا از شاهزاده ترکی الفیصل استفاده می کنند، تا سیاست های آینده خود را بیان کنند.

فیگارو: «ایران در پشت پرده تحرکات اسلام گرایان آذربایجان است»

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- در حالی که حکومت ایران روابط حسنه ای با ارمنستان دارد، درگیری هایی با جمهوری آذربایجان پیدا کرده است، به ویژه آنکه سران حکومت تهران، دولت آقای الهام علی اف را متهم می کنند با برقراری روابط حسنه با اسرائیل و ایالات متحده، امنیت جمهوری اسلامی را به خطر انداخته است.

همین موضوع باعث شده که در سال های گذشته، حکومت ایران با کمک به اسلام گرایان در آذربایجان، آنها را علیه حکومت بشوراند.

روزنامه فرانسوی "فیگارو"، در مقاله ای به تحریک اسلام گرایان جمهوری آذربایجان، توسط حکومت ایران پرداخته است.


فراخوان از ملت ایران برای از سرگیری "الله اکبرها" از پشت بامها از امشب

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- یک تشکل سیاسی مخالف حکومت ایران، از ایرانیان خواست تا شامگاه چهارشنبه، امشب، روی پشت بام ها رفته و بار دیگر به دادن شعار و گفتن الله اکبر بپردازند.

در ادامه درخواست ها از 12 زندانی سیاسی در اوین که دست به اعتصاب غذا زده اند، مبنی بر شکستن اعتصاب غذایشان، "شورای هماهنگی راه سبز امید" از این زندانیان خواست همزمان با فریاد ایرانیان بر پشت بام ها در ساعت 10 شب، آنها نیز به اعتصاب غذای خود پایان دهند. این در حالی است که آقای محسن امین زاده، فعال و زندانی سیاسی نیز که عصر دیروز (سه شنبه) پس از پایان مرخصی اش به زندان اوین بازگشت، از همان بدو ورود به اعتصاب کنندگان پیوست.

همزمان، خانواده های این زندانیان می گویند از آنجا که امکان برقراری تماس تلفنی از عزیرانشان گرفته شده است، آنها به شدت نگران سلامتی زندانیان اعتصابی هستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر