Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۱ دی ۲۱, پنجشنبه

سه زن عضو پ کا کا در پاریس به قتل رسیدند


سه زن عضو پ کا کا در پاریس به قتل رسیدند

افرادی ناشناس در پاریس، سه شنبه شب وارد ساختمان مرکز اطلاعات کردستان، وابسته به حزب کارگران کردستان ترکیه، پ کا کا، شده و سه زن از اعضای این حزب را به ضرب گلوله به قتل رساندند.

سکینه جان سز از بنیانگذاران پ کا کا و فیدان دوغان، نماینده اصلی این حزب در نهاد موسوم به کنگره ملی کُرد در اروپا، از جمله قربانیان این حمله هستند.
مانوئل والس، وزیر کشور فرانسه که در محل حادثه حاضر شده بود با محکوم کردن این جنایت تاکید کرد که این «سه زن، بدون تردید، به قتل رسیده‌اند.»
حسین چِلِیک، سخنگوی حزب عدالت و توسعه ترکیه، این حادثه را مرتبط با مذاکرات بین نمایندگان دولت ترکیه و عبدالله اوجالان، رهبر زندانی پ کا کا، دانسته است.
قتل این سه مسئولِ شناخته شده پ کا کا، خشم بسیاری از کردهای مقیم پاریس را برانگیخته است. تعدادی از آن‌ها در برابر ساختمان مرکز اطلاعات کردستان گردهم آمده‌اند.
--------------

محاکمه دانشجوی فرانسوی کردتبار در ترکیه آغاز شد
محاکمه یک دانشجوی فرانسوی کردتبار در دادگاهی در ترکیه آغاز شد. سویل سویملی به ارتباط با گروه های تندروی چپ که در «اقدامات تروریستی» نقش دارند متهم شده است.
این دختر بیست ساله پس از شرکت در تظاهرات روز کارگر در اول ماه مه بازداشت شد و پس از آن مدت سه ماه را در زندان گذراند، تا ماه گذشته میلادی که به طور مشروط آزاد شد.
به جز این دختر، پنج متهم دیگر برای دفاع از خود در دادگاه حاضر شدند.
بازداشت و محاکمه این افراد انتقاد گروه های حقوق بشری را در فرانسه به همراه داشته است.
اتهام همه این افراد ارتباط با گروهی تندرو به نام جبهه انقلابی آزادی مردم است. اتهامی که در صورت اثبات می تواند تا 32 سال زندان به همراه داشته باشد.
این گروه در 36 سال گذشته عامل چند حمله مسلحانه در کشور ترکیه بوده است و نام آن در فهرست گروه های تروریسی اتحادیه اروپا و آمریکا قرار دارد.
http://persian.euronews.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر