Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ تیر ۲۸, سه‌شنبه

خبری هم اکنون بدستمان رسیده است که تعدادی از پرسنل سپاه و ارتش که خواستار یک نظام سکولار و جدای دین از سیاست هستند در روئز های آینده دست به یک کودتاه


خبری هم اکنون بدستمان رسیده است که تعدادی از پرسنل سپاه و ارتش که خواستار یک نظام سکولار و جدای دین از سیاست هستند در روز های آینده دست به یک کودتاه بزرگ علیه ولایت فقیه خواهند زد و قرار بر این است که نیروی هوای که مشغول این کار است وارد عمل بشود و کار ولی فقیه را یکسره کند که بین این چند روز بحث مسئله ی سیستم نظام سیاسی اسلام سیاسی شکست خورده است و ما از اروپایها کمتر نیستیم در بین افراد روشنفکر سپاه و ارتش که مخالف ولایت فقیه هستند و خواستار یک نظام دموکراتیک هستند بالا گرفته است و رژیم دست به این جنگی که علیه گریلاهای کرد زده بود بیشتر بخاطر کاستن این اختلافات بود اما این حرکت هیچ کمکی به ماندن این رژیم هم نخواهند کرد بلکه خیلی از افسران و فرماندهان چه در سپاه و چه در راتش به این نتیجه رسیده اند که باید رژیم عوض بشود و یک سیستم سیاسی از نوع آلمان یا سوئد در ایران بر قرار بشود.منابع توسط ایمیل از داخل کشور پرسنل نیروی هوای ایران.
//////////////////////////////////////////////////
عکسهای همراه با کلیپهای بیاد گریلاهای شهید




------------------------------------------------

تمرکز نیروهای سپاه در مرزهای ایران با ترکیه و عراق، هشدار ایران به ترکیه

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل در حالی که در روزهای گذشته سپاه پاسداران جمهوری اسلامی تعداد بسیار زیادی از نیروهای خود را به بهانه مقابله با "پژاک" در مرزهای غربی ایران مستقر کرده است، تارنمای خبری – تحلیلی "ایران بریفینگ" نوشت که تمرکز این نیروها در مناطق مرزی ایران با ترکیه و عراق، ممکن است هشداری نیز به دولت آنکارا باشد.

به نوشته "ایران بریفینگ": «با توجه به وخامت ارتباط سیاسی بین ترکیه و ایران بر سر کشور سوریه، جمهوری اسلامی قصد دارد نیروهای خود را به حالت آماده باش نظامی درآورد تا در صورت حمله نظامی ترکیه به خاک سوریه، اقدامی تلافی جویانه انجام دهد».

یادآوری می کنیم که هفته نامه "صبح صادق"، ارگان رسانه ای رسمی سپاه پاسداران، در آخرین شماره خود به ترکیه هشدار داده بود که اگر ایران ناچار شود بین سوریه و ترکیه، یکی را انتخاب کند، گزینه ایران به طور یقین بشار اسد خواهد بود.

اما آقای رامین مهمانپرست، امروز (سه شنبه) زمانی که خبرنگاری از او درباره موضع وزارت خارجه درباره مقاله اخیر "صبح صادق" پرسید، بدون آنکه پاسخ روشنی بدهد، تنها گفت که ترکیه و سوریه، هر دو از کشورهای مؤثر هستند.

وخامت عملیات زمینی سپاه پاسداران علیه "پژاک" در مرزهای با عراق و ترکیه

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران، سرتیپ پاسدار محمد خاکپور می گوید عملیات این نیروها علیه شبه نظامیان "حزب حیات آزاد کردستان"، "پژاک" همچنان ادامه خواهد یافت.

همزمان، سخنگوی وزارت خارجه ایران، آقای رامین مهمانپرست نیز، امروز (سه شنبه) تهدید کرد که با هر تحرکی در مرزهای غربی "قاطعانه و محکم" برخورد خواهد شد.

درگیری های گسترده میان نیروهای سپاه با شبه نظامیان "پژاک"، در خاک اقلیم کردستان عراق از هفته گذشته شدت گرفته است.

در این زمینه، سرتیپ پاسدار خاکپور شامگاه دیروز(دوشنبه) گفت که تا کنون چندین تن از اعضای "پژاک"، کشته یا زخمی شده اند و گروهی نیز اسیر گشته اند- اما سخنگوی "پژاک"، آقای شیرزاد کمانگر با رد ادعای فرمانده نیروی زمینی سپاه، گفت که بیشتر کشته شدگان از اعضای سپاه پاسداران بوده اند.

همزمان، تارنمای خبری – تحلیلی "ایران بریفینگ"، به نقل از یک روزنامه نگار کرد نوشت که هم اکنون در تمام مناطق غربی ایران حالت فوق العاده اعلام شده، و حتی تمام مراکز درمانی و بیمارستان ها در شهرهایی چون سردشت و بوکان در اختیار سپاه پاسداران گذاشته شده و بیمارستان ها، هیچ مریض عادی را نمی پذیرند.

وزارت خارجه ایران: طرح "گام به گام" روسیه هنوز نرسیده است

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- آقای مهمانپرست در اشاره به طرح روسیه برای گفتگوی "گام به گام" با ایران، گفت: «این طرح هنوز به دست ما نرسیده است، ولی در صورت دریافت، آنرا بررسی خواهیم کرد».

وزیر خارجه روسیه، آقای سرگئی لاوروف، هفته گذشته در یک کنفرانس خبری مشترک با همتای آمریکایی خود، بانو هیلاری رودهام کلینتون، طرح "گفتگوی گام به گام" را ارائه کرد که بر اساس آن در ازاء شفاف سازی هر بخش از برنامه های اتمی ایران، بخشی از تحریم ها علیه آن کشور به حالت تعلیق درخواهد آمد.

در پاسخ به مایر: «شرایط برای حمله اسرائیل به ایران فراهم نیست»

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل - در واکنش نسبت به سخنان یک عضو پیشین سرویس امنیت خارجی ایالات متحده، "سی.آی.ای" مبنی بر این که اسرائیل در ماه سپتامبر (شهریور) به تأسیسات اتمی ایران حمله خواهد برد و ایالات متحده نیز بالاجبار به جنگ ناخواسته ای کشانده می شود، آقای کراولی، سخنگوی پیشین وزارت خارجه ایالات متحده گفت: این ارزیابی پایه و اساس ندارد و نمی تواند منطقی باشد.

به گفته آقای کراولی خیزش مردمی در چند کشور عرب اوضاع سیاسی و نظامی خاورمیانه را پیچیده تر کرده و موجب شده اسرائیل اگر هم قبلا قصدی برای حمله به تأسیسات اتمی ایران داشته، در حال حاضر شکیبایی پیشه کند.

آقای کراولی به سخنان رییس پیشین موساد اسرائیل استناد کرد که گفته بود اسرائیل قصد حمله به تأسیسات اتمی ایران را ندارد.

«ایران نیروهای حزب الله را راهی کشتن کنسول اسرائیل در استانبول کرد»

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل - روزنامه ایتالیایی "کوریره دلا سرا" گزارش داد: رویداد تروریستی دو ماه پیش در ترکیه توسط گروه حزب الله لبنان طرح ریزی و اجرا شده بود و هدف از آن کشتن کنسول اسرائیل در ترکیه بود.

به نوشته "کوریره دلا سرا"، هدف حزب الله برای کشتن کنسول اسرائیل یا به دلیل احتیاطی که وی به کار می برد و یا تدابیر امنیتی ویژه از سوی سرویس امنیتی ترکیه حاصل نشد و شکست خورد.

یادآوری می شود: درجریان رویداد تروریستی در یکی از محلات استانبول، تروریست های حکومت اسلامی ایران بمبی را به یک دوچرخه وصل کردند و افراد سپاه پاسداران ایران پیش از آنکه بمب منفجر شود به دیده بانی پرداختند و افراد حزب الله آن را از راه دور منفجر ساختند که به کنسول اسرائیل آسیبی وارد نشد و تنها شش رهگذر زخمی گردیدند.

سرویس های امنیتی اسرائیل پیش از رویداد تروریستی در استانبول از احتمال انجام ترور به دست افراد حزب الله در کشورهای خارجی خبر داده بودند و گفته بودند که حزب الله قصد دارد به انتقام خون افسر عملیاتی خود، عماد مغنیه در دمشق در فوریه سال 2008 و دو دانشمند اتمی ایران در تهران در دسامبر 2009 و دسامبر 2010 به شهروندان اسرائیلی لطمه برساند به ویژه که حسن نصرالله چند بار اسرائیل را متهم به قتل مغنیه و دانشمند اتمی ایرانی کرده و تهدید کرده بود اسرائیل بهای گزافی را خواهد پرداخت.

رسانه های خارجی تا کنون ده بار از تلاش حزب الله برای آسیب رسانیدن به اهدف اسرائیلی در کشورهای خارجی خبر داده اند.

برجسته ترین تلاش در بهار سال 2008 در باکو، پایتخت آذربایجان انجام شد که در آن سرویس های اطلاعاتی آذربایجان چند تن از فعالان حزب الله را دستگیر کردند زیرا آنها قصد داشتند چند خودرو مواد منفجره را در مجاورت سفارت اسرائیل منفجر کنند.


خشم شدید "شورای همکاری خلیج فارس" از دخالت های ایران در بحرین

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل - شورای همکاری خلیج فارس، به طور رسمی به اظهارات اخیر شیخ احمد جنتی درباره بحرین اعتراض کرد. دبیر شورای همکاری خلیج فارس، آقای عبداللطیف الزیانی، نامه اعتراض این شورا را، روز گذشته (دوشنبه) به سفیر ایران در ریاض داد.

شیخ احمد جنتی در خطبه های نماز جمعه هفته پیش در تهران، گفته بود بحرین باید به دست سپاه اسلام فتح شود و مسلمین بر آن حکومت کنند.

حال آقای الزیانی که خود بحرینی است، در اعتراض به این سخنان، خواهان پایان یافتن اظهارات تحریک آمیز ایران در مورد بحرین شده است.

امروز: سه اعدام دیگر در ملاءعام، این بار؛ کرمانشاه

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل - حکومت ایران، امروز (سه شنبه) سه تن دیگر را در ملاءعام به دار آویخت.

دادستان عمومی کرمانشاه، که این افراد در آن شهر اعدام شدند، گفت که این سه جوان دو ماه پیش به دختری تجاوز جنسی کرده اند و برای اخاذی از او فیلم گرفته اند.

با این اعدام، تعداد کل افراد اعدام شده در ایران، بر اساس محاسبه خبرگزاری فرانسه، از آغاز سال جاری میلادی به 164 تن رسیده است. ولی فعالان حقوق بشر می گویند که حکومت ایران، علاوه بر اعدام های اعلام شده، سالانه صدها تن را نیز به دار می آویزد که نمونه های آن به ویژه در شهر مشهد دیده می شود.

در سالروز کهریزک، مرتضوی گستاخ شد: من را تبرئه کردند

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل - همزمان با دومین سالروز قتل زندانیان سیاسی در بازداشتگاه کهریزک، متهم ردیف اول این پرونده، قاضی سعید مرتضوی با تمسخر خانواده های قربانیان می گوید که دستگاه قضایی او را تبرئه کرده است.

مرتضوی این سخنان را در مصاحبه ای با خبرگزاری "فارس" بیان کرد.

او گفت: «دادسرای کارکنان دولت، در حکمی 43 صفحه ای، قرار منع تعقیب قضات را صادر و صریحا در این رسیدگی اعلام شده که قضات دادسرای تهران در این حادثه هیچگونه مدخلیتی نداشته و کوچک ترین قصور یا اتهامی متوجه آنان نیست».

یادآوری می کنیم که آقای عبدالحسین روح الامینی، پدر یکی از قربانیان بازداشتگاه کهریزک، روز پنجشنبه و در جریان برگزاری مراسم یادبود قربانیان، با انتقاد از اینکه چرا دولت، متهم اصلی این پرونده، یعنی قاضی مرتضوی را به سمت رییس ادارده مبارزه با قاچاق گمارده است، گفته بود پرونده آمرین فاجعه کهریزک هنوز باز است.

آمریکا: با نمایندگان قذافی دیدار کردیم تا بگوییم که باید برود

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل - هر چند برای نخستین بار از زمان آغاز درگیری های لیبی در چهار ماه پیش، نمایندگان رسمی دولت واشینگتن با نمایندگان دولت لیبی در تونس دیدار کردند و به مدت سه ساعت با یکدیگر به گفتگو پرداختند اما ایالات متحده رسما خواهان کناره گیری حاکم لیبی، سرهنگ معمر قذافی شد.

وزارت خارجه ایالات متحده اعلام داشت، پس از آنکه لیبی چند روز درخواست پیرامون کناره گیری قذافی را رد کرد دولت واشینگتن با ملاقات نمایندگان خود با نمایندگان دولت لیبی موافقت نمود و نمایندگان آمریکایی صریحا به مقامات لیبیایی گفتند قذافی باید کناره گیری کند.

سخنگوی دولت لیبی، موسی ابراهیم دیدار با نمایندگان ایالات متحده را نخستین گام مذاکرات دانست ولی منابع آمریکایی این موضوع را رد کردند و گفتند قرار نیست گفتگوی دیگری با دولت لیبی انجام شود و اصولا گفتگویی در کار نبوده و تنها برای رفع بحران لیبی به قذافی پیام داده شده که باید کناره گیری کند.

سخنگوی دولت لیبی در دیدار با خبرنگاران، حمایت دولتش را از گفتگو پیرامون آشتی و صلح ابراز داشت ولی در عین حال تأکید کرد که هدف نباید دخالت در آینده لیبی باشد.

ایالات متحده و اروپا از آن بیم دارند که اگر قذافی استعفا ندهد عملیات نظامی ناتو در لیبی همچنان ادامه پیدا کند و حال آنکه قرار بود عملیات در کوتاه مدت به نتیجه برسد.

جمعه گذشته ایالات متحده اعلام کرد که دولت برپا شده از سوی مخالفان قذافی را به رسمیت می شناسد و به این ترتیب شمار کشورهایی که تا کنون حکومت مخالفان قذافی را به رسمیت شناخته اند به 30 کشور رسید.

مخالفان قذافی شامگاه دیروز (دوشنبه) اعلام کردند که به پیروزی دیگری دست یافته اند و توانسته اند شهر بندری "برقة" در 750 کیلومتری شرق تریپولی را که از نظر نفتی بسیار اهمیت دارد به تصرف درآورده اند.

در این میان، جنگنده های ناتو همچنان به حمله به مواضع طرفداران قذافی ادامه می دهند؛ آنها دیروز (دوشنبه) فرودگاه تریپولی را هدف قرار دادند و سیستم راداری آن را نابود ساختن و اعلام داشتند دلیل آن بوده که رژیم قذافی از این سیستم برای مقاصد نظامی بهره گیری می کند.

در میانه بحران شدید سوریه: دمشق استقلال فلسطینی را به رسمیت شناخت!

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل - سوریه روز گذشته (دوشنبه) اعلام کرد که کشور فلسطین را در مرزهای 4 ژوئن سال 1967 با پایتختی شرق اورشلیم به رسمیت می شناسد و نمایندگی حکومت خودگردان فلسطینی را به سفارت ارتقا می دهد.

اعلام شده بود که حکومت اسلامی ایران تصمیم گرفته شش میلیارد دلار کمک اقتصادی در اختیار رژیم سوریه قرار دهد تا بتواند به بحران اقتصادی که با آن روبرو است غلبه کند ولی مقامات سوری این گزارش را که از سوی چند رسانه غربی انتشار یافته بود، تکذیب کردند.

در سوریه سرکوب و کشتار مردم بیگناه امروز (سه شنبه) ادامه داشت. فعالان اوپوزیسیون سوری گزارش دادند که نیروهای امنیتی به شهر "حمص" که 30 تن از شهروندان آن در پایان هفته گذشته کشته شده بودند دوباره حمله برده اند و ده ها نفر را تنها در شامگاه دیروز (دوشنبه) کشته اند.

به گزارش اوپوزیسیون سوری، چریک های مأمور از سوی دولت اسد در خیابان ها مستقر هستند و هر که را که می بینند به سوی او شلیک می کنند و همه محلات را به محاصره درآورده اند.

بحران سوریه تنها موجب درگیری رژیم با شهروندان نشده بلکه امیرنشین قطر نیز روز گذشته (دوشنبه) سفیر خود را از آن کشور فرا خواند و تصمیم گرفت که اصولا سفارت خود را در دمشق ببندد.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر