Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۸۸ آبان ۲۱, پنجشنبه

نابر خبری که بدست ما رسیده است احسان فتاحیان پیش از اینکه اعدام کنند در زیر شکنجه شهید شده است بنابر این خبر که بدست ما رسیده است در ساعت 10 صبح روز س




موضوع اطلاعیه.
بنابر خبری که بدست ما رسیده است احسان فتاحیان پیش از اینکه اعدام کنند در زیر شکنجه شهید شده است بنابر این خبر که بدست ما رسیده است در ساعت 10 صبح روز سه شنبه یعنی رائس ساعت 09 و 53 دقیقه صبح روز سه شنبه 6 مامور تیم اعدام به درون زندان مرگزی سنندج مراجعه میکنند و اسم احسان فتاحیان را صدا میکنند زندانیان سیاسی دست به اعتراض میزنند همه با هم خلاصه درگیری شروع میشود و در این درگیری بلافاصله از نیروی ضد شورش کمک میطلبند
و چندی از نیروهای ضد انسانی به درون زندان می آیند و با زور میخواهند احسان را با خود به برند اما احسان قبول نمیکند و درگیری فیزیکی شروع میشود و خلاصه زندانیان را سرکوب میکنند و تعدای را به زندان انفرادی منتقل میکنند و میماند آنها و احسان خلاصه فوش خواهر و مادری میدهند احسان قبول نمیکند خلاصه درگیری تا ساعت 11 و 30 دقیقه ادامه میابد و در این درگیری مزدوران سرکوبگر مثل گله به روی سر شهید احسان فتاحیان میریزند و بعد از یک درگیری قوی احسان را به طور غیر انسانی و غیر اخلاقی شکنجه میکنند از دم احسان جان میسپرد و در ساعت 11 و 45 دقیقه روز سه شنبه احسان در زیر شکنجه شهید میشود بعد از اینکه سازمان ملل از ایران درخواست میکند که حکم اعدام احسان فتاحیان را متوقف کند از تهران به ریئس سازمان زندانهای کردستان در سنندج تلفن میزنند و بعد از این خبر که میگویند تا چند روزی حکم اعدام احسان متوقف کنید خلاصه معاون ریئس زندان سنندج از این ماجرا خبر دارد اما خود را به کوچه علی چپ میزند و با یک رادیو مصاحبه میکند که گویا احسان فتاحیان را اعدام نمیکنند اما کار از کار رفته و احسان را در زمانیکه درگیری میان زندانیان و شکنجه گران در زندان به وقوع پیوسته است به شهادت رسیده است و احسان را به شهادت میرسانند.
خلاصه ماجرا تمام میشود و رژیم بدنبال درخواستهای سازمانهای حقوق بشری سراسیمه به دنبال چاره اندیشی می افتد تا خود را طوری از این محکومیت جهانی خلاص کند و مثل همیشه سران شکنجه گر رژیم دروغگو و انسان کش هر روز اتهامی واهی و دور از راستی متوجه احسان فتاحیان میکنند روزی مجرم و روزی دیگر اتهامی دیگر آخوند ساخته که همه اش دروغ و بر اساس دروغهای امام کثیفشان که با این جنایتکاران یاد داده است تا با ملت خود و با تمامی جامعه جهانی دروغ بگویند. رژیم در
این جنایت خودش نشانداد که رژیم آخوندی رژیمی خطرناک است که اگر به سلاح اتمی دست یابد خطری جدی میباشد برای امنیت جهانی و برای بر هم زدن دموکراسی همین که تمامی سازمانهای جهانی و ایرانی و کردی از این رژیم درخواست نمودند که حکم اعدام احسان فتاحیان را متوقف کند به هیچ یک از این نهادها گوش فرا نداد و جان او را به طوری غیر اخلاقی و غیر انسانی گرفت اما هم اکنون باید جامعه جهانی احساس خطر کنند از سوی این رژیم بنیادگرا و اپسگرا و عقبمانده ضد بشری.
و باید جامعه جهانی علیه این رژیم موضع گیری کنند.
سلام بر روح و روان زند یاد شهید خلق کرد احسان فتاحیان که بی باکانه شجاعانه پر توان نترس و مثل شیر در برابر ارتجاع حاکم ایستاد تا پای مرگ روحش شاد و راهش پر راهرو.
ساموئیل کو کرماشانی 12/11/2009
////////////////////////////////////////////////////////
عفو بین الملل اعدام فتاحیان را محکوم کرد


عفو بین الملل پیش تر خواستار توقف اجرای حکم اعدام آقای فتاحیان و تغییر آن شده بود

سازمان عفو بین الملل اعدام احسان فتاحیان، جوان کرد ایرانی که بامداد روز چهارشنبه ۲۰ آبان در سنندج به دار آویخته شد را به شدت محکوم کرد.

این سازمان مدافع حقوق بشر پیش تر از مقامات ایران خواسته بود که اجرای حکم اعدام آقای فتاحیان و دو فعال کرد دیگر را متوقف کنند و این حکم ها را تغییر دهند.

عفو بین الملل در بیانیه خود می نویسد: "به نظر می رسد که این سه حکم اعدام برای انتقام گرفتن از ترورها و تلاش ها برای ترور مقامات استان کردستان صادر شده است که بین روزهای ۱۸ تا ۲۸ شهریور (۹ تا ۱۹ سپتامبر) انجام شده و در رسانه های ایران بازتابی گسترده یافته بود."

در این بیانیه آمده است که گفته می شود دست کم ۱۰ مرد و یک زن کرد دیگر نیز قرار است به دلیل عضویت در سازمان های ممنوعه کرد یا حمایت از آنها در ایران اعدام شوند.

این در حالی است که هنوز هیچ گروهی مسئولیت تروهای شهریورماه در کردستان ایران را به عهده نگرفته است.

مقامات ایران، گروه پژاک و "بنیادگرایان تندروی سنی مرتبط با سرویس های اطلاعاتی بیگانه" را مسئول این ترورها معرفی می کنند که عمدتا چهره های مذهبی و قضات هدف آنها بودند.

رئیس شورای شهر سنندج، یک روحانی سنی مذهب که در انتخابات ریاست جمهوری اخیر از محمود احمدی نژاد حمایت کرده بود و نماینده کردستان در مجلس خبرگان در جریان این ترورها کشته و دو قاضی هم مجروح شدند.


خبرگزاری دیده بان حقوق بشر کردستان می گوید که احسان فتاحیان در این مزار بی نام در گورستان باغ فردوس کرمانشاه دفن شده است.

عفو بین الملل می گوید که این حملات علیه غیرنظامیان را هم محکوم می کند.

احسان فتاحیان ابتدا توسط یکی از شعب دادگاه انقلاب سنندج به تحمل ۱۰ سال زندان محکوم شده بود، اما هم او و هم دادستان به این حکم اعتراض کردند.

دادگاه تجدید نظر مجازات آقای فتاحیان را به اعدام تغییر داد.

عفو بین الملل می گوید که حق تجدیدنظر خواهی از حکم اخیر به آقای فتاحیان داده نشده و این امر مخالف قوانین بین المللی است.

در این حال یک منبع خبری در کردستان از دفن جنازه او در کرمانشاه خبر داده است.

خبرگزاری دیده بان حقوق بشر کردستان گزارش کرده است که جنازه آقای فتاحیان روز پنجشنبه، به شرط برگزاری بی سر و صدای مراسم تدفین، به خانواده او تحویل و پس از انتقال به کرمانشاه در گورستان باغ فردوس این شهر دفن شد.

آقای فتاحیان و خانواده او اهل کرمانشاه هستند.

////////////////////////////////////////////////////
تصحيح يك خبر از سوي خانواده احسان:احسان را مخفيانه در كرمانشاه و بدون حضور ما دفن كردند

بدنبال پخش خبر تحويل گرفتن پيكراحسان توسط خانواده وي و دفن او در كرمانشاه٬ خبر موجود از سوي خانواده او تصحيح شد. احسان را مخفيانه به كرمانشاه برده و از ترس تجمع اعتراضي مردم او را٬ مخفيانه و بي سر و صدا در كرمانشاه به خاك سپردند.



نگاه كنيد وحشت حكومت اسلامي از نيروي خشم و اعتراض مردم را. .
خانواده فتاحيان ميگويند٬ فرزندشان٬ مخفيانه توسط مامورين حكومت اسلامي به كرمانشاه منتقل و در نقطه دور افتاده اي در باغ فردوس كرمانشاه به خاك سپرده شده و سپس به آنها خبر داده اند كه به اين محل بروند.

بدنبال اعدام احسان در روز چهارشنبه ۲۰ آبان ماه٬ شهر سنندج و بسياري از شهرهاي كردستان٬ متشنج است. مردم از اين جنايت بيرحمانه حكومت اسلامي بشدت خشمگين هستند و انتظار ميرود مراسم گراميداشت احسان به يك مراسم اعتراض بزرگ عليه حكومت اسلامي و عليه اعدام تبديل شود. حكومت اسلامي از وحشت برخود ميلرزد و قدم به قدم با دروغ پراكني و جبوني كامل سعي دارد خود را از آتش خشم مردم مخفي كند. آخرين ترفند حكومت امروز همين بود كه پيكر احسان را بدون اطلاع خانواده اش به خاك سپرد و از خانواده او ميخواهد كه مراسم گراميداشت او را بي سر و صدا برگزار كنند. غافل از اينكه مردم معترض و منزجر از حكومت اسلامي ٬ در مراسمهاي احسان شركت كرده و انزجار خود از اين جنايت غير قابل تصور را متحدانه عليه حكومت اسلامي اعلام خواهند كرد.

كميته بين المللي عليه اعدام ضمن اعلام انزجار و خشم خود از اين رفتار سبعانه حكومت با خانواده داغدار احسان٬ اعلام ميكند كه همه اين ترفندها از وحشت حكومت جنايت اسلامي است. ما بايد متحدانه به ميدان بياييم و مراسم گراميداشت احسان را به مراسم اعتراض بزرگ عليه حكومت اعدام تبديل كنيم.



كميته بين المللي عليه اعدام

۱۲ نوامبر ۲۰۰۹

///////////////////////////////////////////////
ظاهرات در خیابانهای سنندج علیه اعدام احسان فتاحیان

روز پنج شنبه ٢١ آبان سنندج شاهد اعتراض مدافعان حقوق زندانیان سیاسی بود که در خیابان فردوسی این شهر تجمع کردند و ضمن محکوم کردن اعدام احسان٬ خواهان آزادی زندانیان سیاسی شدند.

روز پنجشنبه ٢١ آبانماه در ساعت پنج بعدازظهر تعدادی از زنان و جوانان سنندج با در دست داشتن پلاکاردها و
نوشته هایی از خیابان آزادی به طرف انقلاب تظاهرات کردند. در این تظاهرات که در اعتراض به اعدام احسان فتاحیان صورت گرفت، تظاهرات کنندگان پلاکاردهائی با این شعارها در دست داشتند: "حکم اعدام فرزندانمان را لغو کنید" ، " زندانی سیاسی آزاد باید گردد" همچنین شعار میدادند "کرمانشاه اتحاد اتحاد". تظاهرات کنندگان پس از طی مسافتی از خیابان فردوسی و چهار راه خیابان نمکی، مورد یورش نیروی انتظامی و مزدوران وزارت اطلاعات قرار گرفتند و تعدادی از آنها دستگیر شدند. در این تظاهرات ابتدا حدود ٥٠ نفر شرکت داشتند و بتدریج مردم در طول راه به آنها پیوستند.

با حمله ماموران به جمعیت، مردم نیز متقابل به طرف آنها حمله ور شدند و آنها را هو کردند. از تعداد دستگیرشدگان خبر دقیقی در دست نیست.

////////////////////////////

بیانیه جوانان ميهن پرست كردستانملت قهرمان كرد!شهادت احسان فتاحيان بار ديگر آتش مبارزه در راه رهايي را شعله ور ساخت. از شما جوانان غيور كردستان مي خواهيم روز جمعه همزمان با غروب خورشيد، در تمامي كوهستان هاي سربه فلك كشيده ي ميهن تحت سلطه دشمنان آزادي و اشغالگران، مشعل هايي از آتش جاودان به نشاني سرآغاز فصلي نوين در جنبش رهايي بخش ملي بيفروزيم و ياد احسان عزيز و تمامي شهيدان راه آزادي را تا جاودانه ي تاريخ پاس بداريم.اتحاديه سراسري جوانان ميهن پرست كردستان.

/////////////////////////////////////////////////

خانواده احسان فردا در كرمانشاه مراسمي در يادبود احسان برگزار ميكنند.
مسجد شهرك كارمندان واقع بين ايستگاههاي ۶ و ۷ بعد از ظهر فردا جمعه ۲۲ آبان ماه ميزبان شما مردمي خواهد بود كه در اين مراسم٬ با خانواده احسان بوده و ياد او را گرامي خواهيد داشت. اين مراسم از ساعت ۲.۳۰ تا ۴.۳۰ بعد از ظهر خواهد بود.

///////////////////////////////////////////////////

درخواست شورای هماهنگی تشکیلات داخلی احزاب سیاسی کردستان

پيكر احسان فتاحيان به كرمانشاه منتقل شد

احسان را تنها نگذاریم

بنا به گزارش هاي رسيده، عصر روز گذشته، چهار نفر از نيروهاي امنيتي اداره ي اطلاعات كردستان، پيكر احسان فتاحيان را به كرمانشاه منتقل كرده اند تا در گورستان اين شهر به خاك بسپارند.
انتقال پيكر احسان به كرمانشاه، آن هم از سوي نيروهاي اطلاعات در حالي صورت مي گيرد كه پيشتر، مسوولان امنيتي استان به خانواده ي احسان ابلاغ كرده بودند كه پيكر فرزندشان را روز جمعه به آنها تحويل مي دهند.
همچنين خانواده ي احسان از سوي نيروهاي اداره ي اطلاعات تهديد شده اند كه حق برگزاري مراسم ختم و مصاحبه با هيچ يك از رسانه هاي خارجي را ندارند.
گمان مي رود رژيم از ترس خشم مردم سنندج پيكر احسان را به خانواده ي وي تحويل نداده است تا در هنگام مراسم تشييع و تدفين احسان، با كم ترين هزينه، عصيان ملت عليه بيداد را سركوب نمايد غافل از آن كه آتش خشم مردم كرمانشاه بسيار توفنده تر از ديگر مناطق كردنشين است. همچنانكه در استقبال از پيكر خونين ديگر قهرمان كرد كيومرث آسا حماسه اي جاودان آفريدند.
شوراي هماهنگي تشكيلات داخلي احزاب سياسي كردستان از تمامي مردم كرمانشاه درخواست مي نمايد روز جمعه ساعت 3 عصر بر مزار وي حضور به هم رسانند و در پاسداشت اين داغ ملي،همراه خانواده ي داغدار وي باشند.
همچنين از تمامي مردم كردستان در استان هاي كردستان، آذربايجان غربي، ايلام، لرستان و خراسان شمالي خواستار است در صورت امكان به مردم كرمانشاه بپيوندند. علاوه بر آن پيشنهاد مي شود به منظور اعلام همبستگي و وحدت بخشي به جنبش سراسري، مراسم نمادين تشييع و تدفين اين شهيد، در گورستان هاي شهرهاي كردنشين برگزار گردد.

تشكيلات داخلي حزب كومله زحمتكشان کردستان

تشكيلات داخلي حزب حيات آزاد كردستان(پژاك)

تشكيلات داخلي حزب مكرات كردستان ايران

تشكيلات داخلي حزب دمكرات كردستان

تشكيلات داخلي پارت آزادي كردستان

تشكيلات داخلي حزب كومله زحمتكيشان كردستان ايران

تشكيلات داخلي حزب لیبرال دموکرات کردستان

اتحاديه سراسري جوانان میهن پرست كردستان

//////////////////////////////////

بيانيه ي شوراي هماهنگي جبهه ي ملي كردستان- روژهه لات

مردم مبارز كردستان

احسان رفت اما ياد او براي هميشه در دل ها مانده است. شوراي هماهنگي جبهه ي ملي كردستان- روژهه لات، ضمن تبريك و تسليت شهادت غرور آفرين اين قهرمان ملي، با اعلام روز جمعه 22 آبان ماه به عنوان روز عزاي ملي كردستان، از تمامي مردم با شرف و مبارز كردستان تقاضا دارد ضمن همدردي با خانواده ي احسان و تشكيل مراسم فردي و گروهي در منازل، محلات و گورستان هاي مناطق كردنشين، پشتيباني خود را از جنبش رهايي بخش ملت كرد اعلام دارند.
شوراي هماهنگي جبهه ي ملي كردستان همچنين با تسليت شهادت احسان به حكومت حريم كردستان به عنوان يگانه پارچه ي رسمي و بين المللي كرد در مجامع جهاني ، از رهبران اين حكومت انتظار دارد روز جمعه همگام با مردم كردستان و به نشانه ي پشتيباني از ملت كرد در سراسر جهان، پرچم هاي ملي كردستان را در داخل حريم و در تمامي نهاد ها و نمايندگي هاي كردستان به حالت نيمه افراشته درآورد.

پاينده باد جنبش رهايي بخش ملت كرد

شوراي هماهنگي جبهه ي ملي كردستان





هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر