Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۱ اسفند ۱۱, جمعه

انگلیس انفال کردها را به عنوان نسل‌کشی به رسمیت شناخت




انگلیس انفال کردها را به عنوان نسل‌کشی به رسمیت شناخت
پس از کشور عراق, سوئد و نروژ و هم‌اکنون هم پارلمان انگلیس با آراء کل قتل‌عام کردها , انفال را که توسط رژیم بعث صدام علیه کردها صورت گرفت, به عنوان نسل‌کشی به رسمیت شناخت. ندیم زهاوی پارلمانتار پارلمان انگلیس که اصالتا کرد است, اعلام کرد که پارلمان انگلیس قتل‌عام کردها را به رسمیت شناخته و این امر برای دولت‌های دیگر عضو سازمان ملل و اتحادیه اروپا یک سرمشق است.


در دوران حاکمیت رژیم بعث صدام (1963 الی 2003) دست‌کم 182 هزار زن و مرد و پیر و جوان کرد از سال 1980 الی 1990انفال و نسل‌کشی شدند.نسل‌کشی کردها که «انفال» نام گرفت, هم‌اکنون در محافل جهانی موضوع بحث شده است. پس از عراق, سوئد و نروژ انگلیس هم این نسل‌کسی را به رسمیت شناخت..
«نچیروان بارزانی» نخست‌وزیر اقلیم کردستان این تصمیم پارلمان انگلیس را تحسین کرد و مراتب تشکرات خود را برای کسانی که کمپینی در این زمینه راه‌اندازی کرده‌بودند, اعلام داشت و گفت:«سال گذسته نسل‌کشی کردها توسط پارلمان نروژ و سوئد به رسمیت شناخته شد. پارلمان انگلیس هم آن را پذیرفت. به همین دلیل مراتب تشکرات خود را اعلام می‌دارم. امیدوارم که این امر برای دیگر کشورها یک سرمشق باشد.»
محافظه‌کاران و اعضای حزب کارگران انگلیس به این مسئله رأی مثبت دادند و اذعان داشتند که دیکتاتوری صدام حسین و رژیم بعث در عراق به نسل‌کشی کردها دست زدند و قریب 200 هزار کرد را قتل‌عام کردند. همچنین با تسلیحات شیمیایی به نسل‌ کشی حلبجه دست زد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر