Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۲ فروردین ۲۴, شنبه

زنده باد دولت لیبرال دموکرات اسرائیل و سالگرد استقلال اسرائیل مبارک باد خبرهای رادیو اسرایل



زنده باد دولت لیبرال دموکرات اسرائیل و سالگرد استقلال اسرائیل مبارک باد خبرهای رادیو اسرائیل 

*          در آستانه فرا رسیدن یادروز بزرگداشت  جان باختگان ارتش دفاعی اسرائیل در صحنه های جنگ و کسانی که قربانی کینه توزی دشمنان شده اند، اعلام گردید از هنگام آغاز جنگ استقلال اسرائیل و تا کنون 085ر23 نفر اسرائیلی در عملیات دفاعی و خرابکاری جان خود را از دست داده اند. یاد روز قربانیان جنگ های دفاع اسرائیل، امسال مصادف با دوشنبه آینده است و ارزیابی شده که دست کم یک و نیم میلیون نفر از افراد ملت از آرامگاه این عزیزان دیدار کنند و دسته گل هایی را نثار مزار آنان سازند.

عکس آرشیوی از مراسم سال پیش
مراسم روز یادبود ساعت چهار بعدازظهر یکشنبه با حضور نخست وزیر، رییس کنست، مدیر کل وزارت دفاع، روحانیون ارشد و بلندپایگان کشوری آغاز می شود.

عکس آرشیوی از مراسم سال پیش
در ساعت 8 شب آژیر احترام به یاد جان باختگان در سراسر کشور برای مدت یک دقیقه طنین افکن خواهد گردید و در محوطه "کتل همعراوی" (دیوار ندبه) شمع های یادبود با حضور رییس جمهوری و رییس ستاد کل ارتش برافروخته می شود و پرچم اسرائیل به حال نیمه افراشته درمی آید.  
*          با آن که در پی دیدار اخیر وزیر خارجه ایالات متحده از اسرائیل و تلاش او برای از سرگیری گفت و گوهای صلح اسرائیلی – فلسطینی گفته شده بود که این دیدار نتیجه مثبتی در بر نداشته است و اسرائیل حاضر نیست تسلیم پیش شرط  های فلسطینی ها برای از سرگیری گفت و گو با آنها شود، اعلام گردید اسرائیل قصد دارد  بی سروصدا و بدون اعلام رسمی هر گونه ساخت و ساز در خارج از مجتمع های آبادی نشین کرانه باختری رود اردن را متوقف کند تا فلسطینی ها به انجام گفت و گوها تشویق شوند.
رییس حکومت خودگردان فلسطینی، محمود عباس چند روز پیش از اقای بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل خواسته بود مرزهای کشور آینده فلسطین را که به صورتی که خود در نظر دارد ارائه بدهد ولی آقای نتانیاهو درخواست عباس را نپذیرفت.
مقامات اورشلیم می گویند که قصد وزیر خارجه ایالات متحده برای از سرگیری گفت و گوی صلح اسرائیلی – فلسطینی جدی است و سرانجام نیز این کار عملی خواهد شد و اکنون تلاش می شود فرمولی پیدا شود که موجب گردد محمود عباس از بخش بزرگی از خواسته های خود برای از سرگیری گفت و گو با اسرائیل صرفنظر کند. به گفته مقامات اسرائیلی فشار آمریکا به دولت اورشلیم نیز به هدف از سرگیری گفت و گو زیاد شده است.  
*          پرزیدنت باراک اوباما اعلام داشت که فرصت برای از سرگیری روند صلح اسرائیلی – فلسطینی هنوز باقی است. پرزیدنت اوباما که در پی دیدار با دبیرکل سازمان ملل متحد، بان کی مون در کاخ سفید سخن می گفت اظهار داشت با آقای بان در مورد راه های پیشبرد صلح اسرائیلی – فلسطینی رایزنی کرده و به این نتیجه رسیده است که با همکاری با سازمان ملل و با کمک مراجع بین المللی دیگر می توان به این هدف دست یافت.  
*          روزنامه آمریکایی "نیویورک تایمز" در گزارشی خبر داد که پلیس ترکیه 12 تروریست سازمان ستیزجوی بین المللی القاعده را که قصد داشتند به سفارت آمریکا در آنکارا و کنیسای یهودیان در استانبول و چند محل دیگر آسیب برسانند بازداشت کرده است. به نوشته "نیویورک تایمز" بازداشت تروریست ها که برای نخستین بار افشا گردیده در ماه فوریه گذشته انجام گرفته است و مأموران امنیتی دستکم 20 کیلوگرم مواد انفجاری و لوازم دیگر خرابکاری را که در اختیار تروریست ها بوده ضبط  کرده اند. 
*          با آن که دولت واشنگتن اعلام کرد، قصد ندارد سلاح جنگی در اختیار "ارتش آزاد" سوریه قرار دهد، چند سناتور از پرزیدنت اوباما خواستند سیاست خود را در این زمینه تغییر دهد. سناتور دموکرات رابرت مانندز گفت: زمان آن فرا رسیده که کمک نظامی در اختیار اوپوزیسیون سوری گذاشته شود ولی دقت گردد این کمک شامل سلاح هایی نباشد که با افتادن به دست های نامطمئن به منافع آمریکا ضربه وارد سازد. تا کنون چند بار از بهره گیری از جنگ افزار شیمیایی در سوریه گزارش شده که صحت این امر تأیید نگردیده بود.  
*          تروریست ها در کشور عراق امروز یک بار دیگر جنایت آفریدند و بمبی که در قسمت جلوی مسجدی در استان دیاله منفجر شد موجب کشته شدن دستکم 11 نمازگزار سنی مذهب و زخمی شدن 30 نفر دیگر گردید.  
*          یک روحانی شیعه در لبنان حکومت اسلامی ایران را متهم ساخت که رژیم ایران از شیعیان لبنانی برای پیشبرد هدف های ناپاک خود سوءاستفاده می کند. آخوند سید علی فضل الله فرزند روحانی ارشد محمد حسین فضل الله مرجع تقلید شیعیان لبنان که سال گذشته فوت کرد، به روزنامه ترک "تودی زمان" چاپ استانبول گفت: رژیم ایران درصدد است از جنبه های سیاسی و اقتصادی، از شیعیان لبنان در راه پیشبرد منافع خود بهره گیری کند.

سید علی فضل الله
 سید علی فضل الله افزوده گفت: این ادعا که رژیم ایران نماینده شیعیان جهان و مدافع آنان است به هیچ وچه درست نیست.  
*          اتحادیه پارلمان های عربی دوباره رژیم ایران را به دخالت در امور کشورهای عرب همسایه متهم ساخت. در قطعنامه ای که از جانب این اتحادیه صادر گردید از حکومت ایران خواسته شده که از ادامه دخالت در امور امیرنشین های عرب در حوزه خلیج فارس دست بردارد و به استقلال و حق حاکمیت آن کشورها احترام بگذارد.  
*          در پی تدابیر احتیاطی ژاپن به منظور جلوگیری از وارد آمدن آسیب در صورت شلیک موشک از سوی کره شمالی، دولت پیونگ یانگ امروز به آن کشور هشدار داد که در صورتی که جنگی درگیر شود ژاپن نخستین هدف تعرض قرار خواهد گرفت.
دولت پیونگ یانگ اعتراض دارد که چرا ژاپن اعلام داشته اگر هدف موشک قرار گیرد، آن را با کمک سیستم ضد موشکی منحرف و منهدم خواهد کرد و می گوید چنین اقدامی از سوی ژاپن موجب حمله اتمی به آن کشور خواهد گردید.  
*          وزیر خارجه ایالات متحده، جان کری که به سئول پایتخت کره جنوبی سفر کرده امروز تأکید کرد که دولت واشنگتن اجازه نخواهد داد کره شمالی به یک کشور مجهز به توان اتمی مبدل شود. جان کری که در پی دیدار و گفت و گو با همتای خود از کره جنوبی سخن می گفت تأکید کرد که تهدیدات رژیم پیونگ یانگ قابل قبول نیست. سخنگوی وزارت دفاع ایالات متحده امروز نسبت به توان کره شمالی برای شلیک موشک های اتمی ابراز تردید کرد.  
*          وزیران خارجه هشت کشور صنعتنی بزرگ جهان "جی. 8" برنامه اتمی و موشکی کره شمالی را محکوم کردند و از رژیم پیونگ یانگ خواستند از اقدامات تحریک کننده دست بردارد.  وزیران خارجه ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، کانادا و روسیه در همآیش خود در لندن همچنین درباره بحران سوریه و برنامه اتمی ایران رایزنی هایی انجام دادند.  
*          سه موضوع عمده در گفت و گوی کشورهای صنعتی جهان، بحران کره شمالی، مسأله اتمی ایران و همچنین ادامه کشتار در سوریه بود.
در مورد برنامه های هسته ای ایران همه هشت کشور و از جمله روسیه نگرانی خود را از ادامه سرکشی اتمی رژیم ایران بیان داشتند و هشدار دادند که مهلت اعطا شده به حکومت ایران بی نهایت نیست.
در مورد سوریه، وزیران خارجه کشورهای صنعتی، در عین حال که از ادامه کشتار مردم آن کشور ابراز انزجار کردند – ولی سخنی از امکان اعطای اسلحه به اوپوزیسیون سوریه به میان نیآمد.
هم زمان، وزیر دفاع جدید ایالات متحده چاک هیگل گفت: در حال حاضر نه کره شمالی و نه رژیم ایران، هیچ یک توانایی ندارند خاک آمریکا را هدف حملات موشکی قرار دهند و با کلاهک هسته ای به آن کشور آسیب برسانند.
با این همه چاک هیگل بعید ندانست که هر دو رژیم کره شمالی و ایران، درآینده به چنین توانایی دست یابند.
 در تهران، سرتیپ احمد رضا پور دستان فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: ارتش ایران همه حرکات دشمن را رصد می کند – و افزود: پدافند ایران در 24 ساعت شبانه روز چشم به رادار دارد و دستش روی ماشه شلیک قرار گرفته است.  
*          مقامات حکومت ایران همچنان می کوشند در اظهارات خویش در رابطه با آخرین دور گفت و گوها در آلماتی قزاقستان، رژیم ایران را پیروز و کشورهای 1+5 را شکست خورده جلوه دهند تا به این وسیله واقعیات جریان را پرده پوشی کنند و خود را از انتقاد برهانند.
علی باقری عضو شورای امنیت ملی رژیم گفت: در مذاکرات آلماتی، حکومت اسلامی ایران کشورهای 1+5 را وادار کرد وارد عرصه گفت و گو و مذاکره شوند – و افزود: اکنون توپ در زمین آن ها است.  
*          سرکشی های رژیم ایران موجب شده که حتی دولت روسیه که همیشه در کنار حکومت ایران ایستاده بود، این بار به نکوهش علنی دولت تهران روی آورد. یک مقام وزارت خارجه روسیه که نخواست نامش برده شود، اقدام حکومت ایران را در اعلام گشایش یک رشته دیگر از تأسیسات اتمی که در روز موسوم به "روز اتم ایران" صورت گرفت مورد نکوهش قرار داد و آن را نوعی اقدام تحریک آمیز نسبت به جامعه جهانی دانست که اکنون چندین سال است بر رژیم ایران فشار می آورد از ادامه برنامه های اتمی دست بردارد.  
*          در عین حال نخست وزیر هند از احتمال رسیدن رژیم ایران به بمب هسته ای ابراز نگرانی کرد و یادآور شد که بیش از شش میلیون نفر هندی در کشورهای حوزه خلیج فارس زندگی می کنند که دولت دهلی نو نمی خواهد امنیت و سلامت آن ها به خطر افتد.
در لندن، وزیر خارجه بریتانیا ویلیام هیگ نیز هشدار داد که پنجره فرصت ها برای حل مسالمت آمیز معضل اتمی رژیم ایران را برای همیشه باز نخواهند ماند.  
*          در واکنش به تهدیدهای برخی دست اندرکاران رژیم ایران که هشدار داده بودند آن حکومت ممکن است از معاهده "ان.تی.پی" بیرون آید، نوذر شفیعی عضو کمیسیون امنیت و سیاست خارجی رژیم چنین رفتاری را غیر عاقلانه خواند. و آن را به صلاح رژیم ندانست. 
*          سفیر رژیم ایران در آنکارا دولت ترکیه را فرا خواند که با بهره گیری از تحریم های فزاینده جهانی علیه حکومت ایران بر دامنه داد و ستد اقتصادی و بازرگانی خود با این رژیم بیافزاید و از خلاء به وجود آمده استفاده کند. این فراخوانی در شرایطی صورت می گیرد که ایالات متحده و کشورهای غربی به دولت ترکیه هشدار داده اند که حق ندارد بر دامنه مبادلات اقتصادی و معاملات بازرگانی خود با رژیم ایران بیافزاید.  
*          وزارت خزانه داری ایالات متحده یکی از بزرگ ترین ثروتمندان حکومت اسلامی ایران را در فهرست تحریم ها قرار داد و او را متهم ساخت که با ترفندهای بازرگانی می کوشیده است به پولشویی برای حکومت ایران بپردازد و تحریم های جهانی را پشت سر گذارد.

بابک زنجانی
سخن از فردی به نام بابک زنجانی است که میلیادر محسوب می شود و او را دوست نزدیک قاضی سعید مرتضوی معرفی کرده اند.
وزارت خزانه داری ایالات متحده اعلام کرد که بابک زنجانی با کمک بانکی در مالزی که خود برپا ساخته بود به پولشویی برای رژیم ایران و دور زدن تحریم ها می پرداخته است – بابک زنجانی یک مؤسسه مالی به نام "بانک اول سرمایه گذاری اسلامی 
FIIB " در کشور مالزی برپا ساخته بود. 
*          محمود احمدی نژاد امروز در آخرین مرحله از دیدارهای استانی خود از کامیاران به سنندج رفت تا به گفته خود به گشایش چند پروژه اقتصادی بپردازد. ولی برخی رسانه های همگانی در ایران می گویند که استقبال چندانی از وی به عمل نیآمده است.
هم زمان انتقادهای فزاینده از کارنامه دولت احمدی نژاد، به ویژه توسط آنانی که خود را نامزد شرکت در انتخابات ریاست جمهوری می دانند ادامه دارد. حتی آخوند اعظم حسین نوری همدانی در دیدار امروز با علی لاریجانی، کارنامه احمدی نژاد را مورد انتقاد گزنده قرار داد و گفت: ضعف مدیریت دولت عامل اصلی 50 درصد از گرانی هاست.
علی اکبر ولایتی نیز که خود را نامزد انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرده کارنامه اقتصادی و اجتماعی دولت احمدی نژاد را هدف انتقادهای گزنده قرار داد.  
*          دیپلمات های غربی در وین، مقر آژانس بین المللی انرژی اتمی می گویند، ابراز امیدواری چند هفته اخیر برخی از مقام های دولت گروه 1+5 به امکان تغییری مثبت در سیاست های رژیم ایران، در پی انتخابات ریاست جمهوری، پایه و اساسی موجه ندارد.
این دیپلمات ها افزودند: روند رویدادهای چند سال گذشته در پرونده اتمی ایران به خوبی آشکار کرد که این تنها آیت الله خامنه ای است که سکان سیاست اتمی ایران را در دست دارد و رئیس جمهوری آینده، هر کس که باشد در این زمینه قدرتی نخواهد داشت. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر