Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ مرداد ۶, پنجشنبه

اسرائیل محصولات مدرن به چین می دهد و چین مهر نماز به ایران صادر می کند


اسرائیل محصولات مدرن به چین می دهد و چین مهر نماز به ایران صادر می کند مهر نماز ساخت چین برای شیعه ها

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- امروز (پنجشنبه) اعلام شد صادرات اسرائیل به کشور چین در نیمه سال جاری افزایش یافته و به بیش از یک میلیارد دلار بالغ شده است.

مدیر کل سازمان صادرات اسرائیل آقای "خفیتص" روز چهارشنبه تاکید کرد اسرائیل چهارمین کشور از نظر میزان صادرات به چین به شمار می رود.

اسرائیل در حالی یکی از بزرگ ترین صادر کنندگان به چین است که چین خود به یکی از بزرگ ترین صادر کنندگان به ایران تبدیل شده است.

اسرائیل به خاطر صادرات کالاهای پیشرفته جایگاه چهارم صادر کنندگان به چین را گرفته اما چین محصولات معمولی، از جمله مهر نماز و علم و کتل دسته های مذهبی به ایران صادر می کند.

ادامه دردسرهای تروریست پروری ایران برای قبرس: کابینه استعفا داد

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- اعضای کابینه قبرس امروز (پنجشنبه) استعفا دادند. این استعفای دسته جمعی، در پی درخواست رییس جمهوری قبرس، پرزیدنت دمتریس کریستوفیاس صورت گرفت که پس از انفجار سه هفته پیش در یک انبار مهمات ایرانی، به شدت تحت فشار بود.

انفجار در انبار مهمات کشف شده ایرانی در قبرس در روز یازدهم ماه ژوییه، 17 روز پیش، موجب خسارات فراوان به نیروگاه برق آن جزیره شد.

صالحی: حاضر به پرداخت هر بهای سنگینی بخاطر طرح های اتمی هستیم

این مهمات حدود دو سال پیش از یک کشتی کشف شد که در حال حرکت از ایران به سوی سوریه بود. پس از این انفجار که موجب مرگ 12 تن و قطع برق بسیاری از مناطق قبرس شد، اعتراض های مردمی در آن جزیره آرام بالا گرفت – اعتراضاتی که سرانجام امروز (پنجشنبه) موجب شد که کابینه قبرس، به صورت دسته جمعی کناره گیری کنند.

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- وزیر امور خارجه ایران، آقای علی اکبر صالحی در مصاحبه ای گفت که جمهوری اسلامی برنامه اتمی خود را متوقف نمی کند.

او این سخنان را در گفتگو با تلویزیون خبری عرب زبان روسیه، "روسیه الیوم" بیان کرد و افزود: «ما برای پرداخت هر بهایی و تحمل هر مشکلی در قبال ادامه برنامه های اتمی خود آمادگی داریم».

وزیر خارجه ایران مدعی شده گفت: «غرب هم باید این واقعیت را بپذیرد که برنامه اتمی ایران از مرحله غیرقابل بازگشت عبور کرده و دیگر نمی تواند به عقب بازگردد».

آقای صالحی که شامگاه دیروز (چهارشنبه) در برنامه "اصحاب القرار" (تصمیم گیران) سخن می گفت، همچنین از راه اندازی رآکتور آب سنگین اراک در سه تا چهار سال آینده خبر داد.

وی در عین حال، در مورد پیشنهاد دولت مسکو برای گفتگوهای "گام به گام" در برنامه اتمی ایران گفت که مسئولان حکومت اسلامی، جزییات این طرح را بررسی خواهند کرد.

پیشتر اعلام شده بود که آقای صالحی به زودی سفری به روسیه خواهد داشت و در مسکو، درباره طرح "گام به گام" روسیه با سران کرملین رایزنی خواهد کرد.

مقامات ارشد وزارت خارجه آمریکا به ملت ایران: حامی شجاعت شما هستیم

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- دو دستیار وزارت خارجه ایالات متحده، آقایان جفری فلتمن و مایکل پوسنر، علاوه بر آنکه در نشست مشترک با نمایندگان کنگره، به شدت نسبت به ادامه سرکوب مخالفان در سوریه هشدار دادند، به اوضاع ایران نیز اشاره کردند و گفتند جمهوری اسلامی نیز، رفتاری همچون حکومت اسد را با مردم خود می کند و حقوق اساسی آنها را زیر پا می گذارد.

این دو دیپلمات برجسته آمریکایی خطاب به مردم ایران نیز گفتند که جامعه جهانی از مبارزات شجاعانه آنها حمایت می کند و در هر نشستی در عرصه بین المللی، خواهد کوشید تا حکومت اسلامی را در برابر اقداماتش پاسخگو کند.

آقای فلتمن، دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور خاورمیانه، همچنین درباره وضعیت مجاهدین خلق ساکن در اردوگاه اشرف عراق، هشدار داد که اگر راه حلی برای آنها پیدا نشود، در پایان سال 2011 ، پنج ماه دیگر، وضعیت وخیمی برای 3400 ساکن آن به وجود خواهد آمد.

یادآوری می کنیم که دیروز (چهارشنبه) سازمان مجاهدین خلق با انتشار بیانیه ای، از عدم تلاش جدی ایالات متحده برای حل مشکل ساکنان اشرف انتقاد کرده بود.

دولت بغداد می گوید که همه 3400 عضو مجاهدین که در کمپ اشرف زندگی می کنند، باید تا پایان سال جاری میلادی عراق را ترک کنند.

///////////////////

"ناجا" نیز وارد عملیات نظامی سپاه علیه "پژاک" شد

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- فرمانده نیروی انتظامی جمهوری جنون اسلامی، سرتیپ پیرو راه احمقها پاسدار اسماعیل احمدی مقدم می گوید که نیروهای تحت امر او نیز، در مقابله با شبه نظامیان پژاک، با سپاه پاسداران همکاری می کنند.

وی این سخنان را صبح امروز (پنجشنبه) در شهرستان ارومیه بیان کرد.

در این راستا دیروز 23 پاسدار توسط نیروهای ملی کرد کشته شده اند و در باره گریلاهای قهرمان ضربه ای جبران ناپذیر به روحی باختکان جنون بوگند ولایت فقیه زده اند.

عصر دیروز (چهارشنبه)، وزیر خارجه عراق، آقای هوشیار زیباری هشدار داده بود که حملات خمپاره ای سپاه پاسداران به مناطق مرزی عراق در اقلیم کردستان، به روابط دو کشور آسیب جدی خواهد رساند.

آقای زیباری با تاکید بر اینکه این حملات در پنج سال گذشته به طور متناوب ادامه داشته ولی هیچ گاه تا این حد طولانی و شدید نبوده است، خواهان توقف خمپاره باران خاک عراق از سوی سپاه پاسداران حکومت ایران شد.

براثر حملات سپاه، تا کنون دست کم دو شهروند غیرنظامی کرد عراقی کشته و صدها تن نیز آواره شده اند.

سخنگوی "پژاک"، آقای شیرزاد کمانگر می گوید که شبه نظامیان آن سازمان، توانسته اند جلوی پیشروی نیروهای سپاه در خاک عراق را بگیرند.

اما همزمان با این اقدامات جنگی سپاه، نیروهای انتظامی نیز در استان کردستان به جمع آوری آنتن های دریافت شبکه های ماهواره ای اقدام کرده اند، و به گفته یک نماینده سنندج در مجلس، آقای امین شعبانی، پلیس هر روز با جرثقیل به یک محله می رود و آنتن ها را از پشت بام ها جمع کرده و به خیابان پرتاب می کند.

این اقدامات نیز با عملیات نظامی حکومت ارتباط دارد زیرا "پژاک" و سایر سازمان های کرد مخالف حکومت برنامه های تلویزیونی متعددی به سوی ایران دارند.

/////////////////////

حمله کماندو وار به ماهواره؛ فلج در حمایت از امنیت مردم

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- یک دختر 19 ساله ایلامی که چند روز پیش هدف اسید پاشی قرار گرفته بود، به دلیل شدت جراحات وارده، در بیمارستانی در تهران جان باخت.

همزمان، دستگاه قضایی جمهوری اسلامی اعلام کرد که عامل قتل یک دختر دانشجو در پل مدیریت تهران را به اعدام در ملاءعام محکوم کرده است.

دادگاه رسیدگی به تجاوز دسته جمعی به زنان و دختران یک خانواده در باغی در خمینی شهر اصفهان نیز قرار است در روزهای آینده برگزار شود، و احتمالا قاضی آن محکمه نیز، حکم به اعدام متجاوزان خواهد داد.

این ها همه خبرهایی است که در ماه های گذشته مردم ایران همه روزه آنها را در صفحه حوادث روزنامه ها می خوانند و از خود می پرسند چگونه است نیروی انتظامی که برای جمع آوری آنتن های ماهواره، عملیاتی کماندو وار انجام می دهد، و برای سرکوب هر اعتراضی، در چند دقیقه خود را به محل می رساند، در صحنه وقوع هیچ یک از این جنایات حضور نداشت و یا اگر حضور داشته، همانند آنچه در میدان کاج سعادت آبادی روی داد، تنها ناظر ماجرا و جان دادن قربانیان بوده است.

همین دو روز پیش بود که مسئولان قضایی و انتظامی جمهوری اسلامی به مجلس رفتند تا درباره افزایش ناامنی های اجتماعی صحبت کنند. اما تنها نتیجه این نشست، آن بود که مسئولان دست به دست هم دادند و "رسانه ها"، "نیروهای خارجی در منطقه" و "مخالفان سیاسی" را عامل ناامنی معرفی کردند.

علاءالدین بروجردی هم که رییس کمیسیون امنیت ملی است، خواهان تشدید برخورد با مجرمان شد ولی نگفت که چه برخوردی از اعدام در ملاءعام شدیدتر است؟!

و همه این ناامنی ها در ماه های گذشته، در حالی رخ می دهد که حکومت اسلامی از آغاز سال 2011 ، رکورد جدیدی از اعدام، به ویژه در ملاءعام را به جا گذاشته، اما همانگونه که جامعه شناسان می گویند، این اعدام ها تنها چرخه خشونت را کامل می کند و باعث نهادینه شدن خشونت گرایی در جامعه می شود.


تظاهرات بزرگ سوری های مقیم مصر علیه ایران و حزب الله

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- سرکوب شهروندان سوری امروز (پنجشنبه) در آن کشور ادامه داشت. ساکنان شهر لاذقیه گفتند چند تانک در محلات شهر را گلوله باران کردند و همزمان سربازان و مأموران دولتی به دستگیری گسترده مردم پرداختند.

دستگیری های در سایر شهرهای سوریه نیز ادامه داشت، تا آنها نتوانند در پایان نماز جمعه فردا به تظاهرات دست بزنند.

سازمان های مدافع حقوق بشر سوریه امروز (پنجشنبه) اعلام داشتند دلایلی در دست دارند که نشان می دهند نیروهای امنیتی در مورد رهبران تظاهرات به گردآوردن اطلاعات پرداخته و دست کم سه تن از آنها را به قتل رسانده اند.

شامگاه دیروز (چهارشنبه) در قاهره، سوری های مقیم مصر به تظاهرات پرداختند و علیه حکومت اسلامی ایران و رژیم بشار اسد و حزب الله شعار دادند.

آنها حزب الله و حکومت اسلامی را به دلیل کمک به اسد مورد انتقاد شدید قرار دادند و از این که اتحادیه عرب و در رأس آن نبیل العربی اخیرا از دمشق دیدار کرده از او انتقاد نموده گفتند وی با رفتن به دمشق به رژیم سرکوبگر بشار اسد مشروعیت بخشیده است.

--------------------

لیبی؛ کشته شدن رهبر نظامی مخالفان در شرایطی مبهم

العربیه: شورای ملی انتقالی لیبی از کشته شدن سرلشکر عبدالفتاح اسماعیل یونس رئیس ستاد مشترک ارتش ملی لیبی و دو تن از محافظانش خبر داد .

بر اساس این گزارش، کشته شدن سرلشکر یونس و محافظان همراهش به نام های ناصر المذکور و محمد خمیس در شرایط کاملا مبهمی به وقوع پیوسته است .

منابع مطلع در اپوزیسیون لیبی روز پنجشنبه اعلام کردند سرلشکر یونس که رهبری نظامی مخالفان قذافی را بر عهده دارد از خط مقدم جبهه احظار شده بود اما درباره دلیل احضار وی توضیحی داده نشده است .

وی پیش از جدا شدن از قذافی در ماه فوریه گذشته مسئولیت وزارت کشور را در لیبی بر عهده داشت و با پیوستن وی به انقلابیون ضربه سختی به سرهنگ قذافی زد، اما اخیرا شایعاتی درباره مذاکرات پنهایی وی با رژیم قذافی بر سر زبان ها افتاده بود .

یک منبع مطلع در اپوزیسیون لیبی اعلام کرد که سرلشکر یونس بامداد روز پنجشنبه به بنغازی احضار شده بود اما توضیحات بیشتری درباره دلیل این اقدام ارائه نکرد .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر