Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۸۸ آذر ۶, جمعه

محکومیت سیاست های ضد کارگری رژیم اسلامی از سوی اتحادیه های کارگری سوئد


محکومیت سیاست های ضد کارگری رژیم اسلامی از سوی اتحادیه های کارگری سوئد

کنفرانس دبیران اتحادیه های کارگری و کارمندی کنسرن "سکان" سوئد سیاست های ضد کارگری رژیم جمهوری اسلامی را محکوم و آزادی کارگران زندانی را خواستار شد.

کنفرانس دبیران اتحادیه های کارگری و کارمندی کنسرن سکان که از بزرگترین شرکت های تولید فرآورده های گوشتی در اسکاندیناوی است با محکومیت سیاست های ضد کارگری رژیم اسلامی خواهان آزادی اعضای هیات مدیره سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه از جمله علی نجاتی و دیگر فعالین کارگری زندانی در دیگر نقاط ایران گردید.

----------------------------------------------------

انتقال دو زندانی اعتراضات اخیر سنندج به بند 2 زندان مرکزی این شهر

از سنندج خبر می رسد دو تن از بازداشت شدگان اعتراضات اخیر این شهر با نام های "عامر گلی و آکو کردنسب" به بند 2 زندان مرکزی این شهر انتقال یافته اند.

"آکو کردنسب" روزنامه نگار نشریه توقیف شده کرفتو روز 20 آبان در حاشیه تظاهرات اعتراضی به اعدام زندانی سیاسی "احسان فتاحیان" در سنندج بازداشت شده بود.

نامبرده پیش از این در 30 تیرماه سال 87 توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت و دادگاه تجدید نظر استان کردستان حکم 3 سال زندان وی را به 6 ماه زندان تعزیری کاهش داده بود.

---------------------------------------------

گسترش آنفلوآنزای خوکی و مرگ زندانیان در زندان سنندج

رژیم ایران میخواهد با خوراندن میکروب آنفولاونزائی خوکی جان زندانیان را بگیرد این برخورد نیاز به فرستادن یک هیئتی از سازمانهای حقوق بشر برای دیدار حضوری با زندانیان سیاسی نیاز و ضروی به نظر میرسد

بنا به گزارش منتشره بیماری آنفلوآنزای خوکی در زندان مرکزی سنندج به شدت گسترش یافته و تعدادی از زندانیان از جمله "كمال احمدی و خسرو ایزدی" بر اثر این بیماری جانشان را از دست داده اند.

مسئولان زندان سنندج به دستور مقامات امنیتی و قضایی رژیم از انتقال زندانیان مبتلا به این بیماری به مراکز درمانی خودداری می نمایند.

گفته می شود به دلیل گسترش این بیماری در میان زندانیان تمامی پرسنل زندان سنندج هنگام ارتباط با زندانیان و انجام وظایف روزانه از ماسک های ویژه "نانو" استفاده می کنند.

--------------------------------------

ادامه احضار و صدور احکام انضباطی برای دانشجویان دانشگاه شیراز

در ادامه احضار دانشجویان دانشگاه شیراز "مسعود مهدوی فر، محمد حسینی و سعید لطفی" به حراست و کمیته انضباطی دانشگاه احضار و با احکام انضباطی مواجه شدند.

خبر رسیده حاکی است محمد حسینی به محرومیت از تسهیلات رفاهی از جمله خوابگاه تا پایان دوره تحصیلی و مسعود مهدوی فر به توبیخ کتبی و محرومیت از تحصیل به مدت یک ترم محکوم شدند. از سوی دیگر ندا اسکندری، خدیجه قهرمانی، کاظم رضایی و یحیی طاووسی همچنان در بازداشت اداره اطلاعات بسر می برند.

---------------------------------

بیانیه وبلاگ نویسان کشور جهت لغو حکم اعدام صادره علیه بازداشت شدگان اخیر

جمعی از وبلاگ نویسان با صدور فراخوان و بیانیه ای خواستار تلاش جهت متوقف کردن حکم اعدام 5 تن از بازداشت شدگان اعتراضات ضد حکومتی اخیر شدند.

در بیانیه وبلاگ نویسان علیه اعدام آمده است ما امضا کننده این بیانیه خواهان توقف فوری احکام اعدام "محمد رضا علی زمانی، آرش رحمانی پور، رضا خادمی، حامد روحی نژاد و ناصر عبدالحسینی، هستیم. ما به تمامی فعالین حقوق بشر، انسانهای آزادیخواه و سازمان های مدافع حقوق بشر هشدار می دهیم که خطر تکرار فاجعه خونین قتل عام سال 67 بسیار جدی است.

ما تمامی وبلاگ نویسان و فعالین حقوق بشر و سازمان های حقوق بشر را به پیوستن به این کمپین و به اقدام فوری برای توقف مجازات اعدام در ایران به طور کلی و توقف مجازات اعدام افراد نامبرده به طور اخص فرا می‌خوانیم.

//////////////////////////پ

احضار سفیر رژیم اسلامی در نروژ به خاطر مصادره جایزه نوبل

روز پنجشنبه 5 آذرماه وزارت امور خارجه نروژ با احضار سفیر جمهوری اسلامی در این کشور نسبت به مصادره مدال و سند جایزه نوبل صلح شیرین عبادی اعتراض کرد.

"یوناس گار استور" وزیر امور خارجه نروژ در این باره گفته است این نخستین بار است که یک حکومت جایزه نوبل را توقیف می‌کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر