Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ تیر ۳۱, جمعه

کشته شدن 6 تن از فرماندهان سپاه پاسداران ایران در درگیری با پژاک


تقدیم به دلاوران پژاک،
یه جنگل ستاره داره , جان جان , یه جنگل ستاره داره
کشته شدن 6 تن از فرماندهان سپاه پاسداران ایران در درگیری با پژاک
به گزارش منابع رسمی روز جمعه 22-7-2011 منطقه مرزی میان ایران و عراق شاهد درگیری های خونبار میان نیروهای گروه مسلح کرد "حزب حیات آزاد کردستان " معروف به پژاک و سپاه پاسداران بود که به کشته شدن تعدادی تن از فرماندهان سپاه انجامید.

بنا به گزارش های رسیده 6 تن از فرماندهان عالی رتبه سپاه پاسداران و همچنین فرمانده حفاظت اطلاعات سپاه قم در کمینی که حزب استقلال طلب حیات آزاد کردستان برای آنها در منطقه مرزی میان کردستان ایران و عراق نصب کرده بود کشته شدند.

سرلشکر عاصمی فرمانده لشکر علی بن ابیطالب و مسئول یگان حفاظت اطلاعات سپاه قم به همراه 5 فرمانده سپاه که برای ماموریت اطلاعاتی به منطقه سردشت کردستان رفته بودند در کمینی که "پژاک" برای آنها تدارک دیده بود کشته شدند.

سپاه پاسدران انقلاب اسلامی در روزهای گذشته اعلام کرده بود که به پایگاه حزب "پژاک" هجوم برده و تعدادی از اعضای آن را به قتل رسانده است.

محمد علی جعفری فرمانده سپاه پاسداران در این مورد گفت: تا نابودی کامل این گروهک ضد انقلاب ما به حملات خود ادامه خواهیم داد.

کانال تلویزیونی نوروز وابسته به پژاک به نقل از فرماندهان این حزب گزارش داد در نتیجه در گیری های اخیر 57 تن از نیروهای سپاه کشته شدند .

پژاک در سایت رسمی خود گزارش داد که نیروهای سپاه بامداد روز پنجشنبه هنگام عبور از مرز عراق تلاش داشتند که به سوی پایگاه های این حزب حمله کنند که با مقاومت پیشمرگه های این حزب روبرو شدند که در نتیجه متحمل خسارت های سنگین شده مجبور به عقب نشینی شدند.

پیشتر سرلشکر دلاور اعلام کرده بود نیروهای سپاه توانستند سه پایگاه از پایگاه های نظامی پژاک در عراق را بطور کامل منهدم کنند .

یک مقام بلند پایه نظامی روز 11-7-2011 مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق را متهم کرده بود که زمینی به وسعت 150 کیلومتر در مرز عراق در اختیار حزب استقلال طلب" پژاک " قرار داده است.
----------------------------------

تظاهرات صدها هزارنفری علیه رژیم بشار اسد

روز جمعه ۲۲ ژوئیه بار دیگر صدها هزار نفر در شهرهای مختلف سوریه به خیابان‌ها آمده و علیه رژیم بشار اسد دست به تظاهرات زدند. تنها در دو شهر "دیرالسور" و "حماء" بیش از یک میلیون نفر در تظاهرات ضد دولتی شرکت داشتند.

بیش از چهار ماه از آغاز اعتراض‌ها علیه رژیم بشار اسد در سوریه می‌گذرد و این اعتراض‌ها روز به روز ابعاد گسترده‌تری پیدا می‌کند. خبرگزاری‌های بین‌المللی به نقل از فعالان حقوق بشر سوریه گزارش دادند که روز جمعه ۲۲ ژوئیه بعد از مراسم نماز جمعه در بیشتر شهرهای سوریه تظاهرات ضد دولتی برگزار شد. بنابر این گرازش‌ها تنها در دو شهر "دیرالسور" و "حماء" بیش از یک میلیون نفر در تظاهرات ضد دولتی شرکت داشتند.

به گزارش خبرگزاری آلمان، تظاهرات امروز در شهرهای سوریه علیرغم تدابیر شدید امنیتی و حضور انبوه نیروهای امنیتی و نظامی برگزار شد. گزارش‌ها حاکی از کشته‌شدن چندین نفر در تظاهرات امروز است. خبرگزاری فرانسه از دست‌کم دو کشته در شهرهای حمص و "حلب" خبر داده است.

براساس گزارش‌های منابع خبری دیگر امروز تنها در شهر حمص ۵ نفر کشته‌شده‌اند. شهر حمص، از پایگاه‌های اصلی مخالفان بشار اسد و تحت محاصره نیروهای ارتش سوریه است. جمعه گذشته (۱۵ ژوئیه) دست‌کم ۳۲ نفر درشهرهای مختلف در اثر تیراندازی نیروهای امنیتی کشته شدند.

اعتراض فرانسه و آلمان به دولت سوریه

دولت فرانسه امروز به سرکوب تظاهرکنندگان توسط نیروهای امنیتی سوریه در شهر حمص واکنش نشان داد و آن را بشدت محکوم کرد. برنارد واله‌رو سخنگوی وزارت امورخارجه فرانسه ضمن ابراز نگرانی ازادامه‌ی سرکوب و کشتار مردم، گفت، وظیفه نیروهای امنیتی حفاظت از مردم است نه ایجاد وحشت در میان آنها.

وزارت خارجه آلمان نیز برخورد بشار اسد با مخالفان را سخت مورد انتقاد قرار داد و نگرانی شدید خود را از روند حوادث ابراز داشت. دولت آلمان از رژیم سوریه خواسته است به حداقلی از مبانی حقوق بشر و شهروندی پای‌بند بماند.

بنا بر گزارش‌ها از هفته گذشته تا کنون در شهر حمص ۵۰ نفر کشته شده‌اند که در میان آن‌ها هم مخالفان هستند، هم نیروهای ارتش و شبه‌نظامی که در جریان درگیری با مخالفان کشته شده‌اند.

بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل، روز چهارشنبه (۲۰ ژوئن) نسبت به گسترش خشونت علیه تظاهرات صلح‌آمیز مردم سوریه هشدار داد و از بشار اسد خواست سریعا دست از سرکوب بردارد.

بنا بر آماری که سازمان‌های غیردولتی سوریه منتشر کرده‌اند، از ماه مارس، یعنی از آغاز اعتراض‌ها تاکنون بیش از ۱۴۰۰ نفر در جریان خشونت‌ها کشته شده‌اند. هزاران نفر دستگیر و هزاران نفر دیگر نیز آواره گشته‌اند. سیل آوارگان به ترکیه و لبنان پناه برده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر