Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۱ دی ۲۲, جمعه

تحلیلی روشنگرانه در باره ترور3 خانم فعال سیاسی کرد در پاریس پایتخت فرانسه که شک و گومانه میرود که دست دستگاه های امنیتی رژیم ترکیه برای ضربه زدن به جنبش رهایبخش ملی کرد در شمال کردستان در این اعمال کثیف باشد.

dengeke le radioy kurdi amerika


با قلم ساموئیل کرماشانی.
 تحلیلی روشنگرانه در باره ترور3 خانم فعال سیاسی کرد در پاریس پایتخت فرانسه  که شک و گومانه میرود که دست دستگاه های امنیتی رژیم  ترکیه برای ضربه زدن به جنبش رهایبخش ملی کرد در شمال کردستان در این اعمال کثیف باشد.

من بعنوان یک نویسنده و فعال حقوق بشری این اعمال را قویا محکوم میکنم  و تروریزم در هر شکل و اشکالی که باشد محکوم است و انسان کشی در هر شکلی که باشد محکوم است و یک اعمال کثیف ضد انسانی و ضد بشری میباشد.
بعضی از طرفداران رژیم ترکیه یا بطور دقیق تری بگویم کردهای وابسته به رژیم ترکیه چیزهای بیان میکنند بدون دست زدن به یک تحقیقات دقیق و بدون اینکه تاریخ سیاسی دولت ترک را مورد بررسی قرار بدهند و دست به یک تحلیل واقعبینانه بزنند.
من فکر نمیکنم رژیم ایران در این وضعیتی که بر سر میبرد دست به چنین کاری بزند چرا چون رژیم ایران در اروپا باردگر دست به ترور نمیزند و توانش را ندارد و نمیتواند دست به چنین اعمالی بزند چرا چون زیر نظر قرار دارد ازسوی نیروهای امنیتی آن کشور و رژیم ایران سابقه ای خوبی در آن کشور ندارد در همان کشور سیاست مدار بزرگ کرد آقای شاهپور بختیار را ترور نموده است و توان چنین اعمالی باردیگر نخواهند داشت در این کشور.
من در حدود 12 سال است در این باره دست به تحقیق زده ام و موضوعات مهم را زیر نظر گرفته ام و بر این باور هستم که رژیم ایران در چنین وضعیتی که دارد توان چنین تحرکاتی نخواهند داشت بلکه این دست خود دستگاه اطلاعات ترکیه میباشد  این اعمال برای دو هدف انجام گرفته است 1 آب چشم گرفتن از حزب کارگران کردستان در حین گفتگو  2 نوعی انشقاق دروست نمودن در صفوف حزب کارگران کردستان.
 این اعمال کثیف دست خود رژیم ترکیه میباشد و در این باره شک و گومان وجود ندارد که رژیم دیکتاتوری اسد و رژیم دیکتاتوری ایران دو رژِیمی هستند که کثیفترین رژیمهای منطقه محسوب میشوند اما وضعیت امروزی این دو رژیم آنقدر ناگوار و بحرانی است توان دست زدن به چنین اعمالی برای آنها آسان نیست.
و در این رابطه  که بعضی از خبرگزاریهای چه اروپایی و چه ایرانی و چه کردی از دو چیز بحث به میان می آورند بدون اینکه به بخوبی این وضعیت را مورد بررسی قرار بدهند و یا سیاست رژیم ترکیه را مورد بررسی قرار بدهند میگویند دست رژیم ایران است بله من هم میگویم از نظر تروریست بودن رژیم دیکتاتوری مذهبی حاکم بر ایران  هیچ شک و گومانی وجود ندارد که یک رژیم تروریستی میباشد رژیم ایران اما این خبرها بر اساس گفتهای مسئول پیشین دستگاه اطلاعاتی ترکیه میباشد و غیر قابل قبول میباشد چرا چون بنده در این رابطه دلایل دارم و بر اساس دلایل و مدارک حرف میزنم و یا مینویسم من میگویم باز هم تکرار میکنم که باید منتظر تحقیقات پلیس فرانسه باشیم اگر این تحقیقاتها بی طرفانه و عادلانه صورت بگیرند.
 1= رژیم ایران و رژیم سوریه در اروپا چندان دست باز ندارند که دست به چنین اعمالی بزنند
 2= و در عین حال هم اعضای برجسته ی حزب کارگران کردستان هم به این دو رژیم اعتماد نمیکنند و حاضر هم نیستند که با آنها نشست و برخواست کنند.
3= این است که رژیم ایران در گذشته در خاک فرانسه و خاک کشورهای اروپایی مثل سویس  ایتالیا و آلمان  دست به اعمال تروریستی زده است و من بر این باور نیستم که رژیم ایران باردیگر در این وضعیتی که دارد دست و پنجه باهاش نرم میکند  بتواند  باردیگر دست به چنین اعمالی تروریستی بزند آنهم در خاک کشورهای اروپایی .
 چندین نفر از افراد سرشناس و سیاسی در خاک فرانسه بر سر میبرند و سفارتخانهای رژیم ایران تحت کنترل کامل پلیس ضد تروریزم فرانسه قرار دارد تمامی تحرکات دیپلماتهای رژیم ایران زیر نظر و تحت نظر قرار دارد از  سوی دستگاه های امنیتی کشور فرانسه اینجا به ما این نتیجه میدهد که رژیم ایران توان چنین اعمالی آنهم در خاک اروپا نمیتواند داشته باشد نه دست دیپلماتهای رژیم ایران و نه دست دیپلماتهای رژیم سوریه در خاک فرانسه چندان باز نیست که تا بتوانند به این آسانی دست به چنین اعمالی بزنند.
4= حزب کارگران کردستان نه به رژیم ایران اعتماد میکند که به آسانی به آنها اجازه بدهد که با آنها  ارتباط داشته باشند و نه خود را به آنها یعنی دیپلماتهای این رژیمها نزدیک میشوند .
5= در رابطه با رژیم سوریه در یک بحران عمیق سیاسی و در یک جنگ داخلی عمیق بر سر میبرد و مثل گذشته که گقتم توان تحرکات در خاک فرانسه ندارند دیپلماتهای رژیم سوریه اینجا رژیم سوریه توان چنین تحرکاتی در خاک فرانسه ندارد و نخواهند داشت.
6= رژیم ترکیه عضو ارتش اتلانتیک شمالی ناتو میباشد دیپلماتهای رژیم ترکیه در کشورهای اروپایی دستشان کاملا باز است و به هیچ عنوان زیر نظر قرار ندارند  به آسانی به همه جا دست رسی دارند بنابر این  چنین اعمالی تروریستی کار خود دستگاه امنیتی ترکیه میباشد و مثل اینکه در بالا بهش اشاره نموده ام  این ترور  سیاست جدید دولت ترکیه میباشد که میخواهد از را رفتار و اعمال فیزیکی به جنبش کرد در شمال کردستان ضربه بزنند  که یکی از کسانی که ترور شده است یک عضو برجسته حزب کارگران کردستان میباشد و یکی از مؤسسسین حزب کارگران کردستان میباشد میتوان گفت کسی است که بعنوان عضو بدنه ی این حزب شناخته شده است جانسز کسی است که در طول زندگیش در صفوف آن حزب بوده است و یکی از متفکرین و تئوریسین حزب محسوب میشوند بنابر این چنین کاری برای ضرب زدن به بدنه ی حزب انجام گرفته است مثل قبلا که دولت ترکیه دست به همه کارها زد برای دستگیری عبدالله اوجالان و بر این فکر بودند که با دستگیر اوجالان به جنبش کردها خاتمه میدهند و عبدالله اوجالان دستگیر شد اما جنبش ملی کرد قویتر از گذشته بر روی پای خودش ایستادند و مبارزه خویش را ادامه داند.
 بنابر این کردها و هم حزب کارگران کردستان باید خیلی هشیار باشند   که دولت ترکیه با نقشه ای کاملا خطرناکی وارد شده است و باید از این به بعد خیلی هشیار وبیدار باشند در باره تحرکات سیاست خطرناک جدید دولت ترکیه در قبال کردهای آن کشور و رژیم ترکیه در صدد است که اراده ملت 30 میلیونی کردهای آن کشور را درهم بشکنند بنابر این دست به هر تاکتیکی و اعمالی میزنند برای نابودی این جنبش.
7- این عمل بدون هیچ شک و تردیدی دست خود دستگاه امنیتی ترکیه میباشد  که تا از راه این ترورها به کردها بقبولاند که ترکیه این قدرت دارد که در هر کجا باشند اعضای برجسته این حزب ترور میشوند و  کشته میشوند و بهش میگن زهر چشم گرفتن در حین گفتگو کردن و دوم میخواهند از راه مطبوعات دروغپرداز وابسته بخودش  بنوعی کوشش کند که این اعمال را تبدیل به انشقاق بکند در صفوف این حزب .
8= من 100% بر این باور هستم که دستگاه های امنیتی ترکیه موسوم به میت از این گفتگوهای که میان آقای عبدالله اوجالان و دولت ترکیه آغاز شده است سواستفاده نموده اند و با خانم جانسز قبلا ارتباط برقرار نموده اند و پیام آقای اوجالان که دوست رفیقش بوده است بهشون رسانده است و این ارتباط بر میگردد به روزی که این گفتگوها آغاز شده است کم کم اعتماد خانم جانسز را جلب و بدست آورده است و یک نفر به تنهای هم دست به این عمل تروریستی نزده است بلکه تعدادی بوده اند و تیرویستهای رژیم ترکیه از وضعیت موجود میان حزب کارگران کردستان و دولت که در مطبوعات ترکیه در باره اش بحث میشود سواستفاده نموده اند و بعنوان ضربه به بدنه ی حزب کارگران کردستان این ترور را انجام داده اند و هیچ شک و گومانی وجود ندارند که بگویم این ترور کار دستگاه های امنیتی و یا دستگاه امنیتی موسوم به امنیتی ارتش در این جنایت دست نداشته باشد که در پاریس رویداده است.
9= در گذشته ما هم دیده ایم و شنیده ایم که دولت ترکیه یکی از دشمنان سر سخت ملت کرد میباشد و برای ضربه زدن به جنبشهای ملی  کرد در آن کشور از هیچ اعمالی فروگذاری نکرده اند و  نمیکنند دست اندرکاران دولت نژادپرست ترک.
10.= در سال 1999 در زمانیکه کشورهای اروپایی آقای اوجالان را به دولت نژادپرست ترکیه تحویل دادند بولند اجویت در یک سخنرانی گفت اگر  در جنوب آفریقا یک دولت کردی تشکیل بشود ما به آنجا حمله میکنیم و نابودش میکنیم  این باید در اذهان خیلی از تحلیلگران و سیاستمداران کرد باقی مانده باشد.
 رژیم ترکیه علیه شیخ سعید پیران سید رضا و هزاران جنبش رهایبخش ملی کرد از خیلی از تاکتیکهای نابودکننده و کشنده استفاده نموده است اما این تاکتیک خیلی خطرناک است و حزب کارگران کردستان و اعضای این حزب باید خیلی هشیار و بیدار باشند.
این باید در تاریخ امپراطوری عثمانی تا جمهوری ترکیه به رهبری کمال اتاتورک مورد بررسی قرار داد
من یکی از کسانی هستم که تاریخ ترکیه را بخوبی خوانده ام صلح میان کرد و ترک یک چیز محال میباشد و هرگز تحقق نخواهند شد.
من بر این باور هستم که رژیم ایران توان چنین اعمالی باردیگر در خاک اروپا نخواهند داشت
 من فکر نمیکنم رژیم ایران در این وضعیتی که بر سر میبرد دست به چنین کاری بزند چرا چون رژیم ایران در اروپا باردگر 
دست به ترور  نمتواند بزند و نمیخواهد هم بزند  چرا چون وضعیت رژیم در زیر منگنه قرار گرفته است از سوی بحران اقتصادی و تحریمها و از سویی دیگر وضعیت بحرانی اتمی  و از سوی دیگر تجربه ترور میکنوس  و ترور در ایتالیا وسوئیس  و فرانسه رژیم ایران  قدرت ترور را از دست داده است در خاک اروپا و بخوبی میداند که در چنین وضعیتی نمتواند در این عصر مدرن دست به ترور بزند باردیگر  اما بر اساس روزنامه فیگارو  انگشت اتهام بسوی دستگاه اطلاعاتی ترکیه دراز شده است تا چیزهای دیگر باید منتظر تحقیقات پلیس فرانسه باشیم تا به نتیجه مطلوب برسیم  بدون شک رژیم ایران یکی از رژیمهای میباشد که بنیادش بر اساس تروریزم سازمان یافته تشکیل شده است

من به روان پاک این 3 جان باخته درود میفرستم و به ملت کرد و حزب کارگران کردستان و رفقای این جانباختگان راه آزادی ملت ستمدیده کرد تسلیت میگویم و خود را عمیقا شریک غمشان میدانیم.
با سپاس ساموئیل کرماشانی 11/1/2013 


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر