Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۸۸ آبان ۲۲, جمعه

پیام ساموئیل کو کرماشانی به کلت غیور و شجاع ایران و کردستان

پیام ساموئیل کو کرماشانی به احزاب سیاسی کردستانی و ایرانی در باره اعدامها و کشت و کشتارها در کردستان توسط رژیم جنون اسلامی




/////////////////////////////////////////////////////



///////////////////////////////////////////////////////////

عبادی: شرایط اعدام و دفن فتاحیان غیرمعمول است

خانم عبادی تردید درباره علت مرگ احسان فتاحیان را جایز دانست

شیرین عبادی، حقوقدان و مدافع سرشناس حقوق بشر شرایط اعدام و دفن احسان فتاحی را غیرمعمول خواند.

خانم عبادی در گفتگویی با بخش فارسی رادیو بی بی سی اعدام آقای فتاحی را که صبح روز چهارشنبه 20 آبان در سنندج رخ داد، "شتابزده" و "بی سابقه" خواند و به اینکه به خانواده این متهم اجازه دیدار با او پیش از اعدام داده نشد، اعتراض کرد.

پیشتر "خبرگزاری دیده بان حقوق بشر کردستان" گزارش کرده بود که جنازه آقای فتاحیان روز پنجشنبه "به شرط برگزاری بی سر و صدای مراسم تدفین" به خانواده او تحویل داده شد و پس از انتقال به کرمانشاه در گورستان باغ فردوس این شهر دفن شد.

این حقوقدان سرعت روند دفن احسان فتاحیان را باعث "شک بیشتر" دانست و گفت: "بسیار غیرمعمول است که بخواهند کسی را به این فوریت اعدام بکنند، حتی اجازه ندهند که شب آخر خانواده اش را ببیند، ... این یک شیوه بسیار غیرمعمولی است که شک را درمورد اینکه اساسا علت مرگ چه بوده بیشتر می کند."

خانم عبادی در گفتگو با رادیو بی‌بی‌سی تاکید کرد "قصد پیشداوری ندارم" اما گفت: "با توجه به رفتار نامناسبی که در زندان های ایران متاسفانه باب شده، خصوصا با زندانیان سیاسی" می توان تردید درباره علت مرگ احسان فتاحیان را جایز دانست.

احسان فتاحیان که در هنگام مرگ ۲۸ سال سن داشت، تیرماه سال ۱۳۸۷ در شهرستان کامیاران در استان کردستان به اتهام "اقدام علیه امنیت ملی از طریق عضویت در احزاب اپوزیسیون مسلح" (حزب کومله) دستگیر شد.

ابتدا یکی از شعب دادگاه انقلاب سنندج او را به تحمل ۱۰ سال زندان محکوم کرد، اما هم او (با اعتراض بهرقتار صورت گرفته با متهم در هنگام حبس و با هدف کاهش حکم) و هم دادستان (در اعتراض به "ملایم بودن حکم دادگاه بدوی") به این حکم اعتراض کردند، با این حال در اقدامی که کارشناسان امور حقوقی آن را "بر خلاف قانون دادرسی کیفری ایران" برآورد کرده اند، دادگاه تجدید نظر مجازات آقای فتاحیان نه تنها کاهش نداد بلکه به اعدام افزایش داد.

پیش از اجرای حکم اعدام، سازمان های "عفو بین الملل" و "دیده بان حقوق بشر" نسبت به حکم دادگاه تجدیدنظر به رئیس قوه قضائیه ایران اعتراض کردند و ممانعت از اعطای حق تجدیدنظر خواهی از حکم دادگاه تجدیدنظر را "مخالف قوانین بین المللی" خواندند.

///////////////////////////////////////

برای مقابله با تهدیدات رژیم ایران :عربستان و امارات:مسلح می شویم
در این گزارش به نقل از " ترکی الفیصل " وزیر سابق اطلاعات عربستان و یکی از شاهزاده های پر نفوذ آل سعود می نویسد : " ما نه تنها به عنوان یک دولت بلکه به عنوان یک شهروند از فعالیت های نظامی رژیم ایران احساس خطر می کنیم چرا که ایران کشوری است که از لحاظ جغرافیایی بسیار به ما نزدیک است

/////////////////////////////////////////////////////////////

شانزده آذرماه روز تثبیت ازادای وحاکمیت مردم و به خاک سپاری رژیم جهل وجور وجنایت وادم کش اسلامی همه باه هم همگام با دانشجویان در این مراسم خاک سپاری وجشن شادی شرکت خواهیم کرد

//////////////////////////////////////////

چقدر غمگین سخت است کودکی را با تمام بیدارماندن ها شبانه در کنار بستر بیمارش ونظارت باز گویی اولین کلمه مادر وپدر و اولین روز مدرسه رفتن اش وسرمایه عمر در راه او هزینه کردن .آنگاه مزدورانی از اجل پیدایشان میشوند وحاصل همه تلاش ترا بر باد نیستی می دهد برای چه برای حکومت ودین .من این دین را نمی خواهم واینخدا را نمی خواهم واین نظام را نمی خواهم که جو... انم را که همه سرمایه هستیم بود را از من بگیرد من اگر بابا یا مادر بودم تا خودم را در راه احقاق حقوق فرزندم از پا نخواهم نشست وتا ریشه این را از بن نکنم آسوده نمی گیرم .یاد همه جان باختگان راه آزادی گرامی باد.

////////////////////////////////////////////////////////////////

دوستان وقت تنگ است به یاری خلق قهرمان کردستان به شتابیم و هر رژیم سرکوبگر آخوندی در کردستان قصابخانه باز کرده است نباید به این رژیم بیشتر از این اجازه بدهیم تا فرزندان ما را به شهادت برساند مگر انسانیت از بین رفته است مگر وجدانها مرده است مگر جامعه جهانی که ادعای حقوق بشری میکنند چشم و گوش خویش را بر روی ما بسته است ما باید با همت خودمان یا مرگ یا پیروزی و استقلال

//////////////////////////////////////////////////////////////

دوستان عزیزم رژیم فاشیزم مذهبی حاکم بر مردم ایران در کردستان کشتارگاه انسانی درست کرده است ای انسانهای صاحب وجدان ای وجدانهای بیدار خانواده شیرکومعرفی به نان شب محتاج هستند پول ندارند از سقز به سنندج سفر کنند تنها کسیکه امرارمعاش خانواده اش را تامین کرده است شیرکو بوده است جلادان میخواهند شیرکو را از این خانواده محنت زده بگیرند و فردا رژیم جان شیرکو را میگیرد جانوران انسانکش هم اکنون مثل گرگ برای گرفتن جان شیرکو آمده میشوند همت کنید دوستان عزیز اگر من اعتراض نکنم و شما اعتراض نکنید فردا جان همه ما را میگیرند بنام محاربه با خدا اگرمن اعتراض کنم و شما اعتراض کنید آنگاه همه با هم دریا میشیم فاشیزم مذهبی را به زانو در می آوریم دوستان روز برخاستن است باید برخیزیم جلو این بربریت را بگیریم ساموئیل کرماشانی

///////////////////////////////////////////////
///////////////////////////////
ژمارهی خوێنهر: 39
نامه سرگشاده خانواده زندانی سیاسی، شیرکو معارفی

04:09:13/11/2009



نامه سرگشاده خانواده زندانی سیاسی، شیرکو معارفی خطاب به مجامع بین المللی و
سازمانهای حقوق بشری.


شیرکوه معارفی، در خطر اعدام قرار دارد.
این خبری است که از دو روز پیش بارها و بارها از رسانه های گوناگون پخش شده و نگرانی ما اعضای خانواده معارفی را صد چندان کرده است.
هم چنین بر اساس آخرین خبرهایی که به ما رسیده، ماموران زندان سقز از روز پنج شنبه شیرکوه را به سلول انفرادی بند اجرای احکام منتقل کرده اند. بنا بر این ما از این خبرها و دیگر اخباری که ازباقی ماندن تیم اعدام در سنندج و سفرقریب الوقوع رییس کل دادگستری استان کردستان به شهرستان سقز حکایت دارد چه نتیجه ای می توانیم بگیریم به جر اینکه همه چیز دست به دست هم داده است تا شیرکوه را به چوبه ی دار بسپارند؟
بر همین اساس و نیز بر مبنای آنچه که وکلای زبردست ایرانی بر آن اتفاق نظر دارند، شیرکوه تنها به اتهام هواداری از حزبی که که سالهاست از مبارزه مسلحانه علیه حکومت جمهوری اسلامی دست کشیده و وارد فاز تبلیغاتی و فرهنگی شده، محکوم به محاربه با جمهوری اسلامی شده و حکم اعدام وی نیز در یک دادگاه چند دقیقه ای صادر شده است.
هم چنین تقاضای تجدید نظر در حکم که از سوی وکیل شیرکوه مطرح شد نیز راه به جایی نبرد و بدتراز آن حکم در دیوان عالی کشور ایران هم به تایید رسید!
لذا ما به عنوان اعضای خانواده و نزدیکان شیرکوه معارفی از تمامی مجامع بین المللی و حقوق بشری تقاضا داریم تا ضمن دفاع از حقوق اولیه و ابتدایی یک زندانی سیاسی، نسبت به اعدام شیرکوه با حکومت جمهوری اسلامی وارد مذاکره شده و مسوولان این حکومت را که داعیه مذهبی بودن دارد را متقاعد کنند که این حکم اجرا نشود.
ما اعضای خانواده معارفی بر این باوریم که اگر شیرکوه مرتکب اعمالی شده است که از نظر قوانین جمهوری اسلامی جرم محسوب می شوند نیزبر اساس همان قوانین اسلامی می توان به او فرصت داد، فرصت دوباره زیستن و دوباره بودن را.
و در آخر اینکه اعدام مطابق قوانین مجازات اسلامی در ایران اشد مجازاتی است که دستگاه قضایی برای یک متهم در نظر می گیرد، در حالی که رافت و مهربانی نیزاز بارزترین ویژگی های تمام ادیان آسمانی، به خصوص اسلام به شمار می آید و ما انتظار داریم تا جوانان این آب و خاک بر مبنای همین مهربانی ها مورد قضاوت قرار گیرند. آیا این انتظار توقع زیادی است که یک پدر پیر و مادر دل شکسته دارند؟

2009/11/13
1388/8/23
خانواده معارفی
شهرستان بانه – ایران

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر