Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ خرداد ۲۰, جمعه

بعضی از فرماندهان ارتش سوریه به صفوف مردم پیوست و روزبروز رژیم جنون بعث سوریه روبه سرنگونی میرود


بعضی از فرماندهان ارتش سوریه به صفوف مردم پیوست و روزبروز رژیم جنون بعث سوریه روبه سرنگونی میرود
شکنجه های خیابانی در سوریه و کشتار مردم بیدفاع سوریه بدست دیکتاتور کوتله باشر الاسد فرزند جوجه تیغی ماغ میغی.

مردم معترض سوریه: بشار اسد قاتل، برو گمشو + چند فیلم

به گزارش خبرگزاری فرانسه، نیروهای امنیتی رژیم سوریه امروز بروی تظاهرکنندگان آتش گشودند و دستکم شش نفر را کشتند. (فیلم در پائین گزارش). تظاهرکنندگان سوری با در دست داشتن پارچه نوشته هايی شعار می دادند: مردم سقوط نظام را می خواهند و بشار اسد، برو گمشو.

تصویری گرفته شده از روی فیلمی ویدئويی از تظاهرات امروز مردم سوریه

العربیه: شاهدان عینی از سوریه روز جمعه 10-6-2011 گزارش دادند مردم معترض در شهرهای لاذقیه و حما با دست خالی به سمت نیروهای امنیتی یورش برده وآنها را مجبور به فرار کردند.

یکی از شاهدان عینی در گفتگو با تلویزیون العربیه اعلام کرد، تظاهرکنندگان در شهرهای عامودا ، بنش ، حمص ، لاذقیه، دیر الزور، درعا، بو کمل، و القامشلی، شعار های ضد حکومتی سر دادند.

دیگر شاهد عینی که از در تظاهرات شهر لاذقیه شرکت کرده است می گوید مردم این شهر با دست خالی به سمت نیروهای امنیتی یورش بردند.

وی در تفسیر این حادثه می گوید :" نیروهای امنیتی دیگر توان روبرو شدن با همه شهرها را ندارند وتعداد این نیروها در مقایسه با جمعه های دیگر کمتر شده است."

در شهر حما نیروهای امنیتی مجسمه بشار اسد را برای دور نگه داشتن از دسترس تظاهرکنندگان خشمگین آن را از مرکز شهر به جای دیگری منتقل کردند.

فیلمهای تظاهرات امروز سوریه

نوشته در دست تظاهرکنندگان: مردم سقوط نظام را می خواهند

تیراندازی بسوی تظاهرکنندگان


شلیک به آمبولانس و شرکت پاسداران در کشتار مردم سوریه

خبرگزاری فرانسه امروز در گزارشی از ترکیه نوشت، نبیل، یک راننده آمبولانس در سوریه بود که هدف گلوله ماموران حکومتی قرار گرفته و به ترکیه گریخته است.

نبیل که اکنوی در بیمارستان بستری است از سرکوب بیرحمانه مردم شهر "جسرالشغور" بدست ماموران حکومت بشار اسد می گوید و شرح می دهد که چگونه از پشت، هدف گلوله قرار گرفته است.

نبیل که 29 سال دارد می گوید شغل من جمع کردن مجروحین و انتقال آنها به درون آمبولانس بود. در حال انجام کارم بودم که یک دفعه صدای پرواز چند هلیکوپتر را شنیدم.....تنها چیزی که از آن پس بیاد دارم، زخمی هايی بود که روی زمین افتاده بودند، خیلی بودند...بعدا شنیدم که خیلی از آنها کشته شدند.

رادیو بین المللی فرانسه نیز در گزارشی اعلام کرد، شماری از زخمی شدگان سرکوب های خونین سوریه که به ترکیه پناهنده شده اند گفته اند که نظامیان جمهوری اسلامی در سرکوب آنان و مردم معترض سوریه شرکت می کنند.

مصطفی یک جوان بیست و سه سالۀ ساکن شهر ادلب گفته است که به چشم خود نظامیان ایرانی را دیده که عربی صحبت نمی کردند و به درخواست معترضان نیز مبنی بر عدم شرکت در سرکوب ناراضیان توجه ای نداشتند.

مصطفی تصریح کرده است که نظامیان ایرانی ریش داشتند، در حالی که داشتن ریش در ارتش سوریه ممنوع است.

یک جوان هفده سال سوری نیز گفته است که نظامیان ایرانی سیاه پوش بودند و عربی صحبت نمی کردند و تفنگ های آنان از انواعی نبود که در ارتش سوریه مورد استفاده قرار می گیرند.

او همچنین گفته است که این نظامیان غیرعرب زبان سیاه پوش بعضاً به عنوان تک تیرانداز به روی تظاهرکنندگان شلیک می کردند. او از نظامیان ایرانی با عنوان بسیجی یاد کرده است.

یک جوان دیگر سوری گفته است که او نمی تواند با اطمینان کامل بگوید که کسانی که در سرکوب مردم سوریه شرکت می کنند نظامیان ایرانی هستند، اما، او اطمینان دارد که آنان سربازان سوری نبوده اند.


اسد مشروعیت خود را از دست میدهد

وزیر دفاع آمریکا امروز با اشاره به سرکوب خونین معترضان سوری گفت، فکر می کنم که بشار اسد دارد مشروعیت خود را از دست می دهد.

ربرت گیتس که برای حضور در گفتگوهايی در باره اقدامات ناتو در بروکسل (مقر ناتو) بسر می برد، گفت، آنچه اکنون در سوریه روی می دهد، یک منبع نگرانی برای جامعه جهانی است.

وزیر دفاع آمریکا در ادامه افزود، سئوالی که اکنون بین ما مطرح می شود، این است که آیا پس از سرکوبهای خونین سوریه، مشروعیتی برای بشار اسد باقی مانده است؟


نخست وزیر ترکیه رژیم سوریه را به قساوت و بیرحمی متهم کرد

نخست وزیر ترکیه طی سخنانی با اشاره به سرکوب بیرحمانه معترضان سوری، رژیم سوریه را به قساوت و بیرحمی متهم کرد و گفت، رفتار رژیم اسد با معترضان، یک رفتار غیرانسانی است.

رجب طیب اوردوغان که اظهاراتش توسط خبرگزاری آناتولی ترکیه مخابره شده، گفته است، حدود چهار، پنج روز پیش با رئیس جمهور سوریه صحبت کردم. تصور من این است که آنها (مقامات سوری) وضعیت را جدی نمی گیرند و متاسفانه رفتاری غیرانسانی دارند.

نخست وزیر ترکیه که به گزارش خبرگزاری آناتولی، پنج شنبه شب در یک برنامه تلویزیونی سخن می گفت، با شرح چگونه کشته شدن زنان معترض سوری، عملکرد رژیم سوریه را فاجعه آمیز دانست و گفت، این اقدامات برای ما غیرقابل قبول است.



-------------------------------------------------------------------
رژیم ایران و ملت ایران

منبع حکومتی: درگیری شدید در انزلی / پرتاب گاز آشک آور

سایت خبرآنلاین: هواداران ملوان با پرتاب صندلی، خشم خود را نشان دادند. پس از آن‌که پرسپولیس قهرمان جام حذفی شد، هواداران ملوان انزلی با پرتاب صندلی‌های ورزشگاه تختی انزلی به داخل زمین چمن، خشم خود را از ناکامی تیم‌شان نشان دادند. آن‌ها صندلی‌ها را به داخل زمین پرتاب می‌کردند و این حرکات باعث شد در آستانه اهدای جام قهرمانی به پرسپولیسی‌ها، فضای ورزشگاه تختی به تشنج کشیده شود.

خبرگزاری مهر: در حالی که نیروی انتظامی نتوانست نظم را بر ورزشگاه انزلی حاکم کند، بازیکنان پرسپولیس نتوانستند به شادی بپردازند. در این بین چند اتومبیل نیروی انتظامی و آمبولانس های ورزشگاه وارد زمین شدند و درست در منطقه مرکزی پارک کردند. برخی هواداران نیز به آمبولانس هم رحم نکردند و شیشه های آن را شکستند. پلیس هم که کنترل ورزشگاه از دستش خارج شده بود ناچار به استفاده از گاز اشک آور شد. در این دقایق تماشاگران به ناچار از ورزشگاه خارج شدند اما بی نظمی همچنان در اوج خودش قرار داشت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر