Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۸۸ آذر ۶, جمعه

به‌ سازمانهای حقوق بشر : اسم من زینب جلالیان می باشد من دختر 27 ساله‌ی کورد زندانی سیاسی ایران هستم حکم اعدام من از طرف شورای عالی دادگاه‌ انقلاب

آزادی فوری برای زینب جلالیان

تا کی باید شاهد اعدام هموطنانمون باشیم.چرا باید در کشور ما فردی فقط به خاطر عقایدش اعدام بشه؟آیا حق اختلاف نظر یکی از حقوق افرادی که در یک جامعه زندگی می کنند نیست؟



27
years old Kurdish politician female Sentenced to Death in Iran
Dear Human right organisations

My name is Ms Zeinab Jalalian (زینب جلالیان)

I am 27 years old Kurdish female ,political prisoner, in Iran prison.

My Death sentenced was confirmed by Iranian Supreme Court.

I am currently ill ,because of torture and I don’t have any lawyer to defend me. i want to tell you that . trial took only few minute.

Court told me: “You are a God's enemies. Have to be hanged very soon” That was all my court process

I asked judge to give me permission to say good bye, to my mother and family,

Before execution, he told me "shut up" and rejected.

Zeinab Jalalian (زینب جلالیان)

26/11/2009
//////////////////////////////
به‌ سازمانهای حقوق بشر :

اسم من زینب جلالیان می باشد

من دختر 27 ساله‌ی کورد زندانی سیاسی ایران هستم حکم اعدام من از طرف شورای عالی دادگاه‌ انقلاب اسلامی تایید شوده‌ است ، من بخاطر شکنجه‌ی زیاد در حال حاضر مریض ، و هیچ وکیلی ندارم که‌ از من دفاع کند محاکمه‌ی من فقد چند دقیقه‌ طول کشید و ان هم این بود که‌ دادگاه‌ به‌ من گفت تو دوشمن خدا هستی و باید اعدام شوی من از حاکم خواستم که‌ پیش از اعدامم به‌ من اجازه‌ بدهد برای اخرین بار صدای مادرم و فامیلم را بشنوم حاکم از من خواست که‌ دهنم را ببندم و در خواست مرا رد کرد .

26/11/2009زینب جلالیان

////////////////////////////
بۆ ڕیکخراوه‌کانی مافی مروڤ

ناوی من زینب جڵاڵیانه‌

من کچه‌ کوردیکی 27 ساله‌م که‌ له‌ ئیراندا زیندانی سیاسیم و له‌ لایه‌ن دادگای بالای شورشی ئیسلامی ئیرانه‌وه‌ حوکمی له‌ سیداره‌ دانم بو ده‌ر چوه‌ ، من له‌ به‌ر ئازار و ئه‌شکنجه‌ی زور وه‌زعی جسمیم باش نیه‌ و زور نه‌خوشم و وه‌کیلم نیه‌ و ریگام پی نادن وه‌کیلیش بگرم ، محاکه‌مه‌ی من ته‌نها چه‌ند ده‌قه‌ خایاند و قاضی دادگاه‌ ته‌نها ئه‌وه‌ی پی وه‌تم که‌ تو دوژمنی خودایت و ده‌بیت له‌سیداره‌ بردیت و به‌ زوترین کات ئه‌و حوکمه‌ جی به‌ جی ده‌کریت ، من داوام کرد له‌ قاضی دادگاه‌ که‌ بو ئاخرین جار با گویم له‌ده‌نگی دایکم و خزمه‌کانم بیت بلام قاضی دادگاه‌ پێ وه‌تم ده‌مت داخه‌ .

زینب جڵاڵیان26/11/2009
/////////////////////////////
bo rèkxrawa mafè mrova ra,

Navè min Zeinab Jalalian (زینب جلالیان)

es kçe kordeka 27 salime zindaniya siyasi le zindana iranèda me,hokmè sè dare dana min le layè dewleta iranè mehkema $ore$a blind hate sepandin,

es vè gavè $u bona lèdan u qotane u E$kence gelek es nesaxim,mn chi parèzer ninn berevaniyè sh min bken,es d xwazm bo we bèjim mehkema min btnè chend deqiqe bon, hakmi kote min to dojmna xodèy dè hèye sè dare dan,eve hemi naveroka mehkema min bo.

tshtè mn xwasti sh hakmi ko derfetekè b dete mn bes gohdariya dengè dayka xo bkem pe$ ke men idam bken. le hakim gote min devè xo bgre u daxwaziya mn b chih ne ina!!!!

Zeinab Jalalian (زینب جلالیان) 26/11/2009
/////////////////////////////
نداء عاجل الى منظمة حقوق الانسان

اني المواطنة الايرانية ..كردية القومية وادعى زينب جلاليان وابلغ من العمر 27 عاما ؟

لقد صدر بحقي حكما بالاعدام من قبل المحكمة الايرانية العليا .

حيث انني سجينة سياسية في سجن ايران وقد تعرضت للتعذيب والضرب الجسدي المبرح.

كما لم يعين لي محامي للدفاع عني .

وفي جلسة المحكمة الاخيرة صدر بحقي حكم الاعدام شنقا وقد طلبت من القاضي كرجاء وطلب اخير ان اودع والدتي واسرتي ولكن القاضي رفض طلبي وقال لي اخرسي .

كلي رجاء ان تحاولوا مساعدتي .

26.11.2009

زينب جلاليان

ايران
////////////////////////////
Tüm insan hakkı örgütlarine

Ben 27 yasında siyasi tutuklu bir Kürt kızıyımm,iran ceza evinde yatıyorum.

benim idam kararım iran Yüksek Mahkemesi taranfindan onaylandi .Bana cok iskence yaptiklari icin ben cok hastayım ve yorgunum .

Benim avukatım yok .Beni mahkemeye götürdüler , mehkemem sadece2 - 3 dakika sürdü.
Hakimin kararı su idi:'''' sen tanrı düsmanısın senin kararın derhal ölümdür.''''
Benim hakimden tek bir istegim vardı : isetgimde buydu ''' idam edilmeden bana bir kaç dakika verin , annemin sesini duymak istiyorum ve vedalasmak istiyorum , ancak hakim bana agzıni kapat dedi ve benim istegimi red etti .

Zeinab Jalalian26/11/2009

////////////////////////////////

اطلاعیه خانواده کبودوند در خصوص وضعیت نامناسب نگهداری کبودوند27/11/2009
دبیرخانه سازمان دفاع حقوق بشر کردستان
«محمدصدیق کبودوند» رئیس سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان، و سر پرست خانواده کبودوند پس از انتقال به بند 3، 209 در زیرزمین بند 350 در وضعیت نامناسب بهداشتی و تحت فشار روانی قرار دارد.

آقای کبودوند، در طی نقل و انتقالات در بندهای زندان اوین از 17 آبان به بند 3، 209 تحت نظارت وزارت اطلاعات منتقل گردیده است. وی که در طی حکمی ناعادلانه به دلیل ایجاد سازمان حقوق بشری به یازده سال محکوم گردید، هنوز پس از سپری کردن بیش از دو سال و نیم از حبس خود قادر به رفتن مرخصی حتی با وجود درخواست دکتر درمانگاه زندان اوین در جهت درمان، نشده است.


اما آنچه خانواده کبودوند را سخت نگران کرده است وضعیت جدید نگهداری وی در زندان اوین می باشد .


اتاق های 30 متری بند 350 دربردارنده 29 نفر در یک اتاق میباشد. در بند فوق بالغ بر 100 نفر زندان امنیتی نگهداری می گردند که برای افراد زندانی تنها 2 دوش حمام و 2 سرویس بهداشتی- مخروبه- در نظر گرفته شده است. زمان تعیین شده برای مکالمه با خانواده برای این زندانیان 5 دقیقه در روز به شرط ها وشروط ها می باشد.


و این در حالی صورت می پذیرد که پس از انتقال وی به این بند، تمام کتب و دست نوشته های وی که شامل تئوری ها یی در زمینه حقوق بشر می باشد ضبط گردیده است و انتظار اتهام جدیدی بر مبنای این دست نوشته ها دور از ذهن نیست. شرایط، و وضعیت بد بهداشتی بند فوق شرایط زندان را برای کبودوند تحمل ناپذیر نموده است.


یادآور می گردد که محمدصدیق کبودوند از تاریخ بهمن 1387 تاکنون اجازه ملاقات حضوری با فرزندان خود را نیافته است.


متاسفانه مظلومیت پدر و سرپرست خانواده ما تنها در حکم و ي نيست بلکه بعد از گذشت دو سال و نیم ما شاهد برخوردهای نامناسب در نگهداری وی هستیم. گویی نگرانی های ما و مظلومیت ایشان تمامی ندارد.


ما با اظهار نگرانی نسبت به وضعیت نگهداری و رفتار با کبودوند در زندان، توجه تمامی سازمان ها و نهادهای فعال حقوق بشری داخلی و جهانی را به وضعیت جدید وی جلب نموده و درخواست کمک می نماییم.


تا زمان رسیدگی به وضعیت کبودوند، خانواده وی اقدام به صدور اطلاعیه می نماید.

/////////////////////////////

من سکوت را دوست دارم بخاطرابهت بی پایانشفریاد را میپرستم بخاطر انتقام گمگشته در عصیانشفردا را دوست دارم بخاطر غلبه اش بر فلک کجمدارپاییز را می پرستم بخاطر عدم احتیاج عدم اعتنایش به بهارآفتاب را دوست دارم بخاطروسعت روحش که شب ناپدید می شود تا ماه فراموش کند حقیقت تلخی را که از او نور میگیردزندگی: ایده ال من است و من آن را تقدیس میکنم به خاطر اینکه روزی هزار بار نابودش می کنند اما هرگز نمی میرد

//////////////////////////////////////////////

حبیب الله لطیفی قربانی تبعیض و شکنجه

اطلاعاتی از نحوهی دستگیری،جزییات اتهامات و همچنین وضعیت پروندهی حبیب الله لطیفی با استناد به اظهارات خانواده،وکیل،سازمان های حقوق بشری و رسانههای مختلف

نحوهی بازداشت و اطلاعات اولیه:

حبیب الله لطیفی،دانشجوی رشته مهندسی صنایع دانشگاه ایلام و ۲۷ ساله در در اول آبان ماه ۱۳۸۶ در سنندج دستگیر شد(بی بی سی،۲۴ مرداد ۱۳۸۷)، و پس از ۹ روز مراجعهی مداوم خانوادهاش به بیمارستانها و مراکز نیروی انتظامی و … یکی از اعضای خانواده،تصادفا او را به در بیمارستان تامین اجتماعی سنندج میبیند.( کـمپـیـن نـــجـــات حبـیب) ،مشخص می شود که وی در نهمین روز از بازداشت به دلیل اعمال شکنجه های وارده، دچار خونریزی کلیه شده و به بیمارستانی در خارج از زندان منتقل می گردد. اما بعد از مداوای اندک، وی را دوباره به بازداشتگاه اطلاعات سنندج برمی گردانند. بعدها در نتیجه ی ملاقات با وی مشخص شد که وی از ناحیه ی سر دچار چهار شکستگی و از ناحیه ی صورت دچار دو ناحیه بریدگی شده است. از جمله در جریان یکی از شکنجه ها، لب زیرین وی به کلی پاره شده بود . حتی برای اخذ اعتراف از متهمان مرتبط ، وی را در مقابل دیدگان آنان شکنجه نموده اند.)شبکه حقوق بشر کرد،به نقل از مصاحبه مادر حبیب الله لطیفی با کانال ماهوارهای نوروز)

وی به دلیل اعمال شکنجه ها بازهم دچار خونریزی داخلی از ناحیه ی کلیه می شود. همچنین بیماری برونشیت وی به دلیل شرایط نگهداری نامساعد عود می کند. در ملاقاتهایی خانوادگی با او مشخص شد که به دلیل آویزان کردن اش برای ساعت ها طوری که پاها در بالا و سرش در پایین قرار گیرد؛ موجب پارگی یا ورم شدید رگ های چشم و بینی شده است. به همین دلیل دچار خونریزی های پیوسته از ناحیه ی چشم و بینی می گردد(همان)

این دانشجوی سنندجی مدتی نیز بر اثر شکنجه های وارده در بیمارستان تامین اجتماعی سنندج نیز بستری بوده است(بی بی سی،۲۴ مرداد ۱۳۸۷)

سوابق:

حبیب الله لطیفی از فعالین مدنی شهر سنندج می باشد. نامبرده با انجمن های فرهنگی “چیا” ، “شاهو” و “ژیانه وه” در سطح شهر سنندج همکاری داشت. اتهام این فعال دانشجویی هم کاری با یکی از احزاب اپوزسیون کرد عنوان شده است.وی بیان میدارد که دست به هیچگونه اقدام خشونت آمیزی نزده است (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، تاریخ :۸/۳/۸۷)

رسیدگی قضایی:

دادگاه رسیدگی به اتهامات حبیب الله لطیفی به صورت غیر علنی و پس از گذشت ۸ ماه از بازداشت وی، در محاکمه او در دهم تیرماه ۱۳۷۸ در دادگاه انقلاب سنندج برگزار گردید. حبیب الله لطیفی به اعدام محکوم و حکم صادره روز سه شنبه ۲۱ مرداد ماه ۱۳۸۷ به آقای نعمت احمدی وکیل مدافع وی ابلاغ گردید. در این دادگاه غیرعلنی اجازه حضور به خانواده وی داده نشد و همچنین حبیب الله لطیفی از دراختیار داشتن وکیل منتخب محروم بود(رادیو فردا،بی بی سی،به نقل از خبرنامه امیرکبیر)

حبیب الله لطیفی از تاریخ دوشنبه چهارم شهریور ۱۳۸۷ تا ۱۸ مهر ۱۳۸۷ و به مدت ۴۷ روز در اعتصاب غذای سراسری زندانیان سیاسی و مدنی کرد به سر برد.(زندان و مبارزه)

علی رغم اعترضات گسترده نسبت به صدور حکم اعدام در دادگاه اولیه و پس از آن که وکلای فعال دانشجویی “حبیب الله لطیفی” نسبت به حکم صادره اعتراض کردند، دادگاه تجدید نظر استان کردستان، مجددا به اعدام این دانشجوی کرد، رای داد.

طی حکمی که به امضای مستشاران شعبهی چهارم دادگاه تجدید نظر استان کردستان رسید، حکم اعدام فعال دانشجویی کرد، حبیب الله لطیفی، روز دهم بهمن ماه تایید و به وکلای ایشان نیز ابلاغ گردید
دادگاه تجدید نظر در حالی به تایید حکم شعبهی اول دادگاه انقلاب شهر سنندج مبادرت ورزید که وکلای نامبرده، آنچه به عنوان اقرار به “هواداری موثر “از یک حزب اپوزسیون فعال در کردستان را به دلیل اثبات شکنجهی وی، خلاف واقع عنوان نموده بودند.
( بهمن ۳۰, ۱۳۸۷ ،کانون دانشجویان مدافع حقوق بشر کردستان)
سازمان دفاع بین المللی به این امر اشاره می کند که با توجه به بند ۷، ۹ و ۱۰ (ICCPR)، خواستار توقف بلافاصله ی حکم اعدام حبیب الله لطیفی و آزاد نمودن وی شد.
(دانشجویان مدافع حقوق بشر کردستان اسفند ۱۴, ۱۳۸۷)

وضعیت جسمانی این دانشجوی کرد به دلیل مشکل ریوی و خونریزی کلیوی رو به وخامت گذاشته است. به به دستور دادگاه در صورت وخامت وضعیت باید در بیمارستان بستری شده و داروهای مورد نیازش تامین شود (رادیو فرداگفت و گو با نعمت احمدی وکیل حبیب الله لطیفی)

صالح نیک بخت از وکلای دانشجوی کرد حبیب الله لطیفی با اظهار نگرانی در ارتباط با احتمال اجرای حکم اعدام این دانشجوی کرد، حکم صادره را غیر قانونی خواند و گفت به اتفاق دیگر وکیل پرونده در نیمه اول فروردین درخواست اعاده دادرسی خود را به دیوان تقدیم کردهاند.

وی اظهار داشت که بر اساس بند ۲ ماده ۲۷۲ قانون آیین دادرسی کیفری حکم صادره در مورد حبیب الله لطیفی خلاف قانون میباشد به همین جهت در نیمه اول فروردین درخواست اعاده دادرسی خود را به دیوان تقدیم کردهایم زیرا اساسا شهود معرفی شده از طرف اینجانب برای تایید بیگناهی موکلم مورد توجه مقامات قضایی قرار نگرفت و از آنان تحقیق به عمل نیامد.

صالح نیکبخت افزود متأسفانه با توجه به اینکه درخواست نظارت و احکام تجدیدنظر باید به هیات نظارت و پیگیری استان تقدیم شود این هیات درخواست اعاده دادرسی ما را رد کرد.
(دانشجویان مدافع حقوق بشر کردستان اسفند فروردین ۲۴, ۱۳۸۸)

وضعیت فعلی:

حکم اعدام این دانشجوی کرد همچنان لغو نشده است و بنا به اطلاعات تازهای که کانون دریافت داشته سلامت جسمانی وی در شرایط بسیار نامناسب زندان سنندج در مخاطره قرار داشته و پیوسته به جهت اطلاع رسانی در مورد وضعیت خود مورد فشار و تهدید قرار گرفته است.
همچنین با اعدام دیگر زندانی سیاسی کرد احسان فتاحیان این دانشجو در یک قدمی اجرای این حکم ناعادلانه قراد گرفته است

دانشجویان مدافع حقوق بشر کردستان



منابع و برخی گزارشات مرتبط

بلاتکلیفی حبیب الله لطیفی دانشجوی دربند سنندجی ،۱۴ اردیبهشت ۱۳۸۷ ، خبرگزاری دیده بان حقوق بشر کردستان
وضعیت وخیم حبیب الله لطیفی و اعتصاب روناک صفارزاده، تاریخ :۱۸/۵/۸۷، http://www.hra-iran.org/Archive_87/943.html
حبیب الله لطیفی دانشجوی سنندجی به اعدام محکوم شد، فعالان حقوق بشر در ایران، ۲۳/۵/۸۷،http://www.hra-iran.org/Archive_87/962.html
حبیب الله لطیفی دانشجوی سنندجی به اعدام محکوم شد،خبر نامه امیرکبیر، چهارشنبه ۲۳ مرداد۱۳۸۷،http://www.autnews.eu/archives/1387,05,00011356
حکم اعدام دانشجوی سنندجی به وی ابلاغ شده است،رادیو فردا،جمعه ۲۵ مرداد ۱۳۸۷،http://www.radiofarda.com/Article/2008/08/15/f7_kordistan_latifi_ahmadi.html

شبکه حقوق بشر کرد،به نقل از مصاحبه مادر حبیب الله لطیفی با کانال ماهوارهای نوروزhttp://www.iranpressnews.com/source/044599.htm
آخرین وضعیت دانشجوی دربند حبیب الله لطیفیhttp://www.hra-iran.org/Archive_87/757.html،تاریخ :۱/۳/۸۷،فعالان حقوق بشر در ایران
وضعیت وخیم دانشجوی زندانی حبیب الله لطیفیhttp://www.hra-iran.org/Archive_87/769.html
حبیب الله لطیفی بار دیگر به بیمارستان توحید منتقل شد، فعالان حقوق بشر در ایران، تاریخ :۳۰/۵/۸۷،http://www.hrairan.com/Archive_87/680.html
کـمپـیـن نـــجـــات حبـیب، http://savehabib.com/Farsi/
خانوادههای زندانیان، جلوی دادگستری سنندج، گزارشی از تجمع خانوادههای کُردهای زندانی در گفت و گو با برخی خانوادهها و نعمت احمدی، http://radiozamaaneh.com/humanrights/2008/09/post_289.html ۱۲ شهریور ۱۳۸۷
http://www.bbc.co.uk/persian/iran/story/2008/08/080814_v-iran-kusrd-latifi-execution-verdict.shtml
رادیو فردا: حکم اعدام برای یک دانشجو و فعال حقوق مدنی،جهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۸۷،خبر نامه امیرکبیر، http://www.autnews.eu/archives/1387,05,00011356
مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، تاریخ :۸/۳/۸۷، http://www.hra-iran.org/Archive_87/769.html
شبکه حقوق بشر کرد،به نقل از مصاحبه مادر حبیب الله لطیفی با کانال ماهوارهای نوروزhttp://www.iranpressnews.com/source/044599.htm
کمپین سراسری آزادی دانشجویان کرد، http://www.kampayn.blogfa.com
زندان و مبارزه،نامه سرگشادهی شماری از زندانیان سیاسی زندان سنندج خطاب به سازمانهای مدافع حقوق بشر، http://berxodaan.blogfa.com/post-202.aspx
چاک، نامه زندانیان زندان سنندج برای ریاست قوه قضائیه، http://www.nawandihalabja.com/fa/index.php?option=com_content&task=view&id=78&Itemid=9
موضوعات اخبار و گزارشات, دانشجویان زندانی
















-------------------------------------------------

کاوه جوانمرد روزنامه نگار کرد از زندان آزاد شد

آژانس خبری موکریان
سرویس حقوق بشر

کاوه جوانمرد روزنامه نگار و فعال حقوق بشر کرد از زندان آزاد شد.

کاوه جوانمرد که در آبان ماه سال 85 توسط نیروهای امنیتی در سنندج بازداشت و توسط دادگاه انقلاب این شهر در دو پرونده جداگانه به اتهام محاربه به تحمل دو سال حبس در تبعید در زندان مراغه و به اتهام اقدام علیه امنیت ملی به یک سال زندان محکوم شده بود ، روز سی ام آبانماه سال جاری پس از اتمام دوران محکومیت خود از زندان آزاد شد.

شایان ذکر است کاوه جوانمرد همکار هفته نامه توقیف شده کرفتو، دوران محکومیت سه ساله اش را در زندان شهرهای سنندج ، مراغه و همدان سپری نمود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر