Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ تیر ۲۰, دوشنبه

تهدیدات سران رژیم جنون اسلامی علیه کردستان آزاد این توطئه بعد از سفر وزیرخارجه ترک دارد شکل میگیرد علیه جنبش برحق ملت کرد


تهدیدات سران رژیم جنون اسلامی علیه کردستان آزاد این توطئه بعد از سفر وزیرخارجه ترک دارد شکل میگیرد علیه جنبش برحق ملت کرد.

تشدید حملات لفظی فرماندهان سپاه و مسعود بارزانی بر سر حضور «پژاک» درکردستان عراق


گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- یک فرمانده نظامی جمهوری اسلامی، رییس حکومت خودمختار کردستان عراق، آقای مسعود بارزانی را متهم کرد که هزاران هکتار از مناطق مرزی را در اختیار گروه "پژاک" قرار داده، و همزمان تهدید کرد که نیروهای نظامی ایران، "حق خود" می دانند که با ورود به خاک عراق، این مناطق را هدف حمله قرار دهند.

در واکنش به این سخنان، نماینده آقای بارزانی در تهران، گفت نه اقلیم کردستان و نه دولت مرکزی عراق، هیچ زمینی را در اختیار پژاک قرار نداده است.

آقای مسعود بارزانی، هفته گذشته با انتقاد شدید از حملات خمپاره ای سپاه پاسداران به روستاهای مرزی در کردستان عراق، این حملات را "غیر قابل قبول" توصیف کرده و تهدید کرده بود که ادامه این حملات، می تواند به تیره شدن روابط دو طرف بیانجامد.

حال در نخستین واکنش حکومت ایران به این اظهارات، خبرگزاری "ایسنا"، امروز (دوشنبه) به نقل از یک مقام عالی رتبه نظامی که نامش برده نشد، آقای بارزانی را به "خیانت" متهم کرده و گفته است که حملات سپاه به خاک کردستان عراق، ادامه خواهد یافت.

در جریان حملات توپخانه ای سپاه پاسداران به روستاهای مرزی کردستان عراق، تا کنون ده ها شهروند غیرنظامی و از جمله چند کودک و نوجوان، جان باخته اند.

/////////////

صالحی به وزیر خارجه ترکیه: سوریه دچار «مشکل فامیلی» شده است

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- وزیران خارجه ایران و ترکیه به دنبال گفتگوهای در تهران متفقاً اعلام کردند که هر دو کشور از خیزش مردمی در کشورهای عرب جانبداری می کنند، و این در حالی که حکومت ایران خیزش مردمی را توطئه ی اسرائیل و آمریکا می داند.

آقای علی اکبر صالحی، با تشبیه سه کشور ایران، ترکیه و سوریه به "اعضای یک خانواده" گفت که «اگر یکی از اعضای این خانواده دچار مشکلی شود، باید با کمک دیگر اعضای خانواده آنرا حل کند».

آقای صالحی این سخنان را شب گذشته (یکشنبه) در جریان کنفرانس خبری با همتای ترک خود بیان کرد، و افزود: «روند گفتگوها باید تا جایی که درخواست های مشروع مردم محقق شود، ادامه پیدا کند».

آقای احمد داوود اوغلو نیز با اشاره به اینکه "سوریه، برادر ترکیه" است و "روابط نزدیکی نیز با جمهوری اسلامی دارد"، گفت: «خواسته های مردم برای تغییرات، باید توسط حاکمان کشورها عملی شود».

حکومت ایران، اعتراض ها در سوریه را، ساخته و پرداخته کشورهای غربی و نیزاسرائیل، توصیف می کند و در تلاش برای سرکوب خیزش، تا کنون کمک های مالی، تجهیزاتی و فکری فراوانی به بشار اسد داده است. در همین زمنیه، چند تن از فرماندهان سپاه، تا کنون مورد تحریم آمریکا و اروپا قرار گرفته است.

//////////////////////

شار اسد مأموران خود را راهی محاصره سفارت خانه های غربی در دمشق کرد

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- طرفداران بشار اسد امروز (دوشنبه) در واکنش نسبت به دیدارهای سفیران ایالات متحده و فرانسه از "حماة" که مردم آن در روزهای اخیر به شدت از سوی نیروهای سوری سرکوب شده اند، به محوطه سفارتخانه های این دو کشور در دمشق هجوم بردند و به خشونت دست زدند. اکثر افرادی که در این تظاهرات شرکت میکنند اعضای حزب بعث متلاشی شده عراق هستند که دست در دست سپاه قدس گذاشته اند در سوریه.

آگاهان گفتند: این اقدام آشوبگران در دمشق اشغال سفارت آمریکا در تهران را تداعی می کند.

رژیم سوریه همچنان از یک سو مردم و تظاهر کنندگان را سرکوب می کند و از سوی دیگر به دادن وعده و وعید به آنها ادامه می دهد.

ساکنان شهر "حماة"، که در روزهای اخیر هدف آتشباری های سنگین توپ های ارتش سوریه قرار داشته و چندین نفر بیگناه در آنجا کشته شده اند امروز (دوشنبه) اعلام داشتند: رییس سرویس اطلاعاتی در ارتش سوریه، آصف شوکت، به آنها هشدار داده که اگر از تظاهرات دست برندارند ارتش دوباره به "حماة" حمله می کند و در آنجا بار دیگر گروه زیادی را به قتل می رساند و گروهی را دستگیر و زندانی می سازد.

مأموران اسد شامگاه دیروز (یکشنبه) در شهر "حمص" یک نفر را کشتند و دست کم 20 نفر را زخمی ساختند و ده ها تانک چند روستا را در ناحه "ادلیب" محاصره کردند.

همزمان، معاون پرزیدنت اسد، آقای فاروق الشرع شامگاه یکشنبه وعده داد که تا چند روز دیگر به سوری هایی که از آن کشور رفته اند، اجازه داده خواهد شد به کشورشان باز گردند و هرکس نیز که بخواهد از سوریه خارج شود، آزاد است.

/////////////////////

آیا حکومت سوریه کارکنان "الجزیرة" را تهدید کرد؟

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- کارکنان شبکه تلویزیونی "الجزیرة" که مقر آن در قطراست، فاش کردند که در روزهای اخیر نامه های تهدیدآمیزی دریافت کرده اند و به آنها اعتراض شده که رویدادهای جهان عرب و از جمله خیزش مردمی در سوریه را بشدت "تحریف" می کنند.

روزنامه "القدس العربی" چاپ لندن نوشت: چند تن از کارکنان شبکه تلویزیونی "الجزیرة"، عکس هایی از خود را دریافت داشته اند که در آنها در حالت رکیک و شنیع جنسی دیده می شوند.

پلیس قطر برای آنکه کارکنان "الجزیرة" را از خطر دور نگه دارد، بر محافظت از آنها افزوده است. در بسیاری از گزارش ها آمده است که حکومت سوریه عامل اصلی این تهدید علیه گزارشگران و مسئولان شبکه است.

وزیر اسرائیلی: حزب الله و ایران، لبنان را درماجرای حوزه های گازی مدیترانه علیه اسرائیل تحریک می کنند

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- پس از آنکه لبنان اسرائیل را متهم به تجاوز به حریم اقتصادی آبی خود کرد و اعلام داشت از این موضوع به سازمان ملل شکایت خواهد برد، وزیر امور راهبردی اسرائیل اعلام داشت: حکومت اسلامی ایران و حزب الله لبنان دولت بیروت را تحریک می کنند که به سازمان ملل متوسل شود.

آقای یعلون روز گذشته (یکشنبه) در نشست هفتگی دولت گفت: حکومت اسلامی ایران و حزب الله می کوشند منطقه درگیری جدیدی را با اسرائیل به وجود آورند و لذا دولت لبنان را تحریک کرده اند که از این کشور به سازمان ملل شکایت کند.

به گفته ژنرال یعلون، اسرائیل و لبنان هر دو در مورد حریم اقتصادی آبی با قبرس، با آن کشور توافق هایی امضا کرده اند که به منافع هیچیک از این سه کشور لطمه نمی زند ولی به محض این که اسرائیل گزارش داد قصد دارد در حریم اقتصادی آبی خود به استخراج گاز بپردازد، مقامات ایرانی و حزب الله این موضوع را بهانه ای برای یک درگیری جدید تشخیص داده اند.

اسرائیل اعلام داشته که با شکایت لبنان به سازمان ملل یا رو کردن آن کشور به ایالات متحده جهت حل اختلاف خود با اسرائیل موافق نیست و وزیر تاسیسات زیربنایی اسرائیل، آقای عوزی لندائو گفته است که تنها از راه مذاکره باید این اختلاف حل شود.

سخن از تعیین خط مرزی اقتصادی در آب های دریای مدیترانه است؛ این که هم اسرائیل و هم لبنان هر کدام حق دارند 12 مایل، حدود 18 کیلومتر، از آب ساحلی خود را حریم دریایی بدانند جای گفتگو ندارد. ولی فراتر از این موضوع حریم دریایی اقتصادی دو کشور است، یعنی هر کشوری حق دارد در آن حریم از منابع زیردریایی و از جمله نفت و گاز که ممکن است میلیاردها دلار درآمد داشته باشد، بهره بگیرد.

اسرائیل در یکسال اخیر اعلام داشته که در حریم اقتصادی خود در دریای مدیترانه به دو حوزه گاز دست یافته که میلیاردها دلار گاز در آن ها وجود دارد و کارشناسان اسرائیلی و آمریکایی در یک پروژه مشترک برای بهره برداری از آن دو حوزه تلاش می کنند که ارزیابی شده که در یکی دو سال آینده به نتیجه خواهد رسید.


انفجار انبار مهمات ایرانی ارسالی برای حماس، به استعفای وزیر دفاع و فرمانده ارتش قبرس انجامید

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- بر اثر انفجار در یک انبار مهمات در قبرس، دست کم 12 تن کشته و ده ها تن دیگر زخمی شدند.

انفجار، صبح امروز (دوشنبه) در انباری رخ داد، که مهمات ایرانی کشف شده در یک کشتی در آن نگهداری می شد. در پی این انفجار، وزیر دفاع و فرمانده ارتش قبرس استعفا دادند.

دولت قبرس، حدود دو سال پیش، در فوریه سال 2009، یک کشتی را که با پرچم قبرس حرکت می کرد و حامل انواع مهمات ایرانی بود، کشف و محموله آنرا مصادره کرد.

آن کشتی، این مهمات را از ایران به سمت بندر لاذقیه در سوریه می برد تا از آنجا، این مهمات به دست حماس در غزه برسد.

پانتا در سفر ناگهانی به عراق: در برابر کشتارها بدست ایران، ساکت نمی نشینیم

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- وزیر دفاع جدید ایالات متحده در نخستین سفر رسمی ناگهانی خود به عراق در این پست، با ابراز نگرانی شدید از کمک های تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران به شورشیان شیعه در عراق، گفت که نیروهای نظامی آمریکایی در عراق، هرگاه که لازم بدانند به اقدام نظامی علیه شورشیان شیعه دست خواهند زد.

آقای لئون پانتا ظهر امروز در یک کنفرانس خبری گفت: «ما از دخالت های ایران در عراق و تسلیحاتی که جمهوری اسلامی در اختیار بنیادگرایان در این کشور قرار می دهد، به شدت نگران هستیم».

وزیر دفاع ایالات متحده افزود: «در نتیجه ی حملات مسلحانه به نیروهای آمریکایی در عراق، که با کمک حکومت ایران انجام می شود، ما در ماه میلادی گذشته (ژوئن) تلفات بسیار زیادی داشتیم. پس حال ما نمی توانیم بدون هیچ واکنشی در یک گوشه نشسته و اجازه بدهیم که این روند کشتار سربازان آمریکایی ادامه یابد».

وزیر دفاع پیشین ایالات متحده، آقای رابرت گیتس نیز، هفته گذشته و در آخرین روز از وزارتش گفته بود که حکومت ایران، اخیراً انواع تسلیحات پیشرفته به دست شورشیان در عراق و افغانستان می دهد، تا به خروج نیروهای آمریکایی شتاب بخشد و پس از خروج نیز، وانمود کند که این جمهوری اسلامی بود که سربازان آمریکایی را از منطقه بیرون راند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر