Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ تیر ۱۰, جمعه

جنون اسلامی ترویج خشونت همین است تفکر خشونتگرایی ایرانی و اسلامی


اینجا کلاس درسِ یا کلاس شکنجه و آم�...

جنون اسلامی ترویج خشونت همین است تفکر خشونتگرایی ایرانی و اسلامی


  • خشونت در مدارس ایران تازگی ندارد. آموزش با کتک و زور دگنگ در قرن بیستم در سایه نظام والای ولایت مرگ و شکنجه. ویدیو مربوط به کلاس درسی در جیرفت می باشد


---------------------------------------------------------

دیکتاتور عبا پوش و دیکتاتور کراواتی از دید من یکسانند هیچ فرقی با هم ندارند

گذار بە دمکراسی در ایران روندی کند و دردناک دارد، اما با همین کندی و درد باید این راه را پیمود. اگر در ۱۳۵۷ نسلی بە اشتباه ما را از چالە بە چاه انداخت ما نباید با جایگزینی دیکتاتور عباپوش با دیکتاتور کراواتی، چاه را عمیقتر کنیم. جان کندنی را باید کند و بلاخرە باید از شر دیکتاتوری و استبداد رها شد. تغییر لباس دیکتاتور چارە درد ما نیست. باید فرهنگ دیکتاتوری و دیکتاتور پروری و استبداد زدگی را از ریشە تغییر داد. این مهم همتی مضاعف میخواهد چرا کە دیکتاتورچەها با نقاب دمکراسی در کمین کسب قدرتند. باید فرصتهای دیکتاتور شدن را بکلی از بین برد. باید ریشە تملق و بردگی را سوزاند و انسانهای آزادە و آزادمنش را پروردە ساخت.انسانهای خرد خویش رهبر.

راگواستن بەرەو دیمۆکراسی رەوتێکی هێدی و پر ئێش و ئازارە بەلام بە گشت ئازارەکانیەوە ناچارین ئەم رێگایە بپێوین. هەرچەن جیلی ۱۳۵۷ بە هەلە ئێمەی لە چاڵێکەوە خستە چالێکی قوولتر بەلام ئێمە نابێ ئەم چالە لەوەی هەیە قوولتری کەین. ئەم پەلەقاژەیە هەر دەبێ بکرێت و لە کۆتاییدا بەدەست دیکتاتۆری و ئیستتبدادەوە رزگارمان بێ. گۆرینی جل و بەرگی دیکتاتۆر چارەسەری کێشەکە ناکات. دەبێ کەلتووری دیکتاتۆری و بەرهەم هێنانەوەی دیکتاتۆر و ئیستبداد لە بناخەوە بگۆرین. ئەمە خۆی هەولێکی زۆر زیاتر و دژوارتری دەوێ چونکە دیکتاتۆرە بچووکەکەن خۆیان لە پشت دەمامکی دروشمی دیمۆکراسی بۆ راوی کورسی دەسەلات شاردۆتەوە.دەبێ دەرفەتی بەدی هێنانەوەی دیکتاتۆری بە گشتی لە ناو بەرین. دەبێ ریشە و بناخەی پێدا هەلگوتن و مەرابایی کردن و کۆیلەتی و دەروێشی بسووتێنین و مرۆڤی ئازاد و ئازا پەروەردە کەین. ئەو مرۆڤانەی کە هزری خۆیان رێبەریانە.

////////////////////////////////////////////////

رژیم دست به بحرانی همچون اختلافات بین احمدینژاد و علی گدا را راه انداخته برای فریب دادن افکار عمومی میباشد
ملت به فکر انقلاب و تغییر رژیم نباشند.
ساموئیل کرماشانی
////////////////////////////////////////////

نامه ای به «احمد شهید» در مورد آخرین وضعیت زندانیان سیاسی کورد


جناب آقای احمد شهید،

گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد برای ایران

اعدام‌های سیاسی در کردستان، تنها به تاریخ سیاسی ایران معاصر و استقرار حکومت جمهوری اسلامی محدود نمی‌شود اما بیشترین تعداد اعدام‌ها در این دوره بوده است، نخستین اعدام‌های کردستان در این دوران باز می‌گردد به ۵ شهریور ۱۳۵۸. پس از آن و تنها تا سال ۱۳۷۰، ۸۳۲ نفر در کردستان تیرباران شدند.
امروز پس از گذشت سه دهه از اسقرار حکومت جمهوری اسلامی در ایران، سیاست دولت مردان در کردستان همچنان اعدام است.
علاوه بر اتهامات، روند نامشخص دادرسی این پرونده‌ها از جمله اشتراک‌های پرونده‌های زندانیان سیاسی محکوم به اعدام است.
همکنون جان 13 زندانی سیاسی و مدنی کرد در خطر اعدام میباشد. و ‌احتمال اجرای احکام تعدادی از این زندانیان وجود دارد.
اسامی این زندانیان بدین ترتیب است:

زینب جلالیان ، حبیب الله‌لطیفی ، حبیب الله‌گلپری پور ، رشید آغکندی ، شیرکو معارفی ، مصطفی سلیمی ، انور رستمی ، سید جمال محمدی ، سید سامی حسینی، عزیز محمدزاده‌ ، عبدلله سروریان ، زانیار مرادی و لقمان مرادی
از طرفی دیگر بیش از صدها تن از فعالان سیاسی و مدنی کورد به سالهای طولانی زندان محکوم شده اند.
در این دو سال اخیر
دستگاه قضائی جمهوری اسلامی ایران همواره در فکر آن بوده که دویاره ماشین اعدام خود را در ایران به راه اندازد.
که از جمله فعالانی که در این دو سال اعدام شدند .
1. احسان فتاحیان 2. فصیح یاسمنی 3. فرزاد کمانگر 4. علی حیداریان 5 . فرهاد وکیلی 6 . شیرین علم هوی 7 . حسین خضری ، 8 .فرهاد تارم ، 9 . حکمت دمیر ، 10 . کیومرث محمدی که این ده نفر از فعالان کرد بودند و علی صارمی ، یعقوب مهر نگاه ، علی اکبر سادات ، مهدی اسلامیان ، آرش رحمانی و محمد رضا غلی زمانی که تنها به جرم عدالت خواهی اعدام شدند.
بنا بر گزارشات موثق و رسیده ، رژیم جمهوری اسلامی با صدور حکم های تازه و فشار بر زندانیان سیاسی و مدنی کورد میخواهد ارصه را بر فعالین سیاسی و مدنی هر چه ناهموارتر کند و از این رهگذرمردم را به سکوت و جنبش را به عقب باز گرداند و ایران و کردستان را به قبرستان آرام تبدیل نماید .

جناب آقای احمد شهید،
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد برای ایران

در حالی که این نامه را برای شما تنظیم میکنیم که چهار زندانی سیاسی کورد در زندانهای ایران به دلیل طولانی شدن مدت اعتصاب غذایشان در وضعیت وخیمی جسمی بسر میبرند ، کمال شریفی وارد 36 روز اعتصاب خود شده و سه زندانی سیاسی دیگر به نامهای النور خضری ،کامران شیخی و سید ابراهیم سید وارد 28 روز اعتصابشان شده اند.
این چهار زندانی سیاسی در اعتراض به شرایط نگهداری شان و این که در میان زندانیان عادی با جرایمی همچون تجاوز به عنف، قتل و قاچاق مواد مخدر دارند دست به اعتصاب غذا زده اند.
از طرفی دیگر انور حسین پناهی که هم اکنون در زندان مرکزی سنندج نگهداری می شود مبتلا به عفونت شدید کلیوی و مدتی است از شدت درد پاهایش رنج میبرد و امکان از دست دادن کلیه هایش وجود دارد و چند مورد هم بهداری زندان نیز اعلام کرده است که باید درمان های تخصصی در یک بیمارستان مجهز انجام شود،
از آنجا که با بی توجهی عمدی مقامات کشور در مورد کل زندانیان سیاسی در ایران و بخصوص زندانیان سیاسی کورد به امری بدهی تبدیل شده و این زندانیان بی گناه راه دیگری برای احقاق حقوق اولیه خود جز اعتصاب غذای نامحدود و ایثار جان خود نمی بینند.
لذا ستاد مرکزی کمپین دفاع از دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی از جنابعالی تقاضا دارد در راستای انجام وظایف خود از کلیه امکانات قانونی سازمان ملل متحد جهت رساندن فریاد حق طلبانه مردم ایران و بخصوص مردم ستم دیده کرد به جامعه جهانی و مراجع بین المللی ذیربط و الزام مقامات جمهوری اسلامی به رعایت موازین جهانی حقوق بشر و پذیرش فوری شکل گیری یک هیأت حقیقت یاب مستقل برای رسیدگی به جنایات یاد شده، استفاده نمایید. ما خواهان مداخله موثر و فعال و فوری جنابعالی هستیم زیرا جان ، مال و امنیت زندانیان سیاسی و مدنی کرد در خطر جدی میباشد. و همان گونه که روز به روز بر آمار فعالین کرد محکوم به اعدام افزوده میشود و دستگاه قضایی و امنیتی رژیم جمهوری اسلامی در پی اعدام یکایک این فعالین میباشد بر این اساس مداخه موثر و حمایت جانبعالی و تمامی انسانهای آزاده و مجامع بین المللی در مقطع حساس کنونی از زندانیان سیاسی ومدنی کرد ،مانع از وقوع هر فاجعه وتراژدی دیگری میباشد .

ستاد مرکزی کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی

جمعه دهم تیرماه هزار سیصد و نود هجری شمسی
-----------------------------------

پرس: از آمریکا سپاسگزاریم که از حق در منطقه حمایت می کند

پرزیدنت شیمعون پرس، رییس جمهوری اسرائیل، در آستانه سالگرد استقلال ایالات متحده، سپاس قلبی خود و ملت اسرائیل را از یاری های آن کشور ابراز داشت.

پرزیدنت پرس گفت: «ما از دولت واشینگتن سپاسگزاری می کنیم. سپاسگزاری می کنیم که در مواردی که حق با ما بوده، از ما حمایت کرده و می کند».

او افزوده گفت: «ما از ایالات متحده سپاسگزاری می کنیم، چرا که از آزادی دفاع می نماید، از صلح دفاع می کند و دموکراسی را گسترش می دهد».

رییس جمهوری اسرائیل در ادامه گفت: ما از آمریکا، دولت و هم پیمان خود سپاسگزاریم و همچنین از رهبری صحیح پرزیدنت اوباما نیز تشکر می کنیم.

------------------------

هشدار پرس به ایران: توان کوبنده نظامی ما را به بوته آزمایش نگذارید

رییس جمهوری اسرائیل به حکومت اسلامی ایران هشدار داد که مبادا درصدد برآید توان کوبنده نظامی اسرائیل را به آزمون بگذارد.

پرزیدنت پرس که در مراسم پایان دوره آموزش خلبانی در اسرائیل سخن می گفت، ابراز امیدواری کرد که روزی فرا رسد که ملت ایران سرانجام آزادی از دست رفته خود را باز یابند.

وی تاکید کرد که اسرائیل قادر است با هرگونه تهدیدی که از جانب حکومت اسلامی ایران متوجهش شود، مقابله کند و گفت: «نیروی هوایی اسرائیل این امکان را می دهد که کشور اسرائیل نه تنها دارای مرزهای قابل دفاع باشد، بلکه از طریق هوایی نیز از تمامیت ارضی و امنیت حریم هوایی خود دفاع کند».

پرزیدنت پرس برای ملت ایران آرزوی آزادی از سلطه استبداد کرد و گفت: «ایران کنونی دارای ثبات و آزادی نیست».

رییس جمهوری اسرائیل تاکید کرد که اسرائیل به خوبی قادر است با هر گونه خطر از جانب حکومت ایران مقابله کند و این توانایی را دارد که همزمان با تلاش برای رسیدن به صلح، با تهدیدهای جمهوری اسلامی نیز دست و پنجه نرم کند.

-----------------------

اعتراض هیئت پارلمانی اسرائیل به رفتار دوگانه آلمان در برابر ایران

یک هیئت پارلمانی اسرائیل که هم اکنون از آلمان دیدار می کنند، در نامه ای خطاب به صدر اعظم آن کشور، خانم آنگلا مرکل، نسبت به دیدار یک هیئت ایرانی از آلمان اعتراض کردند.

هیئت پارلمانی اسرائیل با سرپرستی آقای شائول موفاز، رییس کمیسیون امور خارجی و دفاعی "کنست" (پارلمان اسرائیل) در نامه خود تاکید کردند: کشور آلمان از سویی جهان را به اقدام های شدید علیه حکومت اسلامی ایران فرا می خواند و آن کشور را مورد تحریم قرار می دهد ولی از سوی دیگر، از اعضای مجلس ایران که حامی نابودی اسرائیل هستند، دعوت به عمل می آورد تا به آن کشور سفر کند که این دعوت، مخالف دیدگاه رسمی و اعلام شده خانم مرکل و دولت او می باشد.

اعضای هیئت اسرائیلی خطاب به خانم مرکل نوشتند: «این درست نیست که نمایندگان رسمی آلمان و ملت آن کشور برخلاف سیاست های رسمی و اعلام شده دولت عمل کنند و با اعضای مجلس ایران دیدار نمایند».

آنها پرسیدند: «آیا این کار دهن کجی به تحریم ها علیه ایران نیست؟».

------------------------------------


ایران به هند: دیگر نفت مجانی نمی دهیم، اگر نفت می خواهید راه انتقال پول را پیدا کنید

شرکت ملی نفت ایران اعلام کرده است که اگر تا ماه میلادی اوت، یک ماه دیگر، برای پرداخت پول نفت ایران از سوی هند راه حلی پیدا نشود، صادرات نفت ایران به آن کشور متوقف خواهد شد.

این خبر در حالی منتشر می شود که پیشتر به نقل از مسئولان حکومتی در ایران گفته شده بود که جمهوری اسلامی حاضر است "نفت مجانی" به هند صادر کند.

حکومت ایران، دومین تامین کننده نفت هند است و روزانه بیش از 400 هزار بشکه نفت به آن کشور صادر می کند. این میزان، حدود 12 درصد از کل نفت وارداتی هند و حدود یک پنجم از نفت صادراتی ایران را تشکیل می دهد.

از حدود هفت ماه پیش که بانک مرکزی هند، پرداخت پول نفت ایران از طریق اتحادیه پایاپای آسیایی را، به دلیل تحریم های بین المللی علیه حکومت ایران ممنوع کرد، بر سر پرداخت بهای نفت وارداتی هند از ایران، مشکلات بسیاری به وجود آمده است.

------------------------------------------------

بنزین "فعلا" گران نمی شود، ولی شاید در ماه های آینده این اتفاق بیافتد

در حالی که سرتیپ پاسدار محمد رویانیان، رییس ستاد حمل و نقل و سوخت ایران، گفت که "فعلا" دولت قصد ندارد بهای بنزین را افزایش دهد، خبرگزاری نیمه رسمی "مهر" گزارش داد که با دستور دولت، هم اکنون چند برنامه برای افزایش بهای سوخت در ارگان های دولتی در حال بررسی است.

به نوشته "مهر"، دولت برای آنکه بتواند کسری بودجه خود را تامین کند، چاره ای جز افزایش قیمت سوخت، در حد بیست درصد ندارد.

بریتانیا: حکومت ایران با دستگیری زنان می خواهد هر صدای مخالفی را خفه کند

دولت بریتانیا می گوید که حکومت اسلامی با دستگیری گسترده تلاشگران سیاسی زن در ایران، می کوشد که صدای هر اعتراضی را خفه کند.

وزیر خارجه بریتانیا، آقای ویلیام هیگ در بیانیه ای که شامگاه دیروز (پنجشنبه) منتشر کرد، با "نگران کننده" توصیف کردن موج دستگیری های اخیر فعالان زن در ایران، تاکید کرد که زنان بازداشت شده در این هفته ها، به خیل بزرگ دیگر زنان روزنامه نگار، وبلاگ نویس، دانشجو و حتی حقوقدانان مدافع حقوق بشر زندانی در آن کشور پیوسته اند.

پیشتر نیز، مقامات آلمانی با انتشار بیانیه ای به دستگیری فعالان زن در ایران، و به ویژه خانم مریم مجد اعتراض کرده بودند.

این عکاس ورزشی، دوهفته پیش و زمانی که به دعوت فوتبالیست های زن آلمانی به منظور عکاسی از رقابت های جام جهانی رهسپار آلمان بود، در فرودگاه تهران بازداشت و به زندان منتقل شد.

آیا در زندان های ایران، به کوهنوردان آمریکایی نیز تجاوز شده است؟

دفتر نمایندگی جمهوری اسلامی در سازمان ملل متحد، اتهامات خانواده های دو جوان کوهنورد آمریکایی را در مورد شکنجه های جسمی و روانی علیه این دو تن که بیش از دو سال است در ایران زندانی هستند، نادرست خواند.

خانواده های جاش فتل و شین باوئر، روز گذشته (پنجشنبه) خواهان آن شده بودند که سازمان ملل متحد، درباره گزارش های مربوط به شکنجه های روحی و جسمی و همچنین تجاوز جنسی به این دو کوهنورد آمریکایی زندانی در ایران، تحقیق کند.

خانواده های آنها، در نامه ای به احمد شهید، گزارشگر ویژه حقوق بشر ایران، نوشتند که مقامات ایرانی خود "به خوبی می دانند" که اتهام جاسوسی به این جوانان، بی اساس است، و تاکید کردند که "دست هایی در کار است که می خواهند این جوانان را، به عنوان مهره هایی در یک بازی نامشروع که هیچ ارتباطی هم با عدالت و قانونمندی ندارد، به کار گیرند».

مقامات حکومت اسلامی گفته اند که به هیچ وجه اجازه نخواهند داد که احمد شهید، به عنوان گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل در امور ایران، وارد کشور شود ولی نماینده دائم ایالات متحده در شورای حقوق بشر سازمان ملل، خانم آیلین داناهو، شامگاه دیروز (پنجشنبه) در یک گفتگو با تلویزیون فارسی بی.بی.سی ، تاکید کرد که حتی اگر آقای احمد شهید به ایران نرود، با ایرانیان مهاجر و پناهنده در کشورهای همجوار ایران صحبت خواهد کرد، و همچنین با استفاده از اطلاعاتی که از راه های دیگر هم گردآوری می کند، گزارش جامعی تهیه خواهد کرد و انتشار خواهد داد.


دستگیری اطرافیان احمدی نژاد ادامه دارد؛ آیا خط قرمز شکسته خواهد شد؟

برخی تارنماهای خبری گزارش دادند که یکی دیگر از نزدیکان محمود احمدی نژاد، توسط دستگاه قضایی بازداشت شده است.

به نوشته تارنمای خبری "تحول سبز" نزدیک به مخالفان حکومت، محسن معماری، مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری غدیر، وابسته به بانک صادرات، به اتهام سوءاستفاده مالی دستگیر شده است.

آقای معماری چندی پیش و به اصرار محمود احمدی نژاد به مدیر عاملی این شرکت سرمایه گذاری رسیده بود و همواره خود را "دوست دوران کودکی" احمدی نژاد می نامید.

همزمان، یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت که موضوع استیضاح وزیر کشور، پس از تعطیلات دو هفته ای تابستانی مجلس، پیگیری خواهد شد.

آقای جعفر قادری، در گفتگویی با خبرگزاری "مهر" گفت طرح استیضاح تا کنون سی امضا جمع کرده است و تعداد امضاها هر روز بیشتر می شود.

«کسی قادر نیست سران حزب الله متهم به قتل حریری را پیدا کند»

یک مسئول امنیتی لبنان در پی صدور حکم بازداشت چهار تن از سران حزب الله، ارزیابی کرد که کسی قادر نیست محل این چهار تن را پیدا کند و احکام بازداشت را تحویل آنها دهد.

روزنامه "الشرق الاوسط "، چاپ لندن امروز (جمعه) در گزارشی نوشت: در کیفرخواست هایی که نمایندگان دیوان رسیدگی به قتل رفیق حریری، نخست وزیر پیشین لبنان به دادستان کل آن کشور تسلیم کرده اند، اطلاعاتی مشروح در مورد قتل حریری داده شده و قید گردیده که تا چه حد قتل جنبه سیاسی داشته و چگونه طرح ریزی و اجرا شده و در عین حال کوشش به عمل آمده رد پای قاتلان پیدا نشود.

نخست وزیر جدید لبنان، آقای نجیب میقاتی در مصاحبه با روزنامه "السفیر" گفت: «من اطمینان دارم که ارائه کیفرخواست ها موجب نخواهد شد در لبنان جنگ خانگی به راه بیافتد».

حزب الله هدف از متهم ساختن افرادش به قتل حریری را سیاسی تلقی کرده و اعلام داشته در موقع مناسب به این کار واکنش نشان خواهد داد.

آقای سعد حریری، فرزند رفیق الحریری در واکنش به صدور کیفرخواست علیه مسئولان قتل پدرش گفت: «سرانجام عدالت پیروز شده و هیچ فردی نمی تواند از مسئولیت بگریزد».

باز هم تظاهرات و قتل مردم در سوریه

اما روسیه می گوید مخالفان باید با اسد گفتگو کنند


خامنه ای اعتراض های مردم سوریه را صریحاً محکوم کرد
| اجتماعی | enghelabe-eslami.com | صفحه لینک
رادیو فرانسه/ علی خامنه ای ناآرامی های سوریه را به اسرائیل و آمریکا نسبت داد و گفت : در حوادث سوریه دست آمریکا و اسرائیل آشکار است. در توضیح بیشتر این نظر رهبر حکومت اسلامی ایران نخست مدعی شد که جوهر تحولات منطقه که او البته از آنها با عنوان "بیداری اسلامی" یاد کرد ضدیت با اسرائیل و آمریکاست و بر اساس معیارهای جمهوری اسلامی ایران هر جا که به سود آمریکا و اسرائیل شعار داده شود، آن حرکت انحرافی است و در مورد حوادث سوریه هم دست آمریکا و اسرائیل به خوبی آشکار است.

تظاهرات علیه حکومت بشار اسد در سوریه امروز (جمعه) نیز ادامه داشت و به دعوت اوپوزیسیون، هزاران تن در پایان نماز جمعه به خیابان ها آمدند و خواهان کناره گیری بشار اسد از پست ریاست جمهوری شدند.

به گفته اوپوزیسیون سوری، نیروهای ارتشی امروز سه تظاهر کننده را در شمال غرب سوریه به قتل رساندند و بدین ترتیب، شمار کشته شده ها از آغاز خیزش مردمی در آن کشور (حدود چهار ماه پیش) تا کنون به بیش از یک هزار و چهار صد نفر رسیده است.

دولت روسیه امروز اعلام داشت که همچنان با نکوهش حکومت بشار اسد و خود وی، و همچنین صدور قطعنامه ای علیه حکومت سوریه در شورای امنیت سازمان ملل مخالفت می ورزد.

آقای سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه که در دیدار با همتای فرانسوی خود، آقای آلن ژوپه در مسکو سخن می گفت، از نیروهای اوپوزیسیون سوری خواست گفتگو با اسد را از سر بگیرند و با او به توافق برسند.

یادآوری می کنیم که از آغاز خیزش مردمی در سوریه، هیچ مقام بلندپایه آمریکایی نیز از اسد نخواسته است از حکومت کنار برود.

اما، وزیر خارجه ایالات متحده، خانم هیلاری کلینتون شامگاه دیروز(پنجشنبه) تنها هشدار داد که اگر حکومت اسد به خواسته های مردمش برای برقراری اصلاحات پاسخ مثبت ندهد، در برابر یک اوپوزیسیون سازماندهی شده قرار خواهد گرفت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر