Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۲ فروردین ۳۰, جمعه

بوستون؛ مظنون دوم زخمی شده و حال او وخيم است


بوستون؛ مظنون دوم زخمی شده و حال او وخيم است

مظنون دوم انفجارهای بوستون در جریان تیراندازی پلیس مجروح شده است و در وضعیتی بحرانی به بیمارستان منتقل شد.


به گزارش یورونیوز، تعقیب مظنون شماره دو انفجارهای بوستون با دستگیری وی به پایان رسید. حال وی وخیم گزارش شده است. مظنون شماره دو در حالیکه در قایقی که در حیاط خلوت یک خانه نگهداری می شد، پنهان شده بود، دستگیر شد.
محاصره این مظنون 19 ساله یک ساعت به طول انجامید و در نهایت پلیس موفق شد پس از تیراندازی که به مجروح شدن وی منجر شد، متهم را دستگیر کند.
برادر 26 ساله وی قبلا در جریان درگیری با پلیس کشته شده بود.

تاکنون سه نفر در رابطه با انفجارهای بوستون دستگیر و بازجویی شده اند.

تلویزیون بی بی سی نیز در گزارشی اعلام کرد، مقامات آمریکایی تلاش زیادی برای بازداشت مظنون دوم و آن هم در حالت زنده انجام دادند زیرا معتقدند که او باید به سئوالهای زیادی پاسخ دهد.

آنها به دنبال سئوالاتی از جمله این هستند که آیا آنها از افراد خاصی دستور می گرفته اند و یا اینکه این جزء اعمال تروریستی است که در داخل آمریکا منشاء گرفته است.
پلیس اف بی آی همچنین اعلام کرده که چند سال پیش برادر بزرگتر مظنون دوم را که پیشتر کشته شد فراخوانده و از وی به خاطر تمایلات افراط گرایانه وی سوال کرده اما مورد مشکوکی پیدا نکرده است. 

پلیس: مظنون دوم انفجارهای بوستون دستگیر شد

پلیس بوستون مظنون شماره دو انفجارهای اخیر در این شهر را دستگیر کرد.
به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس24، پلیس بوستون دقایقی پیش از دستگیری مظنون شماره دو انفجارهای اخیر در این شهر خبر داد.
بنا بر گزارش های اولیه، این جوان 19 ساله در خانه ای در منطقه واتر تاون در اطراف بوستون و در حالی که در قایق نگهداری شده در حیاط این خانه مخفی شده بود، دستگیر شده است.
نیروهای پلیس در این عملیات برای اطمینان از حضور این مظنون در قایق از رباط استفاده کرده اند.
شاهدان عینی از شنیده شدن صدای تیراندازی در این منطقه خبر داده بودند.
پلیس بوستون اعلام کرد که مظنون شماره دو زنده است.
دقایقی پیش آمبولانسی آژیرکشان با سرعت از منطقه واتر تاون محل درگیری دور شد و به نظر می رسد مظنون دستگیر شده در آمبولانس حضور داشته است.
پلیس بوستون اعلام کرد با دستگیری مظنون دوم، تهدید از بین رفته است.
مظنون شماره یک انفجارهای بوستون که برادر بزرگتر مظنون دوم بود، شب گذشته هنگام فرار توسط پلیس بوستون هدف گلوله قرار گرفت و ساعتی بعد در بیمارستان درگذشت.
تعقیب این دو برادر که از اتباع چچن و مقیم آمریکا بودند، طی 24 ساعت گذشته شهر بوستون را به یک شهر آشوب زده مبدل کرده بود.
رسانه های آمریکایی تلاش پلیس برای یافتن مظنون فراری را شکار انسان نام گذاشته بودند.

پدر مظنونان انفجار بوستون: فرزندانم مسلمان مومن اند

پدر دو مظنون انفجارهای بوستون گفته فرزندانش از مسلمانان مومن هستند و احتمالا فریب خورده اند و دست به این کار زده اند.
از سوی دیگر گزارشگر بخش عربی راشا تو دی (روسیا الیوم) گفته است، مظنونان انفجارهای بوستون دو برادر چچنی هستند که نیروهای امنیتی روسیه در تعقیب آنان بودند.
وی گفت، اطلاعات موجود نشان می دهد برادران سرنیف، چچنی تبار هستند و مدتی در شهر ماخاچ قلعه جمهوری داغستان روسیه زندگی کرده اند و سپس برای تحصیل به آمریکا رفته اند.
وی افزود، بر اساس اطلاعات موجود، این دو برادر در ارتباط با اقدامات تروریستی در داخل روسیه تحت تعقیب دستگاه های امنیتی روسیه هستند. این افراد مدت زیادی تحت تعقیب بودند ولی در نهایت توانستند به آمریکا فرار کنند.
وی افزود، بررسی ها درباره این دو نفر ادامه دارد ولی با مشخص شدن هویت این دو برادر، مسائل زیادی در مورد انفجارهای بوستون روشن خواهد شد.


بسیاری از شبه نظامیان چچن به القاعده پیوسته اند

گزارشگر شبکه خبری سی ان ان نیز در این باره گفت، در سالیان اخیر شمار زیادی از شبه نظامیان چچن به القاعده پیوسته اند و در کنار القاعده در مناطقی مانند افغانستان و عراق در جنگ مشارکت داشته اند.
وی افزود، البته هنوز نمی دانیم که آیا ارتباطی میان آنها و عاملان انفجارهای بوستون وجود دارد یا خیر. اما نهادهای امنیتی ارتباط احتمالی میان آنان را بررسی می کنند.
وی گفت، ماموران اطلاعاتی آمریکا در حال بررسی فعالیتها و ارتباطات این دو متهم در گذشته هستند و حضور آنها را در پایگاه های اجتماعی اینترنتی بار دیگر با دقت بیشتر پیگیری می کنند.


دو مظنون انفجار بوستون در خارج آموزش ديده اند

مشاور کنگره آمریکا در امور تروریسم گفت مسئولان امنیتی آمریکا معتقدند دو مظنون انفجارهای بوستون خارج از این کشور در زمینه بمب و انفجار و درگیری آموزش دیده اند.
ولید فارس در مصاحبه با شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی گفت، دو مظنون انفجارهای بوستون چچنی هستند. مسئولان امنیتی معتقدند این دو که برادر هستند، خارج از آمریکا آموزش نظامی دیده اند.
وی درباره پیامدهای این حادثه، اظهار داشت سئوالات زیادی درباره این حادثه وجود دارد که بعد از پایان عملیات امنیتی در کنگره و رسانه ها مطرح خواهد شد. سوال نخست و مهم این است که این افراد چگونه توانسته اند از تدابیر امنیتی آمریکا عبور کنند. سئوال مهم دیگر این است که آیا این افراد وابسته به شبکه تروریستی هستند؟

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر