Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ تیر ۱۰, جمعه

او از اعضای شورای مرکزی حزب الله لبنان است "العربیه" تصویری اختصاصی از مصطفی بدر الدین از متهمان ترور حریری را منتشر کرد

او از اعضای شورای مرکزی حزب الله لبنان است "العربیه" تصویری اختصاصی از مصطفی بدر الدین از متهمان ترور حریری را منتشر کرد
العربیه روز جمعه 1-7-2011 به طور اختصاصی تصویری از مصطفی بدرالدین یکی از چهار عضو حزب الله که متهم به دست داشتن در ترور رفیق حریری نخست وزیر اسبق لبنان شده است را منتشر کرد.

برپایه اطلاعات منتشر شده در رسانه های لبنانی بدرالدین برادر همسر عماد مغنیه فرمانده نظامی حزب الله به شمار می آید که در دمشق پایتخت سوریه ترور شد. او همچنین از اعضای شورای مرکزی حزب الله است که در سال 1983 به همراه 17 نفر دیگر به اتهام دست داشتن در انفجار سفارت آمریکا دستگیر شد و پس از آن در سال 1990 به لبنان گریخت. او متولد سال 1961 است.

اما سلیم عیاش دیگر متهم در این پرونده، از داوطلبان در بخش اورژانس لبنان است و تابعیت آمریکایی دارد. گفته می شود عیاش مسئولیت تیمی را بر عهده داشت که عملیات ترور حریری را اجرا کرد و در آن عملیات نیز حضور داشد. اسد صبرا و حسین حسن عیسی دیگر متهمان این پرونده هستند.

در همین راستا مروان شربل وزیر کشور لبنان تاکید کرد چهار متهمی که حکم بازداشت آن ها را دادستان دادگاه بین المللی ویژه ترور حریری صادر کرده با نامهای اشخاصی که در رسانه ها منتشر شده متطابقت دارد و همگی از اعضای حزب الله هستند.

شربل با اشاره به این که احکام بازداشت را صبح امروز از دادستانی لبنان دریافت کرده تاکید کرد که "نامها همانها است که در رسانه ها منتشر شده است." او همچنین خاطرنشان کرد "چگونه دادخواست محرمانه اعلام شده اما نام متهمان در اختیار رسانه ها قرار گرفته است؟"

هیأتی از دادگاه بین المللی ویژه ترور نخست وزیر اسبق لبنان پنجشنبه 30-6-2011 دادخواست پرونده ترور رفیق حریری را تسلیم سعید میرزا دادستان لبنان کرد.

موسسه اطلاع رسانی لبنانی پنجشنبه اعلام کرده بود که دادخواست شامل حکم بازداشت چهار متهم نیز می شود که آن ها را نزدیک به حزب الله توصیف کرد.
----------------------------------------
خبرهای از کشور جنگزده ی لیبی

از مذاکرات مستقیم وغیر مستقیم با مخالفان پرده برداشت

عایشه دختر قذافی : پدرم سمبل ورهبر لیبی است ودر کشورش می ماند

عایشه دختر معمر قذافی رهبر لیبی در گفتگو با کانال تلویزیونی "فرانس2" از گفتگوهای مستقیم وغیر مستقیم میان مخالفان و حکومت لیبی خبر داد.

به گزارش خبر گزاری فرانسه دختر رهبر لیبی در مورد مذاکرات با مخالفان گفت:"‏هم اکنون به طور مستقیم ویا مستقیم با مخالفان در حال مذاکره هستیم."

وی بر این نقطه تأکید کرد که " برای جلوگیری از ‏خون ریزی بیشتر در لیبی حاضریم با شیطان هم مذاکره کنیم.‏"
اشاره دختر لیبی در استفاده از اصطلاح "مذاکره با شیطان" به مخالفان معمر قذافی است که طی چند ماه گذشته با کمک نیروهای ناتو به جنگ مسلحانه بر ضد رژیم رهبر لیبی پرداختند.

دختر رهبر لیبی بروز اختلاف میام افراد خانواده اش را رد کرد و گفت "هیچ گونه اختلاف یا ‏دو دستگی میان خانواده ما وجود ندارد بلکه بر عکس این بحران خانواده ما را متحد ساخت."

عائشه در مورد احتمال کناره گیری پدرش از قدرت گفت:" قذافی برای مردم لیبی یک سنبل ورهبر است، می ‏خواهید کجا برود؟ اینجا سرزمین وکشور اوست و چیزی را که نمی خواهید آن را بفهمید این است
که پدر من یک سنبل ویک رهبر است." ‏
از سوی دیگر انقلابیون مکررا بر وجود گفتگو هایی بطور غیر مستقیم با دولت قذافی ‏اعتراف کردند

پیشتر محمود شمام سخنگوی "شورای ملی لیبی" که مناطق آزاد شده ‏را بطور موقت اداره می کند از مذاکرات میان انقلابیون ودولت ‏قذافی بطور غیر مستقیم سخن به میان آورده بود."

گفتنی است که انقلابیون پیشتر اعلام کردند چنانچه قذافی از قدرت کناره گیری کند حاضرند او را ببخشند اما با صدور رأی دادگاه بین المللی این اختیار از کنترل آنها خارج شد."
//////////////////////////////////////////

مخالفان دولت امروز را"جمعه رفتن" نام گذاری کردند

معترضان سوری : بشار برو چون پدر ، مادر ، پسر و برادرانمان را به قتل رساندی

تظاهرات ضد دولتی در سوریه روز جمعه1-7-2011 با شعار "جمعه رفتن" بشار اسد در اکثر شهرها و روستاهای این کشور برگزار شد.

مخالفان دولت سوریه تظاهران امروز را به نام "جمعه رفتن" نام گذاری کردند.

عبدالکریم ریحاوی رئیس انجمن حقوق بشر سوریه در گفتگو با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد دهها هزار نفر از مردم دیر الزور پس از تمام شدن نماز در میدان آزادی این شهر جمع شدند.

وی همچنین افزود در شهر حما دهها نفر از مخالفان دولت در میدان العاصی این شهر که از نیروهای امنیتی خالی بوده است جمع شدند.

رئیس انجمن حقوق بشر سوریه گفت :" نزدیک به 15 هزار نفر از مردم القصیر در استان حمص تظاهرات اعتراضی برگزار کردند.

شهر رستن با وجود آنکه در هفته های پیش شدیدترین سرکوب های سوریه را دیده بود اما باز هم مردم معترض به خیابان ها امدند.

در صالحیه در وسط دمشق پایتخت سوریه مخالفان دولت بشار اسد در برابر نیروهای امنیتی که برای جلوگیری تظاهرات آمده بودند تجمعات اعتراضی برگزار کردند.

از سوی دیگر موسسه راه آهن سوریه اعلام كرد كه همه سفرهای اين موسسه در روزهای پنج شنبه و جمعه متوقف شده و روز شنبه از سر گرفته می شود.

بر اساس اين گزارش هدف از اين اقدام كه با هماهنگی موسسه و نيروهای امنیتی صورت گرفته حفظ امنیت اعلام شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر