Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۳ خرداد ۱۹, دوشنبه

ثبت اطلاعات توسط شرکت‌های مخابراتی ادامه دارد


ثبت اطلاعات توسط شرکت‌های مخابراتی ادامه دارد.

پس از اینکه اتحادیه‌ی اروپا اعلام کرد که ثبت و ذخیره‌ی داده‌های کامپیوتری توسط شرکت‌های مخابراتی قانونی نیست، تمامی شرکت‌های بزرگ تلفنی در سوئد اعلام کردند که ذخیره‌ی اینگونه اطلاعات را متوقف می‌کنند. اما بررسی رادیو سوئد نشان می‌دهد که این شرکت‌ها همچنان به ذخیره‌ سازی اطلاعات مشتریان ادامه می‌دهند.


پخش شده kl 09:23
کریستوفر برات یک مشتری شرکت تلفنی تله‌نور در یوتبوری می‌گوید که این شرکت‌ها دروغ می‌گویند. همچنان به ثبت اطلاعات ادامه می‌دهند. فقط سیستم خود را عوض کرده‌اند این بسیار وحشتناک است.
پس از اینکه اتحادیه اروپا، قانون ثبت اطلاعات مخابراتی در سوئد را غیر قانونی اعلام کرد، تمامی شرکت‌های بزرگ تلفنی اعلام کردند که این فعالیت را متوقف می‌کنند. برای مثال شرکت تله‌نور یک هفته پس از اعلام دادگاه اروپا در سایت خود نوشت:
-برای حفظ اطلاعات شخصی مشتریان و درحالی که شرایط حقوقی هنوز روشن نیست، شرکت‌ تله‌نور در سوئد تصمیم گرفته است که ثبت اطلاعاتی که اتحادیه‌ی اروپا آنها را غیرقانونی دانسته را متوقف کند.
اطلاعیه‌ی تله‌نور از سوی مشتریان با استقبال روبرو شد. از جمله کریستوفر برات در یوتبوری:
او به رادیو سوئد می‌گوید که بسیار از شنیدن این موضوع خوشحال شدم. وقتی گفته شد که ثبت و ذخیره‌ی اطلاعات مشتریان قطع می‌شود، تقریبا راضی شدم.
همزمان که شرکت تله‌نور این اطلاعیه را برروی سایت خود منتشر کرد، نامه‌ای را برای پلیس فرستاد و در این نامه لیست اطلاعاتی را پلیس سوئد همچنان به آن دسترسی خواهد داشت را ذکر کرد. بررسی این لیست نشان می‌دهد که تفاوت چندانی با پیش احساس نمی‌شود.
کریستوفر برات مشتری شرکت تله‌نور وقتی این لیست را می‌بیند با عصبانیت می‌گوید که این که دقیقا همان اطلاعاتی‌ست که پیش از این هم ثبت و ذخیره می‌شد. تنها تفاوت این است که اکنون مقرراتی مشخص برای مدت ذخیره‌سازی اطلاعات  نیست. از این پنهان کاری بسیار خشمگین هستم.
در این لیست، شرکت مخابراتی تله‌نور ذکر کرده است که پلیس سوئد می‌تواند به آدرس ای‌پی مشتریان که نشان دهنده‌ی تمام فعالیت‌های مشتری در اینترنت است و اینکه چه سایت‌هایی را نگاه کرده است، دسترسی داشته باشد. یکی دیگر از اطلاعاتی که اینشرکت برای پلیس ذخیره می‌کند، موقعیت تلفن‌های همراه است که نشان می‌دهد مشتری در هنگام تماس تلفنی در چه محلی حضور داشته است. اولا هانسون مدیر حقوقی شرکت تله‌نور دلیل پنهان‌کاری همکاری‌ خود با پلیس را این‌گونه برای رادیو سوئد توضیح می‌دهد:
-همیشه این سبک سنگین کردن برای تمام تماس‌ها با مشتریان وجود داشته است.
او در جواب این سوال که آیا این شرکت به عمد موضوع ادامه‌ی ثبت اطلاعات مشتریان را از آنها مخفی نگاه داشته است می‌گوید:
 -خیر این درست نیست. در هنگام انتشار آن اطلاعیه مطبوعاتی، ما می‌خواستیم که تصمیم شرکت را در پیروی از دستور اتحادیه اروپا اعلام کنیم. او در ادامه می‌گوید که در آن زمان جزییات چگونگی اجرای این مقررات مهم نبود.
تلیا شرکت بزرگ مخابراتی دیگر در سوئد نیز به ثبت و ذخیره‌سازی اطلاعات مشتریان ادامه می‌دهد. این شرکت می‌گوید که تفاوت با زمان پیش از دستور اتحادیه اروپا، تفاوتی مبنایی است. پیش از آن، شرکت‌ها موظف بودند این اطلاعات را ذخیره کنند اما اکنون تلیا این اطلاعات را برای استفاده‌ داخلی ذخیره می‌کند و پس از مدتی آنها را پاک می‌کند.  
پاتریک هیسه‌لیوس مدیر حقوقی شرکت تلیا می‌گوید که نسبت به گذشته،  تنها یک داده ذخیره نمی‌شود:
-در مورد شرکت تلیا، ما تنها اطلاعات مربوط به تماس‌های بی‌جواب مانده را ذخیره نمی‌کنیم. اواین تصور  زا ‌که شرکت‌های مخابراتی ثبت و ذخیره‌سازی اطلاعات مشتریان را کاملا متوقف کرده‌اند، نادرست و سوءتفاهم می‌خواند:
او اضافه می‌کند که تنها کاری که تلیا کرده، هماهنگی با دستورالعمل اتحادیه اروپا بوده است.
در بررسی رادیو سوئد از شرکت‌های مخابراتی، نشان داده می‌شود که دو شرکت بان‌هوف و تله‌٢ بیشترین اطلاعات را به مشتریان داده‌اند. این شرکت‌ها به روشنی اعلام کرده‌اند که در صورت نیاز پلیس، تماس‌های تلفنی انجام شده را در اختیار پلیس قرار می‌دهند. این دو شرکت اطمینان می‌دهند که اطلاعات حساس دیگری مانند ایمیل مشتریان، سایت‌هایی که بازدید کرده‌اند و موقعیت تلفن‌های همراه ذخیره نمی‌شوند. شرکت مخابراتی ٣ اما همچنان آدرس آی‌پی مشتریان و موقعیت جغرافیایی تلفن‌های همراه مشتریان خود را ثبت می‌کنند. این اطلاعات به گفته این شرکت تنها چند هفته ذخیره می‌شوند.  کریستوفر برات مشتری مخابراتی از یوتبوری از شنیدن این توضیحات این شرکت‌ها قانع نمی‌شود و می‌گوید که از این همه پنهان‌کاری خسته شده و مطمئن است که جزییات بیشتری توسط شرکت‌های تلفنی از چشم مشتریان مخفی می‌شوند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر