Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۸۸ آبان ۲۲, جمعه

یک فعال سیاسی کرد دیگر در خطر اعدام قرار دارد

یک فعال سیاسی کرد دیگر در خطر اعدام قرار دارد

کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی

شیرکوه معارفی به انفرادی اجرای احکام زندان مرکزی سقز منتقل شده است.
شیرکوه معارفی نیز یکی از فعالان سیاسی و مدنی کرد است که در سال گذشته در شهرستان سقز دستگیر و بعد ار مدتها بازجویی و شکنجه در یک دادگاه فرمایشی به اعدام محکوم شد.
خلیل بهرامیان وکیل شیرکوه معارفی در گفت و گویی با کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی ضمن تایید خبر انتقال شیرکوه به سلول انفرادی اجرای احکام اعلام کرد این حکم بر خلاف تمامی موازین قانونی است و تا لغو شدن آن از فعالیت باز نخواهد ایستاد.
بهرامیان هم چنین از تمامی رسانه ها و فعالان حقوق بشر خواست در این روزهای حساس، با اطلاع رسانی و تنویر افکار عمومی در مقابل اجرای اینگونه احکام بی تفاوت نبوده و موضع گیری کنند.



-----------------------------------------------------------------------

بی‌خبری از وضعیت نعمت صفوی، نوجوان محکوم به اعدام

کمیته گزارشگران حقوق بشر - تا این لحظه، پیگیری‌های انجام‌شده در مورد نعمت صفوی نوجوان اردبيلی که در سن 16 سالگی به دليل همجنسگرايی بازداشت و پس از محاکمه در دادگاه اطفال از سوي دادگستری اردبيل به اعدام محکوم گرديد بی‌نتیجه مانده است و مسئولین دادگاه اردبیل حضور وی در زندان‌های این شهر را تکذیب نموده‌اند.

با توجه به اینکه در سال گذشته این نوجوان محکوم به اعدام در بند جوانان زندان اردبیل نگهداری می‌شد، تکذیب حضور وی در زندان‌های اردبیل از سوی مسئولین دادگاه نگرانی‌هایی را در مورد وضعیت او به وجود آورده است.

اخیرا نیز سازمان دیده‌بان حقوق بشر طی بیانیه‌ای صدور حکم اعدام برای مهدی پ از تبريز، محسن ق از شيراز و نعمت صفوی از اردبيل را که در پرونده های جداگانه ای به انجام اعمال همجنس‌گرايانه در زمانی که کمتر از هجده سال داشتند متهم شده اند را محکوم نموده بود. در بیانیه این سازمان آمده است:‌«مجازات مرگ برای نوجوانانی که زير ۱۸ سال مرتکب جرم می شود طبق قوانين بين المللی ممنوع شده و اين ممنوعيت مطلق است. هم کنوانسيون حقوق کودک و هم کنوانسيون حقوق سياسی ومدنی به صورت خاص مجازات مرگ برای افرادی که هنگام ارتکاب جرم کمتر از ۱۸ سال دارند را منع کرده است. اين قوانين منعکس کننده اين حقيقت هستند که کودکان و نوجوانان با بزرگسالان متفاوت هستند چرا که فاقد تجربه، قضاوت، بلوغ و ديگرخودداری های بزرگسالان هستند. ايران کنوانسيون حقوق کودک را در سال ۱۹۹۴ کنوانسيون حقوق مدنی وسياسی را در سال ۱۹۷۵ به تصويب رساند.»

------------------------------

عراق - آمریکا سی و هشت تن از عوامل رژیم گذشته‌ را تحویل عراق می‌دهد Peyamner
- ارتش آمریکا اعلام کرد در آینده‌ای نزدیک 38 تن از عوامل وابسته‌ به‌ رژیم پیشین عراق که‌ در اختیار آمریکایی‌ها هستند، به‌ دولت عراق تحویل داده‌ خواهندشد.

"ژنرال دیوید کوانتاک" فرامنده‌ی نیروی 134 ارتش آمریکا در عراق گفت: سربازان آمریکایی از سال 2003 تا کنون87هزار عراقی را دستگیر کرده‌اند که‌ تعدادی از آنان محاکمه‌ گردیده‌اند.

به‌ گفته‌ی این ژنرال آمریکایی، از زمان اجرای قرارداد میان آمریکا و عراق نیز آمریکایی‌ها 200 عراقی را دستگیر کرده‌اند که‌ 60 نفر از آنان آزاد شده‌اند.

بر اساس این گزارش تاکنون 29 نفر از مسؤلان پیشین دولت عراق از سوی آمریکایی‌ها تحویل مقامات عراقی شده‌ و 38 نفر دیگر نیز تحویل عراقی‌ها داده‌ خواهند شد.

------------------------------------------------

دادستانی آمريکا خواستار مصادره‌ی دو شرکت متعلق به دولت ايران شد Peyamner
- دادستانی فدرال آمريکا خواستار ضبط دارايی‌های بنياد علوی و شرکت آسا شد که معتقد است به دولت ايران تعلق دارند.

به‌ گزارش رسانه‌های خبری غربی، در شکايت تنظيم شده توسط دادستانی فدرال آمريکا، اين دو شرکت به ارسال غيرقانونی پول برای دولت ايران و معامله با بانک ملی ايران متهم شده‌اند و از دادگاه خواسته شده تا حکم توقيف تمام اموال آنها را صادر کند.

شرکت آسا ۴۰ درصد از سهام يک ساختمان ۳۶ طبقه در نيويورک را در اختيار دارد و گفته می‌شود ۶۰ درصد بقيه سهام اين آسمانخراش متعلق به بنياد علوی است.

دادستان‌های فدرال بدنبال مصادره اين ساختمان به همراه چهار مسجد و ساير اموال بنياد و شرکت آسا در ايالت‌های مختلف آمريکا هستند.

بنياد علوی در دهه‌ی ۷۰ توسط دولت شاه و تحت عنوان بنياد پهلوی ايجاد شد، اما پس از انقلاب نام آن تغيير يافت.

------------------------------------------------------------


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر