Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۸۸ آبان ۱۳, چهارشنبه

درگيري ها درتهران ادامه دارد مزدوران به اعضاي يك خانواده حمله كردند ودخترآنها راربودند

درگيري ها درتهران ادامه دارد مزدوران به اعضاي يك خانواده حمله كردند ودخترآنها راربودند
تهران: درگيري ميان نيروهاي سركوبگر و مردم ادامه دارد. تعداد 800 تا 1000 نفر از مردم معترض در حوالي خيابان حافظ و دانشگاه اميركبير به مبارزه با نيروهاي سركوبگر مشغولند. نيروهاي امنيتي با استفاده از گاز اشك آور و گلوله هاي پلاستيكي سعي در متفرق ساختن مردم دارند كه در اين امر ناكام هستند . دانشجويان دانشگاه اميركبير بعد از تعطيل كردن كلاسهاي درس به گروههاي مردمي پيوستند. در ابتداي خيابان كريمخان تعدادي از نيروهاي سركوبگر با حمله به اعضاي يك خانواده يكي از دختران را به همراه خود بردند كه در ابتدا با ممانعت مردم مواجه شدند اما با استفاده از سلاحهاي سرد و گرم خود موفق به گريز از سيل جمعيت شدند. در خيابانهاي نجات اللهي، ايرانشهر، خردمند، عضدي، به آفرين و حافظ حضور نيروهاي امنيتي اعم از انتظامي و لباس شخصي به شدت محسوس است. بسياري از مردم با حركت در ميدان هفت تير و ميدان وليعصر نيروهاي سركوبگر را به شدت سردرگم كرده اند به طوري كه هر سي دقيقه يكبار نيروهاي سركوبگر مجبور مي شوند فاصله ميدان هفت تير تا ميدان وليعصر را براي سركوب مردم طي كنند.



آژانس ايران خبر - ۱۳۸۸/۸/۱۳
-----------------------------------------------
انتقال جوانان تير خورده به بيمارستان
ساعت 11-1130 دربيمارستان شريعت رضوي در مهرآباد تهران ماشين اورژانس وارد بيمارستان شدو همهمه اي توسط پرستاران وپرسنل شروع شد . دو جوان 17 – 18 ساله كه در تظاهرات امروز تير خورده و خونين بودند از ماشين بيرون آورده شدند .
يكي ازآنها مچ پايش وديگري پايش توسط گلوله مجروح شده و خون آلود بود . گفته شد كه اين دو جوان درنزديك ميدان آزادي مورد اصابت گلوله از سوي ماموران و مزدوران سركوبگر واقع شده اند .






------------------------------------------------------------

اینها وحشیهای ناب محمدی هستند مثل پیغمبر کثیفشان به هیچ انسانی رحم نمیکنند


دوستان عزیز اسلام و مذهب یک نوع جنون میباشد که هر انسانی به این جنون مبتلا بشود بی وجدان از آب در می آید و بی رحم شما برخورد مزدوران ناب محمدی میبینید که چطوری با مردم ایران برخورد میکنند این برخوردها و این تجاوزهای که در ایران رویداده است بر اساس قرآن و ناب محمدی پایه ریزی شده است بله مزدوران ولی فقیه به هر کسی که میرسند ویی را کتک میزنند این هم از اصول اخلاقی ناب محمدی یاد گرفته اند و هر کسی که به این ویروس کشنده و جنون آور دچار بشود مثل سران رژیم جنون اسلامی میشود به هر عابری برسند او را میزنند ویدئو را نگاه کنید خودتان قضاوت کنید





------------------------------------------------------------------

- اعتراض غرب به سرکوب تظاهرات ۱۳ آبان در ایران Peyamner - کاخ سفید واشنگتن، وزیر خارجه فرانسه و رئیس حزب سبزهای آلمان، نسبت به سرکوب معترضان در روز ۱۳ آبان واکنش نشان‌دادند. کاخ سفید آرزو کرد که خشونت ‌در ایران تشدید نشود. رئیس حزب سبزهای آلمان با مردم ایران اعلام همبستگی کرد.

به‌ گزارش دویچه‌ وله‌ کاخ سفید واشنگتن، در نخستین ساعات بعد از ظهر چهارشنبه (۱۳ آبان) با ابراز نگرانی نسبت به اوضاع ایران ابراز امیدواری کرد که دامنه خشونت در ایران گسترش نیابد. برنارد کوشنر وزیر خارجه فرانسه نیز در تماس با خبرنگاران از این که پلیس در تهران به تظاهرکنندگان حمله کرده است ابراز تاسف کرد. وی گفت: «این اقدام، به وجهه دولت ایران آسیب بیشتری وارد می‌کند. دولتی که در داخل به نیروهای داخلی فشار می‌آورد و در خارج نیز از سیاست گفت‌وگو می‌پرهیزد.»

خانم کلاودیا روت، رئيس حزب سبزهای آلمان، بعد از ظهر چهارشنبه (۱۳ آبان) با صدور بیانیه‌ای، ادامه اعتراضات را نشانه بحرانی دانست که رهبری غیردموکراتیک ایران به آن دامن زده است.

بیانیه رئیس حزب سبزهای آلمان چنین آغاز می‌شود: «اعتراضات بدون وقفه و گسترش‌یابنده در ایران، ابعاد بحرانی را نشان می‌دهد که رهبری غیردموکراتیک ایران کشور را به کام آن کشانده است. رهبری کشور به تهدید و فشار متوسل می‌شود و شرایط باز هم بحرانی‌تر می‌شود. ما با همه قربانیان و آسیب‌دیدگان سرکوب در ایران همدردیم و همبستگی داریم.»

در ادامه بیانیه آمده است: «چندین دهه است که روز ۱۳ آبان به عنوان روز دانش‌آموز و پس از آن روز اشغال سفارت آمریکا در تهران با بسیج دولتی جشن ‌گرفته می‌شود. اکنون، بسیاری از زنان و مردان ایرانی می‌خواستند داوطلبانه در این حرکت شرکت‌کنند تا بار دیگر به رئيس‌جمهور، رهبر مذهبی خامنه‌ای و همه متقلبان انتخاباتی و کودتاچیان نشان بدهند که رهبری کشور در میان مردم وجاهت قانونی ندارد.»


رئیس‌ حزب سبزهای آلمان، در دنباله بیانیه خود می‌نویسد: «به رغم همه هشدارها و تهدیدهای مسئولان امنیتی ایران، حرکت انجام شد. پیش از هرچیز، در تهران مردم تصمیم گرفتند برای نشان دادن قدرت اعتراضات خود، به مراسم رسمی بپیوندند، زیرا مسئولان امنیتی همه امکانات دیگر اعتراض را زیر فشار شدید گرفتند.»

خانم روت در اعلام همبستگی با مردم ایران می‌نویسد: «ما با همبستگی در کنار همه زنان و مردان ایرانی ایستاده‌ایم که از آزادی و حق شهروندی خود استفاده می‌کنند و خواستار انتخابات آزاد و عادلانه هستند. ما، همبستگی خود را با همه فعالان دانشجوئی، مدافعان حقوق زنان، روزنامه‌نگاران، زندانیان سیاسی، قربانیان محاکمات نمایشی و همه فرهنگ‌سازانی که با صدای بلند به دولت غیرقانونی نه می‌گویند، اعلام می‌کنیم.»

در بخش پایانی بیانیه، رئیس سبزهای آلمان بر این نکته تاکید می‌ورزد که خواست رعایت حقوق بشر در ایران، کم اهمیت‌تر از نگرانی بر سر برنامه هسته‌ای این کشور نیست.

//////////////////////////////
گونا گون - ژن عصبانیتمردان شناسایی شد
Peyamner مردان عصبانی و پرخاشگری که تا کنون یکبار رفتار خشونت‌آمیز همراه با ضرب و جرح انجام داده‌ و زندان را تجربه کرده‌اند در بدنشان این ژن را به همراه دارند.

به‌ گزارش خبرگزاری مهر پزشکان با انجام مجموعه آزمایشهای بالینی توانستند ژن عصبانیت را در مردان شناسایی کنند.

مردان عصبانی و پرخاشگری که تا کنون یکبار رفتار خشونت‌آمیز همراه با ضرب و جرح انجام داده‌ و زندان را تجربه کرده‌اند در بدنشان این ژن را به همراه دارند.

این آزمایش بر روی دویست هزار پسربچه و مرد 5 تا 45 ساله که در روز بیش از سه بار رفتار خشونت‌آمیز بروز می‌دهند انجام و منجر به شناسایی ژن عصبانیت و پرخاشگری شده است.

پزشکان بر این باورند با شناسایی این ژن والدین می‌توانند پیش از تولد فرزندان‌ پسرشان ژن عصبانیت و پرخاشگری را اصلاح کنند تا شدت بروز خشونت و جرم را در زندگی آینده جوانانشان کاهش دهند.

/////////////////////////////////
ایاد سامرایی و علی لاریجانی به‌ طور خصوصی دیدار کردند
Peyamner رئیس مجلس ایران که برای سفری چهار روزه امروز بعدازظهر وارد عراق فدرال شد در بدو ورود به عراق در منطقه الخضرا با ایاد سامرایی، رئیس پارلمان عراق فدرال و برخی از نمایندگان پارلمان دیدار و گفتگو کرد.

لاریجانی قرار است در مدت اقامت خود در عراق با جلال طالبانی رئیس جمهور، نوری المالکی نخست وزیر، هوشیار زیباری وزیر خارجه عراق و برخی دیگر از چهره های سیاسی عراق دیدار و گفتگو کند.

به‌ گزارش خبرگزاری مهر رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با رئیس پارلمان عراق فدرال خواستار رسیدگی به مشکل گرد و غبار ایران و رفع مشکلات زائران ایرانی در عراق شد.

موضوع این نشست سازمان مجاهدین خلق میباشد.

لاریجانی در این دیدار به رفت و آمد زائران دو کشور ایران و عراق اشاره کرد و گفت: این رفت و آمد به خاطر قرابت فرهنگی دو ملت گسترش یافته و می‌تواند از این بیشتر نیز توسعه و گسترش یابد.

رئیس مجلس ایران با بیان اینکه برخی زائران ایرانی در عراق دچار مشکلاتی می‌شوند ابراز امیدواری کرد به این مشکلات رسیدگی شود.

لاریجانی به اشاره به مشکل گرد و غبار بوجود آمده در ایران که از خاک عراق شیوع پیدا می‌کند تصریح کرد: این موضوع البته منطقه‌ای است و چند کشور برای حل آن باید با هم همکاری کنند و من در این زمینه از پارلمان عراق درخواست می‌کنم نسبت به این موضوع حساس باشند تا دولت عراق در رفع این مشکل گام‌های موثری بردارد.

حضور سازمان مجاهدین خلق بخش دیگری از گفت و گوهای رئیس مجلس ایران با ایاد سامرایی بود و در این زمینه‌ گفت: "منافقین گروهی تروریستی هستند که به ملت ایران و عراق ضربه زده اند و حضور آنان در عراق برای آینده شما مضر خواهد بود."

وی افزود: "مطابق مقررات بین المللی چون منافقین تروریست هستند باید از عراق خارج شوند و ما از اقداماتی که تاکنون صورت گرفته تشکر می‌کنیم اما توقع این است که در کشور دوست ما تروریستها خانه نکنند."

لاریجانی با اشاره به سفر چندی قبل ایاد السامرایی به تهران گفت: در آن سفر آقای سامرایی درباره مسئله آب با من صحبت کرد و من موضوع را پیگیری و با مسئولان مربوطه نیز در ایران صحبت کردم و مقرر شد در کمیته‌ای فنی در رابطه با حل آن بحث شود و وزارت نیروی ایران نیز در این مورد اعلام آمادگی کرده است.

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

کردستان - ترکیه‌ رسما وارد مذاکرات طرف‌های عراقی در مورد کرکوک شد Peyamner - پس از اعلام ضرب الأجل سازمان ملل به‌ فراکسیون‌های کورد داخل پارلمان عراق و تهدید آنها به‌ قبول پیشنهادهای این سازمان نسبت به‌ تصویب قانون انتخابات عراق فدرال ، امروز هم سفیر ترکیه‌ در عراق رسما وارد مذاکرات طرف‌های عراقی در مورد مسأله‌ی کرکوک شد.

حاکم احمد، عضو کمسیون قانونی پارلمان عراق فدرال در گفت وگویی اختصاصی با خبرگزاری پیامنیر گفت: کمسیون قانونی پارلمان به‌ منظور حل مسأله‌ی کرکوک و تصویب قانون انتخابات عراق فدرال تشکیل جلسه‌ داد که سفیر دولت ترکیه نیز‌ رسما‌ در این نشست شرکت داشت.

وی تصریح کرد سفیر ترکیه‌ خواستار سرعت بخشیدن به‌ روند حل مشکلات در مورد کرکوک شد تا انتخابات در موعد مقرر برگزار شود.

حاکم احمد افزود سفیر ترک با بیان اینکه‌ آنها موضعی بی طرفانه‌ در قبال قانون انتخابات اتخاد کرده‌اند از همه‌ طرف‌های عراقی در خواست کرد در راستای جلوگیری از متشنج شدن اوضاع سیاسی عراق به‌ راه حل مشترکی دست یابند.

این در حالی است که‌ روز گذشته‌ سامی اتروشی عضو اتحاد اسلامی کوردستان در پارلمان عراق فدرال در گفت و گو با‌ خبرگزاری پیامنیر از ضرب الأجل سازمان ملل به‌ کوردها خبر داد وگفت: نمایندگان سازمان ملل پس از نشست با دو فراکسیون کورد پارلمان عراق فدرال( هم‌پیمانی کوردستان و اتحاد اسلامی کوردستان) آنها را تهدید کرده‌اند که‌ در صورتی که‌ فراکسیون‌های کورد داخل پارلمان عراق فدرال با پیشنهاد‌های سازمان ملل موافقت نکنند، سازمان ملل با انتشار بیانیه‌ای مسئولیت تشنج‌های اخیر پارلمان و عدم تصویب قانون انتخابات را متوجه‌ آنها خواهد ساخت.

بعضی از کارشناسان این اقدام دولت ترکیه‌ را دخالت در امور عراق قلمداد کرده‌ و می‌گویند: این قدام ترکیه‌ تلاشی برای به‌ هم زدن توازن سیاسی در عراق، به‌ ویژه در مسأله‌ی کرکوک می‌باشد.

/////////////////////////////////////////////

کردستان - یک فعال مدنی کورد در ایران به‌ دلیل آموزش حقوق بشر به‌ زندانیان، از تدریس در مدارس محروم شد‌ Peyamner "مسعود کردپور"، دبیر و فعال حقوق بشر کورد در ایران به‌ دلیل فعالیت‌های مدنی و آموزش حقوق بشر به‌ زندانیان به بازخرید از خدمت آموزش و پرورش محکوم شده است.

رادیو دویچه‌وله‌ به‌ نقل از کانون صنفی معلمان کوردستان گزارش داد، مسعود کردپور، دبیر و فعال حقوق بشر کورد، ه بتازگی از زندان آزاد شده است، به حکم هیئت رسیدگی به تخلفات اداری استان آذربایجان غربی، به بازخرید از خدمت محکوم شده است.

مسعود کوردپور سال گذشته در روز ۱۷ مردادماه، روز خبرنگار، بازداشت و به اتهام "تبلیغ علیه نظام"، به یک سال زندان محکوم کردند. وی پیش از آن نیز از زادگاه‌ و محل کار خویش تبعید شده بود.

این فعال حقوق بشر پس از آزادی از زندان توسط هیئت رسیدگی به تخلفات اداری، از خدمت در آموزش و پرورش بازخرید شد.

مسعود کوردپور در مصاحبه با رادیو دویچه‌وله با ابراز تاسف اظهار کرد که‌ برخورد مسئولان دولتی با فعالان حقوق بشر ملیت‌ها تندتر از سایر مناطق است.

به عقیده‌ی وی، در این مناطق که مطبوعات آزاد وجود ندارد و فعالیت‌های مدنی کمرنگ‌تر است، باید برای جلوگیری از به خشونت گراییدن رابطه مردم با حکومت، اجازه دهند که روزنامه‌نگاران و فعالان مدنی فعالیت و روشنگری کنند.

بنا بر این گزارش، مسعود کوردپور که دارای بیست و یک سال و نیم سابقه‌ی تدریس است، را به‌ دلیل تدریس حقوق بشر در زندان، پس از آزادی، برای بار دیگر مجازات کرده‌اند.

وی در این مورد به‌ رادیو دویچه‌وله‌ گفت: "بنده را سه بار مجازات کرده‌اند. پس از بیست و دو سال تدریس و معلمی، دادگاه تشکیل داده‌اند که بنده برای نظام جمهوری اسلامی مشکل دارم. من ۱۸ سال درس خوانده‌ام، دانشگاه رفته‌ام، در زندان مهاباد هم که بودم، برای بسیاری از زندانیان کلاس گذاشتم."

وی افزود: "در زندان ارومیه کلاس حقوق بشر و سوادآموزی گذاشتم تا زندانیانی که بی‌سوادند در رابطه با حقوق خودشان آموزش ببینند، تا بتوانند حداقل از حقوقشان در دادگاه دفاع کنند. بخاطر این مسائل باز مرا مجازات و از آموزش و پرورش اخراج کردند."

مسعود کردپور در این مصاحبه‌ در باره‌ی حکم صادر شده علیه خود چنین اظهار نظر کرد: "من در دادگاه تجدیدنظر رسیدگی به تخلفات اداری در تهران، با مسئولین بسیار صحبت کردم و گفتم که ما در چارچوب قانون اساسی داریم اظهار نظر و انتقاد می‌کنیم و فعالیت حقوق بشری داریم و این فعالیت‌ها را مطابق قانون اساسی می‌دانیم، چون فکر می‌کنیم فعالیت حقوق بشری وظیفه تمام شهروندان است."

کورد پور در ادامه‌ بیان داشت: "هر کس که احساس کند انسان‌ها در هر نقطه از کره‌ی زمین دچار مشکل و عذاب هستند، با فقر و زندان روبرو هستند، از نظر آموزش و سواد کم دارند، این وظیفه انسانی اوست که کاری انجام دهد، سزاوار نیست که فعالین این عرصه‌ها را، معلمان، روزنامه‌نگاران و فعالان حقوق بشر را یا به زندان بیفکنید، یا تبعید کنید، یا از کار برکنار شوند."

مسعود کردپور درصدد است به حکم بازخرید از خدمت خود اعتراض کند و به فعالیت‌هایش در راستای بهبود وضعیت حقوق بشر در مناطق کورد نشین ایران ادامه دهد.

//////////////////////////////////////////////////

خارجی - ارتش اسرائيل يک کشتی ایرانی را در سواحل خود متوقف کرد Peyamner ارتش اسرائيل يک کشتی ایرانی حامل سلاح را در نزدیکی سواحل خود متوقف کرد.

به گزارش رادیو نوا، ارتش اسرائيل می گويد؛ يک کشتی باربری حامل سلاح را در ۱۶۰ کيلومتری سواحل اين کشور در دريای مديترانه رديابی و توقيف کرده است.

به گفته‌ی ارتش اسرائيل اين کشتی با پرچم " آنتيگون" حرکت می کرد.

مقامات نظامی اسرائيل از توضيحات بيشتر خودداری کرده‌اند، اما رسانه‌های اين کشورمی گويند کشتی توقيف شده، حامل تعدادی موشک و مهمات ديگر از ايران به مقصد سوريه يا برای حزب الله لبنان بوده است و به بندر "آشداد" در جنوب اسرائيل برده شده است.

/////////////////////////////////////////////////////////////////////

فیلم؛ تظاهرکنندگان: پلیس ضد شورش، احمدی رو بشورش





هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر