Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۲ اردیبهشت ۹, دوشنبه

خبرهای رادیو اسرائیل در باره اوضاع منطقه خاورمیانه و خبرهای داخلی ایران


خبرهای رادیو اسرائیل  در باره اوضاع منطقه  خاورمیانه و خبرهای داخلی ایران 
اجرای آیین "ربی شیمعون بریوحای" در اسرائیل: در اسرائیل شب گذشته و امروز شهروندان مراسم مربوط  به جشن "لگ باعومر" 
و سالگرد درگذشت عالم ربانی و فیلسوف مشهور یهودی "ربی شیمعون بریوحای" را برگزار کردند. بزرگ ترین مراسم یادروز مانند هر سال بر فراز "تپه میرون" در شمال اسرائیل که آرامگاه ربی شیمعون بریوحای در آنجا است برگزار می شود.

آیین سنتی یادروز "رابی شیمعون بریوحای"
شلیک دوباره‌ی موشک از نوار غزه به داخل خاک اسرائیل و واکنش ارتش دفاعی اسرائیل:  شلیک یک فروند راکت به سوی جنوب اسرائیل از نوار غزه در پی یک هفته وقفه در شب گذشته واکنش نیروی هوایی اسرائیل را به دنبال آورد و جنگنده ها به یک هدف تروریستی و یک انبار جنگ افزار در جنوب نوار غزه حمله بردند و در پی وارد آوردن خسارات عمده به این دو هدف به پایگاه های خود بازگشتند.

نخست وزیر اسرائیل آقای بنیامین نتانیاهو امروز در نشست هفتگی دولت در اورشلیم گفت: «شب گذشته ارتش به چند هدف در نوار غزه حمله کرد. ما اجازه نخواهیم داد حملات راکتی و خمپاره ای از نوار غزه ادامه پیدا کند و واکنش سختی نشان خواهیم داد و از امنیت شهروندان خود در شمال، جنوب و هر کجا که آتشباری صورت پذیرد دفاع می کنیم». به دستور دولت اسرائیل و برای تشکل های تروریستی در غزه مجازات شوند از بامداد امروز گذرگاه "کرم شالوم" بین اسرائیل و غزه بسته شده و انتقال کالا از آنجا متوقف گردید و گذرگاه مرزی "ارز" نیز تنها به طور محدود فعال می باشد.
لایحه دولت ترکیه برای جلوگیری از تعقیب قضایی نظامیان اسرائیلی: روزنامه های اسرائیل امروز به نقل از منابع دیپلماتیک نوشتند: پس از به دست آمدن توافق بین اسرائیل و ترکیه بر سر پرداخت غرامت به خانواده های کشته شدگان و زخمی ها در کشتی ترک "ماوی مرمره"، دولت آنکارا قصد دارد قانونی را به تصویب برساند که مانع از هر گونه مطرح شدن شکایت شهروندان ترک علیه سربازان ارتش اسرائیل در دادگاه های آن کشور شود.
روزنامه "زمان" چاپ ترکیه نوشته است در پی گفت و گوهای هفته گذشته در آنکارا ، اسرائیل پذیرفت که نه تنها به خانواده های 9 سرنشین کشته شده "ماوی مرمره" خسارت بپردازد، بلکه به 70 تن دیگر نیز که زخمی شده بودند غرامت پرداخت خواهد گردید، ولی هنوز میزان آن تعیین نشده است.
دخالت احتمالی اسرائیل در سوریه در صورت انتقال سلاح‌های شیمیایی آن کشور به حزب الله: با بحرانی تر شدن اوضاع در سوریه و احتمال این که سلاح های شیمیایی آن کشور به دست های گروه های ماجراجو بیفتد، یک وزیر کابینه اسرائیل امروز گفت: اگر سلاح های شیمیایی سوریه به دست تشکل های غیرمسئول چون حزب الله لبنان بیفتد اسرائیل ناچار خواهد شد عملاً در اوضاع سوریه به دخالت بپردازد.
با آن که به جامعه بین المللی ثابت شده که حکومت اسد تا کنون چند بار از سلاح های شیمیایی علیه مردم خود استفاده کرده ایالات متحده و دیکر کشورها اعلام می کنند که هنوز به مدارک کافی که کاملاً این اتهام را ثابت کند دست نیافته اند.
مذاکرات هیات مصری با مقامات جمهوری اسلامی در تهران برسر اوضاع سوریه: سه تن از بلندپایگان دیپلماتیک مصر در روزهای اخیر از تهران دیدن کردند و مهم ترین موضوع مورد بحث آنان با مقامات ایران، بحران سوریه و راهکارهای پایان بخشیدن به آن بود. این سه تن که خبر ورود آن ها به تهران محرمانه نگاه داشته شده بود و به قاهره بازگشته اند، معاون رییس جمهوری مصر، رییس دفتر ریاست جمهوری و معاون او بودند که از جمله با محمود احمدی نژاد و علی اکبر صالحی و سعید جلیلی و همچنین با علی اکبر ولایتی مشاور بین المللی خامنه ای دیدار و گفت و گو کردند. پیشتر گفته شده بود که مصر و ترکیه می کوشند با حضور ایران و قطر یک کمیته چهار جانبه برای حل معضل سوریه و پایان بخشیدن به خونریزی در آن کشور برپا کنند.
عصام الحداد معاون پرزیدنت محمد مرسی گفت: باور دارد که می توان چنین راهکاری را یافت. وی تأیید کرد که سلفی ها در مصر با بهبود روابط با رژیم شیعه ایران شدیداً مخالفت می ورزند. محمود احمدی نژاد در دیدار با هیأت مصری گفت: ناامنی در سوریه، سراسر منطقه را ناامن خواهد کرد. علاءالدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت و امور خارجی مجلس شورای اسلامی نیز امروز هشدار داد که در صورت دخالت نظامی خارجی در اوضاع سوریه، جنگ به داخل اسرائیل کشانده خواهد شد.
سفر رئیس پارلمان سوریه به ایران: قرار است رییس پارلمان سوریه نیز فردا به ایران بیاید.  در گزارش های پیشین گفته شده بود که افراد سپاه پاسداران ایران و حزب الله لبنان دخالت گسترده ای در جنگ سوریه دارند و مسئول کشتار شمار زیادی از مسلمانان اهل سوریه هستند.

مخالفین رژیم اسد پرچم جمهوری اسلامی را به آتش می‌کشند
حکومت ایران اعلام کرده که اگر نیروهای خارجی در جنگ سوریه دخالت کنند، گر وه های مسلح حکومت اسلامی ایران به طور علنی در کنار ارتش پرزیدنت اسد قرار خواهند گرفت.
خشم حکومت  ایران از سخنان مفتی قطر: سخنان یک آخوند بلندپایه اهل تسنن در قطر که شیعیان را "مفسدان فی الارض" نامیده دوباره خشم حکومت ایران را برانگیخت.
 یوسف القرضاوی که مفتی بزرگ مسلمانان اهل تسنن محسوب می شود و یکی از پر نفوذترین روحانیون جهان اسلام است و در قطر زندگی می کند، در یک سخنرانی گفت: «ما مدت های مدید راه سکوت و شکیبایی در پیش گرفتیم. ولی اکنون با قاطعیت می گوییم تمامی شیعیان علیه اهل تسنن عمل می کنند و مفسد فی الارض هستند».
احتمال دخالت ایران در ماجرای نفوذ پهپاد به آسمان اسرائیل:  با گذشت چند روز از اعزام یک پهپاد به آسمان اسرائیل از خاک لبنان و انهدام آن توسط  هواپیماهای اسرائیلی، این ارزیابی در اسرائیل قوت گرفته است که پهپاد از سوی حکومت اسلامی ایران و نه حزب الله لبنان  فرستاده شده بود. افزون بر آنکه حزب الله دخالت خود را در اعزام پهپاد در آسمان اسرائیل انکار کرده سخنگوی ارتش نیز از نسبت دادن این اقدام به آن سازمان شیعه خودداری نموده است.
اصرار ایران بر مذاکرات تازه‌ی اتمی با 1+5: دیپلمات ها در بروکسل مقر اتحادیه اروپا، می گویند از چند روز پیش مقام های رژیم ایران با فرستادن پیغام های متعدد به بروکسل، خواستار برگزاری هر چه زودتر دور تازه مذاکرات اتمی با گروه قدرت های بزرگ 1+5 شده اند.
 به گفته این دیپلمات ها، این پافشاری نمایندگان جمهوری اسلامی در برگزاری سریع تر گفت و گوهای هسته ای، حالتی غیرعادی دارد و این در حالی است که تا پیش از این، رژیم ایران اغلب با اکراه زمینه را برای مذاکرات اتمی فراهم می کرد.
احتمال قطع و یا کاهش شدید واردات نفت ایران از سوی کره جنوبی: در پی کاهش قابل ملاحظه واردات نفت ژاپن از ایران، گزارش های رسیده از آن حکایت دارند که کره جنوبی نیز بر آن است تا به خرید نفت از ایران پایان داده و یا دستکم در ابعادی گسترده آن را کاهش دهد.
این ها در حالی است که هند، دیگر وارد کننده عمده نفت ایران نیز در هفته های اخیر از وابستگی خود به نفت وارد شده از ایران به شکل چشم گیری کاسته است. کارشناسان امور نفتی می گویند، در حال حاضر این تنها چین است که همچنان به خرید عمده نفت از ایران ادامه می دهد.
کاهش فعالیتهای نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس: منابع نظامی در پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) می گویند، در جریان یک رویداد غیر معمول، در روزهای اخیر، یگان های گشتی نیروی دریایی سپاه پاسداران، عملیات خود در آب های خلیج فارس را در ابعاد قابل ملاحظه کاهش داده اند. به گفته این منابع، قایق های تندرو و ناوچه های سپاه پاسداران کمتر از گذشته به تعقیب و گریز در برابر تفنکش ها و کشتی های جنگی دیگر کشورها می پردازند و چنین به نظر می رسد که نیروی دریایی سپاه پاسداران می کوشد تا از عملیات تحریک آمیز نسبت به شناورهای بیگانه خودداری کند.
اخراج دیپلماتهای جمهوری اسلامی از خاک بوسنی:  پس از آن که عوامل حکومت ایران و دپیلمات های آن در چند کشور جهان به عملیات تروریستی متهم گردیدند، دولت بوسنی نیز به دو دیپلمات حکومت ایران دستور داد هر چه زودتر خاک آن کشور را ترک گویند.
 روزنامه "صدای صربستان" که در سارایه وو انتشار می یابد نوشت: مقامات اطلاعاتی اسرائیل پیشتر به بوسنی اطلاع داده بودند که یک دیپلمات حکومت ایران در همه جلسات طراحی عملیات تروریستی علیه هدف های اسرائیلی در تایلند، هند و گرجستان حضور داشته است. نام دو دیپلمات ایرانی حمزه دولاب احمدی و سهراب جدیدی اعلام گردید که دبیر دوم و دبیر سوم سفارت ایران در سارایه وو هستند و احتمالاً مأموران وزارت اطلاعات ایران می باشند.
عضو ائتلاف پنج گانه اصولگرایان انکار هولوکاست را نکوهش کرد: یکی دیگر از افراد پر نفوذ حکومت ایران، انکار هولوکاست از  جانب احمدی نژاد را یک امر نابخردانه خواند و آن را به زیان حکومت ایران دانست. این بار آخوند محمد حسن ابوترابی فرد عضو ائتلاف پنج گانه اصولگرایان بود که سخنان احمدی نژاد را در انکار هولوکاست غیرعاقلانه دانست. پیشتر، دو تن دیگر از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری نیز این رفتار احمدی نژاد را محکوم دانسته بودند: غلامعلی حداد عادل و محمد باقر قالیباف گفته بودند که احمدی نژاد نمی بایست از انکار هولوکاست سخن می گفت. ابوترابی فرد نیز امروز با انتقاد از احمدی نژاد ولی بدون ذکر نام وی گفت: «طرح مباحث و مفاهیم این چنینی، سودی برای بدنه انقلاب ندارد و کاری نسنجیده به نظر می رسد».
استقبال سرد تبریزی ها از احمدی نژاد: رسانه های خبری حکومت اسلامی ایران نوشتند که محمود احمدی نژاد در سفر امروز خود به تبریز با استقبال بسیار سردی روبرو شد و نه تنها امام جمعه تبریز به دیدار او نرفت بلکه شمار کل همه آنانی که به شنیدن سخنرانی و استقبال از او آمده بودند کمتر از پانصد نفر گزارش شد. این چهارمین بار است که احمدی نژاد در مقام رییس جمهوری به تبریز می رود. استقبال از احمدی نژاد قرار بود در ورزشگاه تختی صورت گیرد – ولی شمار حاضران آن قدر کم بود که آغاز مراسم ساعتی به تعویق افتاد.

استفبال سرد و کم تعداد از احمدی نژاد در تبریز
همچنین خبر رسید که چند تن از ایرانیانی که در سرمایه گذاری در مؤسسات اعتباری پول خود را از دست داده بودند و قصد حمله به احمدی نژاد را داشتند و حتی یکی از آن ها توانست رییس جمهوری را کتک بزند.
اعطای کمک 20 میلیون دلاری به گینه بیسائو در اوج مشکلات اقتصادی مردم ایران!: حکومت اسلامی ایران که با شدت گیری تحریم های بین المللی فزاینده و همچنین سوء مدیریت سران آن با مشکلات اقتصادی بسیار دشواری روبرو می باشد، تصمیم گرفته 20 میلیون دلار اعتبار بازرگانی به کشور گینه بیسائو اعطا کند. حکومت ایران که در انزاوی فزاینده بین المللی قرار گرفته و دوستان خود را یکی پس از دیگری از دست داده، با اعطای کمک های مالی به برخی کشورهای فقیر آفریقایی می کوشد که آن ها را به سوی خود بکشد. وزیر خارجه گینه بیسائو که این خبر را اعلام کرد افزود: کشور او تعهد کرده در سازمان های بین المللی و نهادهای جهانی همکاری بیشتری با حکومت ایران داشته باشد.
سقوط جنگنده اف-5  در ایران:  برای دومین بار در ظرف چند هفته اخیر یک فروند دیگر از هواپیماهای جنگی نیروی هوایی ایران از نوع "اف- 5 " سقوط کرد. ولی خلبان آن نجات یافت و زیان مالی وارد نیآمد. این جنگنده کهنه ساخت آمریکا متعلق به پایگاه هوایی دزفول بود. چند روز پیش نیز یک هواپیمای "اف – 5 " دیگر متعلق به همین پایگاه در شهرستان آبدانان سقوط کرد که هر دو خلبان آن کشته شدند.  
(کاربران گرامی اینترنت، گزارشهایی که در بالا مطالعه کردید، تنها شماری از میان گزارشهای متعددی است که امروز در برنامه رادیویی ما ارائه شد. برای شنیدن همه گزارشها و برنامه های پس از خبر، لطفاً صدای برنامه را بشنوید).

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر