Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ تیر ۳۱, جمعه

انفجار بمب در مرکز شهر اسلو در نروژ را به لرزه در آورد که توسط اسلامیستهای تروریست انجام گرفته است


انفجار بمب در مرکز شهر اسلو در نروژ را به لرزه در آورد که توسط اسلامیستهای تروریست انجام گرفته است

 اسلو

در ساعت ۱۵:۲۶ امروز جمعه در کنار ساختمان دولتی نروژ ۲ بمب منفجر شد که به نقل از رئیس پلیس نروژ هدف از این عملیات تروریستی کشتن سران دولت بوده که بر اثر این اینفجر تقریبا ۱۵ نفر مجروح و ۲ کشته به جا گذشته است.

به نقل از مقامات دولتی نروژ بعد از کشته شدن اسمه بن لادن چند کشور اروپائی تهدید به بمب گذاری شده بودند که یکی‌ از این کشور‌ها نروژ بوده است . این مقام نروژی بیان نمود که هنوز هیچ اطمینانی ندارند که فقط این ۲ بمب بوده است و گروه ویژه خنثی کننده بمب به محل بمب گذاری اعزام شده اند تا محل را پاک سازی کنند .

هدف از این اقدام تروریستی سران حکومتی نروژ بوده که همه آنها از این عملیات ترریستی جان سالم به در بردند و همکنون تحت حفاظت نیروهای امنیتی هستند.

رئیس پلیس اسلو در خصوص این بمب گذاری اعلام نمود که فرودگاه اسلو تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارد و از ساکنان اطراف محل بمب گذاری خواست که از تجمع در آن محل خود داری کنند به در خانه‌های خود بمانند.

دفتر نخست وزیر نروژ یکی از هدف های عاملین انفجار بود.

جمعه ۳۱ تير ۱۳۹۰ - ۲۲ ژوييه ۲۰۱۱



عصرنو: صبح امروز انفجار بزرگی ساختمان نخست وزیری نروز را لرزاند و شیشه های این ساختمان ۱۷ طبقه ای را خرد کرد. هم چنین ساختمان وزارت نفت در نزدیکی محل انفجار آسیب دید.بنا به گزارش های منتشره چند نفر در این انفجار زخمی شدند.

این انفجار در مرکز شهر که چندین وزارتخانه و دادگاه شهر اسلو مستقر استُ به صدا درآمد وتمام شهر اسلو را به لرزه درآورد و تلفات سنگینی به بار آورد. در حال حاضر افرادی که در این حادثه زخمی شده اند در اطراف محل این حادثه بر زمین دراز کشیده و در انتظار کمک امدادگران می باشند. این انفجار در ساعت ۱۵.۲۰ دقیقه روز جمعه ۲۲ جولای در اسلو صورت گرفت.

شاهدان عینی گزارش می دهند که شیشه پنجره های ساختمان های محل انفجار همه فرو ریخته اند و طبقه اول ساختمان نخست وزیری تخریب شده است.

هدف اصلی عاملان این بمب گذاری مرکز اطلاع رسانی و مطبوعاتی و همچنین وزارتخانه های دولتی بوده است.

علت این انفجار مهیب روشن نیست. اما در محل انفجار جنازه یک اتوموبیل پیدا شده است.







http://dagbladet.no/



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر