Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ تیر ۸, چهارشنبه

وزیر خارجه بریتانیا: ایران محرمانه موشک های قابل حمل مواد اتمی آزمایش کرد


وزیر خارجه بریتانیا: ایران محرمانه موشک های قابل حمل مواد اتمی آزمایش کرد

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- وزیر خارجه بریتانیا، آقای ویلیام هیگ، حکومت ایران را متهم کرد که مخفیانه موشک هایی با کلاهک های قابل حمل مواد اتمی آزمایش کرده است. اما جمهوری اسلامی این اتهام را رد کرد.

وزیر خارجه بریتانیا، ظهر امروز (چهارشنبه) در سخنانی در پارلمان کشورش، با اشاره به رزمآیش "پیامبر اعظم – 6" در ایران، گفت: «ایران برخلاف قطعنامه های بین المللی، در حال آزمایش انواع موشک ها با قابلیت حمل کلاهک اتمی است».

آقای هیگ، سپس با اشاره به تصمیم جمهوری اسلامی برای سه برابر کردن تولید اورانیوم غنی شده 20 درصدی، گفت که این میزان، بسیار بیشتر از مقداری است که برای فعالیت های صلح آمیز نیاز است و تاکید کرد که به همین دلیل، دولت بریتانیا بر ادامه فشارها بر حکومت اسلامی، از جمله با گسترده تر کردن تحریم ها، پافشاری خواهد کرد.

اما ساعتی پس از این سخنان آقای ویلیام هیگ، رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت: «هیچ یک از موشک های آزمایش شده توسط ایران، دارای قابلیت حمل کلاهک اتمی نبوده اند».

---------------------------------

ناجا: دیش ماهواره بی دیش، پاکسازی کامل همه بام ها

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- فرمانده نیروی انتظامی اسلامی گفت که طرح جمع آوری دیش های ماهواره، به گفته او "با قاطعیت" ادامه خواهد یافت.

همزمان، سرتیپ پاسدار احمد رضا رادان، جانشین فرمانده نیروی انتظامی نیز، شهروندانی را که در روزهای گذشته، آنتن ماهواره از خانه های آنها جمع آوری شده؛ تهدید کرد که در صورت استفاده مجدد از تجهیزات دریافت برنامه های ماهواره ای؛ به مراجع قضایی معرفی و محاکمه خواهند شد.

پیشتر، فرمانده نیروی انتظامی، سرتیپ پاسدار اسماعیل احمدی مقدم گفته بود که "چهره 90 درصد خانه های تهران" از دیش های ماهواره ای پاک شده است.

آقای احمدی مقدم امروز در اظهاراتی جالب، مدعی شد که استفاده از تجهیزات دریافت برنامه های ماهواره ای، در بسیاری از کشورهای ممنوع یا محدود است – ولی نگفت منظور او کدام کشورها است؟! چرا که حتی در کشورهایی چون افغانستان و سوریه نیز، مردم آزادانه از دیش های ماهواره استفاده می کنند و تنها در کشوری چون کره شمالی است که استفاده از آنتن های ماهواره ممنوع است.

---------------------------------


ادامه رزمآیش هوایی جدید ایران: آزمایش رادار«غدیر»

درادامه رزمآیش "پیامبر اعظم – 6" در ایران، سپاه پاسداران حکومت اسلامی مدعی شد که برای نخستین بار، راداری را آزمایش کرده است که توان ردگیری هواپیماهای رادار گریز، موشک های بالستیک و حتی ماهواره های در مدار پایین را داراست.

سرتیپ پاسدار امیر علی حاجی زاده، فرمانده نیروی هوا – فضای سپاه امروز (چهارشنبه) گفت که این دارا، "غدیر" نام دارد و توان شناسایی انواع پرنده ها را در شعاع یک هزار و یک صد کیلومتر و ارتفاع سیصد کیلومتر داراست.

روز گذشته (سه شنبه) نیز، در جریان همین رزمآیش، سپاه پاسداران چندین فروند موشک دوربرد و میان برد را به نمایش و گذاشت و شلیک کرد – و فرماندهان سپاه تهدید کردند که با همین موشک ها به راحتی می توانند شهروندان اسرائیلی و همچنین پایگاه های نظامی آمریکایی در منطقه را، حتی از شهر دامغان در استان سمنان هدف قرار دهند.

سرتیپ پاسدار حسین سلامی، دیروز (سه شنبه) تهدید کرده بود که دست ایران روی ماشه است و حال، به گفته او، «تعداد ماشه ها بیشتر شده است».

----------------------------------

آمریکا: ایران به جای لاف زدن از موشک ها و نقض قطعنامه ها، به تمدن باز گردد

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- کاخ سفید واشینگتن بامحکوم کردن تهدیدهای جدید موشکی حکومت ایران گفت که مقامات آمریکایی، بیشتر این سخنان را، اقداماتی نمایشی می دانند.

خانم ویکتوریا نولند، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، با اشاره به قطعنامه 1929 شورای امنیت که ساخت موشک های با قابلیت حمل کلاهک اتمی را برای حکومت ایران ممنوع کرده است، گفت: «جمهوری اسلامی به جای آنکه بکوشد به آغوش جامعه جهانی باز گردد، با نشان دادن موشک های خود در برابر دوربین های تلویزیونی، در مورد توانایی های نظامی اش، لاف می زند».

سخنگوی وزارت خارجه اسرائیل آقای ایگال پالمور دیروز (سه شنبه) گفته بود که فعالیت ها و تهدیدهای مقامات سپاه پاسداران، بار دیگر نشان داد که جمهوری اسلامی، تهدید اول منطقه و جهان است.

---------------------------------

هشدار شدید احمدی نژاد به قوه قضاییه: از اعضای دولت دفاع می کنم

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- محمود احمدی نژاد، رییس جمهوری اسلامی به قوه قضاییه هشدار داد که اگر بخواهد دامنه بازداشت نزدیکان او را به کابینه نیز بکشانند و اعضای هیأت دولت را نیز دستگیر کند، او بر اساس "وظیفه" خود، از اعضای کابینه دفاع خواهد کرد.

سخنان احمدی نژاد، در واکنش به دستگیری چند مدیر ارشد دولتی، از نزدیکان آقای اسفندیار رحیم مشایی در روزهای اخیر بیان شد. برخی تارنماهای خبری نزدیک به اصولگرایان مخالف احمدی نژاد، در روزهای اخیر نوشته بودند که احتمال دارد در آینده نزدیک، آقای حمید بقایی، رییس سابق سازمان میراث فرهنگی و معاون اجرایی محمود احمدی نژاد، و همچنین، شخص اسفندیار رحیم مشایی، رییس دفتر ریاست جمهوری نیز بازداشت شوند.

اما احمدی نژاد امروز (چهارشنبه) مدعی شد که همه این اقدامات و فشارها "سیاسی" هستند، و افزود: «موضع ما تا کنون سکوت بوده است. ولی اگر ببینم که قصد دارند همکاران من را در کابینه متهم کنند، وظیفه قانونی، ملی وعرفی خود می دانم که از همکارانم دفاع کنم و موضوع ها را با مردم در میان بگذارم».

این سخنان، شدیدترین حملات احمدی نژاد به هواداران آیت الله خامنه ای در دو ماه گذشته و در جریان تنش بین دو گروه بوده است – و این در حالی است که طرح سئوال از او در مجلس و حتی استیضاح رییس جمهوری، با تصمیم هیات رییسه پارلمان به پس از تعطیلات تابستانی مجلس شورای اسلامی موکول شد.

هر چند که آقای محمد ابراهیم نکونام، رییس کمیسیون اصل نود مجلس، دیروز (سه شنبه) گفت که به طور کلی "بعید می داند" این طرح در مجلس عملی شود.

طرح سئوال از احمدی نژاد، از طرف آقای علی مطهری تهیه شده و روز یکشنبه با بیش از یک صد امضاء به هیأت رییسه مجلس ارائه شد، اما آقای محمد دهقان، عضو هیأت رییسه گفته است که اکثریت اعضای هیأت رییسه پارلمان، با طرح سئوال از احمدی نژاد مخالف هستند.

احمدی نژاد را تکمیل چهار سال ریاست جمهوری اش اطمینان دارد

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- تارنمای خبری – تحلیلی "عصر ایران" در مقاله ای نوشت که احمدی نژاد از آن جهت به هیچ یک از هشدارهای داخلی توجه نمی کند، و دست به هر کاری که بخواهد می زند، که بر این باور است، هیچ کس نمی تواند دوره چهار ساله ریاست جمهوری او را به خطر بیاندازد.

به نوشته "عصر ایران"، رییس جمهوری اسلامی، همانطور که قطعنامه های بین المللی عید حکومت را "کاغذ پاره" می داند، خط و نشان کشیدن ها و انتقادات داخلی را نیز چیزی بیشتر از این نمی داند.

"عصر ایران" نوشت، احمدی نژاد همانگونه که باور دارد در صحنه خارجی، دست به هر کاری که بزند، غرب به ایران حمله نظامی نخواهد کرد، در سیاست داخلی نیز، می اندیشد که نتیجه و برآیند همه انتقادات، نهایتاً استیضاح و برکناری برخی از اعضای کابینه است و هیچ خطری ریاست جمهوری او را تهدید نمی کند – پس پای خود را روی پدال گاز گذاشته است و سخت می راند و نیک می داند که حتی اگر از سرعت مجاز فراتر و دو چراغ قرمز هم رد کند، پلیس هیچ گاه خودروی خود را متوقف نمی کند.

تحلیلگران صدای اسرائیل می گویند دلیل این همه اعتماد به نفس احمدی نژاد، این است که او به خوبی می داند رژیم اسلامی و در رأس آن، آیت الله علی خامنه ای، توان پرداخت هزینه بالای برکناری یک رییس جمهوری را که با تقلب و کودتای برنامه ریزی شده در قدرت است، ندارد.

----------------------------------

هدیه غم انگیز نخست وزیر روسیه سفید به پرزیدنت شیمعون پرس


خانواده پرس، پیش از جنگ جهانی دوم

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- به گزارش رسانه های اسرائیل، نخست وزیرروسیه سفید (بلاروس)که اخیرا از اسرائیل دیدار رسمی داشت، هدیه ای را تقدیم پرزیدنت شیمعون پرس رییس جمهوری کرد که نه تنها باعث خوشحالی او نشد که وی را غم زده ساخت. این هدیه، لیست افرادی بود که در زادگاه پرزیدنت پرس زندگی می کردند و نازی ها نام آنان را در لیستی گرد آورده بودند تا اعدام شوند. 22 تن از این افراد اقوام پدری و مادری پرزیدنت پرس بودند.

پرزیدنت پرس به هنگام بررسی سند دریافت شده در حالی که اشک در چشمانش حلقه زده بود، گفت: چندین تن از افرادی که نامشان در لیست قید گردیده هم شاگردی های مدرسه ی او بوده اند. پرزیدنت پرس یادآورشد که نازی ها به آنها و دیگران دستور دادند چاه های عمیق را با دست خود حفر کنند و سپس به سوی آنها آتشباری کردند و اجسادشان را درون چاه ها انداختند. در حالی که برخی از آنها تنها مجروح بودند اما آنجا چنان رها شدند تا جان دادند.

پرزیدنت پرس افزوده و گفت: در زادگاه وی، نازی ها و همکاران محلی شان کنیسایی را که 400 فرد یهودی در آن در حال نیایش بودند، به آتش کشیدند و همه را سوزانیدند.

-------------------------------

راهای مقابله با انترنت با روش جنون اسلامی

با اشاره به پروژه جدید آمریکا برای مقابله با سانسور در اینترنت

مصلحی: وزارت اطلاعات راه های مقابله با "کیف اینترنتی" را طراحی کرده است

حیدر مصلحی وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که وزارتخانه متبعوش پروژه " کیف اینترنتی" آمریکا را پیش بینی و راه های مقابله به آن را طراحی کرده است.

چندی پیش روزنامه آمریکایی "نیویورک تایمز" گزاش داده بود که وزارت خارجه آمریکا در حال تهیه پروژه ای با نام "کیف اینترنتی" است؛ طرحی که قصد دارد با دور زدن سانسور در کشورها، به کاربران اجازه وصل شدن به شبکه‌های بی‌سیم مستقل را بدهد.

به گزارش فارس ، حیدر مصلحی وزیر اطلاعات در حاشیه جلسه چهارشنبه 29-6-2011 هیات وزیران در جمع خبرنگاران در خصوص امضای فرمان سایبری رئیس جمهوری آمریكا پیرامون فراهم سازی امکانات و تکنولوژی اینترنت برای ایران و چند کشور دارای محدودیت گفت:" این اقدام حركت تازه و جدیدی نیست و از فتنه ٨٨ آمریكایی‌ها و در واقع سرویس‌ های جاسوسی كشورهای همراه با آمریكا و حتی بعضا كشورهای منطقه در فضای سایبری سرمایه‌گذاری سنگینی كرده‌اند."

مصلحی همچنین افزود: "اوباما دو سه بار در كنگره آمریكا و در جاهای مختلف اذعان كرده جنگ سایبری با جمهوری اسلامی به موفقیت نرسیده و اقرار به شكست كرده و ما مجموعه این اقدامات و به عنوان نمونه كیف اینترنتی را از قبل پیش‌بینی و رصد و راه‌های مقابله با آنها را طراحی كرده‌ایم."

وزیر اطلاعات ایران "كیف اینترنتی" را پروژه‌ای تعریف كرد كه شخص اوباما به عنوان حركتی جدید در حوزه سایبری و بیشتر با هدف مقابله اینترنتی با جمهوری اسلامی ایران طراحی كرده و گفت وزارت اطلاعات بر فضای سایبر تسلط بسیار خوبی دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر