Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۸۸ آبان ۱۰, یکشنبه

عید خاونکار برهمه عزیزان و پیروان راه آئین پاک یارسانی مبارک باد.



عید خاونکار برهمه عزیزان و پیروان راه آئین پاک یارسانی مبارک باد.

بمناسبت فرارسیدن عید خاونکار عید جامعه یاری (یارسانی ) ما اعضا و دست اندرکاران حزب لیبرال دموکرات کردستان این روز فرخنده به تمامی مردم عزیز و انساندوست یارسانی تبریک میگویم و آرزومندیم این عید در سال آینده در شهر عزیزمان شهر کرمانشاه جشن بگیریم

دوباره ما عید خاونکار را به تمامی خواهران و برادران اهل حق مردم یاری تبریک میگویم و آرزومندیم روزی خوش و شاد برای همه عزیزان.

این عید فرخنده که یک عید کاملأ کردی میباشد و از یک تفکر پاک و صادق برخاسته است اگر کردها بخوبی در باره این آئین پاک دست به مطالعه بزنند برای آنها روشن میشود که این آئین دارای راستگوی صداقت امانت داری رازداری و دوستی و پاکی میباشد و میتوان گفت آئین حقوق بشری میباشد.

در آئین یاری شما فقط و فقط دوستی صمیمیت صداقت و حق و حقانیت را میبینید। میتوان گفت آئین یاری یک آئین انساندوستی میباشد.

در این آئین پاک فرقی میان زن و مرد به هیچ عنوان وجود ندارد همه را با یک چشم میبیند و انسان را میبیند و بس در آئین یارسانی دختران و پسران دارای یک حقوق هستند مسائل ازدواج به خواست طرفین میباشد تا پدر و مادر بخواهند تصمیم گیری کنند بله پدر و مادر دخالت دارند اما نه مثل رسومهای دیگر। البته در آئین یاری رسم و رسوم ازدواج با مذاهب دیگر فرقی نمیکند و اما بر اساس رسوم و رسم آئین یاری بخشی از آئین زرتشتی میباشد یارسان معنای دوستی با انسانهای با اخلاق و بزرگوار میباشد که بخشی از آئین زرتشی میباشد.

اگر شما به یک یارسانی پناه به برید او چون آئین او به آو اموخته است حاضر است مال و جان خویش را درراه نجات شما فدا کند این خودش نشاندهنده این است که آئین یارسانی یک تفکر حقوق بشری و انساندوستی میباشد.

اول و آخر یار.

عید خاونکار بر همه عزیزان و پیروان آئین پاک یاری مبارک باد.

دفتر مرکزی حزب لیبرال دموکرات کردستان

31/10/2009 اتریش

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر