Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۸۸ آبان ۲۱, پنجشنبه

پیکر شهید خلق کرد در کرمانشاه به خاک سپرده شد

پیکر شهید خلق کرد در کرمانشاه به خاک سپرده شد

یکر احسان فتاحيان در كرمانشاه به خاک سپرده شد-مزار احسان فتاحیان

مزار احسان فتاحیان


خبرگزاری ديده بان حقوق بشر كردستان: صبح امروز پیکر احسان فتاحيان در قبرستان شهر كرمانشاه به خاک سپرده شد. این در حالیست که پس از اجرای حكم اعدام احسان فتاحيان فعال سياسی كُرد در بامداد روز گذشته و انتقال جسد وی به سردخانه قبرستان سنندج به خانواده فتاحيان گفته شده بود كه با دستور دادگاه تا دور روز ديگر جنازه وی تحويل خانواده داده خواهد شد.

اما صبح امروز در تماس با پدر احسان فتاحيان با اين تعهد كه هيچ اطلاع رسانی در مورد برگزاری مراسم تشيع جنازه از سوی خانواده صورت نخواهد گرفت و مراسم خاكسپاری در حد حضور افراد نزديك خانواده برگزار خواهد شد جسد احسان فتاحيان را برای دفن در اختيار خانواده وی قرار دادند.

از آنجا كه احسان فتاحيان اهل شهر كرمانشاه بوده است جسد وی با درخواست خانواده برای دفن به قبرستان اين شهر منتقل و در باغ فردوس به خاك سپرده شد. مزار احسان فتاحيان بدون اينكه نام و مشخصات وی روی آن نوشته شده باشد در دوردستترين قطعه اين قبرستان به شماره 61، رديف 4، قبر 28 واقع شده است.

بعد از ظهر فردا نيز مراسم ختم احسان فتاحيان از طرف خانواده در مسجد شهرك كارمندان كرمانشاه واقع بين ايستگاه 6 و 7 اين شهرك از ساعت 2:30 تا 4:30 برگزار خواهد شد. نهادهای اطلاعاتی و امنيتی نسبت به حضور افرادی غير از بستگان آشنايان و بروزهر گونه ناآرامی در مراسم به خانواده فتاحيان هشدار دادهاند.
----------------------------------------

به یاد احسان و صدها جانباخته راه رهایی و آزادی در دلهایمان زنده است.احسان اولین قربانی جنبش برابری طلبی نیست و آخرین هم نخواهد بود.رفقای دیگرمان در بند چشم یاری به تلاشهای ما دوخته اند نباید از تلاش ایستاد.باید به یاری سایر زندانیان دربند شتافت

///////////////////////////////////////////////////////////

سنند ج متشنج ازاعدام احسان فتاحيان
آژانس ايران خبر: روز گذشته چهارشنبه 20آبان به علت اعدام احسان فتاحيان شهر سنندج و مهاباد بصورت حكومت نظامي اعلام نشده در آمده بود. امروز هم اين شهر همچنان حالت متشنج دارد. حكومت ديكتاتوري گارد ضدشورش را در جلوي زندان گذاشته است . از ديروز 45 نفراز زندانيان سنندج در اعتصاب غذا هستند و د
ر مهاباد نيز تعدادي دراعتصاب غذا هستند. پدر احسان براي ملاقات با پسرش قبل از اعدام خواسته بود او را ببيندكه به وي گفته شده او را اعدام كرده اند. در شهر همه مردم بد و بيراه ميگويند برخي فعالين سياسي هم از خانواده ها خواسته اندكه اعتراض و تحصن كنند.

///////////////////////////////////////////////////////

سکوت "رسانه های سبز" در مورد اعدام احسان فتاحیانشهرزاد نیوز: خبر اعدام احسان فتاحیان در اولین ساعات روز چهارشنبه 20 آبان در زندان سنندج، تا آخرین ساعات این روز هم در "رسانه های سبز" انعکاسی نیافت. حتی کانال های خبری متعلق به چهره های سرشناس که با نام و رنگ سبز در شبکه های اینترنتی فیس بوک فعال اند، در این مورد سکوت کرده و عمدتا به خبررسانی در مورد برنامه های 16 آذر اکتفا شده بود. این نوع رسانه ها که هر یک در نام شان، پسوند یا پیشوند "سبز" را دارند، رسانه هایی هستند که در جریان و یا پس از رویدادهای پس اانتخاباتی به راه افتاده اند

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر