Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۲ فروردین ۱۹, دوشنبه

* ملت اسرائیل و یهودیان در سراسر جهان امشب و فردا یاد شش میلیون تن یهودیان اروپا را که در خلال جنگ جهانی دوم به دست دژخیمان آلمان نازی و عمال اروپایی آنان به قتل رسیدند گرامی می دارند.


*          ملت اسرائیل و یهودیان در سراسر جهان امشب و فردا یاد شش میلیون تن یهودیان اروپا را که در خلال جنگ جهانی دوم به دست دژخیمان آلمان نازی و عمال اروپایی آنان به قتل رسیدند گرامی می دارند.


 در اورشلیم ساعت 8 شب امشب مراسم رسمی "شوآه" (هولوکاست) با حضور رییس جمهوری، نخست وزیر و گروه کثیری از مقامات کشوری و لشگری و بازماندگان "شوآه" و خانواده های آنان در بنیاد "ید و شم" موزه اسناد و آثار به جا مانده از جنایات نازی ها برگزار می شود و سپس رییس جمهوری پرزیدنت شیمعون پرس و نخست وزیر سخنانی ایراد خواهند کرد و در پی آن شش تن از بازماندگان "شوآه" شش مشعل یادبود را برای بزرگداشت شش میلیون نفر جان باختگان برخواهند افروخت. این شش تن اکثراً پارتیزان های یهودی هستند که در قیام علیه ارتش نازی ها در گتو (محله یهودیان) ورشو شرکت داشته اند.  
*          فردا در یادروز هولوکاست، ساعت 10 بامداد آژیر احترام در سراسر اسرائیل به صدا درمی آید و شهروندان یک دقیقه به یاد قربانیان "شوآه" سکوت می کنند و در پی آن تاج گل هایی نثار بنای یادبود دلاوران یهودی خواهد شد که در "گتو" ورشو علیه دشمنان قیام کردند و با دست خالی با سربازان آلمانی که تا دندان مسلح بودند جنگیدند و پس از یک ماه مبارزه همگی توسط سربازان آلمانی به قتل رسیدند. فردا همچنین بنا بر سنت همه ساله، در "کنست" (پارلمان اسرائیل) مراسمی با عنوان "هر کس نامی دارد" برگزار می شود و مقامات کشور اسامی خویشاوندان خود را که در "شوآه" به قتل رسیده یک به یک یاد خواهند کرد. 
*          مراسم "شوآه" تنها در اسرائیل اجرا نمی شود، بلکه در لهستان نیز ساعت دو بعدازظهر فردا (دوشنبه) در فاصله بین بین دو اردوگاه مرگ "آشویتس" و "برکنائو" همانند هر سال دیگر گروهی از نوجوانان یهودی و اسرائیلی به سرپرستی رییس ستاد کل ارتش ژنرال بنی گانتس به راه پیمایی خواهند پرداخت. در جنوب اسرائیل، شامگاه فردا مراسم "شوآه" در کیبوتس "ید مردخای" پایان می یابد. آماری که در اسرائیل گرفته شده نشان می دهد که هم اکنون 192 هزار تن از بازماندگان "شوآه" در این کشور زندگی می کنند و سن متوسط  آنها 84 سال است و همه روزه چند تن از آنها در می گذرند.  
*          هفتاد سال پس از رویدادهای "هولوکاست" دولت آلمان می کوشد حساب خود را با جنایتکارانی که در کشتار بیگناهان دست داشته اند تسویه کند. در برلین اعلام گردید که قرار است پنجاه تن از نگهبانان جنایتکار اردوگاه مرگ "آشویتس" که سن هر کدام از آنها حدود 90 سال است محاکمه و مجازات شوند.  
*          با آمدن وزیر خارجه ایالات متحده آقای جان کری به خاورمیانه به منظور متقاعد ساختن اسرائیل و حکومت خودگرانی به از سرگیری گفت و گوهای صلح، رییس حکومت خودگردانی از نخست وزیر اسرائیل خواست نقشه مورد نظر خود را در مورد مرزهای آینده کشور مستقل فلسطینی ارائه دهد. اسرائیل در گذشته نیز این توقع محمود عباس را رد کرده و گفته است که رهبر فلسطینی ها می خواهد پیش از آغاز مذاکرات صلح و بدون آن که حاضر شود امتیازات متقابلی به اسرائیل بدهد، حداکثر امتیازات را از اسرائیل بگیرد. 
 *         جان کری، شب گذشته در نخستین گام از سفر خود وارد ترکیه شد و یکی از همراهان او گفت آقای کری از نخست وزیر و وزیر خارجه ترکیه خواهد خواست روابط  کشورشان را با اسرائیل تقویت کنند. روزنامه "حریت" چاپ آنکارا نیز شب گذشته نوشت: آقای کری از اردوغان خواهد خواست به وی در پیشبرد صلح اسرائیلی – فلسطینی یاری برساند. ولی وزیر سیاست های بین المللی در کابینه اسرائیل دکتر دکتر یوال اشتاینیتس امروز گفت: به باور وی موضوع کمک خواستن آقای کری از نخست وزیر ترکیه برای میانجیگری بین اسرائیل و فلسطینی ها صحت ندارد زیرا کمیته چهار جانبه صلح خاورمیانه تعیین کرده است که هیچ راهی برای صلح وجود ندارد مگر آنکه دو طرف اسرائیلی و فلسطینی مستقیماً وارد گفت و گو شوند.
وزیر خارجه ایالات متحده ساعاتی پیش در آنکارا گفت که در تماس تلفنی با رییس حکومت خودگردان فلسطینی محمود عباس و نیز رییس دفتر سیاسی حماس خالد مشعل مذاکراتی انجام داده ولی در مورد جزییات این مذاکرات توضیحی نداد.  
*          وزیر خارجه ایالات متحده پیش از آنکه وارد اسرائیل شود به ترکیه رفت و در آنجا با نخست وزیر و وزیر خارجه رجب طیب اردوغان و داوود اوغلو دیدار کرد. سپس همراه با داوود اوغلو در یک کنفرانس خبری مشترک شرکت جست و از اسرائیل و ترکیه خواست روابط  دوستانه گذشته را از سر بگیرند زیرا این موضوع برای ثبات خاورمیانه بسیار اهمیت دارد و موجب خواهد شد مذاکرات صلح اسرائیلی – فلسطینی نیز از سر گرفته شود. جان کری از اسرائیل و ترکیه خواست هر چه زودتر در مورد میزان غرامتی که باید به خانواده های 9 سرنشین ترک کشتی "ماوی مرمره" که در درگیری با تکاوران دریایی اسرائیل به هلاکت رسیدند به توافق برسند و بین خود سفیر مبادله کنند ولی تأکید کرد که ایالات متحده قصد ندارد برای رسیدن به چنین توافقی ضرب الاجل تعیین کند.  
*          آقای کری در کنفرانس مطبوعاتی استانبول به بن بست در مذاکرات هسته ای با حکومت اسلامی ایران در کشور قزاقستان نیز اشاره کرد و گفت: درها برای گفت و گو پیرامون اتم ایران هنوز باز است ولی نباید اندیشید که این درها برای همیشه باز خواهد ماند.  
*          اسرائیل نسبت به شکست مذاکرات گروه 1+5 با حکومت اسلامی ایران در مورد برنامه های اتمی آن کشور واکنش نشان داد. وزیر سیاست بین المللی اسرائیل دکتر یوال اشتاینیتس گفت: زمان آن فرا رسیده است که قدرت های جهانی موضع سخت تری در برابر حکومت اسلامی در پیش گیرند.
دکتر اشتاینیتس افزود: اسرائیل از پیش هشدار داده بود که مقامات جمهوری اسلامی از دور گفت و گوها تنها برای به دست آوردن فرصت جهت ادامه پیشبرد برنامه غنی سازی اورانیوم تا حدی که بتوان با آن بمب اتمی ساخت سوء استفاده می کنند و لذا بدون تهدید همراه با تعیین محدوده زمانی هرگز نمی توان جلوی پیشرفت برنامه های اتمی ایران را گرفت.
دکتر اشتاینیتس تأکید کرده گفت: «ما تعیین نمی کنیم که ایالات متحده یا جهان چگونه عمل نماید ولی به نظر می رسد که باید غرب به مقامات بفهماند که اجازه نخواهد داد آنها جنگ افزار اتمی تولید کنند و خط های قرمزی در این زمینه وجود دارد که باید رعایت شود.
به باور دکتر اشتاینیتس مجهز شدن حکومت ایران به جنگ افزار اتمی نه تنها کشورهای خاورمیانه، که ایالات متحده و اروپا را نیز تهدید خواهد کرد. 
*          یک مقام اسرائیلی که نخواست نامش برده شود، گفت و گوهای اتمی با حکومت ایران را یک "مضحکه" نام نهاد و گفت: «تنها راه رویارویی با برنامه های خطرناک هسته ای رژیم ایران، در پیش گرفتن اقدامات محکم و قاطع است و باید برای پایان گفت و گوهای دیپلماتیک یک موعد دقیق و یک مهلت مشخص تعیین شود».
پیشتر هم بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل ارزیابی کرده بود که این دور از گفت و گوها در آلماتی نیز بی نتیجه پایان خواهد یافت. نتانیاهو گفته بود: «آشکار است که رژیم ایران در پی وقت خریدن است تا بتواند برنامه های هسته ای خود را پیش برد».
مقامات ارشد اسرائیلی بارها تأکید کرده اند که گرچه تحریم های اقتصادی علیه رژیم ایران تا کنون نتایج خوبی داشته، ولی در حدی نبوده که حکومت ایران را از ادامه برنامه های اتمی باز دارد و از این رو باید گزینه نظامی همچنان مطرح و جدی باشد.  
*          همه کشورهای غربی نیز ناخرسندی خود را از ادامه بن بست گفت و گوهای اتمی با حکومت ایران بیان داشتند. ویلیام هیگ وزیر خارجه بریتانیا گفت: «کشورهای بزرگ با امید فراوان به مذاکرات آلماتی رفتند، ولی ادامه سرکشی حکومت ایران در مواضع خود، موجب دوری و فاصله گرفتن از یک راه حل دیپلماتیک می شود».
پیشتر، هم خانم کاترین اشتون سرپرست سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هم سعید جلیلی نماینده ایران در گفت و گوهای آلماتی تأیید کرده بودند که مذاکرات بدون نتیجه پایان گرفته است. پایان گفت و گوها در حالی اعلام گردید که برخلاف موارد پیشین، موعدی برای دور بعدی مذاکرات تعیین نشد.  
*          یک مقام آمریکایی نیز در واکنش به این خبر که حکومت ایران خواهان لغو بخش مهمی از تحریم های اقتصادی بین المللی در برابر توقف شش ماهه غنی سازی در تأسیسات "فردو" می باشد گفت: حکومت ایران در برابر یک گام کوچک خود توقع گرفتن امتیازات گزافی را دارد.
در همین حال، در تهران اعلام شد که دولت احمدی نژاد قصد دارد روز بیستم فروردین ماه (پس فردا) مراسمی را با نام "جشن ملی انرژی هسته ای" برگزار کند.  
*          با گذشت بیش از دو هفته از آغاز سال خورشیدی جدید، مجلس شورای اسلامی کار  رسیدگی به لایحه بودجه را در نخستین نشست پس از نوروز از سر گرفت. این لایحه هم اکنون در کمیسیون تلفیق مجلس به بررسی گذاشته شده است – و این در حالی که دولت احمدی نژاد وظیفه داشت لایحه بودجه را چهار ماه پیش از پایان سال خورشیدی 1391 در اختیار مجلس بگذارد.
با توجه به سخنان امروز علی لاریجانی، احتمال می رود که مجلس در لایحه ارائه شده از جانب دولت احمدی نژاد تغییرات عمده ای بدهد. لاریجانی از کمیسیون تلفیق خواست از راه مشورت با کمیسیون های تخصصی، به ویژه صنعت، انرژی، کشاورزی و عمران تصمیمات مهمی بگیرد.   
*          مقامات حکومت ایران با استناد به گزارش دولت عربستان اعلام کردند تانکر خدماتی فرودگاه جده که موجب کشته شدن دو بانوی زائر ایرانی و زخمی ساختن چهار تن دیگر گردید متعلق به شرکت هواپیمایی ملی عربستان سعودی بوده است. با این همه مقامات عربستانی حاضر نشدند درباره چگونگی وقوع این حادثه خونین توضیحی بدهند.
در تهران نیز اعلام گردید یک دیپلمات عربستان سعودی که موجب تصادف رانندگی گردیده که باعث مرگ یک شهروند ایرانی شده ممنوع الخروج است و دولت قصد دارد به جرم او رسیدگی کند. طبق عرف دیپلماسی بین المللی نمایندگان رسمی کشورهای خارجی از مصونیت برخوردار هستند. گفته می شود که دیپلمات عربستان سعودی، هنگام وقوع این حادثه رانندگی مست بوده است. 
*          آماری که امروز در تهران انتشار یافت نشان می دهد که ایران به یکی از پر قربانی ترین کشورها در تصادمات رانندگی مبدل شده است.
رییس اورژانس، محمد تقی طالبیان گفت: تنها در یک روز پایان تعطیلات نوروزی، در سراسر ایران 160 نفر در تصادفات رانندگی کشته شدند و بیش از سه هزار و پانصد نفر نیز زخمی گردیدند.
یکی از علل اصلی تصادفات، شیوه احداث برخی از جاده های ایران است که استانداردهای ایمنی در آن ها رعایت نشده است. ولی بی تردید علت مهم دیگر این تلفات تأسف بار، بی احتیاطی برخی رانندگان و به ویژه سرعت گرفتن و سبقت در نقاط  خطرناک جاده هاست. از رانندگان در ایران انتظار داریم با احتیاط  رانندگی کنند. بامداد امروز نیز در جاده های مرکز ایران سه اتوبوس واژگون شدند و 31 تن از مسافران زخمی گردیدند.  
*          وزیر نفت حکومت اسلامی ایران از لزوم گران شدن بهای سوخت در کشور دفاع کرد و گفت: بهای نفت در بسیاری از کشورهای دنیا چندین برابر ایران است. رستم قاسمی بهای سوخت را حتی ارزان تر از بهای آب معدنی در ایران دانست و به کنایه گفت که دولت قصد دارد به زودی بهای نفت را گران کند تا از مصرف بیهوده و قاچاق آن بکاهد.  
*          وزیر کشور حکومت اسلامی مصطفی محمد نجار به مجلس شورای اسلامی احضار شده تا درباره چگونگی قتل ستار بهشتی وبلاگ نویسی که در زیر شکنجه به قتل رسید، به نمایندگان مجلس توضیح دهد. قرار است محمد نجار روز سه شنبه (پس فردا) در نشست علنی مجلس حضور یابد.
ستار بهشتی که یک وبلاگ نویس جوان بود در آبان ماه سال گذشته در زیر شکنجه به قتل رسید – ولی مرگ او بازتاب گسترده ای در ایران داشت که حتی موجب اعتراض خود مقامات حکومتی گردید. فراخوانی وزیر کشور به مجلس، به پیشنهاد علی مطهری یکی از نمایندگان جناح اصولگرا صورت می گیرد.  
*          یک بانوی روزنامه نگار برجسته ایرانی در ایالات متحده به دریافت جایزه ای با نام "مدال افتخار اِلیس آیلند" نائل شد. خانم هما سرشار که بیش از نیم قرن است به فعالیت های رسانه های اشتغال دارد، از جانب اعطا کنندگان این جایزه شخصیتی اعلام شد که به جامعه خدمات بسیار کرده است. خانم سرشار علاوه بر کار رسانه ای، نویسنده چند کتاب به زبان فارسی می باشد که برخی از آن ها بدون اجازه نویسنده در حکومت ایران به چاپ رسیده است.  
و به عنوان آخرین مطلب این مجموعه خبری:
*          یک نماینده مجیز گوی مجلس شورای اسلامی ادعا کرد که دنیا با حکومت ایران سر ستیز دارد.
چرا سر ستیز دارد؟
به خاطر آن که رژیم اسلامی ایران بهترین نوع حکومت برقرار شده در جهان است و دنیا می ترسد که مبادا کشورهای دیگر هم بخواهند از سیستم حکومتی در ایران تقلید کنند!!
منظور کدام سیستم حکومتی است؟
به گفته آخوند محمد نبویان نماینده تهران در مجلس، منظور، حکومت مطلقه فقیه است که دیکتاتوری به تمام معنی می باشد.
یعنی ولی فقیه فردی است که همه قدرت های حکومتی را در دست دارد – ولی در همان حال هیچ مسئوولیتی در برابر مردم برای خود قائل نیست و حکومتش مادام العمر است و به کسی نباید حساب پس دهد.
آیا ولایت فقیه مفهوم دیگری جز دیکتاتوری دینی دارد؟
آن هم یک نوع دیکتاتوری که حکومت شیعه ایران مدعی ابداع آن است و مسلمانان غیر شیعه (که 90 درصد از جهان اسلامی را تشکیل می دهند) این شیوه را مردود می دانند.
حالا آخوند نبویان می آید و ادعا می کند که دنیا به حکومت ایران حسادت می کند.
چرا حسادت می کند؟
چون دارای رژیم ولی مطلقه فقیه است که حتی خمینی ، ولی فقیه امروز (علی خامنه ای) را به خاطر اظهارات مذهبی ناصحیح مورد توبیخ قرار داده بود.
(کاربران گرامی اینترنت، عنوان های خبری شماری از گزارشهای خبری امروز ماست که در بالا مطالعه کردید. اما برای شنیدن همه گزارش هایی که در بولتن خبری ارائه شد، لطفاً صدای برنامه را بشنوید).

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر