Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۲ فروردین ۲۷, سه‌شنبه

انفجارهای مرگبار بوستون؛ واکنش‌ های جهانی



انفجارهای مرگبار بوستون؛ واکنش‌ های جهانی

رادیو فرانسه: حدود دوازده سال پس از انفجار تروریستی یازده سپتامبر در نیویورک، آمریکایی‌ها نگرانند که قربانی یک انفجار تروریستی دیگری شده باشند.


هنوز باراک اوباما- رییس جمهوری آمریکا، لفظ «حمله» را در مورد این انفجار به کار نبرده است، اما یکی از مقام های عالی رتبه کاخ سفید که نخواسته نامش فاش شود از یک «عملیات تروریستی» خبر داده است.

با این حال، اوباما وعده داده که عاملان این انفجار که در یکی از شهرهای مهم شمال شرقی اتفاق افتاده، باید به سزای عمل خود برسند.

وی گفت: ما هنوز نمی دانیم چه کسانی و به چه علت این انفجار را انجام داده اند و بنابراین نمی توانیم در این زمینه به نتیجه برسیم. با این حال ما آنها را پیدا خواهیم کرد و دلیل انفجار را خواهیم فهمید و آنها را به عدالت خواهیم سپرد.

یک مقام کاخ سفید نیز که این انفجار را عملیات تروریستی خوانده با اشاره به ابزارهای تروریستی متعددی که در این حادثه به کار رفته، گفت که این امر نشان می دهد که این عملیات به روشنی یک عملیات تروریستی بوده است. اما ما نمی‌دانیم چه کسی مرتکب آن شده و یک تحقیق کامل تعیین خواهد کرد که این عملیات از سوی گروه‌های تروریستی خارجی است یا خیر.
بیش از ٢٧ هزار نفر در مسابقه ماراتن بوستن به مسافت ٤٢ کیلومتر شرکت کرده بودند. این مسابقه که یکی از قدیمی‌ترین رویدادهای ورزشی در آمریکاست هر سال بهترین وزرشکاران را از سراسر جهان به خود جذب می کند.
واکنش‌های جهانی به انفجارهای بوستون
بان کی مون- دبير کل سازمان ملل متحد، انفجارهای دیروز دوشنبه در بوستون آمريکا را «خشونتی بی‌منطق» توصیف و آن را محکوم کرد؛ وی افزود، اينکه این انفجار در رویدادی ورزشی اتفاق می افتد که در آن انسان‌ها با همدلی گرد آمده بودند، اين حادثه را هولناک‌تر می کند.
همچنین فرانسوا هولاند- رییس جمهوری فرانسه، دیشب همبستگی کامل فرانسه با دولت و مردم آمریکا را اعلام کرد، وی با انتشار بیانیه‌ای تأسف عمیق خود را از وقوع این انفجارها ابراز داشت و با خانواده قربانیان این حادثه همدردی کرد.
وزارت امورخارجه فرانسه، نیز در بیانیه‌ای جداگانه اعلام کرد که تمام دیپلمات‌های خود در واشنگتن را برای کمک به آمریکا بسیج می کند.
ولادمیر پوتین- رییس جمهوری روسیه، نیز به باراک اوباما همتای آمریکایی خود تسلیت گفت و انفجارهای بوستون را «جنایتی وحشیانه» خواند.
در پیام آقای پوتین آمده که مبارزه با تروریسم نیازمند یک همکاری فعال از سوی تمامی جامعه جهانی است.

حامد کرزی- رییس جمهوری افغانستان، نیز ضمن محکوم کردن این انفجارها گفت: مردم افغانستان که سالهاست قربانی حملات تروریستی هستند درد و رنج تلفات ناشی از چنین حملاتی را بیشتر درک می کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر