Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۸۸ آذر ۵, پنجشنبه

ادامه مخالفت ها با سفر احمدی نژاد به کشور های آمریکای لاتین گزارش های منتشره حاکی است در پی سفر محمود احمدی نژاد به کشور ونزوئلا عده کثیری از مردم

حمایت جمعی دیگر از کارگران سنندج از فراخوان مالی کارگران نیشکر هفت تپه

در پی فراخوان حمایت مالی از کارگران در بند نیشکر هفت تپه جمعی از کارگران میدان بار سنندج کمک مالی خود را به شماره حسابی که برای این امر اعلام شده است واریز نمودند.

در نامه پشتیبانی کارگران میدان بار سنندج خطالب به کارگران در بند نیشکر هفت تپه آمده است همانطور که می دانید ما با دستمزد ناچیزی که بر اساس تخلیه بار حتی کفاف زندگی بخور و نمیر ما را نمی دهد زندگی خانواده هایمان را تامین می کنیم. ما در شرایطی کار می کنیم که نه مشمول بیمه هستیم و نه اینکه بصورت رسمی کسی متعهد در قبال کار ما می باشد اما ما مصمم هستیم که هر ماه و در صورت امکان با افزایش مبلغ واریز شده به شماره حساب یاد شده از شما کارگران در بند حمایت کنیم.

----------------------------

نبود ایمنی در محل کار در سنندج حادثه آفرید

بر اساس گزارش منتشره توسط کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری چند روز قبل کارگری با نام "داریوش مرادیان" در حین انجام کار در سنندج دچار حادثه شد.

بر اساس این گزارش "داریوش مرادیان" در حین کار آرماتور بندی در محله "تکیه و چمن" سنندج بر اثر اتصال برق 3 فاز، دچار برق گرفتگی شدید گردید و بعد از انتقال به بیمارستان متاسفانه دو دست وی از ناحیه آرنج و انگشتان پای راست نامبرده به دلیل شدت جراحات قطع گردید.

---------------------------------

ادامه مخالفت ها با سفر احمدی نژاد به کشور های آمریکای لاتین

گزارش های منتشره حاکی است در پی سفر محمود احمدی نژاد به کشور ونزوئلا عده کثیری از مردم آزادیخواه این کشور ضمن برگزاری تجمع اعتراضی سفر وی به این کشور را محکوم کردند.

گزارش ها حاکی است عده کثیری از اعضای گروه های چپ، مدافعان حقوق بشر، فعالین دانشجویی و فعالان جامعه مدنی ضمن تجمع در مقابل محل اقامت احمدی نژاد با حمل پلاکارد و سردادن فریاد شعار مخالفت خود را با سفر وی به ونزوئلا ابراز نمودند.

--------------------------

ترکیه در خصوص استرداد یک پناهنده سیاسی به ایران تصمیم می گیرد


مقامهای ترکیه اعلام کرده اند که در حال بررسی وضعیت زنی ایرانی به نام نگار عزیز مرادی، رهبر جنبش رائلیان در ایران هستند که به ترکیه فرار کرده است.

خانم عزیزمرادی که ظاهرا به دلیل اینکه تحت تعقیب بوده از ایران خارج شده و از طریق ترکیه به نایروبی رفته بود، ولی هفته گذشته پس از آنکه به ترکیه بازگردانده شد، به دلیل ورود غیرقانونی و نداشتن گذرنامه به این کشور دستگیر شد.

رائلیان فرقه ای است که پیروان آن به خدایی واحد اعتقاد ندارند و معتقدند انسان و موجودات زنده بر روی زمین به وسیله دانشمندانی فرازمینی در سیارات دیگر آفریده شده اند.

بر اساس وب سایت این فرقه پیشنیه رائلیان به زمانی باز می گردد که در روزنامه نگاری فرانسوی به نام رائل در سال 1973 با موجودی غیر زمینی که به گفته او از سیاره دیگری آمده بود، دیدار می کند.

فرار خانم عزیر مرادی از ایران و تقاضای پناهنگی اش از دولت ترکیه در روزنامه های این کشور جنجال برانگیز شده است.

هرچند دولت ترکیه هنوز تصمیمی مبنی بر استرداد او به ایران نگرفته است، اما اخبار ضد و نقیضی در خصوص وضعیت او وجود دارد.

به گفته نفیسه کوهنورد، خبرنگار بی بی سی فارسی در استانبول سازمان های حقوق بشری از استرداد احتمالی نگار عزیزمرادی به ایران ابراز نگرانی کرده اند.

به گفته خبرنگار بی بی سی حتی تعدادی از منابع خبری ترکیه گفته اند که او به احتمال زیاد به ایران بازگردانده شده است.

هواداران خانم عزیرمرادی بر این عقیده اند که در صورتی که او به ایران بازگردانده شود با خطر اعدام رو به رو خواهد بود.

ترکیه با آنکه بسیاری از پیمان های بین المللی و حقوق بشری را در خصوص رعایت حال پناهجویان امضا کرده است، اما پیشتر نیز در استرداد پناهجویان ایرانی به ایران سابقه داشته است.

بی بی سی
------------------------

رویتر ،عکس اعدام مجید کاووسی فر را به عنوان عكس دهه انتخاب كرد

ایران ب ب ب

خبرگزاری رويتر، عكس اعدام مجيد كاووسی فر و برادر زاده وی حسين كاووسی فر با جرثقال را به عنوان عكس دهه انتخاب كرد.



اين عكس از دو جوان ايرانی كه در 11مرداد سال 86 حلق آويز شدند، توسط عكاس رويتر برداشته شده بود، رويتر در توضيح اين عكس نوشت: رژيم ايران روز پنجشنبه هنگام تجمع صدها نفر از مردم, مجيد و حسين را بعلت كشتن يك قاضی كه تعدادی از مخالفان را زندانی كرده بود به دار آويخت. يادآوری مي كنيم كه مجيد كاووسي فر، همراه با برادر زاده اش، در مرداد سال ۱۳۸۴، حسن مقدس، معاون جنايتكار دادستان تهران و سرپرست دادسرای ارشاد را در حالی که با اتوموبيل خود از دادسرا خارج می شد، به هلاكت رساند. مجيد در صحنه اعدام لبخندی بر لب داشت و شجاعانه به سوی مرگ شتافت





قاصدان آزادی
--------------------


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر