Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۸۸ آذر ۵, پنجشنبه

برادر بزرگ و محترم جناب مام جلال طالبانی

برادر بزرگ و محترم جناب مام جلال طالبانی


image

برادر بزرگ و محترم جناب مام جلال طالبانی

همراه با گرمترین درودها و احترامات
تلاش دلسوزانه و اقدام موفقیت آمیز شما در راستای قبولاندن لغو حکم اعدام شیرکو معارفی و حبیب الله لطیفی، دوتن از زندانیان سیاسی کرد در جمهوری اسلامی ایران، موجی از شادی و شعف به میان خانواده این زندانیان و عموم مردم کردستان ایران آورد. این اقدام انسان دوستانه و کرددوستانه بار دیگر احساس مسئولیت و دلسوزی شما را برای خلق کرد در کردستان ایران نشان داد.
به این مناسبت گرمترین سپاس و قدردانی خودم و رهبری و صفوف کومه¬له را تقدیم جنابعالی کرده و سلامتی و طول عمرتان را آرزو میکنم.

با تقدیم احترامات مجدد،
عبدالله مهتدی
نوامبر 2009
...........................--------------------------
انتقال عامر گلی و آکو کوردنسب به بند پاک 2 زندان مرکزی سنندج

_ سنندج:




بنا به خبرهایی که از شهر سنندج به روانیوز رسیده است ظهر روز سه شنبه دانشجوی کرد، عامر گلی و رزونامه نگار کرد، آکو کردنسب از قرنطینه ی زندان مرکزی سنندج به بند پاک 2 این زندان منتقل شدند.

شايان ذكر است اکو کردنسب روزنامه نگار نشریه توقیف شده کرافتو در تاریخ ٢٠ آبان در حاشیه تظاهرات اعتراضی به اعدام زندانی سیاسی احسان فتاحیان در سنندج بازداشت و به محل نامعلومی انتقال داده شده است. خانواده این روزنامه‌نگار تا امروز از وی بی اطلاع بوداند. آ کو کردنسب پیش از این در ٣٠ تیرماه ١٣٨٧ توسط ماموران وزارت اطلاعات در دفتر این نشریه بازداشت و در ٣١ شهریور ماه به سه سال زندان محکوم شده بود. ۲۲ آبان اعلام شد که دادگاه تجدید نظر استان کردستان حکم سه سال زندان وی را به شش ماه حبس تعزیری کاهش داده است.
----------------------------------------------

بیانیه ی زنان علیه سرکوب در کردستان





گروهی از فعالین جنبش زنان با انتشار بیانیه ای سرکوب و اعدام در کردستان را محکوم کرده و تمامی وجدان‌های بیدار را فرا خوانده اند که از فعالان سیاسی اجتماعی اقلیت های قومی، ملی در ایران حمایت کنند

کردانه: گروهی از فعالین جنبش زنان با انتشار بیانیه ای سرکوب و اعدام در کردستان را محکوم کرده اند. در این بیانیه که تحت عنوان «اعتراض به اعدام مبارزان سیاسی کرد، مبارزه علیه ترور در ایران منتشر شده، چنین آمده است:


جمهوری اسلامی احسان فتاحیان، مبارزجوان کرد را که در بیدادگاه حاکمان به ده سال حبس محکوم شده بود، بی توجه به همه اعتراضات بین المللی به طناب دار سپرد. بی شک این تصمیم شوم از سر تصادف نیست. رژیم ایران بی حقوقی شهروندان و تبعیضات مذهبی، قومیتی، ملی و جنسیتی را قانونی کرده است و همه گروههای سیاسی ـ اجتماعی را غیرقانونی میخواند. در این میان انگ تجزیه طلبی و تروریسم راه را برای کشتار فعالان سیاسی ـ اجتماعی قومی و ملی میگشاید و در همان حال به صاحبان قدرت امکان میدهد تا ترور و سرکوب مبارزات حق طلبانه اجتماعی ـ سیاسی را در سراسر کشور توجیه کنند و تداوم بخشند.

ما می‌پرسیم: چه کسانی شایسته لقب تروریست هستند؟

پاسخ این است: آنها که ثروت مملکت را برای رونق بخشیدن به فعالیت های تروریستی حزب الله‌ها و حماس‌ها در سراسر جهان با گشاده دستی خرج می‌کنند تا تلاش های نیروهای سکولار، مترقی و آزادی خواه فلسطینی را به شکست بکشانند و جنبش بر حق مردم فلسطین را به قهقراء سوق دهند. آنها که مبارزات حق طلبانه را در سراسر ایران با زندان و شکنجه و مرگ پاسخ می‌دهند. ترور به واقع جوهره آن نظامی است که جمهوری اسلامی با ایدئولوژی ساختن از مذهب بر پا کرده است.

ما می‌پرسیم: چه کسانی خواهان تجزیه ایران هستند؟

پاسخ این است: حاکمانی که با سرکوب ابتدائی‌ترین حقوق شهروندی، تقدس بخشیدن به تبعیضات فردی، قومی، ملی، مذهبی و جنسیتی به نفی آزادی بیان و تشکل، به تبلیغ و ترویج روزمره نفرت و خشونت مشغولند. دیوارکشی قومی، ملی، جنسیتی و مذهبی در ذات حکومتی است که اینان به نام اسلام بر پا کرده‌اند.

ما تمامی وجدان‌های بیدار در ایران و در سراسر جهان را فرا می‌خوانیم که یکصدا به حمایت بی قید و شرط از فعالان سیاسی اجتماعی اقلیت های قومی، ملی و خاصه مبارزان کرد که در زندان‌های جمهوری اسلامی در خطر اعدام هستند، برخیزند.

از دوشنبه‌ ۱۸ آبان ( ۹ نوامبر) بیش از ۵۰ تن از زندانیان مرد و زن سنندج، قروه و مهاباد، اوین و اورومیه برای اعتراض به حکم اعدام احسان فتاحیان دست به اعتصاب غذای نامحدود زده‌اند.

احسان اعدام شد. اعتصاب غذا همچنان ادامه دارد. خطر اعدام دهها زندانی کرد را تهدید می‌کند. از جمله:
زینب جلالیان، حبیب لطیفی، رمضان احمد، فرهاد چالش، رستم ارکیا، فصیح یاسمنی، رشید آخ کندی، علی حیدریان، فرهاد وکیلی، حسین خزری، فرزاد کمانگر و شیرکو معارفی هم‌اکنون با حکم اعدام در زندان اسیرند.

با توجه به اعدام احسان فتاحیان خطری که این زندانیان را تهدید می کند، بسیار جدی است. توجه کنیم که در سیستان و سایر نقاط ایران هم تعدادی از زندانیان سیاسی حکم اعدام گرفته اند و از آنجمله محمدرضا علی زمانی با عنوان سلطنت طلبی و حامد روحی به اتهام حمایت از سازمان مجاهدین خلق در معرض اعدام قرار دارند.

ما از سازمان ملل و دولت‌هائی که طرف مذاکره‌های اقتصادی و اتمی با ایران هستند، می خواهیم که به حقوق و خواسته های مردم ایران احترام گذاشته و شرط حفظ جان این زندانیان را در دستور مذاکرات خود قرار دهند.

جمعی از زنان فعال در شبکه بین المللی همبستگی با مبارزات زنان ایران
پروین ابراهیم زاده، آلمان- پریسا احمدیان، آلمان- آنا آسیه پاک، فرانسه- الهه امانی، آمریکا- ایراندخت انصاری، فرانسه- مهشید پگاهی، آلمان- پروین ثقفی، آلمان- میهن جزنی، فرانسه- عاطفه جعفری، آلمان- قدسی حجازی، آلمان- میهن روستا، آلمان- گیتی سلامی، آلمان- شهلا شفیق، فرانسه- الهه صدر، آلمان- ژاله طالب حریری، آلمان- شهلا عبقری، آمریکا- گیتی عدالتی، آلمان- مریم عظیمی، آلمان- منیره کاظمی، آلمان- اکرم موسوی، آلمان- صبری نجفی، ایتالیا- ناهید نصرت، آلمان- شهین نوائی، آلمان- مژده نورزاد، آلمان

دیگر تشکل ها و فعالان حقوق زنان همراه با این حمایت:
سیمین اصفهانی، آلمان- لیلا اصلان، آلمان- لاله بشردوست، آلمان- یاسی بیانی، کانادا- شیرین پردر، آلمان- فریده پورعبداله، آمریکا- فردوس تاج الدینی، آلمان- هایده ترابی، آلمان- نیره توحیدی، آمریکا- مهرانگیز حکیمی، آلمان- ماریا رشیدی، سوئد- پروانه زرگر، آلمان- مینا زرین، آلمان- فاطمه طباطبایی، آلمان - زینب قره ویسکی، آلمان- اعظم قریشی، آمریکا- عفت ماهباز، انگلستان
همایش زنان ایرانی ـ هانوفر (آلمان)
انجمن زنان ایرانی آلمانی - کلن (آلمان)

------------------

اطلاعیه گزارشگران بدون مرز در مورد بازداشت آکو کردنسب





سنندج نیوز: گزارشگران بدون مرز بار دیگر سرکوب مطبوعات و آزادی بیان در ایران را محکوم می‌کند. پنج ماه پس از آغاز تظاهرات‌های اعتراضی به انتخاب مجدد محمود احمدی نژاد در ٢٢ خرداد ، روزنامه‌نگاران همچنان قربانی سرکوب‌اند. تهدید احضار و بازداشت‌ها ادامه دارند. هم اکنون ٣٢ روزنامه‌نگار و وب‌نگار در زندان بسر می‌برند. گزارشگران بدون مرز خواهان پایان دادن به اعمال فشار بر خانواده زندانیان و مدافعان حقوق بشر است.

گزارشگران بدون مرز در این باره اعلام می‌کند : " ما نگرانیم که با تشدید رعب و وحشت و سانسور مقامات ایرانی موفق شوند کشور را از روزنامه نگاران مستقل خالی کنند. حرفه کاران رسانه‌ها امروز در برابر دو انتخاب قرار دارند یا سکوت و یا روشنگری و پیوستن به همکاران خود در زندان و ترک کشور.اکو کردنسب روزنامه نگار نشریه توقیف شده کرافتو در تاریخ ٢٠ آبان در حاشیه تظاهرات اعتراضی به اعدام زندانی سیاسی احسان فتاحیان در سنندج بازداشت و به محل نامعلومی انتقال یافته است. خانواده این روزنامه‌نگار تا امروز از وی بی اطلاع هستند. آ کو کردنسب پیش از این در ٣٠ تیرماه ١٣٨٧ توسط ماموران وزارت اطلاعات در دفتر این نشریه بازداشت و در ٣١ شهریور ماه به سه سال زندان برای "جاسوسی" محکوم شده بود. ۲۲ آبان اعلام شد که دادگاه تجدید نظر استان کردستان حکم سه سال زندان وی را به شش ماه حبس تعزیری کاهش داده است.

مزدک علی نظری مدیر سایت خبرنگاران صلح در تاریخ ٢٠ آبان طی تماس تلفنی بازداشت خود را به خانواده اطلاع داد. این وب نگار که در تهران تنها زندگی می کرد، از چند روز پیش ناپدید شده بود. پس از تظاهرات مخالفان در ١٣ آبان ماه ده‌ها نفر هنوز به خانه‌های خود بازنگشته‌اند. علیرغم اظهارات دادستان تهران مبنی بر آزادی همه بازداشت شدگان، اما زندانی بودن مزدک علی نظری نشان می‌دهد که وی تنها مورد ناپدید شدن نیست. بازداشت‌های خودسرانه در ایران هر روز بیشتر به ناپدید کردن اجباری شباهت پیدا می‌کنند. گزارشگران بدون مرز از بازداشت رحیم غلامی همکار روزنامه‌های محلی اردبیل مطلع شده است. این روزنامه‌نگار در فروردین سال ١٣٨٥ بازداشت و از سوی دادگاه انقلاب اردبیل برای تبلیغ علیه نطام به یک سال زندان محکوم شده بود. خانواده و وکلای روزنامه نگاران زندانی و مدافعان حقوق بشر در ایران همچنان قربانی تهدید و اعمال فشار مداوم نهادهای امنیتی در ایران هستند. از جمله می توان به مورد نسرین ستوده اشاره کرد که وکالت بسیاری از روزنامه نگاران زندانی را برعهده دارد و بارها به نقض آشکار حقوق موکلین خود اعتراض کرده است.

در این باره نسرین ستوده به گزارشگران بدون مرز گفت " پس حوادث انتخابات برخی از وکلا بازداشت شدند و تقریبا همه‌ی وکلای مدافع حقوق بشر احضار شده و مورد بازجویی قرار گرفته‌اند. از جمله من نیز از سوی دادگاه احضار شدم اما در آنجا به من گفتند که باید برای بازجویی به وزارت اطلاعات مراجعه کنم. که این امر خلاف قانون است.نسرین ستوده عضو کانون مدافعان حقوق بشر است که در سال ١٣٨٢ از سوی شیرین عبادی تاسیس شد. برنده ایرانی جایزه صلح نوبل خود برای دیدار با برخی از مسئولان نهادهای بین المللی در خارج از کشور بسر می‌برد، اما خانواده وی در ایران شدیدا از سوی مقامات امنتی تحت فشار و تهدید قرار دارند.گزارشگران بدون مرز نگرانی خود را از تهدید آزادی بیان بر روی اینترنت اعلام می کند.

نیروی انتظامی اعلام کرده است که " کمیته ویژه ای برای رسیدگی به جرایم رایانه‌ای" تشکیل داده است. رئیس پلیس مبارزه با جرائم ریانه‌ای تاکید کرده است که " نیروی انتظامی بنا بر قانون، ضابط قضایی است و با هرگونه جرمی در اینترنت از کلاهبرداری و آگهی‌های غیرمجاز تا توهین به افراد و نشر اکاذیب برخورد می کند. تصویب قانون جرایم رایانه ای در مرداد ماه سال گذشته دست نیروهای نظامی را برای سرکوب در عرصه اینترنت باز گذاشته است. پس از ٢٢ خرداد علیرغم کنترل شدید، مسدود سازی هزاران سایت اطلاع‌رسانی و بازداشت بسیاری از وب‌نگاران، اما اینترنت همچنان یکی از مهمترین وسائل ارتباط‌گیری و اطلاع‌رسانی مخالفان و مدافعان حقوق بشر است. در تاریخ ٢٦ خرداد ماه "مرکز بررسی جرایم سازمان یافته" وابسته به سپاه پاسداران با انتشار اطلاعیه ای، از مدیران سایت های اینترنتی خواسته بود مطالبی که حاوی "تبلیغ آشوبگری و تهدید مردم و شایعه" باشد را حذف کنند و گرنه "اقدامات قانونی ما می تواند برای آنها بسیار سنگین باشد." مرکز وابسته به سپاه، معترضان را متهم کرده بود که با "دروغ ها و تهمت های ساختگی و سازماندهی شورشها" از طریق اینترنت به"تبلیغ آشوبگری" و "شایعه پراکنی" مشغولند. گزارشگران بدون مرز یادآوری می کند: ایران بزرگترین زندان روزنامه‌نگاران در خاورمیانه است این کشور در رده بندی جهانی آزادی مطبوعات، منتشر شده در مهر ماه ١٣٨٨ در میان ١٧٥ کشور در رده ١٧٢ قرار دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر