Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۸۸ آبان ۱۷, یکشنبه

دوستان عزیزم در فیسبوک برای همدردی و همراهی با زندانیان سیاسی و زندانیان زن

دوستان عزیزم در فیسبوک برای همدردی و همراهی با زندانیان سیاسی و زندانیان زن من از فردا یکشنبه تا روز جمعه 13 نوامبر دست به اعتصاب غذا میزنم میدانید خواهران و برداران و همنوعانم در زیر شکنجه های طاقتفرسا قرار دارند و من از فردا روز یکشنبه 8 نوامبر تا روز جمعه 13 نوامبر دست به اعتصاب غذای خوشک خواهیم زد دوستان دارم همه دوستان گلم در فیسبوک ساموئیل کو کرماشانی ساعت 2و 6 دقیقه میباشد.
-------------------------------------------------------

خانم سارا لیویتسون، مدیربخش خاورمیانه و شمال آفریقای دیده بان حقوق بشر گفت: «این خجالت آور است که دولت ایران چشمان خود را بر روی شواهد رسمی در خصوص آزار جنسی زندانیان توسط مسئولان زندان میبندد.» سازمان دیدهبان حقوق بشر از قوه قضاییه خواست به جای سرپوش گذاشتن بر روی چنین جنایاتی، سریعا به تحقیق در خصوص پروندههای تجاوز جنسی بپردازد. به نقل از خانم ویتسون، بهترین گواه شکنجه مهتری، مدارک و تصاویراو هستند


دیده‌بان حقوق بشر: سرپوش بر تجاوز جنسی را پایان دهید


بامداد خبر: سازمان دیده‌بان حقوق بشر با انتشار گزارشی در باره سه مورد تجاوز جنسی در زندان‌های ایران، خواستار تحقیق فوری در خصوص این پرونده‌ها شد. این سازمان، نادیده گرفتن اسناد مربوط به شکنجه توسط قوه قضاییه را خجالت‌آور نامید.

گزارش دیده‌بان حقوق بشر، مستندی است پیرامون آزار جنسی دو مرد و یک زن که در حوادث پس از انتخابات ۲۲ خرداد دستگیر شده‌اند. این سه ابراهیم مهتری، ابراهیم شریفی و مریم صبری نام دارند.

بنا بر مستند دیده‌بان حقوق بشر، ابراهیم مهتری در دومین دستگیری خود در ۱۹ اوت، در مکانی در شرق تهران مورد ضرب و شتم شدید و تجاوز با باتوم قرار گرفته است. او روز ۲۴ اوت با دست و پای بسته و نیمه بیهوش در نقطه‌ای از تهران رها می‌شود. خانواده‌ای او را یافته و به به بیمارستان منتقل می‌‌کنند. معاینه پزشکی قانونی، بر جراحات متعدد و تجاوز به او مهر تایید می‌گذارد. مسئولان بیمارستان وقتی متوجه می‌شوند که وی زندانی آزاد شده است، می‌کوشند تا مدارک معاینه را از بین ببرند. اما یکی از نزدیکان مهتری موفق به گرفتن یک فتوکپی از گواهی پزشکی قانونی می‌شود.

مهتری که ۲۷ سال دارد، فعال سیاسی بوده و پس از این ماجرا، از کشور خارج شده است. مقامات امنیتی، پدر او را به دلیل انتقال اخبار مربوط به فرزندش، تهدید به دستگیری کرده‌اند.

نفر دوم، ابراهیم شریفی ۲۴ ساله است که در ۲۳ ژوئن دستگیر شد. او نیز با چشم و دست بسته، مورد تجاوز قرار گرفته و به گفته خودش، به دلیل آسیب‌های روحی ناشی از این آزار، چند بار پس از آزادی تا آستانه خودکشی رفته است. ابراهیم شریفی به دیده‌بان حقوق بشر گفته که مقامات قضایی، با خودداری از پذیرش شکایت وی، خانواده‌اش را نیز تهدید کرده‌اند.

سومین نفر در گزارش دیده‌بان حقوق بشر ، مریم صبری است که ۲۱ سال دارد. او در مراسم چهلم ندا آقاسلطان در بهشت‌زهرا دستگیر شد. مریم صبری می‌گوید که چهار بار پیاپی توسط زندانبانان مورد تجاوز قرار گرفته است. شریفی و صبری هم برای حفظ جان خود، از کشور خارج شده‌اند.

در میان این سه نفر، ابراهیم مهتری تنها کسی است که از جراحات ناشی از شکنجه و تجاوز، مدارک رسمی دارد. نامه مهدی کروبی در باره تجاوز جنسی به زندانیان انتخاباتی، بر اساس آگاهی از وضعیت ابراهیم مهتری نوشته شد. کمیته سه نفره‌ای که از سوی رییس مجلس ایران برای پیگیری اخبار مربوط به تجاوز در زندان‌ها تشکیل شد، گفته‌های آقای کروبی را ادعا نامید و مدارک وی را ساختگی خواند. این کمیته حتی خواستار برخورد قضایی با کسانی شد که با این ادعاها، شهرت و اعتبار دولت را خراب می‌کنند.

خانم سارا لی‌ویتسون، مدیربخش خاورمیانه و شمال آفریقای دیده بان حقوق بشر گفت: «این خجالت آور است که دولت ایران چشمان خود را بر روی شواهد رسمی در خصوص آزار جنسی زندانیان توسط مسئولان زندان می‌بندد.» سازمان دیده‌بان حقوق بشر از قوه قضاییه خواست به جای سرپوش گذاشتن بر روی چنین جنایاتی، سریعا به تحقیق در خصوص پرونده‌های تجاوز جنسی بپردازد. به نقل از خانم ویتسون، بهترین گواه شکنجه مهتری، مدارک و تصاویراو هستند.

منبع: دویچه وله

------------------------------------------

مزدوران جنون اسلامی و علی مجنون به یک دختر بینوا حمله میکنند و بر سر این دختر بینوا با باتون میزنند و او هم در بیمارستان
تنها نگذاشته اند و تحت مراقبت قرار داده اند ویروس اسلامی و جنون اسلامی این است هدیه جنون اسلام سیاسی به ملت ایران
ضربه خوردن و مصدوم شدن دختری در تظاهرات روز 13 آبان به وسیله باتوم پلیس در خیابان قائم مقام پس از انتقال به بیمارستان سر وی 15 عدد بخیه زده شد. حتی در بیمارستان نیز در هنگام مداوا ماموران بسیج برای تفتیش و دستگیری بیماران و افراد گلوله خورده احتمالی به بیمارستان ریختند ولی با همکاری پرسنل بیمارستان بیماران از در عقبی بیمارستان فرار کردند




هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر